Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
VoOrAl DimMu BorGIr viNd Ik heEl Gaaf. DoOd AaN De ChRiSten HoNDen!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt beter een vraag bedenken die meer de kant van het Black Metal Heerst gedeelte op gaat. |
![]() |
|
dood aan de christenen...mag jullie hier wel...en ja, black metal ownt zwaar...Dimmu borgir, dissection(al wijkt dat weer een beetje af naar sfeermetal)...dat soort bands mogen er wel wezen, anata dan ook wel....
en om even mee te doen: DOOD AAN CHRISTENEN
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Wat ik goede (True) Norwegian Black Metal vind:
Darkthrone - Het blijft natuurlijk een van de grootste namen op black metal gebied, (hoewel hun laatste werken een stuk minder zijn) en de albums die ik wel kan waarderen zijn deze vier: A Blaze In The Northern Sky, Under A Funeral Moon, Transilvanian Hunger en Panzerfaust. Mayhem - Tja welke black metal fan kent ze nou niet? Hun enige album dat ik (en velen) de moeite waard vinden is De Misteriïs Dom Sathanas (hoewel de vocals van Atilla Chisar me niet zo liggen). Sinds de dood van gitarist en oprichter van de band Euronymous, is Mayhem Mayhem gewoon niet meer. Wat ik over de albums na Euronymous te zeggen heb: Het zijn geen slechte albums, maar slechte Mayhem albums.' (van de 'founding father' van de Norwegian Black Metal mag toch wel iets verwacht worden) Burzum - Hoewel hij (door het vermoorden van Euronymous van Mayhem, en het in brand steken van 12 kerken) in de gevangenis zit, maakt hij toch nog muziek. Eerste album (albums?) bestaan uit vrij donkere black metal. Beste albums: Burzum/Aske (meer ken ik er niet, dus ik zou mezelf belachelijk maken door gewoon wat te fantaseren) Carpathian Forest - Dit is echt rauwe black metal. Ik heb alleen het album Morbid Fascination of Death, dus ook hier geldt dat ik er niet veel over kan zeggen. Ik heb geen negatieve recensies over andere albums gehoord, behalve over hun laatste cd 'Defending The Throne Of Evil', die naar verluidt iets te commercieël zou zijn. Satyricon - Van dit Noorse tweetal (Satyr en Frost) heb ik drie cd's. Dark Medieval Times, The Shadowthrone en Volcano. De eerste twee kun je het best zien als rauwe black metal met middeleeuwse invloeden (denk aan rustige akoestische stukjes tussendoor gecombineerd met een mooie fluit, dat echt een middeleeuws gevoel geeft. Dit komt op 'Dark Medieval Times' beter uit de voeten dan op 'The Shadowthrone'. Bij dit duo hoort nog een derde cd, 'Nemesis Divina', en op deze drie cd's wordt het verhaal verteld over Satyr met zijn leger dat de heerser van The Shadowthrone probeert te overwinnen, sterft, en uiteindelijk terugkomt als allermachtigste. Over Volcano kan ik zeggen dat het muziek is die een kleinere groep metal liefhebbers aanspreekt dan dat het normaal het geval is. Het is geen album dat je constant moet draaien, maar de muziek steekt goed in elkaar dus er valt niks te klagen. Immortal - Ook zeer aan te raden, hoewel hier weer geldt dat ik er niet zoveel van ken. Ik heb hun cd Battles In The North (snoeihard drumwerk), en hun cd Damned in Black ken ik. op Damned in Black vind ik dat het drumwerk veel gevarieërder is dan op Battles In The North. Meer kan ik er niet over zeggen Grote namen zijn natuurlijk ook Venom, Blasphemy en Bathory, maar daar ken ik niet genoeg van om er een oordeel over te vellen (ik weet het, verschrikkelijk) Heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen?
||
Citaat:
Satyricon heeft nog een ander album uitgebracht dat na Nemesis Divina kwam, genaamd Rebel Extravaganza, ook een album dat zeer de moeite waard is. Als je je echt wilt verdiepen in black metal moet je natuurlijk ook eens naar Venom en Bathory luisteren, daar liggen de echte roots van de black metal.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ontopic: Venom en Mayhem zijn gaaf. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Falkenbach... Plaeghdraegher | 180 | 03-12-2004 07:51 | |
Muziek |
Het grote truie black metal topic Ragnar | 281 | 27-01-2004 23:28 | |
Muziek |
Wat we weer gekocht hebben qua CD's, LP's, tapes, video's, bandshirts e.d. telluriet | 257 | 09-12-2003 21:08 | |
Muziek |
Dimmu Borgir - nieuwe cd + tour Insane Juggalo | 57 | 08-10-2003 16:17 | |
Eten & Drinken |
vegetarisch annetjuh | 34 | 02-04-2003 19:19 | |
Muziek |
Welke genre luistert u het meest? superpoepdoosje | 89 | 03-11-2002 17:14 |