Oud 21-06-2003, 18:49
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Hey,

ik hoop dat ik een beetje duidelijk kan maken wat ik bedoel

stel, iemand waar jij veel om geeft, hetzij je girl/boyfriend, hetzij een 'gewone' goede vriend/vriendin, doet iets, waar jij het totaal niet mee eens bent, maar waar jij zelf opzich geen schade door ondervind

laat je diegene dan merken dat je het er niet mee eens bent, of vanwege de goede vriendschap/relatie/whatever toch maar niet?
en vertel hoe je dat wel/niet zou doen en waarom wel/niet
Oud 21-06-2003, 18:51
Qamra
Qamra is offline
Gewoon even zeggen dat ik er niet zo heel erg van gedient ben of dat het niet slim van d'r was of weet ik veel wat.

Ik ben er behoorlijk simpel in; bevalt het me niet, dan krijg je dat ook te horen...
Oud 21-06-2003, 18:51
Verwijderd
Ligt er aan wat het zou zijn. Als hij/zij iemand heeft vermoord, heb ik er zelf opzich geen schade aan ondervonden, maar toch zou ik dan wel (zeer) duidelijk laten merken dat ik het er niet mee eens ben. Extreem voorbeeld...maar d'r is uit je post niet echt op te merken om wat voor iets het gaat...dus ik kan ook niet specifiek reageren.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 18:53
Verwijderd
ik zeg t wel als ik er wel schade van ondervind, of die gene een risico loopt oid, als die gene de reden niet snapt wil ik t ook wel uitleggen, maar verbieden kun je de ander nooit

Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 08:35.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:00
PardonMe
PardonMe is offline
Hangt er vanaf waar het over gaat.. de ernst van de situatie..
Ik zou hem/haar er waarschijnlijk wel op wijzen dat het niet echt verstandig was, geen uitbrander, maar gewoon subtiel laten merken dat ik het er niet helemaal mee eens ben.
Oud 21-06-2003, 20:58
Verwijderd
nee, ze moeten doen wat ze niet laten kunnen... waarom zou alles moeten gaan zoals ik dat wil? laat ze maar lekker
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 21:50
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Maar natuurlijk.... Een discussie is altijd wel leuk....
Oud 21-06-2003, 22:13
MissyE
MissyE is offline
Ik zou 't ook wel subtiel (m'n sterkste punt.. ) laten merken..
Maar het is inderdaad niet echt duidelijk hoe ernstig deze actie is.. Want als 't maar een klein onbenullig iets is, dan maak ik er ook geen woorden aan vuil.. Maar in principe laat ik 't wel merken, als ik 't ergens niet mee eens ben...
Oud 21-06-2003, 23:16
Verwijderd
Als ik het zo zou zeggen zou ik zeggen ja ik zou er iets van zeggen. Ik bedoel, je bent wel bevriend, maar je blijft een eigen mening hebben!

Maar toch op zo'n moment pakt het soms toch wel anders uit. Zo weet ik laatst nog toen we uit waren dat mijn vriendin ineens haar telefoonnummer gaf aan zomaar een jongen. Ik weet niet ik zou dat zelf eigenlijk niet zo snel doen omdat het toch een wilde vreemde is, tsjaa ik weet niet maar beetje eng idee ofzo. Maar goed op dat moment had ik wel zoiets van, zij doet het, en ik weet hoe wanhopig ze opzoek was dus om haar actie dan onwijs af te keuren, das dan best wel moeilijk zeg maar. Later heb ik wel gezegd dat ik het niet zo'n slimme actie van haar vond, maar ja toen had ze daar niet meer echt iets aan eigenlijk.

Maar ja ik weet niet over wat voor actie je het hebt, dus dan is het moeilijk om te beoordelen, wat ik in zo'n situatie zou doen!

Tegen mijn vriendje durf ik denk ik wel sneller te zeggen dat ik het echt geen slimme actie vind, ik weet niet maar hij is natuurlijk toch heel anders voor me dan mijn vriendinnen!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 21-06-2003 @ 19:51:
Gewoon even zeggen dat ik er niet zo heel erg van gedient ben of dat het niet slim van d'r was of weet ik veel wat.

Ik ben er behoorlijk simpel in; bevalt het me niet, dan krijg je dat ook te horen...
dat heb ik nou ook..
een feit: mn zusje zegt niet zoveel meer tegen me in vertrouwen enzo omdat ze weet dat ik een duidelijke mening heb en daar ook voor uitkom.. Maar aan de andere kant waardeert ze dat weer heel erg (vertelde ze pas in een gesprek met mn mama en mij) en vind ze dat heel knap van me en een sterk punt..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:00
Verwijderd
Citaat:
StayBeautiful schreef op 21-06-2003 @ 21:58:
nee, ze moeten doen wat ze niet laten kunnen... waarom zou alles moeten gaan zoals ik dat wil? laat ze maar lekker
mijn vriend zegt ook altijd zoiets...
zo van: het is toch haar leven.. dat moet ze toch zelf weten? laat haar maar..

ik snap dat niet.. vooral bij mn zusje heb ik zoiets dat ik haar wil beschermen tegen dingen. en ik laat ook duidelijk weten wat ik van bepaalde dingen vind en ik hoop dat ze daar dan over nadenkt en snap hoe ik t bedoel.

ik weet dat dit heel stom staat, en de meesten (of vrijwel niemand) dit niet begrijpt, maar zo voelt t..

maar soms heb ik natuurlijk wel zoiets van: laat maar hange..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 00:27
Gwinnie
Gwinnie is offline
ja.

een hele goede vriend van mij ging echt te ver qua dingen stelen enzo. ik heb goed laten merken dat ik da nie leuk vond.
nou heeft hij 3 baantjes en vind hij het niet meer nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten