Oud 03-08-2003, 00:08
Sitia
Sitia is offline
die film heb ik dus net gekeken. Maar nu heb ik toch een paar vragen erover.. kom dr niet helemaal uit.

Is deze film nou waargebeurd? Of zijn het de originele beelden?
Heb al op de site gekeken.. ma snapte het ook niet helemaal, engels was nie duidelijk.

En wat waren jullie ideeën over de film?

Hoor ut graag.
Veel liefs
Sitia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 00:29
Verwijderd
Niet waar gebeurd. De makers wilden dat ons doen geloven om publiek te trekken. Gigantische discussies zijn erover losgebarsten. De hype-opwekking was dus geslaagd
Logisch beredeneerd klopt dat ook wel. Het is immers asociaal en smakeloos om videobeelden van 3 vermiste jongeren commercieel uit te buiten

Bijzondere film, koele sfeer. Niet eng, maar door de manier van filmen en het suggestieve gevaar toch erg apart.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 02:36
Diesel
Diesel is offline
Zonder gebruik te maken van 'enge verschijnselen' hebben de regisseurs mij mijn zelfbeheersing weten te laten verliezen. Met andere woorden, ik was letterlijk aan het beven van angst. Geluiden en stemmen die angst opwekken krijg je als bonus en de rest wordt overgelaten aan je fantasie.

Ik werd door de griezelige sfeer het bos ingesleurd en er bleven constant allerlei vreemde, geheimzinnige en vooral enge gedaantes door mijn hoofd spoken, ik voelde wat Heather en Michael voelden. Als je deze pure vorm van angst aan de kijker kan overdragen krijg je als regisseur een aparte plaats in de harten van echte horror liefhebbers.

Ik beschouw TBWP als een mijlpaal in de geschiedenis van de moderne horrorfilm.
Oud 03-08-2003, 02:37
Diesel
Diesel is offline
Hier krijg ik nog steeds rillingen van.
Oud 03-08-2003, 09:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Eerlijk gezegd vond ik het een beetje een saaie film. De hele tijd een paar mensen die mekaar hysterisch de schuld in de schoenen schuiven.

Tijd voor Zombie Flesh Eaters.. huhuh.
Oud 03-08-2003, 09:41
WolterB
WolterB is offline
om eerlijk te zijn vind ik dit één van de slechtste films die ik ooit gezien heb.
dit omdat het verhaal nooit echt lijkt te beginnen en voor mij de spanning totaal ontbreekt
al met al een slechte film in dit genre (maar das ws heel persoonlijk)
Oud 03-08-2003, 10:27
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Diesel schreef op 03-08-2003 @ 03:37:
Hier krijg ik nog steeds rillingen van.
ja, ik ook! ooit stond er op het forum een plaatje van die muur met die handjes, daar krijg ik al helemaal rillingen van! ik had die film 's nachts in het donker in m'n eentje zitten kijken, DOODENG! ik heb die nacht niet geslapen en bleef maar in het huis kijken of er nergens handjes op de muur zaten en of er iemand in de hoek stond. Zo bang was ik nog nooit geweest. (toen geloofde ik nog dat het echt gebeurd was)

En ja, het is niet echt gebeurd, maar het lijkt net echt! hoe het gefilmd is! En trouwens, als die lange kwijt is (weet ff niet meer hoe ie heet) zijn ze dus nog maar met z'n 2en en dan staan ze opeens samen in beeld, dus dat klopte ook niet helemaal.
Oud 03-08-2003, 10:28
qghp
qghp is offline
volgens mij si deze film alleen leuk en eng als je er echt vor gaat zitten en als iedereen zn bek dichthoud.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 10:32
JointSnuiver
JointSnuiver is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 03-08-2003 @ 11:28:
volgens mij si deze film alleen leuk en eng als je er echt vor gaat zitten en als iedereen zn bek dichthoud.
Nee. Ik zat het met een vriend te kijken, en dan geven we overal commentaar op. Maar als je bij deze film commentaar zit te geven of probeert grappig te zijn, is het gewoon om het minder eng te maken. Doodseng vond ik de film. Rillingen liepen over m'n rug soms =)

edit: heb het begin niet gezien van de film
Oud 03-08-2003, 11:12
Verwijderd
vond er werkelijk geen flikker aan. op het moment dat het afgelopen was, dacht ik dat het gewoon een tussentijdse reclame was. heb er nog spijt van dat ik em gezien heb...wat een ballefilm.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:29
Verwijderd
wel grappig dat deze film op 2 manieren wordt beoordeeld..of hij is echt eng...of hij is geen ene ruk aan...

ik vond m echt eng..dat heeft gewoon te maken met het creeeren van je eigen fantasie

ik snap dus ook nie dat sommigen m niks aan vonden
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:05
Agent-Smith
Agent-Smith is offline
ik ben dus doodleuk bij deze film in slaap gevallen vond hem niets aan, ik kan voor de liefhebbers van deze films wel Wrong Turn aanraden, is ook wel een leuke film met dit soort mysteries.
Oud 03-08-2003, 12:07
Verwijderd
Blair Witch? Brrrr...
Ik was echt doodsbang na het zien van die film. En dan heb ik hem nog laatst op Yorin gezien en niet in de bios. De tweede was stukken minder, vond ik...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Deze film mag zeker geen topper van het genre genoemd worden, maar het is een redelijk interessante film. Niet eng, though.
Oud 03-08-2003, 12:26
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-08-2003 @ 13:21:
Deze film mag zeker geen topper van het genre genoemd worden, maar het is een redelijk interessante film. Niet eng, though.
Oh en hoezo mag dat niet dan?
Naar mijn weten is het nl. de engste film die ik ooit heb gezien...
Oud 03-08-2003, 12:46
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-08-2003 @ 13:21:
Deze film mag zeker geen topper van het genre genoemd worden, maar het is een redelijk interessante film.
Welke films zijn volgens jou wel toppers in de horrorgenre?
Oud 03-08-2003, 14:20
Breg
Breg is offline
ik vond hem wel doodeng. heb hem pas weer zitten kijken, was voor de 3e keer volgens mij, en ik vond hem nog steeds op sommige momenten zo eng dat ik met mn ogen half-dichtgeknepen zat.
Oud 03-08-2003, 14:30
Another Way
Another Way is offline
Een van de beste flims ooit gemaakt

Toen ze dat doekje met die tanden en tong (?) open maakte, krijg ik gelijk slappe benen en een raar gevoel in mn maag, iets wat ik bij geen een andere film heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:42
Rioto
snap niet dat je die eng kan vinden , je ziet niks en kom nou maar niet aan zetten met '' het gaat om de sfeer '' want je zag die 3 lui de heletijd kankeren op elkaar.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:53
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Maypole schreef op 03-08-2003 @ 15:42:
snap niet dat je die eng kan vinden , je ziet niks en kom nou maar niet aan zetten met '' het gaat om de sfeer '' want je zag die 3 lui de heletijd kankeren op elkaar.
The blair witch draait volkomen op inlevingsvermogen...als je dat bij dit verhaal niet hebt, zal ie nooit spannend voor je worden...
Oud 03-08-2003, 17:27
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Maypole schreef op 03-08-2003 @ 15:42:
haha, je moet je gewoon inleven in die film, en het gaat niet om het kankeren , maar die enge geluiden en dat huis, brrr
Oud 03-08-2003, 17:30
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef op 03-08-2003 @ 18:27:
haha, je moet je gewoon inleven in die film, en het gaat niet om het kankeren , maar die enge geluiden en dat huis, brrr
Ik kan echt helemaal niet tegen horror en spanning enz maar dit was echt de meest boring film die ik in tijden gezien heb. Echt al die dingen die spanning op moeten wekken enzo, ik von het gewoon een dom stel dat domme dingen deed en uiteindelijk uitgemoord werd.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Another Way schreef op 03-08-2003 @ 15:30:
Een van de beste flims ooit gemaakt

Toen ze dat doekje met die tanden en tong (?) open maakte, krijg ik gelijk slappe benen en een raar gevoel in mn maag, iets wat ik bij geen een andere film heb gehad.
Nou, dan ben je ECHT niets gewend.
Oud 03-08-2003, 18:32
grmbl
grmbl is offline
Ik heb m 3 jaar geleden gekeken met een aantal meisjes uit mn klas voor mn verjaardagsfeestje en daarna in t donker t bos ingegaan toen vind ik t niet eng, maar laatst keek ik m nog een x op tv en toen kreeg ik soms toch wel heel erg de rillingen ik kan de laatste tijd n stuk minder hebben van triller/horror/griezelfilms helaas...
Oud 03-08-2003, 18:42
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-08-2003 @ 18:33:
idd, iedereen vind BWP zo uber origineel enzo, maar er zijn al zat films zo gemaakt, ik vond er echt niet veel aan, sorry
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 18:45
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
BWP heeft weinig te doen met hoeveel je gewend bent hoor, ik kijk nou al van kinds af aan naar openspattende buiken en afgerukte ledematen, maar dat maakte de bwp er niet minder eng door voor mij
Oud 03-08-2003, 19:30
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Vond hem niet echt eng.
2 is niet zo goed.
Oud 03-08-2003, 19:48
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Waarom noem jij dan gewoon niet een paar horrorfilms die wel goed zijn?
Oud 03-08-2003, 20:08
The Crash Bash
Citaat:
Diesel schreef op 03-08-2003 @ 20:48:
Waarom noem jij dan gewoon niet een paar horrorfilms die wel goed zijn?
Ik kan Dinalfos niet ongelijk geven
Als je deze film al akelig vond.
Oud 03-08-2003, 20:27
Verwijderd
Ik ben totaal niet thuis in het horror-genre, maar ik vind dat deze film meer inspeelt op 'echte', angsten dan menig bloederige horror. Daarentegen kan je hem als nuchter persoon zonder inlevingsvermogen net zo goed ongelofelijk bagger vinden. Het is maar net de instelling waarmee je ernaar kijkt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:57
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 03-08-2003 @ 21:08:
Ik kan Dinalfos niet ongelijk geven
Als je deze film al akelig vond.
Ik heb de meest bloederige en onsmakelijke films gezien die alles behalve eng waren. Zoals Sithan al zei, TBWP heeft weinig te maken met hoeveel je gewend bent.
Oud 04-08-2003, 09:39
Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Film is wel lacheh..Nja, hijs goed!

Heb hem afgelopen winter in het bos gekeken.. was amal georganiseerd.. egt vet, daarna soort van spooktocht...niet egt eng... hoewel... als een gast vijf meter uit een boom pal achter je springt krijg je tog wel de neiging om te gaan kijken wat het was... liefst snel!

De film is btw gemaakt als afstudeer project van die 3 mensen die erin speelden... zij zijn hierdoor cumlaude afgestudeert.. en rijk
Oud 04-08-2003, 10:23
miro
miro is offline
Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Wel leuk dat er zulke discussies lostbarsten over of het nou wel of niet gebeurd is, nee het is niet waar gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 13:20
bonsai
bonsai is offline
ik ben het eens met iedereen die hem saai vond.
ik vond er echt niks aan, terwijl ik van andere horrors/trillers toch redelijk snel bang wordt. Je wordt ook gek als je constant naar die bewegende beelden moet kijken, in de reclames moest ik echt ff mijn ogen dicht houden zodat ik weer 20 minuten kon kijken.

het is wel grappig om te zien dat er nogsteeds discussies zijn of hij nou wel of niet waar gebeurd is terwijl het al lang bekend is gemaakt
Oud 04-08-2003, 13:25
lana
lana is offline
Hij was goed.

Heeft iemand wel eens die docu gezien die op de DVD staat, dies ook erg goed. Erin zie wat er na afloop is gebeurt, vrienden ouders ect. worden geïnterviewd, en de legende wordt uitgelegd, je ziet van de vermist berichten e.d.
Oud 04-08-2003, 14:52
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
N00dles schreef op 03-08-2003 @ 01:29:
Niet waar gebeurd. De makers wilden dat ons doen geloven om publiek te trekken. Gigantische discussies zijn erover losgebarsten. De hype-opwekking was dus geslaagd
Logisch beredeneerd klopt dat ook wel. Het is immers asociaal en smakeloos om videobeelden van 3 vermiste jongeren commercieel uit te buiten

Bijzondere film, koele sfeer. Niet eng, maar door de manier van filmen en het suggestieve gevaar toch erg apart.
wel eng als de je namen van de acteurs niet in de aftiteling ziet staan
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:00
Esmée
Esmée is offline
Nu ben ik niet geheel representatief aangezien ik enorm slecht tegen enge films kan (en 'eng' is een vrij ruim begrip voor mij ), maar ik vond deze film echt doodeng... als ze in dat bos op zo'n plek met al die voodoo-dingen van takken komen, en helemaal op het laatst in dat huis... nu ik dit typ trek ik het alweer slecht
Ik vond het wel een goede film, supergoede acteurs met hun underacting, echt knap... en die hele hype eromheen draagt bij aan het enge van de film. Vind het wel origineel gedaan.
Oud 04-08-2003, 22:17
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Die film is echt goehoed! En supereng, ik heb em 2x gezien en werd allebei de keren gewoon misselijk zo bang was ik... hij is niet echt gebeurd, maar lijkt zo echt, wat ook het meest enge aan de hele film is.
Overigens deel 2 is echt een zwaar slap aftreksel van deel 1.
Oud 04-08-2003, 22:27
Toet0r
Toet0r is offline
oew..die heb ik ook gezien..alleen het eind niet...ik vond em ook doodeng..en ik kan dus ook absoluut niet tegen enge films..bwegh..bij dat huis heb ik em uit gezet, toen kon ik et niet meer aan zien
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:58
marlies
marlies is offline
Ik vond hem redelijk eng. Als ze dat verhaal met die verdwenen kaart wat beter hadden gedaan, dan had ik me daar niet zo aan lopen ergeren.
Maar goed er waren wel stukken die ik eng vond. *heeft veel fantasie*
Oud 05-08-2003, 22:03
idontcare
idontcare is offline
ik vond hem doodeng. het is volgens mij bij deze film ook zo dat je hem vanaf het begin moet kijken, anders zit je niet echt 'in' het verhaal. ik heb hem dus wel vanaf het begin gezien, en ik vond hem juist enger dan andere horrorfilms. dat kwam doordat het leek dat ze echt met zn 3en in het bos waren, zonder filmploeg enzo. het laatste stukje was zo eng, dat in dat huis. ook al kon ik dat niet helemaal volgen. wat gebeurde er nou precies?

er is wel een deel 2, dat er een groep toeristen ofzo mee gaat op zoon tocht naar datzelfde deel in het bos, maar die film heb ik nooit gezien. wie wel en wat vonden jullie ervan?

Laatst gewijzigd op 06-08-2003 om 20:29.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 22:54
Nuck
Nuck is offline
Ik vond de film 'vrij eng' (lees: doodeng )...
Oud 08-08-2003, 17:37
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Nuck schreef op 05-08-2003 @ 23:54:
Ik vond de film 'vrij eng' (lees: doodeng )...
me 2
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 17:53
lacyra
lacyra is offline
Ik vond m ook eng, maar ik zat met een stel meiden te kijken die geen 2 seconden hun mond konden houden..(lees: ze zaten te gillen en steeds te zeggen "aaahh, ik vind m zzoooooo eng")

En daardoor vodn ik m ook minder spannend..Maar toch..een hoog scary-gehalte..
Oud 08-08-2003, 19:13
Rundfunk
Rundfunk is offline
Is er eigenlijk een deel 3 gemaakt?

*Niet dat deel 2 zo geweldig was*

Oud 08-08-2003, 19:55
Martijn
Martijn is offline
Er zijn wel geruchten....

Maar ja
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 20:15
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
Big Daddy schreef op 08-08-2003 @ 20:55:
Er zijn wel geruchten....

Maar ja
wie wil er nou 3 van die films.. Wat moet je er in "zeggen"
Oud 09-08-2003, 12:51
The Crash Bash
Citaat:
Diesel schreef op 03-08-2003 @ 23:57:
Ik heb de meest bloederige en onsmakelijke films gezien die alles behalve eng waren. Zoals Sithan al zei, TBWP heeft weinig te maken met hoeveel je gewend bent.
Dat is ook weer waar.
Ik vond er wel niet veel aan, aan de film
Oud 14-08-2003, 09:57
da leentjuh
da leentjuh is offline
hij was wel eng... wij hebben m met een klassenavond gekeken en vervolgens een dropping gehad..
Oud 16-08-2003, 01:16
Agnès
Agnès is offline
Niet echt gebeurd nee.. maar dat weet iedereen al.., maar wel geweldige film, lekker veel spanning.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten