Oud 03-06-2003, 13:25
SupahhSannie
SupahhSannie is offline
Liefde op afstand... hoe doe je dat??
Dan bedoel ik wel hier in NL, een in groningen ander in N-H, of ZH wat doe je dan?? werkt het wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 13:27
Dminor
Dminor is offline
Voor mij zou het niet werken, voor anderen misschien wel.
Oud 03-06-2003, 13:30
Gothic
Gothic is offline
*Zucht* zoek eens een keer, er bestaan honderden topics hierover...

LAT relatie
of internet relatie (gaat praktisch altijd over afstand)

Nee het werkt niet
Oud 03-06-2003, 13:34
Phileine
Phileine is offline
Hengelo - Maastricht; komt dat in de buurt?
Het werkt heel goed, maar er zijn wat dingen die je in je achterhoofd moet houden, nog meer als in een gewone relatie.

- Eigen leven. Je kunt niet altijd aan elkaar hangen.
- Omgaan met het missen.
- Bij geen OV: voldoende geld.
- Er moet ook een soort van doel zijn. Waar je naartoe kunt leven. (Een studie, zodat je toch dichter bij elkaar kunt wonen.)

Ik ga in Enschede studeren, heb daar sinds twee maanden ook een kamer. Dat is toch wel heel fijn.
Oud 03-06-2003, 13:41
Gwinnie
Gwinnie is offline
denk dat het wel kan. vriendin van mij heeft nou al 2 jaar ofzo een vriend uit almere. die zien mekaar alleen in t weekend en dat gaat nog hardstikke goed. ze missen mekaar wel, maar ja.. daar is een telefoon voor uitgevonden.

zelf heb ik nu sinds 2 weekjes vriend die 80 km verder op woont. en we hebben mekaar sinds toen 4 keer gezien, dus als je een beetje reizen ervoor over hebt moet het gewoon kunnen. 2/ 3 keer per week je 'lieffie' zien is toch genoeg? dan blijft het bijzonder..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 13:46
snarl
snarl is offline
mjoah. ik woon in noordfriesland, hij in utrecht, dat is drie uur reizen en dat is erg duur.

um.. het is te doen, als je het er voor over hebt.
we bellen veel en msn nen veel.

ik zie hem maar eens in de 2/3 weken
Oud 03-06-2003, 13:50
flanger
flanger is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 03-06-2003 @ 14:34:
Hengelo - Maastricht; komt dat in de buurt?
Het werkt heel goed, maar er zijn wat dingen die je in je achterhoofd moet houden, nog meer als in een gewone relatie.

- Eigen leven. Je kunt niet altijd aan elkaar hangen.
- Omgaan met het missen.
- Bij geen OV: voldoende geld.
- Er moet ook een soort van doel zijn. Waar je naartoe kunt leven. (Een studie, zodat je toch dichter bij elkaar kunt wonen.)

Ik ga in Enschede studeren, heb daar sinds twee maanden ook een kamer. Dat is toch wel heel fijn.
Voeg maar toe bij dit lijstje:

- Diversiteit: niets op dezelfde plaatsen (zelfde stad) afspreken, niet telkens dezelfde activiteiten, ...

En ja het missen is niet te onderschatten.. heb het zo ook eens 9 maand volgehouden...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 13:53
coecie
coecie is offline
ik ben net ontzettend verliefd geworden op iemand die in de buurt van nijmegen woont... ieh 2,5 uur reizen is echt niets voor mij

maargoed, ik ken hem van feestjes door heel nederland en daar zal ik hem ook wel blijven zien... een treinkaartje naar nijmegen is 28,50!! aaah. anyways whatever
Oud 03-06-2003, 14:00
PardonMe
PardonMe is offline
tja ik heb dan niet echt een liefde op afstand, maar wel een beetje vergelijkbaar..
in het weekend woont hij gewoon lekker dichtbij, maar door de weeks studeert hij in Utrecht (we wonen in Limburg) Dus we zien elkaar eigenlijk alleen in het weekend.. Gelukkig wonen we dan dus maar zo'n 10 minuten fietsen bij elkaar vandaag, dat scheelt wel.. Als ik dan ook nog eens een hele tijd zou moeten reizen om hem te zien dan had ik het niet volgehouden!
Oud 03-06-2003, 14:05
Punkygirl
Punkygirl is offline
zou voor mij niet werken.. misschien wel goeie vrienden alleen je ziet elkaar zo weinig kan elkaar nooit ff snel zien ofzow
Oud 03-06-2003, 14:24
Verwijderd
Mijn zusje had een relatie met een jongen die hier nog geen vijf minuten vandaan woonde terwijl ik een relatie heb met iemand die in noord-holland woont (ik woon in de prov. Utrecht).
Soms vind ik t echt kut om door de weeks van die stelletjes te zien die leuk bij elkaar zijn enzo, maar dan weet ik dat wij gewoon een heel goede relatie hebben.
Je moet elkaar wel goed vertrouwen. Soms is het heel lastig, want als je bv beetje boos bent ofzo en diegene gaat dan net weg en je hebt door omstandigheden geen tijd om het uit te praten, blijf je er wel langer mee zitten denk ik. Je hebt natuurlijk wel telefoon, maar het is fijner om gewoon face-to-face het uit te praten.
Maar ik heb wel elk weekend weer iets om naar uit te kijken en ik geniet denk ik elke minuut meer dan iedereen, omdat ik weet dat hij straks weer weg gaat en nu nog lekker bij me is.
Alleen moet je telkens weer afscheid nemen en moet je omgaan met het gemis.
Maar dat alles maakt het goed als ik weer bij m ben en m kan kussen en aanraken en lekker knuffelen.

Het kan wel degelijk werken. Ook al was mn vriend heel bang van niet, door de afstand, maar het gaat gewoon heel erg goed. We bellen en msnen en in het weekend (en soms langer) zien we elkaar en genieten we van elk moment.
Vaak sturen we ook mailtjes en smsjes.

Het kan werken. En ik ben al bijna 5 maanden ontzettend gelukkig met mn vriend.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 14:30
sinsere
sinsere is offline
Ik zou er denk ik niet zo goed tegen kunnen .. vind het juist leuk om onverwacht bij mijn vriend langs te gaan. Als je zo ver uit elkaar woont gaat dat gewoon niet. Hoewel ik het zeker zou proberen als ik helemaal gek van iemand was.
Oud 03-06-2003, 14:31
Thomas
Thomas is offline
Daarvoor zijn zo verschrikkelijk veel factoren bepalend die onderling weer samenhangen waardoor alles nog complexer wordt.

- Hoe lang ken je die persoon al?
- Hoe groot is de afstand, is het te doen met de trein oid?
- Wil je vaak reizen, heb je daar de tijd voor?
- Vind je het niet erg om je vriendje maar af en toe te zien?
- Ben je snel jaloers?
- Vertrouw je hem voor de volle 100%?
Etc.

Er zijn dus zoveel verschillende factoren die allemaal bepalen waarom en of het kan werken. Sommige mensen zijn hier anders in dan anderen en ik weet bv voor mezelf dat het waarschijnlijk niet werken zal.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:06
l00k At Me
l00k At Me is offline
Citaat:
SupahhSannie schreef op 03-06-2003 @ 14:25:
Liefde op afstand... hoe doe je dat??
Dan bedoel ik wel hier in NL, een in groningen ander in N-H, of ZH wat doe je dan?? werkt het wel?
Je probeer hem veel te spreken op het internet en om de zoveel tijd te ontmoeten.
Wel is zo dat dan je gevoelens heel sterk kunnen worden omdat je hem zal gaan missen als je hem niet wil zien.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:10
igfy
igfy is offline
hmm ik zit mss volgend jaar met hetzelfde probleem. ik loot mee voor geneeskunde, en wie weet waar je dan terecht komt. maar ik denk dat het ons wel zou lukken. we hebben dan toch allebei OV. en nouja we kennen elkaar heel goed en we hebben een goede band en we vertrouwen elkaar ook wel volgens mij, ik hem iig wel. maar bijna overal is inet, dus contact heb je sowieso wel.
Oud 03-06-2003, 15:12
PrimRose
PrimRose is offline
yep gaat best hoor. Ik heb ook een jaar tussen zevenaar en schijndel moeten reizen (afstand = ongeveer Den bosch - Arnhem maar dan iets verder). Maar ik moet zeggen dat nu ie al weer heel lang dichter bij woont (we hebben nu 3 jaar) het toch wel makkelijker is. Maar goed, als het had gemoeten, zou ik nog steeds heen en weer reizen hoor
Oud 03-06-2003, 16:02
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
flanger schreef op 03-06-2003 @ 14:50:
Voeg maar toe bij dit lijstje:

- Diversiteit: niets op dezelfde plaatsen (zelfde stad) afspreken, niet telkens dezelfde activiteiten, ...

En ja het missen is niet te onderschatten.. heb het zo ook eens 9 maand volgehouden...
Dezelfde activiteiten.. Dat is toch niet zo heel erg belangrijk. Ik vind het juist fijn om vertrouwde dingen te doen met mijn vriend.
Oud 03-06-2003, 16:09
Verwijderd
Het kan, maar het kan evengoed niet.

Ik denk dat de do's en don'ts wel zon beetje zijn genoemd al.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 16:10
flanger
flanger is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 03-06-2003 @ 17:02:
Dezelfde activiteiten.. Dat is toch niet zo heel erg belangrijk. Ik vind het juist fijn om vertrouwde dingen te doen met mijn vriend.
Zou het zelf niet kunnen volhouden, achter x aantal maanden komt de sleur er dan toch flink in
Oud 03-06-2003, 17:02
DisNaks
DisNaks is offline
het kan wel werken, mn vriend woont bij rotterdam ik bij apeldoorn, 2 uur reizen...we zien elkaar echt heel weinig maar daar leer je mee omgaan en mn volgende studie wil ik graag bij 'm in de buurt gaan doen..
Oud 03-06-2003, 17:15
Verwijderd
ik woon in zeeland, hij onderin limburg..
we chatte elke dag, en een keer in de 2 of 3 of 4 weekenden gaan we naar elkaar toe... en dan euh tsja.. zijn we of een weekend of een week of 2 weken bij elkaar..
en van de zomer zijn we 2 maanden bij elkaar eerst same op vakantie en dan samen werken, en komt ie beetje bij ons inwonen

werkt perfect al 2 jaar
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 17:16
Loezzel
Loezzel is offline
Het ligt ook aan jezelf. Kun JIJ er mee omgaan?
Ik zou het niet kunnen. Ik zie mijn vriend nu al heel weinig, terwijl we maar 3 minuten fietsen van elkaar af wonen. Hij werkt in de horeca en moet op die tijden werken dat ik vrij ben. Dan ben ik blij dat ik hem ff kan zien zonder zo ver te hoeven reizen!
Oud 03-06-2003, 17:32
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
flanger schreef op 03-06-2003 @ 17:10:
Zou het zelf niet kunnen volhouden, achter x aantal maanden komt de sleur er dan toch flink in
Dat ligt idd aan jezelf. + Dat dit iets is wat in alle relaties de kop op komt steken. Niet alleen in 'n LAT.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten