Oud 01-06-2003, 20:31
oneMen
oneMen is offline
Ik heb de multiplayer demo gedownload voor de tweede keer, maar als ik wil spelen krijg ik telkens hele vage grijze en blauwe textures te zien. Geen textures laat staan een wapen. Ik heb de laatste drivers en de nieuwste direct X. Mijn videokaart is een nVidia Riva TNT2 32 Mb. Ook al is dat wat verouderd, dat kan toch niet de reden zijn waarom hij niets dan rare grijze en blauwe troep laat zien? Iemand een oplossing?

Oud 01-06-2003, 21:05
mvos100
mvos100 is offline
Jawel het licht wel aan je videokaart. Me vriend heeft precies dezelfde videokaart en kreeg BF1942 ook zo op zijn scherm. In Bf1942 wordt een techniek gebruikt ( kan ff nie op de naam komen ) en die ondersteund jou videokaart niet. Dus ik moet je teleurstellen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je zou een goedkope GeForce 4 MX440 64MB kunnen kopen voor €50. Kun je voorlopig weer vooruit.
Oud 01-06-2003, 21:36
Koen
Koen is offline
Citaat:
mvos100 schreef op 01-06-2003 @ 22:05:
In Bf1942 wordt een techniek gebruikt ( kan ff nie op de naam komen ) en die ondersteund jou videokaart niet. Dus ik moet je teleurstellen
T&L bedoel je waarschijnlijk, Textures and Lightning. Daar zou het mee te maken kunnen hebben, maar die kan je in praktisch elk spel ook uitschakelen.

Verder hoort dit op Games.

S&M -> Games.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 22:25
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Koen schreef op 01-06-2003 @ 22:36:
T&L bedoel je waarschijnlijk, Textures and Lightning. Daar zou het mee te maken kunnen hebben, maar die kan je in praktisch elk spel ook uitschakelen.

S&M -> Games.
maar helaas niet bij EA games. Net als bij fifa2003...
Toen ik mijn ouwe videokaart had kreeg ik precies hetzelfde probleem. Ik herriner me nog dat ik toen op het EA forum had gezocht en daar de oplossing had gevonden, meer weet ik niet.

en het is volgens mij Transform & Lightning.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 01-06-2003 @ 22:36:

S&M -> Games.
T&L betekent Transform & Lighting en heeft betrekking op de manier waarop de vertices en polygonen gerenderd worden. Op een non-T&L kaart (alles vóór de GeForce256) werd dat door de hoofdprocessor gedaan. Die berekende het perspectief en de triangles en het geheel werd vervolgens naar de videokaart gestuurd. Het enige hardwarematige wat een non-T&L kaart doet is het aanbrengen van texturen op de polygonen en die vervolgens shaden (belichten en vervormen).

Een T&L-kaart berekent de vertices en polygonen zelf, wat enorm veel scheelt op de hoofdprocessor...maar het is geen wezenlijk anders proces. Je kunt Unreal Tournament 2003 (een spel wat zwaar leunt op T&L) best spelen op een TNT2, maar dan draait het dus met minder dan 3 frames per seconde. Het verschil zit 'm alleen in snelheid.

Er zal wel een andere techniek gebruikt worden die niet door een TNT2 ondersteund wordt. Overigens zijn dit soort dingen vaak wel te verwachten bij oude kaarten en nieuwe spellen. Je moet gewoon niet verwachten dat dat nog goed werkt. Jammer, maar dat is de vooruitgang.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:46
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2003 @ 11:59:
Jammer, maar dat is de vooruitgang.
Het gaat ook allemaal zo snel

Ok.. moet ik toch maar aan een nieuwere kaart..
Oud 03-06-2003, 18:54
II_Duce
II_Duce is offline
hehe had ik ook last van
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten