Oud 08-06-2003, 21:19
AngelLena
AngelLena is offline
Stel je hebt een vriendin... De relatie ligt een beetje vaag. Stel jij bent 24, zij is 17, jullie mogen elkaar van haar ouders (vooral moeder) niet zien, haar moeder is in staat tot de politie erbij halen als jullie elkaar toch zien. Zij wil niets liever dan het huis uit. De relatie tussen haar en haar ouders verloopt alles behalve lekker.
Jullie blijven elkaar in het geniep toch zien. Maar dat gaat natuurlijk een keer fout, jullie worden betrapt door mamma lief, politie erbij en alles, jij bent verstandig en zegt tegen je vriendin dat het verstandiger is dat ze gewoon met haar moeder mee gaat naar huis en dat jullie dan maar een paar maanden wachten tot zij 18 is. Zij denkt niet rationeel na en maakt het uit. Om nog geen week later weer contact met je te zoeken. Jij gat er op in, jullie zien elkaar weer jullie rommelen wat aan als je begrijpt wat ik bedoel. Ook dit kan nooit lang goedgaan, jullie maken het weer uit. Een week later krijg je bericht van je ex-vriendin dat zij 2 dagen overtijd is en bang is dat ze zwanger is. Wat blijkt, buiten jou weten om is ze gestopt met de pil toen het voor de eerste maal uit ging. Ze heeft geen test gedaan dus niets is zeker.
Later die avond belt ze op: ze is ongesteld geworden. Jij hebt al besloten dat je niets meer met haar te maken wilt hebben. Jij opgelucht, hebben we het weer klaar voor vandaag.
Maar natuurlijk neemt zij daar geen genoegen mee. Ze belt je elke nacht wakker, als je geluk hebt krijg je 2 uurtjes slaap per nacht. Ze belt om te melden dat haar vorige uitspraak een grapje was: ze is nog steeds niet ongesteld.
Heren: wat doen jullie?
Oud 08-06-2003, 21:29
ebbo
ebbo is offline
hoorn van de haak,
verloren slaap inhalen,
een goed gesprek houden (als het moet met mama erbij) want wat heb jij (of ik) foutgedaan???
Oud 08-06-2003, 21:34
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ebbo schreef op 08-06-2003 @ 22:29:
hoorn van de haak,
verloren slaap inhalen,
een goed gesprek houden (als het moet met mama erbij) want wat heb jij (of ik) foutgedaan???
Wat jij fout hebt gedaan? Jij gaat als meerderjarige met een minderjarige dochter om van een overbeschermende moeder.
Ze belt je op je gsm die je nodig hebt om aan te staan want dat is je enige wekker en je wil toch graag op tijd op je werk staan.

En jij en een gesprek met haar en haar moeder erbij....geloof me dat wil je niet. Haar moeder is inmiddels zo neurotisch tegen jou geworden dat alles waar jij bij hun thuis ook maar aan gezeten hebt, is op een grote hoop gegooid en in de fik gestoken.
Het enige waar haar moeder jou van kan beschuldigen is dat je een beetje in de financiele problemen zit maar je baas helpt je daar vanaf en dat gaat nu zeer goed.
Oud 08-06-2003, 21:36
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
dat die moeder een verschrikkelijk mens is.
(sorry zal later wel een nuttig antwoord geven)
hoedanook: die moeder is een trut.(sorry als 't je moeder is)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:41
Grimmetje
Grimmetje is offline
zoiets als:

eisen van haar dat er een zwangerschapsonderzoek gedaan wordt. Mocht ze zwanger zijn haar duidelijk laten blijken dat ik geen toekomst zie waarin zij in mijn leven is, en dat ik dus ook dat kind niet wil.

Mocht ze besluiten om dat kind te houden voel ik me niet verplicht om voor dat kind te zorgen, vooral omdat ze buiten mijn weten om gestopt is met de pil. Maar mezelf kennende zal ik wel helpen in de kosten.

En ik zal een ander nummer nemen voor mijn werk, zodat die aan kan blijven staan zonder gebeld te worden door haar.

Edit:
vooral ook mezelf voor mn hoofd slaan
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:41
ebbo
ebbo is offline
(mijn nokia sprinkt aan als de wekker afgaat ) maargoed. die moeder is dan misschien niet zo'n goed idee maar een telefoongesprek kan geen probleem zijn (ervanuitgaand dat je d'r nummer hebt) daarbij kan het ook nog zijn dat dat meisje van die moeder moet vertellen dat ze overtijd is enzo. of een terugpak actie, bestoken met foldertjes voor een psygiatrische inrichtng oid
Oud 08-06-2003, 21:42
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 08-06-2003 @ 22:36:
dat die moeder een verschrikkelijk mens is.
(sorry zal later wel een nuttig antwoord geven)
hoedanook: die moeder is een trut.(sorry als 't je moeder is)
Gelukkig niet mijn moeder, moet alles lekker zelf weten van mijn mamma, het enige wat ze ooit zou doen is advies geven.
Haar moeder, oh da's een Kenau die haar op d'r tanden heeft laten groeien. Echt een vreselijke doos. Maar vooruit. De vraag was niet wat of wie mamma is, de vraag is: wat doe je in zo'n situatie...? 't Is wel jouw kind als ze inderdaad zwanger blijkt te zijn. En daar weet mamma niks vanaf...
Oud 08-06-2003, 21:46
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ebbo schreef op 08-06-2003 @ 22:41:
(mijn nokia sprinkt aan als de wekker afgaat ) maargoed. die moeder is dan misschien niet zo'n goed idee maar een telefoongesprek kan geen probleem zijn (ervanuitgaand dat je d'r nummer hebt) daarbij kan het ook nog zijn dat dat meisje van die moeder moet vertellen dat ze overtijd is enzo. of een terugpak actie, bestoken met foldertjes voor een psygiatrische inrichtng oid
Je hebt helaas geen nokia en deze springt niet aan. Mamma weet nog van niets dat madam de liefste dochter van de wereld overtijd is. Je hebt geprobeert met je ex te bellen maar zodra je ook maar iets zegt wat madam niet zint smijt ze de hoorn op de haak en stuurt je later een berichtje dat ze het kind in het geval van een jongetje theo wil noemen naar je overleden vader waar je het nog stees erg moeilijk mee hebt.
Oud 08-06-2003, 21:47
Grimmetje
Grimmetje is offline
dat kind is niet helemaal 100% !!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:49
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 08-06-2003 @ 22:47:
dat kind is niet helemaal 100% !!!!!!!
Nope...maar ja, wat wil je met zo'n moeder...
Oud 08-06-2003, 21:51
ebbo
ebbo is offline
(ik kan me niet voorstellen dat je dit uit je duim zuigt maar dat terzijde) je maakt het steeds moeilijker eh... sms terug dat ze het kind sadam hoessijn moet noemen naar d'r moeder(want die heeft ook een snor) verder jammer dat je door de financiele problemen geen nieuwe telefoon kan kopen
Oud 08-06-2003, 21:51
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 08-06-2003 @ 22:41:
zoiets als:

eisen van haar dat er een zwangerschapsonderzoek gedaan wordt. Mocht ze zwanger zijn haar duidelijk laten blijken dat ik geen toekomst zie waarin zij in mijn leven is, en dat ik dus ook dat kind niet wil.

Mocht ze besluiten om dat kind te houden voel ik me niet verplicht om voor dat kind te zorgen, vooral omdat ze buiten mijn weten om gestopt is met de pil. Maar mezelf kennende zal ik wel helpen in de kosten.

En ik zal een ander nummer nemen voor mijn werk, zodat die aan kan blijven staan zonder gebeld te worden door haar.

Edit:
vooral ook mezelf voor mn hoofd slaan
Is al geeist maar ze wil alleen naar de dokter maar jij staat erop dat je met haar meegaat omdat je zekerheid wil dat ze niet een potje staat te liegen om je toch nog weer terug te krijgen wat je zowiezo toch niet wil.
Oud 08-06-2003, 21:52
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ebbo schreef op 08-06-2003 @ 22:51:
(ik kan me niet voorstellen dat je dit uit je duim zuigt maar dat terzijde) je maakt het steeds moeilijker eh... sms terug dat ze het kind sadam hoessijn moet noemen naar d'r moeder(want die heeft ook een snor) verder jammer dat je door de financiele problemen geen nieuwe telefoon kan kopen
Zuig het ook niet uit m'n duim. Waargebeurd verhaal. En vind je het zelf ook niet een beetje van de zotte om een nieuw nummer te kopen alleen voor haar?
Oud 08-06-2003, 21:52
Mark
Mark is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-06-2003 @ 22:19:
Stel je hebt een vriendin... De relatie ligt een beetje vaag. Stel jij bent 24, zij is 17, jullie mogen elkaar van haar ouders (vooral moeder) niet zien, haar moeder is in staat tot de politie erbij halen als jullie elkaar toch zien. Zij wil niets liever dan het huis uit. De relatie tussen haar en haar ouders verloopt alles behalve lekker.
Jullie blijven elkaar in het geniep toch zien. Maar dat gaat natuurlijk een keer fout, jullie worden betrapt door mamma lief, politie erbij en alles, jij bent verstandig en zegt tegen je vriendin dat het verstandiger is dat ze gewoon met haar moeder mee gaat naar huis en dat jullie dan maar een paar maanden wachten tot zij 18 is. Zij denkt niet rationeel na en maakt het uit. Om nog geen week later weer contact met je te zoeken. Jij gat er op in, jullie zien elkaar weer jullie rommelen wat aan als je begrijpt wat ik bedoel. Ook dit kan nooit lang goedgaan, jullie maken het weer uit. Een week later krijg je bericht van je ex-vriendin dat zij 2 dagen overtijd is en bang is dat ze zwanger is. Wat blijkt, buiten jou weten om is ze gestopt met de pil toen het voor de eerste maal uit ging. Ze heeft geen test gedaan dus niets is zeker.
Later die avond belt ze op: ze is ongesteld geworden. Jij hebt al besloten dat je niets meer met haar te maken wilt hebben. Jij opgelucht, hebben we het weer klaar voor vandaag.
Maar natuurlijk neemt zij daar geen genoegen mee. Ze belt je elke nacht wakker, als je geluk hebt krijg je 2 uurtjes slaap per nacht. Ze belt om te melden dat haar vorige uitspraak een grapje was: ze is nog steeds niet ongesteld.
Heren: wat doen jullie?
Ik kan me niet voorstellen dat de politie komt omdat mammie niet wil dat dochter en schoonzoon elkaar zien. Maargoed, dat is niet the main problem. Ik vind wel dat je als die meid zijnde geen geintjes moet maken over het wel of niet zwanger zijn. Ten tweede wil die jongen niets meer met haar, dus hij zal ook wel geen kind willen. Abortus heb ik geen problemen mee in een vroeg stadium, in zo'n geval. Dat is dat volgens mij ook de beste oplossing.

Mark (die dit wel echt lastige situaties vindt)
Oud 08-06-2003, 21:54
ebbo
ebbo is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-06-2003 @ 22:52:
Zuig het ook niet uit m'n duim. Waargebeurd verhaal. En vind je het zelf ook niet een beetje van de zotte om een nieuw nummer te kopen alleen voor haar?
als ik maar 2 uur per nacht kan slapen door die stomme telefoon neem ik een nieuw nummer owja help je ons uit de brand als dit waargebeurde verhaal een eide heeft???
Oud 08-06-2003, 21:55
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
snowboarder schreef op 08-06-2003 @ 22:52:
Ik kan me niet voorstellen dat de politie komt omdat mammie niet wil dat dochter en schoonzoon elkaar zien. Maargoed, dat is niet the main problem. Ik vind wel dat je als die meid zijnde geen geintjes moet maken over het wel of niet zwanger zijn. Ten tweede wil die jongen niets meer met haar, dus hij zal ook wel geen kind willen. Abortus heb ik geen problemen mee in een vroeg stadium, in zo'n geval. Dat is dat volgens mij ook de beste oplossing.

Mark (die dit wel echt lastige situaties vindt)
Madam weigert abortus. Als ze zwanger is, wil ze het houden.
En ja de politie is toch echt gekomen, maar konden niets doen. Pas als madam had geweigert mee terug naar huis te gaan en bij jou was komen wonen hadden ze iets kunnen doen want zij blijft minderjarig en staat onder verantwoording van haar ouders.
Oud 08-06-2003, 21:58
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ebbo schreef op 08-06-2003 @ 22:54:
als ik maar 2 uur per nacht kan slapen door die stomme telefoon neem ik een nieuw nummer owja help je ons uit de brand als dit waargebeurde verhaal een eide heeft???
Zodra alles achter de rug is zal ik het zeker vertellen. Maar het is nog in volle gang... Nieuwe onwikkeling: ze heeft via de vakantiespelweken een lijst met adressen en telefoonnummers gekregen waar ook een ex van jou tussen staat. Ze is in staat om jouw ex lastig te vallen die jij nog steeds erg graag mag. Jij neemt niet meer op en reageert niet meer op haar berichtjes. Zij hoopt via jouw ex weer in contact met jou te komen. De situatie wordt steeds moeilijker...
Oud 08-06-2003, 22:00
ebbo
ebbo is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-06-2003 @ 22:55:
Madam weigert abortus. Als ze zwanger is, wil ze het houden.
En ja de politie is toch echt gekomen, maar konden niets doen. Pas als madam had geweigert mee terug naar huis te gaan en bij jou was komen wonen hadden ze iets kunnen doen want zij blijft minderjarig en staat onder verantwoording van haar ouders.
neem een willekeurige TV serie en de zoon kompt de verloren papa terug zoekken, m.a.w je blijft de rest van je leven pa (wil ze dat je trauma's overhoud ofzow). Nou het kind mag blij zijn met zo'n ma/oma
Oud 08-06-2003, 22:04
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ebbo schreef op 08-06-2003 @ 23:00:
neem een willekeurige TV serie en de zoon kompt de verloren papa terug zoekken, m.a.w je blijft de rest van je leven pa (wil ze dat je trauma's overhoud ofzow). Nou het kind mag blij zijn met zo'n ma/oma
Jep. Ik ken een jongetje van 8 die niets liever wil dan naar zijn pappa op zoek die hem en zijn moeder 8 jaar geleden in de steek heeft gelaten en is weggelopen. Ik was in dit geval ook voor abortus geweest. Maar er is nog niet eens iets zeker. Als je stopt met de pil wordt de menstruatie erg onregelmatig, madam heeft nog geen test gedaan heeft alleen maar een gevoel en die buit ze ongelovelijk uit... Hij heeft zoiets van: ik kan er niet mee leven om mijn kind 1x in de 3 weken te zien. Met haar verder kan ik al helemaal niet, dus dan wil ik er helemaal niks mee te maken hebben aangezien ik niet wist dat ze met de pil gestopt was en als ze dat wel van me eist, sleep ik er voor de rechter.
Oud 08-06-2003, 22:09
ebbo
ebbo is offline
de rechter zou ik niet doen strax vertelt ze nog dat ze verkracht is (ze was nog minderjarig en jij/ik meerderjarig) zal tog proberen d'r op een of andere manier te spreken te krijgen
Oud 08-06-2003, 22:17
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ebbo schreef op 08-06-2003 @ 23:09:
de rechter zou ik niet doen strax vertelt ze nog dat ze verkracht is (ze was nog minderjarig en jij/ik meerderjarig) zal tog proberen d'r op een of andere manier te spreken te krijgen
Tijdens het bellen en smsen heb je laten weten dat je staat op een test waar jij zelf bij bent. Als ze zwanger blijkt te zijn heb je ook laten weten dat je er niets mee te maken wil hebben omdat dit haar eigen schuld is geweest en het op jou overkomt als bijna bewuste actie om maar uit huis weg te kunnen en jou daarmee terug te krijgen. Je hebt ook verteld dat je niets met haar te maken wilt hebben verder en dat ze het maar lekker uitzoekt. Abortus leek jou het beste maar daar wil ze niets van weten, dan is het niet jou probleem meer.

Dus alles wat gezegd moest worden is gezegd... Wat kan je er nog aan toevoegen.

Hetgeen waar jij je nu het meest zorgen over maakt is dat ze andere mensen lastig gaat vallen zoals je ex en je vrienden van wie zij inmiddels de telefoonnummers en adressen heeft.

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:27
ebbo
ebbo is offline
ja,
je kan er nog nix mee te maken willen hebben maar het blijft je kind (als ze zwanger is). jullie worden er dus beide niet beter op!!! en als ze bij d'r moeder weg wil dan rot je daar toch lekker weg!! (emigreren naar noord-korea ofzow) verder moet ze wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele goede smoes hebben om er bij mij weer in te komen (niemand komt aan mijn nodige slaap)!!!!!(dat zit me nog steeds niet lekker)

[edit]
voor die vrienden is er geen andere oplossing dan met haar in contact te komen (of haar ontvoeren ofow maar zou verder geen legale oplossing weten)
[/edit]

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:32
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ebbo schreef op 08-06-2003 @ 23:27:
ja,
je kan er nog nix mee te maken willen hebben maar het blijft je kind (als ze zwanger is). jullie worden er dus beide niet beter op!!! en als ze bij d'r moeder weg wil dan rot je daar toch lekker weg!! (emigreren naar noord-korea ofzow) verder moet ze wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele goede smoes hebben om er bij mij weer in te komen (niemand komt aan mijn nodige slaap)!!!!!(dat zit me nog steeds niet lekker)

[edit]
voor die vrienden is er geen andere oplossing dan met haar in contact te komen (of haar ontvoeren ofow maar zou verder geen legale oplossing weten)
[/edit]
Tja, dat zei ik ook tegen hem: het blijft je kind. Dat weet hij ook. Maar ja, als je anders niet kan leven... En madam erop staat om het te houden dan zit er ook weinig anders op vind hij.
De nodige vrienden/vriendinnen zijn gewaarschuwd en hangen meteen op mochten ze haar aan de lijn krijgen en nemen contact met mij of hem op.
Oud 08-06-2003, 22:41
Stuartje
Stuartje is offline
Veranderen van GSM-nummer, direct en klacht indienen bij de politie voor stalking.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Stuartje schreef op 08-06-2003 @ 23:41:
Veranderen van GSM-nummer, direct en klacht indienen bij de politie voor stalking.
nieuw gsm nummer:geen geld voor
klacht indienen bij de politie: politie kan niks tegen haar doen aangezien ze minderjarig is en onder verantwoording staat bij haar ouders. Spreken ze haar ouders aan dan is het allemaal zijn schuld want HIJ zoekt contact volgens die kenau met haar op haar tanden wat helemaal niet zo is.
Oud 08-06-2003, 22:50
Stuartje
Stuartje is offline
Euh, ik weet niet hoe het daar bij jullie zit maar hier kost een nieuwe SIM kaart en bijgevolg ook een nieuw nummer 0,0 EUR
Sja, dan moeten er bewijzen op tafel komen voor die klacht van stalking bv de getuigenis van die ex die ze lastigvalt...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:53
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Stuartje schreef op 08-06-2003 @ 23:50:
Euh, ik weet niet hoe het daar bij jullie zit maar hier kost een nieuwe SIM kaart en bijgevolg ook een nieuw nummer 0,0 EUR
Sja, dan moeten er bewijzen op tafel komen voor die klacht van stalking bv de getuigenis van die ex die ze lastigvalt...
nieuwe simkaart hier kost je 80 gulden. Dus zo'n 35 eurotjes... Voor iemand die net UIT het rood is is dat even te veel.
Lijst met adressen en telefoonnummers komt dinsdag bij haar binnen dus we wachten af...
Oud 08-06-2003, 22:54
Stuartje
Stuartje is offline
Wel hier is het 25 EUR voor een nieuwe SIM kaart maar je krijgt er ook 25 EUR belwaarde bij => SIM kaart zelf kost niets
Ik ben benieuwd wat er zal gebeuren
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 23:00
AngelLena
AngelLena is offline
Bij ons standaard 35 euro... Met 20 beltegoed.
Maar ja... we wachten af en ik ben ook zeer benieuwd. 1 van de meiden die het meest risico loopt is toevallig net als die jongen een vriendin van mij en ze heeft al een grote fout gemakt dor aan die jongen te komen, nou ook nog aan mijn vriendin komen, dan heeft ze een probleem, want dan gaat Angel zich ermee bemoeien en dan wordt ze een erge Dark Angel.
Oud 08-06-2003, 23:42
Verwijderd
lullig voor hem.

Zij is dus echt zwanger van hem?
Hij moet koel blijven, zijn verantwoordelijkheid nemen, had ie maar ook een condoom moeten gebruiken ook al dacht ie dat ze aan de pil was. Het is zijn zaad dus het word ook zijn kind of hij het wilt of niet. Over 15 jaar rondlopen met de gedachte dat je een 15jarige zoon ergens hebt rondlopen waar je vanaf het begin niet voor wilde zorgen is zeer onverantwoord, maakt niks uit wat de situatie ook mag zijn.

Hij moet als eerste duidelijke afspraken maken met zichzelf. Hoe hij dit gaan aanpakken en accepteren dat er een kind op de wereld komt dat van hem is. Nu is het nog maar een zaadcel maar straks gaat het naar school, doet levenservaring op, gaat zich afvragen wie zijn vader is.
Wanneer hij dit allemaal verwerkt heeft moet hij pas afspraken proberen te maken met haar en de moeder zover dat gaat.

Maar het belangrijkste is dat hij eerst voor zichzelf alles op een rijtje zet en zijn verantwoordlijkheid neemt over het toekomstige kindje.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 23:43
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 09-06-2003 @ 00:00:
dan heeft ze een probleem, want dan gaat Angel zich ermee bemoeien en dan wordt ze een erge Dark Angel.
Oh ja?

Als ik een gooi doe, denk ik niet dat ze zwanger is.

Waarom denk ik dat? Als zijzelf dat werkelijk denkt, dan is dit in ieder geval vreemd en a-typisch gedrag, als je begrijpt wat ik bedoel. Ze zou dan eerder op zoek gaan naar mensen die haar steunen dan contact blijven zoeken met degenen die niets van haar willen weten.

't is wel akelig gedrag, om een mogelijke zwangerschap op z'n manier te misbruiken. Wat zou het fijn zijn als mensen die daartoe in staat zijn zich niet voort zouden planten.
Oud 08-06-2003, 23:46
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
3307 schreef op 09-06-2003 @ 00:42:
lullig voor hem.

Zij is dus echt zwanger van hem?
Hij moet koel blijven, zijn verantwoordelijkheid nemen, had ie maar ook een condoom moeten gebruiken ook al dacht ie dat ze aan de pil was. Het is zijn zaad dus het word ook zijn kind of hij het wilt of niet. Over 15 jaar rondlopen met de gedachte dat je een 15jarige zoon ergens hebt rondlopen waar je vanaf het begin niet voor wilde zorgen is zeer onverantwoord, maakt niks uit wat de situatie ook mag zijn.

Hij moet als eerste duidelijke afspraken maken met zichzelf. Hoe hij dit gaan aanpakken en accepteren dat er een kind op de wereld komt dat van hem is. Nu is het nog maar een zaadcel maar straks gaat het naar school, doet levenservaring op, gaat zich afvragen wie zijn vader is.
Wanneer hij dit allemaal verwerkt heeft moet hij pas afspraken proberen te maken met haar en de moeder zover dat gaat.

Maar het belangrijkste is dat hij eerst voor zichzelf alles op een rijtje zet en zijn verantwoordlijkheid neemt over het toekomstige kindje.
Het is nog niet eens zeker of ze zwanger is. Dat eerst maar eens zeker weten dan verder praten heb ik altijd tegen em gezegd.

Hij wou zijn verantwoordelijkheid wel nemen voor het kind, maar zij zei dat hij dan haar erbij moest nemen. Dat vertikt hij dus. Vandaar, hij krijgt alles of niets, en met haar verder leven, dan hangt ie zichzelf op. Met die meid zijn geen afspraken te maken. Echt niet, die is psychisch zo vreselijk labiel...
Oud 09-06-2003, 00:06
Verwijderd
in dat geval zou ik er verder weinig aan doen. Stel dat het kind dan komt. Het accepteren. Hij kiest niet voor haar dus hij krijgt ook niet het kind erbij. Ok prima, zolang hij maar wel onthoud dat er een kind van hem rondloopt. En dat hij er ook klaar voor zal staan wanneer het nodig mocht zijn. Het later ook aan het kind uitleggen wat er allemaal was gebeurd.

Zo`n kind kan dan op 15 jarig leeftijd wel gaan zeggen "waarom heb je niet beter je best gedaan om te zorgen dat je ook voor me kon zorgen" maar dat zou dan onterecht zijn. Want vechten voor een kind in zo`n situatie, dat zonder jouwn wil is ontstaan en nog niets eens in leven is. Is, in het geval je een jongen bent, gewoon moeilijk en niet echt vanzelfsprekend. Dus dat zal dat kind ook maar moeten begrijpen. Daar hoeft hij zich verder ook niet zoveel zorgen over te maken.

Hij moet gewoon vooral rustig blijven. En niet te moeilijk nadenken. Soms zijn dingen gewoon heel simpel. Zoals in dit geval, maar vaak maken mensen zelf dingen zo moeilijk. Hij moet er verder niet zoveel aandacht meer aan besteden.

Laat haar een test doen en vraag om erbij te zijn. Mag dat niet, prima.
UIteindelijk zul je de uitslag wel te horen krijgen.
Is ze zwanger, prima. Stel voor om samen het kind op te voeden zonder relatie met elkaar. Kan dat niet, prima. Hij was toch vanplan om er afstand van te nemen dus zo moeilijk zal dit niet voor hem zijn.
Het is mischien allemaal bot om gewoon te zeggen, prima dan zie ik hem helemaal niet. Maar wel de beste oplossing in deze situatie. Zolang hij maar wel zijn verantwoordelijkheid neemt over het kind.. stel dat er later iets aan de hand is dan moet hij wel klaar staan. Zolang hij dat doet, dan is er niks mis en doet hij het prima.

Pff kheb geen idee meer wat ik nu allemaal heb zitten typen.

Laatst gewijzigd op 09-06-2003 om 00:09.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 00:13
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Dit lijkt in sommige opzichten op mijn eigen situatie... 'k ga een beetje offtopic, sorry daarvoor... Maar als mijn 18-jarige vriendin bij mij wil intrekken, kunnen haar ouders dat dan, wettelijk gezien, verbieden? Volgens haar zijn ze tot haar 21e wettelijk verantwoordelijk. Bedankt
Oud 09-06-2003, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Sylvain Altherian schreef op 09-06-2003 @ 01:13:
Dit lijkt in sommige opzichten op mijn eigen situatie... 'k ga een beetje offtopic, sorry daarvoor... Maar als mijn 18-jarige vriendin bij mij wil intrekken, kunnen haar ouders dat dan, wettelijk gezien, verbieden? Volgens haar zijn ze tot haar 21e wettelijk verantwoordelijk. Bedankt
Haar ouders zijn alleen verantwoordlijk voor haar tot der 21ste wanneer ze nog thuis woont. Maar vanaf haar 18de mag ze zelf beslissen waar ze gaat wonen. Vertrekt ze naar jou toe, dan woont ze dus niet meer thuis en dan vervalt die regel "verantwoordelijkheid tot de leeftijd van 21"

graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 01:54
LoneLover
LoneLover is offline
Ik ga me beperken tot een tip die ik hem zeker zou aanraden op te volgen.

Zeg hem dat hij met dat verhaal naar de politie moet gaan en met zoveel mogelijk bewijsstukken en data.

ALS het dan ooit zwaar escaleert en uitmond in een rechtzaak vol beschuldigingen waar niks van aan is is zo'n verklaring van hem bij de politie op een zo vroeg mogelijke datum een SERIEUS argument om haar beschuldigingen te nekken.

Zo'n verklaring moet dus op zich niet betekenen (haar niet aanklagen ofzo) maar het is gewoon een stok achter de deur om jezelf te beschermen.

Mischien een beetje een scheve vergelijking maar mijn vader heeft zo ooit een zware rechtzaak weten te voorkomen.

Hij is tandarts en had een jong patientje van 5 jaar die heel nerveus en paniekerig was en tijdens een poging tot verdovign aanbrengen op een van de achterste kiezen met een ZWAAR verdovingsmiddel begon het kind te panikeren. Je meot weten dat zo'n inspuiting op een verkeerde plek dus tot de dood van dat kind kon leiden en het niet simpel/veilig is om hopsakee die naald eruit te rukken. Om het kind te kalmeren heeft het dus een slag op de kaak gekregen om een schrik reactie uit te lokken om zo mijn vader de tijd te geven de naald VEILIG te verwijderen. Het gaat dus over een lichte "klets" op de wang om die kleien ff goed te doen verschieten en stilziten.

De vader van die kleuter begon meteen te schelden en dreigen met vervolging.

15 minuten later zat mijn vader bij de politie een verklarign af te leggen op eigen initiatief.

2 dagen later stond de advocaat aan de deur van die familie.

2 weken later was de zaak geseponeerd dankzij de vroege verklarign van mijn vader.

Ik zou het je vriend dus echt aanraden om ff een veligheid in te bouwen dmv zo'n verklaring. Je wet maar nooit hoe gek die 2 worden (dochter en moeder).
Oud 09-06-2003, 09:33
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
3307 schreef op 09-06-2003 @ 01:19:
Haar ouders zijn alleen verantwoordlijk voor haar tot der 21ste wanneer ze nog thuis woont. Maar vanaf haar 18de mag ze zelf beslissen waar ze gaat wonen. Vertrekt ze naar jou toe, dan woont ze dus niet meer thuis en dan vervalt die regel "verantwoordelijkheid tot de leeftijd van 21"

graag gedaan
Maar...ouders zijn in welke situatie ook, tot het 21e levensjaar financieel verantwoordelijk voor hun kinderen...dus ook al zijn die op hun 18e van huis weggelopen, als ze zich in schulden werken en een schuldeiser maakt er een zaak van voor hun 21e zijn de ouders verantwoordelijk en kunnen dan wel eens voor de kosten opdraaien.....

verder vind ik de 'les' van LoneLover één om nooit te vergeten
Oud 09-06-2003, 21:44
Sloebervos
Sloebervos is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 09-06-2003 @ 00:00:
Bij ons standaard 35 euro... Met 20 beltegoed.
Misschien een tip als ze altijd van hetzelfde of dezelfde nummers belt : laat die gewoon blokkeren bij de gsm operator.
Oud 09-06-2003, 21:58
italianboy
italianboy is offline
de verantwoordelijkheid nemen voor het kind als het er komt

tenzij het meisje beslist abortus te plegen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 22:47
AngelLena
AngelLena is offline
Ik blijf me afvragen in hoeverre die meid gewoon een zieke grap maakt om maar te proberen om hem terug te krijgen. Het zou toch zo onderhand duidelijk moeten zijn dat dat haar niet gaat lukken? Waarom zo'n grap dan doorzetten? Hoe kan men zo gruwelijk ziek zijn?

Moeder weet nog iets van deze situatie dus daar heeft ie voorlopig in ieder geval geen last van. Dat komt wel weer als ze geen grap heeft gemaakt. dan krijgt hij natuurlijk overal weer eens de schuld van omdat zij zielig gaat lopen doen tegen die kenau met haar op d'r tanden.

GSM nummer blokkering is leuk bedacht, maar dan neemt mevrouw gewoon een andere mobiel op kosten van haar moeder door tegen mammalief te zeggen dat hij haar steeds wakker belt. Heeft ze eerder geflikt. Maar ze kan hem voorlopig niet meer lastigvallen, want hij heeft er een laatste keer gebeld om een leugentje voor eigen bestwil te vertellen dus door te zeggen dat hij vanaf die middag een nieuw nummer kreeg en dat zijn oude nummer naar zijn moeder gaat. En die kan haar wel wat.

Ze wil geen abortus en heeft ook nog steeds geen test gedaan ondanks aandringen van hem.

Financieel zijn haar ouders tot haar 21e verantwoordelijk, maar vanaf haar 18e mag ze zelf beslissen waar ze heen wil om te wonen. Dat klopt. Maar ze is nog maar 17 dus dat werkt nog niet. Ze komt nog niet onder mamma uit.

Haar ouders zijn nog wel gewaarschuwd dat als ze hem nog lastigvallen, zowel haar ouders, als zij, dan wordt de politie inderdaad gebeld en mammalief heeft een verbod gekregen van de woning en werkplaats van hem. Komt ze er toch, heeft ze een probleem. Dus politie weet ervan, maar kan momenteel weinig beginnen omdat ze nog minderjarig is en mamma lief nog niets van de situatie weet.

Momenteel houd hij zich aardig rustig en heeft geen contact meer met de familie (maar dat komt vast wel weer als we die kenau een beetje kennen) en probeert alles op een rijtje te krijgen. Bovendien blijkt inmiddels dat in dezelfde periode, (zij gestopt met de pil, komt ineens weer bij hem terug) dat zij ook nog met een ander naar bed is geweest. Dus als ze al zwanger is, is het niet eens zeker of het wel van hem is. Dus momenteel erkent hij helemaal niets over dat het kind van hem zou zijn.

Het enige wat ie nu wel doet (beetje vaag ook wel) is schreeuwen om aandact bij een naamgenote van zijn geliefde ex die hij al wat langer kent maar ook al lang bezet is. En da's dan weer de vriendin van mijn beste vriend en mijn beste vriend vind alles leuk en aardig, maar wat die kwast nou aan't doen is begint een beetje op stalken te lijken. Ze zijn 2 keer samen weg geweest te zwemmen en midgetgolfen, maar nu belt ie elke dag... Desnoods 3 keer per dag om haar maar aan de lijn te krijgen. En daar kan mijn beste vriend het toch niet helemaal mee eens zijn en zijn vriendin ook niet. Kan ik me voorstellen. Is em ook gezegd, maar die hint begrijpt ie nog niet helemaal geloof ik...

Dus wat er nu weer aan't handje is... Geen flauw idee...

Wat ie zich wel heeft voorgenomen, waar wij em ook aan proberen te houden, is een jaar lang nergens z'n lul ergens meer in steken behalve zijn eigen hand... Heel verstandig! Krijgt ie het wel moeilijk mee denk ik... Voor zover ik weet is em dat nog niet gelukt sinds ie sexueel aktief is...

Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 23:05
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Haar aangeven wegens "harrassment" (weet het nederlands woord niet).
Verder niks met dr te maken hebben, je hebt geen wetten overtreden en tis gewoon dr eigen domme schuld.
Oud 12-06-2003, 23:13
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 13-06-2003 @ 00:05:
Haar aangeven wegens "harrassment" (weet het nederlands woord niet).
Verder niks met dr te maken hebben, je hebt geen wetten overtreden en tis gewoon dr eigen domme schuld.
Haar aangeven is een leuk idee, maar werkt niet, want dan geef je haar ouders aan die alles ontkennen omdat zij dat doet tegen haar ouders en de schuld op hem schuift. (vergeet alsjeblieft niet dat ze minderjarig is.)
Er zijn geen wetten overtreden, klopt en het is niet eens zeker OF ze zwanger is en of het kind dan wel van HEM is en niet van haar andere scharrel.
Oud 12-06-2003, 23:30
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-06-2003 @ 00:13:
Haar aangeven is een leuk idee, maar werkt niet, want dan geef je haar ouders aan die alles ontkennen omdat zij dat doet tegen haar ouders en de schuld op hem schuift. (vergeet alsjeblieft niet dat ze minderjarig is.)
Er zijn geen wetten overtreden, klopt en het is niet eens zeker OF ze zwanger is en of het kind dan wel van HEM is en niet van haar andere scharrel.
Mensen telefonisch lastigvallen is wel degelijk een misdrijf en nee je kan je dan niet verschuilen achter ontkennende ouders, die kunnen hoogstens aansprakelijk gesteld worden.
Oud 12-06-2003, 23:49
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
ff kort samenvatten, zij zegt dat ze zwanger is en valt hem daar mee lastig. In mijn ogen komt het gewoon over als een wanhopige truc om hem terug te krijgen, ik zou er niet vanuit gaan dat ze zwanger is. meiden zijn tot veel gekke dingen in staat om iemand terug te krijgen.

zoiets heb ik ook gehad met een ex, ging allemaal dingen vertellen en ik ben nergens op in gegaan en heb niks meer van me laten horen, na een paar maanden houdt ze dat wel op. Maar als ze erg lang door blijft gaan kan je er ook mee naar de politie gaan, ik betwijfel of ze ook echt wat doen, maar het is te proberen.

Ik zou alles gewoon lekker laten, het kan weken duren, het kan maanden duren, maar elke aktie die je onderneemd maakt het alleen maar moeilijker en langer.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 07:16
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
ebbo schreef op 08-06-2003 @ 22:41:
bestoken met foldertjes voor een psygiatrische inrichtng oid
daar kan ik me wel in vinden...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 07:51
Grimmetje
Grimmetje is offline
je zit wel telkens te zeggen dat er geen misdrijf is, en dat klopt. Maar je zou dat meisje wel degelijk kunnen aanspreken op de grond van een onrechtmatige daad (art. 6:162)

Probleem hiervan is dus dat je een civiele procedure moet starten, en dat dit prijzig kan zijn. Je kan er in ieder geval mee dreigen...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 10:23
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 13-06-2003 @ 00:05:
Haar aangeven wegens "harassment" (weet het nederlands woord niet).
Het Nederlandse begrip voor harassment (let even op de juiste spelling) is iemand lastig vallen.
Oud 13-06-2003, 14:59
Manuzhai
Manuzhai is offline
Interessante probleemstelling.

Ik zou haar lekker laten aanmodderen, denk ik. Ik geloof niet dat er enige verantwoordelijkheid bij mij ligt, dus laat het haar maar uitzoeken. Bewijsmateriaal in die richting verzamelen is waarschijnlijk nog niet zo'n slecht idee. Telefoon niet opnemen als ze belt en andersoortige berichten niet beantwoorden. Het grote Negeer-spel, kortom. Een kind van zo iemand zou ik toch al niet hoeven, en anders komt dat kind me wel een keer opzoeken, over 15 jaar. Abortus zou natuurlijk veel verstandiger zijn, maar dat kan ik kennelijk niet afdwingen.
Oud 13-06-2003, 16:24
Vevay
Citaat:
AngelLena schreef op 08-06-2003 @ 22:49:
Nope...maar ja, wat wil je met zo'n moeder...
Mijn moeder heeft ongeveer dezelfde instelling als haar moeder, maar ikzelf verzin ook niet de stomste dingen om Zijn aandacht weer te trekken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 18:30
MazeMouse
MazeMouse is offline
Geluid van mijn telefoon uitpleuren.
(alarm geeft namelijk van een telefoon altijd wel geluid zelfs als de beltoon uit staan)
Doormaffen en voortaan de aandachtstrekker negeren. (en het hele verhaal natuurlijk tegen haar mams melden)

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten