Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik denk niet dat mijn geest bij een lichaam hoort, want ten eerste kan mijn geest los daarvan bestaan, en ten tweede heeft mijn geest zich al verboden met vele lichamen. Trouwens; als je het per se zo zou willen uitdrukken; liever heb ik dat mijn lichaam bij mijn geest hoort. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en dat laatste, zoals jij wilt ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee! het is geen drugs of weet ik veel.. en ik wil ook geen man zijn... het is een gevoel.. ik vind mijn geest superieur aan mijn lichaam (komt wel door bepaalde dingen.. maar dat is een ander verhaal) Ik heb het idee dat mijn geest bij de reincarnatie verkeerd geplatst is ofzo.. ik weet niet.. Mijn lichaam beweegt omdat een lichaam dat doet.. het weet niet beter...
maakt dit het misschien duidelijker? |
![]() |
|
![]() |
Dat hebben meerdere mensen wel eens.. Het is gewoon een periode dat je je zo voelt. Je hebt 2 lichamen; je aardse lichaam (het lichaamd dat je dus kan zien en kan voelen) en je astrale lichaam (je geest). Tijdens het slapen (en sommige mensen doen het zelfs onbewust als ze wakker zijn) maak je uittredingen. Ik weet niet of je er wel eens van gehoord hebt, maar een uittreding is een moment waarin je geest uit je lichaam treed. Iedereen doet het, maar onbewust. Misschien moet jij eens bewust zo'n uittreding opwekken, dan gaat het waarschijnlijk wel weer over. Meer informatie over uittredingen en hoe je ze moet opwekken kun je lezen op http://www.doorhetraam.nl
Dat is echt een hele goede site, maar lees wel van tevoren even alles door, want een uittreding kun je niet even snel doen. Je moet goed weten wat het inhoud en je moet goed van te voren weten wat er gebeurd. Ik heb het ook wel eens opgeroepen maar ik was niet goed voorbereid en ik raakte in paniek. ![]()
|
ik begrijp wat je bedoelt, ik heb ook wel eens een dag dat ik me heel raar voel, alsof "ik er niet ben." net zoals jij zei, mijn lichaam beweegt omdat een lichaam dat doet, maar er zit op zulke momenten niks in als het ware. mijn geest zit ergens anders. het is niet zo dat ik me bijna niks realiseer op dat soort momenten, ik ben wel gewoon bij bewustzijn, maar toch mist er iets. op zo n moment ben ik gewoon leeg, een huls. ik kan het niet echt uitleggen. is dit wat jij bedoelt?
|
Ik heb werkelijk nog nooit het gevoel gehad dat mijn lichaam bij mijn geest hoort.
Dit klinkt voor mensen die niet zo denken erg raar, en ze kijken me ook vreemd aan als ik dit zeg. Ik heb het gevoel alsof mijn geest zich van mijn lichaam gescheiden houdt, en het is (zoals Riconoscente schreef) al verbonden geweest met meerdere lichamen... Dus hoort het niet 100% bij mijn lichaam.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
volgens mij ben je dan toch echt nog verbonedn aan je lichaam hoor...je valt niet als ene plumpudding in elkaar, en je blijft je lichaam gewoon aansturen en komt de dag door. Dus je bent zeg maar grotendeels ergens anders, maar je bestuurt je eigen lichaam nog wel. Dus ben je niet losgekoppeld. Althans dat is minn visie
|
![]() |
|
Hey Lezer('s)
Even over de vraag of je geest bij je lichaam past? nou ik denk het wel, ben ik wel vrij zeker over hoor! Heb je je weleens afgevraagt waarom je dit zo denkt??(zegt iets in je dat je niet goed bij inelkaar past?) Ten eerste: Je bent uniek gemaakt, elk mens is uniek! Dus heel anders is je geest en lichaam dan andere, maar onderling denk ik dat je geest en lichaam wel kunnen verschillen. maar ze hebben ook beiden verschillende functie's maar toch heeft je lichaam ook weeer zijn geest nodig! anders waren we emotie loos. Wat mensen van jouw zien is je lichaam, dus als we jouwn naam weten dan maklen we dus een bepaald beeld van je, zo zien andere mensen je! Maar jouwn geestelijke zorgt er voor een groot deel voor hoe dat beeld verder wordt ingevult! Zo zie ik een beetje het geest, lichaam "verhouding". even voor de duidelijk heid mogte de dingen die hier staan in ernsitige chaos staan! komt dan waarschijnlijk door mijn diaslecite! m,en excuses daarvoor!!! Groeten!! P.S: and there's some one how carres about youre live! some one how will not give up on you! He's just crazzy about you! His name is: JEZUS! |
![]() |
||
Citaat:
je moet proberen rode sokken of schoenen aan te doen zodat je geaard bent... althans dat zegt mijn moeder. zij weet er heel veel over. ze probeert me ook altijd terug te halen door me te energetisch te behandelen, maar dat helpt niet echt... ![]() stoor je je hier echt aan? anders zal ik nog even voor je informeren bij mijn moeder
||
Citaat:
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat elk lichaam bij elke geest past. Elke ziel incarneert met een bepaalde bedoeling, om een levensopdracht te vervullen, om een spirituele les te leren... maar soms reincarneert een ziel te snel, bijvoorbeeld na een dodelijk verkeersongeluk. het leven is zo accuut beeindigd dat de ziel zo snel mogelijk terug wil naar de aarde en dat is wanneer het fout kan gaan. de plannen voor het leven waar de ziel in terecht zal komen, kunnen door de haast niet rustig uitgestippeld worden met als gevolg dat de persoon bijvoorbeeld altijd ruzie heeft met zijn of haar ouders of zich, zoals in dit geval, ontaard voelt. je onbewuste probeert je misschien wel mee te geven dat je verkeerd geincarneerd bent, misschien valt dit gevoel zo wel te verklaren....
||
Verwijderd
|
Citaat:
en pudding met vel (grappige naam trouwens..) ik stoor me er niet aan, ik vraag me gewoon af of meerdere mensen dat hebben en wat voor verklaringen er worden gegeven.. Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 15:27. |
![]() |
|
onze lieve heer heeft ons geschapen zoals het heeft moeten zijn....
maar ik hou niet van schapen dus ik denk eerder dat ik het niet weet.... Dit zou dus weer zo'n typisch christelijke opmerking zijn....maar doe dus maar ff niet aub... Ik heb soms ook wel een gevoel dat ik ergens anders zou moeten zijn of in een ander lichaam... Maar dat is volgens mij gewoon verbeelding en fantasie. Heeft ook met puberteit te maken
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Lichaam en geest Nona | 7 | 26-08-2004 16:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
meningen over lichaam en geest Verwijderd | 11 | 28-10-2003 23:16 | |
Stelling: Je geest is de enige vriend die je nodig hebt Evito | 12 | 07-01-2003 10:14 | |
Heb je een lichaam of ben je een lichaam? ~*skoolgirl*~ | 39 | 03-01-2003 01:12 | |
Psychologie |
Aandacht besteden aan je lichaam? DarkCat | 46 | 28-07-2002 10:29 | |
Het bewustzijn en het lichaam legatus | 2 | 07-01-2002 13:58 |