Oud 17-06-2003, 12:27
iamcj
iamcj is offline
Is het mogelijk om 2 besturingssytemen tegelijk te draaien, dus stel ik start op in windows 2000 en vervolgens kan ik in een apart venster windows 98 laden. Net als je bijvoorbeeld op de dekstop van de server kan kijken van een andere pc, maar in dit geval van een andere partitie??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 12:29
Verwijderd
Virtual Machine?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:39
bam
bam is offline
http://www.vmware.com/landing/ws4_search.html
Oud 17-06-2003, 12:54
iamcj
iamcj is offline
Cool
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Yep kan met VMware of VirtualPC. Let er wel op dat je dus emuleert, en de performance dus ontzettend veel lager is. Daarmee bedoel ik dat zelfs je muis schokt. Maar het valt te doen, maar spellen spelen kun je vergeten.
Oud 17-06-2003, 15:40
iamcj
iamcj is offline
Even een vraagje hierop volgend:

Stel je hebt een c en een d partitie op allebei zet je windows.

Je windows slibt dicht door alle dll's van zware programma's, als ik nu dat zware programma op de d partitie installeer, maar boot vanuit C heb ik dan een beter preformance dan als ik alles op C zet?

Stel dus je maakt voor ieder groot programma een aparte partitie met een kale windows en boot gewoon vanuit C met standaard programmatuur.

Is de preformance vanuit windows gezien dan beter of gaat hij de dll's in c ipv d zoeken?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ehh wat wil je nu precies? Heb je het nou over het emuleren van een systeem?

Anyways, dat je systeem traag wordt bij het installeren van "zware programma's" heeft NIETS te maken met dat alles op één partitie staat, dat heeft te maken met het register en alle bloat die dat programma in je systeem zet. Vooral Windows 9x is hier vatbaar voor; gebruik Windows 2000/XP.

Verder raad ik af meerdere partities te gebruiken. Eén grote C partitie en alles netjes ordenen met mappen in b.v. My Documents. Verder alles schoon houden.

Hoe meer partities je hebt, des te meer fragmentatie en des te meer verspilling.
Oud 17-06-2003, 17:17
iamcj
iamcj is offline
Wat ik zit te denken he: (niet emuleren)

3 partities

1 documenten
2 kale windows (bootsysteem) en een kaal register
3 windows met programmatuur.

Ik boot up in 3 en installeer alles.

Vervolgens boot ik up bij normaal gebruik in 2 en gebruik de programma's uit partitie 3 waardoor ik hoop alle troep te omzeilen omdat het niet is geladen en dus een betere preformance te krijgen.

Let maar niet op mij hoor, zo zit ik altijd te denken
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:36
niemand
niemand is offline
Citaat:
iamcj schreef op 17-06-2003 @ 18:17:
Wat ik zit te denken he: (niet emuleren)

3 partities

1 documenten
2 kale windows (bootsysteem) en een kaal register
3 windows met programmatuur.

Ik boot up in 3 en installeer alles.

Vervolgens boot ik up bij normaal gebruik in 2 en gebruik de programma's uit partitie 3 waardoor ik hoop alle troep te omzeilen omdat het niet is geladen en dus een betere preformance te krijgen.

Let maar niet op mij hoor, zo zit ik altijd te denken
Nee werkt niet. 3 is namelijk zo traag door al die troep en al die troep hebben je programma's nodig. Als je ze probeert te starten vanaf 2 die schoon is, missen ze nogal wat.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
niemand schreef op 17-06-2003 @ 18:36:
Nee werkt niet. 3 is namelijk zo traag door al die troep en al die troep hebben je programma's nodig. Als je ze probeert te starten vanaf 2 die schoon is, missen ze nogal wat.
Hmm, maar ik hoopte omdat die programma's in 3 in het register staan ook hun bestanden in die 3e partitie gingen zoeken en dus niet in mijn kale 2. Maar dat is dus niet zo?

Ik bedoel de dll's van dat programma staan in d:\windows\system, ik neem aan dat hij dan niet in c:\windows\system gaat zoeken.

[iamcj]
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 07:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Jij wilt je register schoon houden?

Dit is niet de manier, veel programma's zijn afhankelijk van het register; zonder de regkeys werken ze simpelweg niet. Veel kleinere (betere) progs maken zelf de keys aan als ze worden opgestart en er zijn nog geen keys in het register.

Maar kijk, dit maakt je systeem niet persé trager. Spyware en bloat wel. Zorg dat je de juiste software installeert en geen bloated zooi, dan kom je al een heel eind.

Ook kun je een Ghost-image maken van je partitie als je 'em schoon hebt (wel met je basisprogramma's erop), dan kun je later eens die kopie terugzetten. Maar met Windows 2000/XP hoef je niet maandelijks te re-installen zoals bij Windows 98 het geval is.
Oud 18-06-2003, 08:14
iamcj
iamcj is offline
Een image wilde ik idd ook maken. Maar ik denk dat ik nu wel een oplossing heb bedacht:

1 kale windows met nodige + zware programmatuur

2 troep windows waar ik progjes kan testen en het meeste internet.

Dan hou ik 1 netjes schoon en vrij van virussen.

Maar nog even voor de zekerheid. Een grogramma geinstalleerd in d met windows, gaat toch als je boot in C in het register van C zoeken?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 08:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja dat is een goede oplossing. Ik gebruik daarvoor een aparte comp. Maar je zou ook dual boot ( duo? ) voor kunnen gebruiken.

En ja, programma's die op F: zijn geinstalleerst en je start Windows in C: op, dan zoekt ie in het register van Windows, op C dus.
Oud 18-06-2003, 08:53
iamcj
iamcj is offline
Thanks!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten