Oud 31-03-2003, 19:42
leon-v
leon-v is offline
heeft iemand goede beleggingstips?
Oud 31-03-2003, 19:45
dr martens
dr martens is offline
Ahold
Upc
Kpn
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:23
leon-v
leon-v is offline
Citaat:
dr martens schreef op 31-03-2003 @ 20:45:
Ahold
Upc
Kpn
Om winst te maken dan he
Oud 31-03-2003, 21:25
hi
hi is offline
upc geloof 15 eurocent per stuk! Kan niet goedkoper Dus daar moet winst uit zijn te halen? veel verlies maak je er nie op!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:29
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
als je nu aandelen wil kopen.. spoor je niet
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 06:05
dr martens
dr martens is offline
Citaat:
hi schreef op 31-03-2003 @ 22:25:
upc geloof 15 eurocent per stuk! Kan niet goedkoper Dus daar moet winst uit zijn te halen? veel verlies maak je er nie op!!
Ze zitten al het goed is nog onder de 5 eurocent
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 06:30
leon-v
leon-v is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 31-03-2003 @ 22:29:
Als je goed belegd dan kan je flink wat winst maken... ook in een economische mindere periode
zijn hier btw veel mensen met aandelen?
ik zelf heb abn aandelen
Oud 01-04-2003, 08:12
iamcj
iamcj is offline
Als je ook maar iets wilt verdienen met beleggen hou je dan aan deze regels:

1. Discipline, discipline en nog eens discipline
2. Kies een methode, een systeem en test dat historisch
3. Oefen op papier
4. Accepteer verliezen
5. Laat winsten oplopen, kap verliezen af (stoploss)
6. Schakel je emoties uit.
7. Beleg met geld dat je kan missen
9. Verdiep je eerst 2 jaar in de materie

Doe je bovenstaand niet, ben je binnen 5 jaar de helft van je geld kwijt.

Het is nu een moment om in te stappen zeggen de mensen, maar dat zeiden ze bij AEX 550 ook en bij 500 en bij 450 en bij 400 en bij 350 en bij 300 en bij 250. Niemand weet waar de bodem is.

Als je weet wat de volgende radom begrippen betekenen, krijg je het pas een beetje in je vingers en besef je dat met aandelen op de lange termijn niets te verdienen valt. Je zal tussendoor moeten handelen en daar gaat het mis bij de meeste. Ze laten verliezen lopen en nemen snel winst puur op basis van emotie.

Hedge-ratio
Windowdressing
RSI
Kop-schouderformatie
Delta
Short gaan
Balans
Intraday
Strangle
Future
Speedline
Island reversal
C seppe 320 03
Butterfly
Volatiliteit
ATM
P/C ratio
Open interest
EW

Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 08:16.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 01-04-2003 @ 09:12:
Als je weet wat de volgende radom begrippen betekenen, krijg je het pas een beetje in je vingers en besef je dat met aandelen op de lange termijn niets te verdienen valt. Je zal tussendoor moeten handelen en daar gaat het mis bij de meeste. Ze laten verliezen lopen en nemen snel winst puur op basis van emotie.

Je weet toch wel dat dit gewoon gelul is? Uit onderzoek is gebleken dat mensen die weinig/niet handelen hetzelfde rendement halen, maar doordat ze minder kwijt zijn aan transactiekosten is de uiteindelijke winst lager
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:14
Verwijderd
Met Abn-Amro zit je vandaag goed (4,48% omhoog), maar de laatste tijd niet echt...

Het is trouwens onzin dat je van al die dingen iets af moet weten om te beleggen. Ik weet zlef ook niet wat alles betekend...... je moet gewoon zorgen dat je goed advies krijgt bijvoorbeeld van verschillende websites. een goede site was altijd http://www.iex.nl
ook kan je gewoon met simpele dingen rekenen wat een aandeel waard is... gewoon een beetje informatie zoeken over de schulden, winst per aandeel, eigen vermogen en wat ze in de toekomst verwachten te verdienen.

Met aandelen valt op de lange termijn best iets te verdienen. Zolang je maar goed aandelen van verschillende soorten bedrijven koopt.

Zelf ben ik vooral een fan van de financials: ING, ABN, Fortis e.d.
zelfs in een slechte economie maken die namelijk winst en ze bieden redelijk veel zekerheid... (dit is geen tip om nu te kopen hoor... )
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
dr martens schreef op 31-03-2003 @ 20:45:
Ahold
Upc
Kpn

Ahold is zo gek nog niet..... het was een echt koopje (zelf ook gekocht), Kpn hetzelfde verhaal... die doen het echt zo gek nog niet (schuldenlast ontzettend verminderd)

UPC zou ik zelf niet doen, dat bedrijf zit zo in de schulden en het is zo onoverzichtelijk met moedermaatschappijen e.d. Het zal waarschijnlijk bezwijken onder de schuldenlast/ en onderdelen worden overgenomen (door het moederbedrijf?) Als aandeelhouders ben je je geld kwijt....
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:49
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Alex schreef op 01-04-2003 @ 20:04:
Je weet toch wel dat dit gewoon gelul is? Uit onderzoek is gebleken dat mensen die weinig/niet handelen hetzelfde rendement halen, maar doordat ze minder kwijt zijn aan transactiekosten is de uiteindelijke winst lager
Hmm, tot 3 jaar geleden ja. De beurs leek als vanzelf omhoog te gaan. Nu zijn je aandelen net zoveel waard als 20 jaar geleden.

Inmiddels is het niet belangrijk meer hoe bedrijven individueel presteren. Het is pure handel. De beurs steeg 2 weken geleden met 30% op het gerucht dat de oorlog snel zou zijn afgelopen. Als jouw sector slechte cijfers presteerd, gaat je goede bedrijf misschien minder hard mee, maar het gaat mee.

Over 20 jaar zijn je aandelen misschien verdubbeld. En over 40 jaar weer op dit niveau. Alles komt op, stabiliseert en kalft weer af, zo ook de economie.

Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:51
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Alex schreef op 01-04-2003 @ 20:14:
Met Abn-Amro zit je vandaag goed (4,48% omhoog), maar de laatste tijd niet echt...

Het is trouwens onzin dat je van al die dingen iets af moet weten om te beleggen. Ik weet zlef ook niet wat alles betekend...... je moet gewoon zorgen dat je goed advies krijgt bijvoorbeeld van verschillende websites. een goede site was altijd http://www.iex.nl
ook kan je gewoon met simpele dingen rekenen wat een aandeel waard is... gewoon een beetje informatie zoeken over de schulden, winst per aandeel, eigen vermogen en wat ze in de toekomst verwachten te verdienen.

Met aandelen valt op de lange termijn best iets te verdienen. Zolang je maar goed aandelen van verschillende soorten bedrijven koopt.

Zelf ben ik vooral een fan van de financials: ING, ABN, Fortis e.d.
zelfs in een slechte economie maken die namelijk winst en ze bieden redelijk veel zekerheid... (dit is geen tip om nu te kopen hoor... )
Ben ik toch wel benieuwd naar je rendement de afgelopen 2 jaar, als je op deze manier belegd.

Fortis - sinds 1999 75% gedaald.
Opzelfde niveau als 1996

ING - sinds 1999 80% gedaald.
Op zefde niveau als 1996

ABN - sinds 2000 60% gedaald.
Op zelfde niveau als 1997

Je zult tussentijds moeten handelen en daarvoor moet je een goede kijk op de economie hebben.

Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 01-04-2003 @ 20:51:
Ben ik toch wel benieuwd naar je rendement de afgelopen 2 jaar, als je op deze manier belegd.

Fortis - sinds 1999 75% gedaald.
Opzelfde niveau als 1996

ING - sinds 1999 80% gedaald.
Op zefde niveau als 1996

ABN - sinds 2000 60% gedaald.
Op zelfde niveau als 1997

Je zult tussentijds moeten handelen en daarvoor moet je een goede kijk op de economie hebben.
De afgelopen 2 jaar is mijn rendement zeer slecht (2,1% van 28 maart 2001 tot 28 maart 2003) . Maar als je het kijkt naar aankoopbedrag is het rendement 33% (5 jaar bezig en dividend buiten beschouwing gelaten). Maar als je nu fondsen vergelijkt met 2 jaar geleden zie je bijna overal van die gigantische koersdalingen, toch vind ik nu dat financials nu (niet nu precies maar tussen nu en een half jaar) 'koopwaardig' ze staan zeer laag (dat moet je met me eens zijn?) en ze draaien als bedrijf redelijk (leven heel snel weer op met een goede economie)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 01-04-2003 @ 20:49:
Hmm, tot 3 jaar geleden ja. De beurs leek als vanzelf omhoog te gaan. Nu zijn je aandelen net zoveel waard als 20 jaar geleden.

Inmiddels is het niet belangrijk meer hoe bedrijven individueel presteren. Het is pure handel. De beurs steeg 2 weken geleden met 30% op het gerucht dat de oorlog snel zou zijn afgelopen. Als jouw sector slechte cijfers presteerd, gaat je goede bedrijf misschien minder hard mee, maar het gaat mee.

Over 20 jaar zijn je aandelen misschien verdubbeld. En over 40 jaar weer op dit niveau. Alles komt op, stabiliseert en kalft weer af, zo ook de economie.
Niet tot 3 jaar geleden. Je zegt zelf dat de hele economie gewoon een soort van cycli is die omhoog en omlaag gaat. Volgens mij las ik dit trouwens vorig jaar november, en ze hadden keken terug van 1900 (oid) tot nu...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 01-04-2003 @ 22:03:
De afgelopen 2 jaar is mijn rendement zeer slecht (2,1% van 28 maart 2001 tot 28 maart 2003) . Maar als je het kijkt naar aankoopbedrag is het rendement 33% (5 jaar bezig en dividend buiten beschouwing gelaten). Maar als je nu fondsen vergelijkt met 2 jaar geleden zie je bijna overal van die gigantische koersdalingen, toch vind ik nu dat financials nu (niet nu precies maar tussen nu en een half jaar) 'koopwaardig' ze staan zeer laag (dat moet je met me eens zijn?) en ze draaien als bedrijf redelijk (leven heel snel weer op met een goede economie)
Met die 2,1% heb je het beter gedaan dan heleboel anderen.
Ik ben het met je eens dat de markt aan het uitbodemen is. Na de oorlog eventueel een rally, dan het dieptepunt opzoeken en dan jarenlang zijwaarts.

Daar zeg je wat een goede economie, we staan op de rand van recessie, hang af van de oorlogsdrift van Bush. Het is de vraag of de economie gaat krimpen of dat hij weer langzaam gaat groeien.
We zitten nu rond het nulpunt, mijn gevoel zegt aan de ene kant een markt die aan het uitbodemen is, aan de andere kant denk ik dat we ook onder die nullijn moeten en dan is het feest.

Als je de DOW vergelijkt met alle andere indices, dan staat ons denk nog wat te wachten.

Mijn beleggingssyteem is bijna af, dan ga ik beleggen in opties en futures en ben ik puur afhankelijk van technische analyse en kan ik verdienen bij opgaande en dalende markt.

Nog even over je 33%. Dat is 6% per jaar, net de inflatie. zoveel risico voor iets meer dan een spaarrendement?

[iamcj]

Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 11:16.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:07
Black Sugar
Black Sugar is offline
Gewoon niet doen. Maarja das mijn mening. Je kunt beter sparen.
Oud 02-04-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-04-2003 @ 23:07:

Mijn beleggingssyteem is bijna af, dan ga ik beleggen in opties en futures en ben ik puur afhankelijk van technische analyse en kan ik verdienen bij opgaande en dalende markt.

Nog even over je 33%. Dat is 6% per jaar, net de inflatie. zoveel risico voor iets meer dan een spaarrendement?

[iamcj]
Het is inderdaad niet echt superveel, zker niet als je het vergelijkt met een spaarrekening oid met rente op rente. Maar ik wist vantevoren ook niet wat mijn rendement zou zijn

Over de financials, ik geloof dat alle financials op dit moment (gisteren tot vandaag) minimaal 5% in de plus staan. (dus ik ben niet helemaal gek en er zijn mensen die dat met me eens zijn )
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 02-04-2003 @ 14:05:
Het is inderdaad niet echt superveel, zker niet als je het vergelijkt met een spaarrekening oid met rente op rente. Maar ik wist vantevoren ook niet wat mijn rendement zou zijn

Over de financials, ik geloof dat alle financials op dit moment (gisteren tot vandaag) minimaal 5% in de plus staan. (dus ik ben niet helemaal gek en er zijn mensen die dat met me eens zijn )
Vandaag ja, dus het blijft het moment bepalen van instappen, niet afhankelijk van de bedrijven, maar van de Amerika.

Je zegt het zelf alle financials staan in de plus, bijna onafhankelijk van hoe ze er voor staan. Alle fondsen staan vandaag in de plus ook onafhankelijk van hoe ze presteren. Stijgt de Dow 1000 punten, gaat iedereen gewoon mee. En als je dat ambieert moet je eigenlijk alleen in volatiele aandelen kopen, of goede aandelen die relatief sterkt gedaald zijn.

Mijn punt is, als je Amerika analyseerd, maakt in het princpe niet uit wat je koopt, stijgt Amerika 10 dagen, doen de aandelen dat ook. (uitzonderingen daargelaten). Bijvoorbeeld in een oorlog als nu, doen de olies het minder en de financials het beter. Maar dat moet je wel weten en is bijna onafhankelijk van hun individuele prestaties. Die sector is veiliger bij oorlog.

Ik ben zo ie zo niet zo voor aandelen, dingen als Ahold en World Online zijn levensgevaarlijk. Als je aandelen hebt moet je er eigenlijk op schrijven wil je een beetje rendement halen en beschermd zijn tegen dalingen.

[iamcj]

Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 10:03
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Black Sugar schreef op 02-04-2003 @ 12:07:
Gewoon niet doen. Maarja das mijn mening. Je kunt beter sparen.
Nee, je kan beter (verstandig) beleggen. Een hoger rendement halen dan een spaarrek is niet erg moeilijk
Oud 18-07-2003, 10:37
strawberry
strawberry is offline
ik heb een paar honderd euro in het postbank hoogdividend aandelenfonds.....

het staat nu wel laag, maar je krijgt wel elk kwartaal dividend uitgekeerd, in tegenstelling tot andere fondsen. Dus als de koersen niet stijgen, krijg je toch geld!

bovendien, het zakken van de koers van dit aandeel valt reuze mee. Het fonds heeft een 'morningstar rating ( )' van 5 sterren
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:42
Fjall
Fjall is offline
ik zou zeggen ga in opties. loop je een stuk minder risico's.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 18:18
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 31-03-2003 @ 22:29:
Dit is juist de beste tijd om aandelen te kopen. Omdat het nu slecht gaat met de economie zijn de aandelen veel minder waard. Je koopt het juist tegen een lage prijs en als je lang genoeg wacht kunnen de aandelen flink stijgen. En zoals iemand al zei je kunt nu toch niet meer zo veel verliezen omdat de aandelen nu zo laag staan.

Tip: ga eens wat info zoeken over beleggen, want sommige dingen zijn wel handig om te weten en check op www.aex.nl de aandelenkoersen van een aantal ondernemingen waarin je evt in wilt beleggen. Kijk hoe de koersen waren van de afgelopen jaren.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 18:23
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 18-07-2003 @ 11:03:
Nee, je kan beter (verstandig) beleggen. Een hoger rendement halen dan een spaarrek is niet erg moeilijk
En wat is jouw rendement tot nu toe?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 18:25
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 19-07-2003 @ 14:42:
Dat is geheel afhankelijk hoe je er mee omgaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2003, 18:27
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
@Moon schreef op 19-07-2003 @ 19:18:
Dit is juist de beste tijd om aandelen te kopen. Omdat het nu slecht gaat met de economie zijn de aandelen veel minder waard. Je koopt het juist tegen een lage prijs en als je lang genoeg wacht kunnen de aandelen flink stijgen. En zoals iemand al zei je kunt nu toch niet meer zo veel verliezen omdat de aandelen nu zo laag staan.

Tip: ga eens wat info zoeken over beleggen, want sommige dingen zijn wel handig om te weten en check op www.aex.nl de aandelenkoersen van een aantal ondernemingen waarin je evt in wilt beleggen. Kijk hoe de koersen waren van de afgelopen jaren.
Ehm, de Dow is net 2500 punten gestegen, in maart was een goed moment, maar ja dat weten we nu pas.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 00:55
KingRebound
KingRebound is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 19-07-2003 @ 14:42:
Het is maar hoe je het interpreteerd..

Ik vind juist dat opties een groter risico met zich meebrengen, maar aan de andere kant kan je daarom ook veel meer winst maken......

Dus wil je op de zeer korte termijn geld verdienen stap dan in opties, ik doe hjet zelf al jaren....
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten