Oud 17-05-2003, 11:50
Optima
Optima is offline
kan iemand mij uitleggen waarom de Dj's van tegenwoordig alleen maar dat draaien? je krijgt er toch hoofdpijn van? hoe kun je er in godsnaam op dansen?

Ik kan gewoon nergens meer naartoe of ze draaien het wel - heel mijn avond verpest-

kennen jullie nog plekken waar ze groovy clubhouse draaien? en lekkere latino dans muziek

tenminste iets met een MELODIE die afwisselt en niet een half uur doorgaat
Oud 17-05-2003, 12:29
Another Way
Another Way is offline
Ik luister zelf naar techno, maar meestal naar trance (Armin/Tiesto style) en progressive (Sasha /Sander Kleinenberg) Club/Groove kan ik wel waarderen

En idd hardstyle (frikandellenhouse) is gewoon KUT, tis eentonige simpele muziek zonder enige diepgang.
Oud 17-05-2003, 14:01
Thomas
Thomas is offline
Er zijn vast wel clubs waar men wel de muziek draait die jij leuk vind.
Oud 17-05-2003, 14:47
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
gelukkig zijn er nog genoeg clubs waar gewoon clubhouse en groovy house wordt gedraaid

De Escape in Amsterdam is een goed voorbeeld.
Oud 17-05-2003, 15:03
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Another Way schreef op 17-05-2003 @ 13:29:
Ik luister zelf naar techno, maar meestal naar trance (Armin/Tiesto style) en progressive (Sasha /Sander Kleinenberg) Club/Groove kan ik wel waarderen

En idd hardstyle (frikandellenhouse) is gewoon KUT, tis eentonige simpele muziek zonder enige diepgang.
ow jij hebt zeker verstand van hardstyle he ,je kent zeker alleen maar ard und jorn - 16 he manekke
Oud 17-05-2003, 15:26
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 17-05-2003 @ 16:03:
ow jij hebt zeker verstand van hardstyle he ,je kent zeker alleen maar ard und jorn - 16 he manekke
Ik ken wel meer hardtstyle hoor, het klink allemaal even plat en simpel. Die plaat van Ard un Jorn is een goed voorbeeld maar ook de nieuwe deepack en die remixen van DJ Luna & Trilok vind ik gewoon plat een saai

Doe mij maar ouwe hardstyle, denk aan platen als ASYS - Acid Nightmare, Arome - Scream, Kai Tracid - Too Many Times (Warmduscher mix)
Oud 17-05-2003, 15:40
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
Optima schreef op 17-05-2003 @ 12:50:
kan iemand mij uitleggen waarom de Dj's van tegenwoordig alleen maar dat draaien? je krijgt er toch hoofdpijn van? hoe kun je er in godsnaam op dansen?

Ik kan gewoon nergens meer naartoe of ze draaien het wel - heel mijn avond verpest-

kennen jullie nog plekken waar ze groovy clubhouse draaien? en lekkere latino dans muziek

I couldn't agree more
Oud 17-05-2003, 15:41
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Another Way schreef op 17-05-2003 @ 16:26:
Ik ken wel meer hardtstyle hoor, het klink allemaal even plat en simpel. Die plaat van Ard un Jorn is een goed voorbeeld maar ook de nieuwe deepack en die remixen van DJ Luna & Trilok vind ik gewoon plat een saai

Doe mij maar ouwe hardstyle, denk aan platen als ASYS - Acid Nightmare, Arome - Scream, Kai Tracid - Too Many Times (Warmduscher mix)
welke nieuwe van luna ? indication ? saai ? man luister es geod naar dat nummer
Oud 18-05-2003, 15:35
coecie
coecie is offline
wat betreft hardstylo enzo
ben ik het helemaal met je eens

maar techno gaat nog wel best diep
het jammere is dat veel mensen niet de goede techno kennen, als je je erin zou verdiepen zou je eraan verslaafd raken

groovyhouse en club, dat luisterde ik eerder altijd, maar na een tijdje vond ik het te simpel worden (niet eentonig, maar gewoon vervelend) in techno, en ook in progressive ontdek ik steeds nieuwe lagen en dingen...

en dat hardhouse bestaat moet je gewoon vergeten, dat is slechts een bedenksel van die kutorganisatie id en t, omdat ze nog niet groot genoeg waren. za bedachten een hype, en omdat ze aandelen bezitten in muziektijdschriften, radiostations en alles, werd de hype door de media gelanceerd alsof het geweldig was, en je hebt nu eenmaal van die meelopers die alles geloven wat ze lezen of zien

(net zoals al die mensen die elk jaar de hele top 100 uit de oor aanschaffen... da's toch niet leuk meer)
Oud 18-05-2003, 15:40
beuk
beuk is offline
Techno kan best groovy zijn..
Oud 18-05-2003, 15:41
coecie
coecie is offline
dat zeg ik
Oud 18-05-2003, 15:49
INViCTuS
INViCTuS is offline
Ik heb zojuist de setjes van Shockers gekregen en die zijn toch zeker lekker hoor!

TECHNO / CLUB / HOUSE / FUNKY dat is chill
Oud 18-05-2003, 17:00
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
ik kan gewoon niet naar techno luisteren ,waarom ?
nou ik hou zowieso niet van funky shit en zoals iedereen zegt in techno moet ejje verdiepen maar ja in hardcore en trance ook alleen techno is gewoon vaak eentonig en heeft lompe bassen daarom is die muziek nix voor mij helaas.Er zijn wel een paar nummers die ik kan warderen (vooral technology techno van q-dance )maar toch ik vind et een beetje PARANOYA muziek
Oud 18-05-2003, 18:30
Firefly182
Firefly182 is offline
ach ja, je moet er maar net van houden. Ik vind het op zich wel een beetje leuk. Ik denk dat ik het zelfs een uur of 3 kunnen volhouden, dansen bedoel ik. Maar ja, de hele nacht door..... Toch zijn er zat mensen die (jaja, zonder drugs) het wel kunnen en echt niet voor lul staan qua dansstijl.
Oud 18-05-2003, 18:30
Marsel
Marsel is offline
Ik zelf ben ook een hardstyle tiep.
Heb alleen heel erg dat ik het ene wel leuk vind, en het andere niet.
Buurjongen van me gaat het heel vaak naar techno feesten enzo, heb een cdtje van hem wat aan een stuk doorgaat, is volgens hem de ultimate dj die dat gemixt had. Ik moet zeggen, het is hele goede muziek, zelfde deuntje hele tijd, maar meer achtergrond muziek voor mij.
Wil ik feesten dan moet het beuken zijn, maar ook weer niet eentoning de hele tijd. Maja.. is moeilijk uit te leggen wat nou precies goede muziek is, en ieder zijn smaak he!

Verder vind ik 70-80's, meezingers en apres-ski ook heel erg leuk! whhaa, heb liever beetje meezing muziek op avondje uit enzo dan hele avond beuken, raak je ook mee aan hoor.
Oud 18-05-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 17-05-2003 @ 16:03:
Een manekke? Is dat een nieuwe diersoort?
Oud 18-05-2003, 20:24
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-05-2003 @ 20:19:
Een manekke? Is dat een nieuwe diersoort?
neuh
Oud 18-05-2003, 22:12
Thompie
Thompie is offline
er zijn zat plekken waar ze geen hardstyle, hardhouse, techno draaien.
maar et zal ook wel uitmaken wat jij hardstyle vind, want sommige zeggen dan 'dit is geen hardstyle, maar.........' dus ut ligt ook een beetje aan je zelf.

Zelf vind ik et helemaal geen verkeerde muziek, alleen et moet niet te extreem worden (thunderdoome-achtige herrie bijv)
Oud 18-05-2003, 23:15
TECHNique
TECHNique is offline
Ikzelf ben 100% techno. Als ik op een feest in een hardstyle area ben, vind ik het er na 5 minute al irritant door al die lompe dansende mensen, en IK VIND hardstyle simpele muziek zonder enige diepgang..
Techno moet je leren luisteren en niet na het een half uur t ehebben gehoord zeggen dat het kut is, want dan hoor je pas 10% van het hele nummer(qua geluidjes en sampletjes)
Oud 19-05-2003, 00:25
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
TECHNique schreef op 19-05-2003 @ 00:15:
Ikzelf ben 100% techno. Als ik op een feest in een hardstyle area ben, vind ik het er na 5 minute al irritant door al die lompe dansende mensen, en IK VIND hardstyle simpele muziek zonder enige diepgang..
Techno moet je leren luisteren en niet na het een half uur t ehebben gehoord zeggen dat het kut is, want dan hoor je pas 10% van het hele nummer(qua geluidjes en sampletjes)
IK KAN JUIST NIET AANZIEN HOE DIE LOMPE TECHNO MENSEN LOMP DANSEN OP DIE LOMPE BASSEN
HAKKECH EN STAMPE IS VEEEL LEUKER
Oud 19-05-2003, 11:14
Gonzo
Gonzo is offline
Er zijn zat clubs in NL die club / groove draaien. Gewoon effe zoeken.
Oud 19-05-2003, 11:16
Gonzo
Gonzo is offline
Techno is idd niet te vergelijken met Hardstyle. Techno heeft veel meer kanten en kan groovy, diep of juist hard gaan.

Maar zoals mensen voor mij al hebben gepost: men moet techno leren luisteren. Het is gewoon wat ingewikkelder dan het simpele hardstyle.
Oud 19-05-2003, 11:24
GekkeWaus
GekkeWaus is offline
ieder zn eigen smaak... kun je nie veranderen

ik zelf vind hardtrance en trance veel lekkerder om naar te luisteren...in arnhem waar ik uitga is beetje overal hetzelfde...top 40 hits :\

manhattan draait wel club
Oud 19-05-2003, 17:57
Studentje
Studentje is offline
Ik vind het jammer dat liefhebbers van de bedoelde muzieksoorten zo elitair willen doen. Net alsof het niet van iedereen is. Misschien onbewust, maar als je een naam noemt van een DJ die ooit ergens in een hitlijst heeft gestaan (Tiesto daargelaten) dan is het vaak gelijk bagger. Als mensen maar het idee hebben dat het commercieel is, dan is het kut. Dat vind ik een beetje jammer.

En de muziek, tja. Ik ben d'r geen fan van, maar ik heb d'r ook geen hekel aan.
Oud 19-05-2003, 18:31
miro
miro is offline
Ieder heeft zijn eigen smaak en daarom zijn dr ook genoeg verschillende tenten waar allemaal andere muziek gedraaid wordt. Cafe's zijn nou juist vaak zo verschillend door de andere muziek, daar komt dan weer ander volk op af enz. Dus ik snap je probleem niet helemaal. Als je het niet mooi vindt oke, maar dat je dr nou echt niet omheen kan is gewoon bullshit.
Advertentie
Oud 19-05-2003, 22:37
OOBLOW
OOBLOW is offline
Ga lekker een keer naar awakeningsfestival, wissel een beetje snel door met naar welke DJ je luistert en je zal merken dat techno enkel een hele algemene naam is voor een zeer breed muziekspectrum.

(van hardstyle en hardhouse heb ik geen verstand, daar heb ik na 5 minuten al meer dan genoeg van)

techno:
-het kan uitermate groovy en warm en lekker chill (denk aan samuel l)
-maar ook groovy en pompend dat de energie er vanaf spat
(denk aan Monika Kruse of Renato Cohen)

-maar ook keihard met veel percussie enz. (bijv. ben sims of iets monotomer: marco baily)

- of hypnotiserend en overweldigend (ik denk terug aan sets van jeff mills en chris liebing)

en dit is eigenlijk nog maar een fractie van wat de techno-dj's tegenwoordig te bieden hebben, maar anders wordt m;n stukje zo lang.

oftewel: je weet niet waar je over praat als techno vergelijkt met hardstyle en hardhouse

ltr
Oud 20-05-2003, 10:56
INViCTuS
INViCTuS is offline
Ik beschik grotendeels hierover:
<edit>
volgende keer graag een linkje ofzo. playlijsten in topic posten is storend.
</edit>

Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 22:17.
Oud 20-05-2003, 14:07
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
patser
Oud 20-05-2003, 17:01
miro
miro is offline
Citaat:
INViCTuS schreef op 20-05-2003 @ 11:56:
Ik beschik grotendeels hierover:

lijst
\
Hier werd toch niet om gevraagd? Of wel soms? Zullen we allemaal ns effe onze lijstjes met mp3 gaan neerzetten? Dit is gewoon lay out verneuken.
Oud 20-05-2003, 17:30
INViCTuS
INViCTuS is offline
waarom patser? Jij hebt vast net zo'n lijst niet?

Vond het nodig om posten want was er toch mee bezig en had um toevallig voor staan dus ja d8 waarom nie.

Boeien...ik wil um ook wel weer weg halen hoor..
Oud 20-05-2003, 18:22
Marshall
Marshall is offline
doe s ..

ik wil meer latin house horen!!!! & alle club is eigenlijk ook wel ok ..
Oud 20-05-2003, 18:53
Stff
Stff is offline
goede beat, bass en lekker deuntje, alles om dus los te gaan

af en teo denk ik, vooral aant het begin van de avond, 'wat doe ik hier?' want dan draaien ze echt alleen maar zachte muziek , niet bepaald mijn smaak

club, neeh das echt 1 deuntje een uur achter elkaar
Oud 20-05-2003, 20:50
Soof18
Soof18 is offline
Citaat:

Ben het helmaal met je eens!
Oud 20-05-2003, 21:30
razkal
razkal is offline
Citaat:
INViCTuS schreef op 20-05-2003 @ 11:56:
[B]Ik beschik grotendeels hierover:

Dave Clarke Live @ Shockers '02 (Part1) 28-4-2002 119:13
Das de set van Thomas Schumacher en niet van Dave Clarke .
Oud 20-05-2003, 21:57
OOBLOW
OOBLOW is offline

dat heeft niks te maken met de muziek die jij of wel of niet leuk vind, dat heeft te maken met dat je gewoon naar de verkeerde soort tenten gaat.

nachtwinkel in Utrechtl...wel duur maar komt in de richting

ik ben niet zo'n kenner van a'dam, maar je kan mij niet vertellen dat daar geen tenten zijn waar ze jouw muziek draaien....
Oud 20-05-2003, 22:50
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ben vroeger meer fan geweest van hardhouse en hardstyle. Maar na een tijd trok het me toch minder. Ben me daardoor wat meer in techno gaan verdiepen en dat bevalt me een stuk meer :]

Hardstyle kan leuk zijn, maar niet voor een hele avond. Geef mij maar techno...
Oud 21-05-2003, 21:39
Guybrush
Guybrush is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 20-05-2003 @ 23:50:
Ben vroeger meer fan geweest van hardhouse en hardstyle. Maar na een tijd trok het me toch minder. Ben me daardoor wat meer in techno gaan verdiepen en dat bevalt me een stuk meer :]

Hardstyle kan leuk zijn, maar niet voor een hele avond. Geef mij maar techno...
Yeah, jij denkt er bijna net zo over als ik. Dat hele hardstyle/hardhouse heb ik nu wel gezien, begint echt saaaai en eentonig te worden, niet normaal. Trance moet ik al helemaal niks van hebben.

Techno Dat is nu hetgene wat ik een beetje aan het ontdekken ben. Zit vaak echt geniaal in elkaar en je leert het pas waarderen als je het vaker luistert.

Wat dat groovy house en zo betreft, in Duitsland zit een tent (Index) waar ze een zaal hebben speciaal met dat soort muziek en dat is echt super cool Gelukkig kan je daar dan ook kiezen uit meerdere zalen met hardstyle/hardhouse, groovy muziek, R&B en top40/klassiekers. Zo browse je de hele avond beetje rond en dan gaat de tijd ERG hard
Oud 21-05-2003, 23:21
Martijngr
Martijngr is offline
Ja ik zelf ben een grote fan van n keiharde bass en n lekker (mijn part simpel) melodietje. Ik weet niet waarom, maar da vind ik heerlijk Ikzelf kan ook niet echt lang naar thunderdome e.d luisteren, maar kan zeker wel leuk zijn. Om n voorbeeld te geven wat ik echt lekker vind: Dana @ Qlimax 4 (dan track 2...heerlijk)

grtz
Oud 22-05-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:

kijk dat is nou precies mijn stijl
nou niet zozeer clubhouse, kdraai ook oldschool nummers en drumnbass
Oud 22-05-2003, 17:56
FDL
FDL is offline
Lekkere tribaltech
Of groovyhouse zoals roog, lekker latin invloeden enzo, Heerlijk
Oud 22-05-2003, 18:03
Stff
Stff is offline
dus een nummer als DIT vinden jullie niks?
Oud 23-05-2003, 17:52
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Norfair schreef op 21-05-2003 @ 22:39:
Yeah, jij denkt er bijna net zo over als ik. Dat hele hardstyle/hardhouse heb ik nu wel gezien, begint echt saaaai en eentonig te worden, niet normaal. Trance moet ik al helemaal niks van hebben.
Hardstyle is even heel leuk en verslavend, maar na 5 feestjes kom je er achter dat je eigenlijk elke keer hetzelfde hoort en dat je een slaaf van de muziekindustrie aan het worden bent.

Goa-trance is wel de bom!
Oud 24-05-2003, 07:15
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 22-05-2003 @ 18:01:
kijk dat is nou precies mijn stijl
nou niet zozeer clubhouse, kdraai ook oldschool nummers en drumnbass
VasQuez in tilburg voor de latin house... moet je wel ff checken wie er draait..

& voor Drumnbass naar de 013... erg vette feesten en best vaak aphrodite die er draait.. en die is wel erggggg ok!!
Oud 24-05-2003, 10:16
Upke
Upke is offline
Ik snap niet dat jij hardstyle, hardhouse, en techno niet leuk vind.
Oud 25-05-2003, 11:11
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Citaat:
duyvel schreef op 23-05-2003 @ 18:52:
Goa-trance is wel de bom!
Zeker Maar als ik dat tijdens het uitgaan hoor ben ik volgens mij na 5 minuten dood van het dansen, beetje te paranoia voor om op te dansen voor mij

Techno kan ik zeker wel waarderen, maar met mijn danstalent heb ik toch liever gewoon iets met een flink harde bass waar ik op kan stampen. Dat vind ik over het algemeen ook wel goeie muziek, maar ik ken er veel van. Mijn broer heeft een heel dj-gebeuren in zijn kamer opgezet en maakt hardcore, vandaar..
Oud 25-05-2003, 17:17
INViCTuS
INViCTuS is offline
Ik het gister wel weer merkte dat ik liever sta te technoén op de snoeiende beats van Michel de Heij dan dat ik in de hardhouse stond.
Oud 25-05-2003, 19:44
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
INViCTuS schreef op 25-05-2003 @ 18:17:
Ik het gister wel weer merkte dat ik liever sta te technoén op de snoeiende beats van Michel de Heij dan dat ik in de hardhouse stond.
Michel de Hey .

Ga hem vrijdag meemaken
Oud 25-05-2003, 19:58
MUBA
MUBA is offline
Burgerweeshuis, Deventer!!!!

Burgerweeshuis dus

Mja daar werk ik, echt vet rlxt... mja je kunt het wel spam noemen maar de OP vroeg toch echt om tenten waar geen bagger gedraait wordt
Oud 25-05-2003, 21:07
Verwijderd
Heh techno is juist gaaf, dat hardspul niet vah.
Oud 26-05-2003, 12:07
Optima
Optima is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 24-05-2003 @ 11:16:
Ik snap niet dat jij hardstyle, hardhouse, en techno niet leuk vind.
lees de argumenten

waarom vind jij het leuk dan?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten