Oud 06-07-2004, 17:12
Soullar
Soullar is offline
Een tijd lang is er vrij veel rondgeschreeuwd dat het enige waar mannen aan kunnen denken niks anders dan seks is. Nu ben ik een man, en vraag ik mij af, klopt dit?

Als ik zo rond kijk vind ik de bovengenoemde stelling eigenlijk helemaal niet zo van toepassing op mannen, maar eigenlijk meer op vrouwen.

Ik kom natuurlijk al een paar jaartjes op seksualiteit. En heb net als jullie bijna alles wel gelezen. Waardoor mij eigenlijk opviel dat vrouwen, toch meer degene zijn die doelgerichter met seks bezig zijn.

Nu zal dit natuurlijk ook te maken hebben met het 'niveau' van de gemiddelde forummer die op seksualiteit rondhangt en dit natuurlijk niet het gemiddelde is van 'heel nederland'. (Soms wel jammer. )

Hoe denken jullie over deze stelling? En motiveer eens waarom je het er wél of juist níet mee eens bent!
Oud 06-07-2004, 17:24
Qimm
Qimm is offline
Mannen denken veel aan sex, en vrouwen ook. het is per persoon verschillend en niet per geslacht.
Oud 06-07-2004, 17:27
Dubbel_FriSsS_
Dubbel_FriSsS_ is offline
ik moet wel zeggen... dat ik wel veel aan sex denk maar ik zou dus egt niet weten als dat aan mijn geslacht zou liggen?.. ik vind het ook wel goed so
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:31
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik denk liever aan kunst, cultuur....natuur en de zin van het leven...en ik bid graag tot God. Seks? Wat is dat?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:33
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-07-2004 @ 17:31 :
Ik denk liever aan kunst, cultuur....natuur en de zin van het leven...en ik bid graag tot God. Seks? Wat is dat?
Vies, seks is vies en zondig

maar oh zo lekker
Oud 06-07-2004, 17:36
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-07-2004 @ 18:33 :

maar oh zo lekker
Daarom moeten wij ons niet hierdoor laten bekoren. Verlaat de weg van de gehoornde en leid een celibatair leven, en God zal van u houden tot in de duizendste generatie
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:38
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-07-2004 @ 18:36 :
leid een celibatair leven, en God zal van u houden tot in de duizendste generatie
Als je een celibatair leven leidt, dan komt er dus geen duizendste generatie. Niet eens een tweede.

ontopic: misschien denken mannen wel meer aan seks, maar hebben vrouwen minder moeite die gedachten te verwoorden?
Oud 06-07-2004, 17:40
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 06-07-2004 @ 18:38 :
Als je een celibatair leven leidt, dan komt er dus geen duizendste generatie. Niet eens een tweede.

Er bestaat een duidelijke scheidingslijn tussen seks en voortplanten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:43
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-07-2004 @ 17:40 :
natuurlijk, seks is er voor de lol, het voortplantingsdeel is een nare bijwerking.
Oud 06-07-2004, 17:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ontopic: misschien denken mannen wel meer aan seks, maar hebben vrouwen minder moeite die gedachten te verwoorden?
Juh, zou kunnen. Of mannen krijgen vaker een 'seksprikkel' (om het zo maar te noemen) maar vrouwen zijn er veel meer bewust mee bezig?

Oud 06-07-2004, 17:46
juno
juno is offline
Sommige mannen denken wel erg veel aan sex. Geef ze eens ongelijk! Sex is dan ook een geweldig leuke bezigheid.

Maar of het hen ook alleen maar daar om gaat? Geloof ik niks van. Misschien is het iets meer dan voor vrouwen een uitingsvorm, een communicatiemiddel. Vrouwen willen eerst close zijn, en zijn dan klaar voor sex. Mannen komen juist close door sex.

En dan heb je een kip-ei probleem, als stel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:46
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
grl schreef op 06-07-2004 @ 18:45 :
Juh, zou kunnen. Of mannen krijgen vaker een 'seksprikkel' (om het zo maar te noemen) maar vrouwen zijn er veel meer bewust mee bezig?

Dit wordt gewoon één groot anti-mannen topic
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:47
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-07-2004 @ 17:46 :
Ik heb nog geen 1 anti-mannen opmerking gelezen eigenlijk...
Oud 06-07-2004, 17:50
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-07-2004 @ 18:47 :
Ik heb nog geen 1 anti-mannen opmerking gelezen eigenlijk...
Samenzwering voor het gelijk van de vrouw dan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-07-2004 @ 18:46 :
Oh, was mijn opmerking man-onvriendelijk dan? Zo bedoelde ik het niet hoor.

Maar ik kan me voorstellen dat mannen bijvoorbeeld sneller/vaker een 'seksprikkel' krijgen als ze bijvoorbeeld een knappe vrouw zien lopen. Of lingerie zien. Of iets dergelijks. Dan zijn ze er niet echt bewust mee bezig, maar denken ze er in zekere zin wel aan.

Bij vrouwen ligt dat (meestal) een beetje anders. De meeste vrouwen die ik ken worden niet erg opgewonden van een boxershort. En bij een leuke jongen denken ze wel: oeh, leuke jongen. Maar wordt er lang niet altijd een link naar seks gemaakt. Toch begrijp ik wel wat de topicstarter beschrijft. Dat vrouwen er veel meer bewust mee bezig zijn.
Oud 06-07-2004, 18:01
Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-07-2004 @ 18:24 :
Mannen denken veel aan sex, en vrouwen ook. het is per persoon verschillend en niet per geslacht.
Het enige fatsoenlijke antwoord hier
Oud 06-07-2004, 18:03
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mimosa schreef op 06-07-2004 @ 19:01 :
Het enige fatsoenlijke antwoord hier
Krèk!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 18:24
Roos
Roos is offline
Vrouwen praten meer over sex.
Oud 06-07-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-07-2004 @ 19:24 :
Vrouwen praten meer over sex.
Vrouwen onderling praten in elk geval meer over de details. Mannen onderling houden het vaag, maar scheppen wel veel meer op.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 18:27
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2004 @ 19:26 :
Vrouwen onderling praten in elk geval meer over de details. Mannen onderling houden het vaag, maar scheppen wel veel meer op.
Ja, ik bedoelde op een redelijk anoniem forum als dit.
Oud 06-07-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-07-2004 @ 19:27 :
Ja, ik bedoelde op een redelijk anoniem forum als dit.
Oh, ik dacht dat je buiten een internet community bedoelde. Hier op dit forum zijn het zeker de vrouwen die meer over seks praten, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 18:36
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-07-2004 @ 18:40 :
Maar als je je voortplant ben je dus per definitie niet celibatair bezig. Celibaat betekent vogens mij nog altijd totale onthouding.
Oud 06-07-2004, 18:54
Midget
Midget is offline
Nou...

ik denk bijna nooit aan sex..tot een of ander wijf er weer over begint..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:08
Bart2002
Bart2002 is offline
Gniffel
Oud 06-07-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
nee..opscheppen doe ik niet aan...ok niet iedere man
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:37
Midget
Midget is offline
volgens mij scheppen de meeste mannen helemaal niet op juist
vrouwen juist meer

ik schep ook niet op
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:38
kenni
kenni is offline
Ik krijg dus wel het gevoel dat het bij mannen alleen maar om seks draait....

Bij mn exen sowieso... en bij veel andere jongens ook....
Als ze ergens over praten gaat het over seks, als ze ergens over denken gaat het over seks, en als ze iets doen is het seks...
Oud 06-07-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
weakasIam schreef op 06-07-2004 @ 22:38 :
Ik krijg dus wel het gevoel dat het bij mannen alleen maar om seks draait....

Bij mn exen sowieso... en bij veel andere jongens ook....
Als ze ergens over praten gaat het over seks, als ze ergens over denken gaat het over seks, en als ze iets doen is het seks...
Kom nou. Het praten over seks en erover denken is niet meer dan normaal denk ik. Alleen seks zijn net zo goed vrouwen.
Bij mij gaat het niet meteen om de seks, maar om de liefde. En ik zie seks als een extreme uiting van liefde. Maar ik zal wel weer een uitzondering zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:04
kenni
kenni is offline
Het zal wel aan de mensen liggen waar ik mee omga maar dat zijn soms echt van die oversexte gasten, en dan zit daar dus bepaald geen 'liefde' bij....

Ook weet ik dat er heus wel 'normale' jongens bestaan, waarbij het niet 24 uur per dag om sex draait, maar ik kan die even niet zo snel bedenken..
Oud 06-07-2004, 22:51
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Vrouwen praten idd meer over het emotionele aspect wat het voor hun betekent in een relatie bijv. En mannen houden het meer bij de daad zelf.

Mannen zullen bijv. eerder zeggen:
"Gisteravond heb ik haar heerlijk hard achterlangs genomen!"

Waar vrouwen dan ws weer zullen zeggen:
"Gisteravond was zo fijn, hij lag zo heerlijk bovenop mij, hij kwam lekker in mij, ik heb zo genoten met hem en ik voelde mij zo veilig bij hem."
Oud 06-07-2004, 22:52
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-07-2004 @ 18:40 :
Spreekt Erik de voortplanter.
Oud 06-07-2004, 23:00
Verwijderd
Ik ken mannen die alleen maar aan seks denken en de hele dag door rukken als ze dat zouden willen. Ik daarentegen denk helemaal niet zoveel aan seks. Er zullen vast wel vrouwen zijn die netzo als sommige mannen alleen maar aan sex kunnen denken. Mannen vinden het vervolgens stoer om oversekste opmerkingen te plaatsen, vrouwen daarentegen zullen die opmerkingen voor zich houden, bang om een hoer gevonden te worden...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 23:01
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
Soullar schreef op 06-07-2004 @ 23:51 :
Vrouwen praten idd meer over het emotionele aspect wat het voor hun betekent in een relatie bijv. En mannen houden het meer bij de daad zelf.

Mannen zullen bijv. eerder zeggen:
"Gisteravond heb ik haar heerlijk hard achterlangs genomen!"

Waar vrouwen dan ws weer zullen zeggen:
"Gisteravond was zo fijn, hij lag zo heerlijk bovenop mij, hij kwam lekker in mij, ik heb zo genoten met hem en ik voelde mij zo veilig bij hem."
Hm, zo zijn ik en mn vriendinnen dan weer totaal niet...Wij zijn meer van: 'ik wil aan mn haren naar een bed gesleept worden, niet ernaar toe worden geaaid.. '
Maar wij zullen wel weer bijzonder zijn...

Wat mij echt opviel als verschil bij mij en mijn vriend was dat mijn vriend tegen zn vrienden zegt dat hij heeft geneukt, en dat is alles, terwijl mijn vriendinnen en ik alle standjes, de lengte van zijn geslacht, en duur van de sex en zijn totale prestaties uitvoerig bespreken.
Oud 06-07-2004, 23:06
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
barbelle schreef op 07-07-2004 @ 00:01 :
Hm, zo zijn ik en mn vriendinnen dan weer totaal niet...Wij zijn meer van: 'ik wil aan mn haren naar een bed gesleept worden, niet ernaar toe worden geaaid.. '
Maar wij zullen wel weer bijzonder zijn...
Eigenlijk had ik mijn vriendin idd beter dat stukje kunnen laten schrijven, dit is dan weer mijn interpretatie van hoe ik het denk ik als vrouw zou benaderen, maar héé ik ben geen vrouw.

Schat wil jij ook nog iets toevoegen?
Oud 07-07-2004, 05:39
Verwijderd
Citaat:
weakasIam schreef op 06-07-2004 @ 23:04 :
Het zal wel aan de mensen liggen waar ik mee omga maar dat zijn soms echt van die oversexte gasten, en dan zit daar dus bepaald geen 'liefde' bij....

Ook weet ik dat er heus wel 'normale' jongens bestaan, waarbij het niet 24 uur per dag om sex draait, maar ik kan die even niet zo snel bedenken..
Ach Ik maak wel snel seksistische opmerkingen. Maar 9 van de 10 keer worden die zo goed cecountered dat ik niks te zeggen heb.
"Ik heb soms echt een veel te grote mond"
-"Mooi toch, dat betekent dat je iedereen zou kunnen pijpen. Mij ook bijvoorbeeld"
"Is goed kom maar"

*stil*
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 07:37
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
EggeD schreef op 06-07-2004 @ 23:52 :
Spreekt Erik de voortplanter.
Sorry, daar ben ik nou eenmaal voor gecreëerd
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 09:53
Verwijderd
Vrouwen praten hoe dan ook meer over persoonlijke dingen, dacht ik. Dus ook over sex.

Verder ben ik van mening dat mannen en vrouwen ongeveer evenveel aan sex denken maar dat het misschien zo is dat vrouwen ook meer aan ándere dingen denken waardoor de sexgedachte een beetje in de verdrukking komt. Maar omdat ik absoluut niet weet hoe de meeste mensen denken is dit alleen maar een theorie.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:02
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-07-2004 @ 10:53 :
Vrouwen praten hoe dan ook meer over persoonlijke dingen, dacht ik. Dus ook over sex.

Verder ben ik van mening dat mannen en vrouwen ongeveer evenveel aan sex denken maar dat het misschien zo is dat vrouwen ook meer aan ándere dingen denken waardoor de sexgedachte een beetje in de verdrukking komt. Maar omdat ik absoluut niet weet hoe de meeste mensen denken is dit alleen maar een theorie.
Vrouwen denken aan romantiek, (breezer)mannen denken aan raggen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 11:10
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik denk dat het van mannen veel meer geaccepteerd is als ze het hebben over (het willen van) sex.

Als vrouw heb je het daar in het algemeen niet over (of liever gezegt, IK niet) omdat je dan of gelijk reacties krijgt van 'kan je niemand krijgen dan' of er hangen opeens allerlei ranzige types om je heen.
Oud 07-07-2004, 11:15
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 07-07-2004 @ 12:10 :
Ik denk dat het van mannen veel meer geaccepteerd is als ze het hebben over (het willen van) sex.

Als vrouw heb je het daar in het algemeen niet over (of liever gezegt, IK niet) omdat je dan of gelijk reacties krijgt van 'kan je niemand krijgen dan' of er hangen opeens allerlei ranzige types om je heen.
Misschien kom je op de verkeerde plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
wat je zegt over vrouwen klopt wel, maar bij mannen is t meer die ziet er lekker uit
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:13
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 07-07-2004 @ 16:45 :
wat je zegt over vrouwen klopt wel, maar bij mannen is t meer die ziet er lekker uit
Die ziet er lekker uit betekend niet meteen dat hij denkt "die wil ik nemen"...
Oud 07-07-2004, 20:19
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Soullar schreef op 07-07-2004 @ 00:06 :
Eigenlijk had ik mijn vriendin idd beter dat stukje kunnen laten schrijven, dit is dan weer mijn interpretatie van hoe ik het denk ik als vrouw zou benaderen, maar héé ik ben geen vrouw.

Schat wil jij ook nog iets toevoegen?
Tuurlijk lieverd. Zal ik de interpretatie volgens de vrouw wat uitwerken...

De manier van denken en praten over seks, is voor vrouwen vaak anders dan die van mannen. Dit komt vooral ook doordat vrouwen vaak een andere beleving hebben van seks en er een andere betekenis aan geven. Dit uit zich dus ook in de manier van denken en praten over seks. Vrouwen zien seks vaak vanuit een breeder perspectief dan mannen. Vrouwen koppelen er nog veel meer dingen aan vast, die voor hun op dezelfde lijn staan als seks. Ze gooien er een hoop gevoelsaspecten in, zien er gelijk het hele beeld van liefde omheen, het één zijn met een partner, kortom: alle emotionele aspecten die zij aan seks koppelen. (oke, voeg ik wel even aan toe dat vrouwen niet altíjd op die manier aan seks denken. Soms zijn het puur ook alleen maar lustgevoelens, geloof mij maar... ).

Maar over de grote linie kijken vrouwen dus anders tegen seks aan dan mannen. Ik denk ook niet dat mannen vaker aan seks denken dan vrouwen, misschien juist wel andersom (als ik af en toe eens naar mezelf kijk ). Maar dat heeft dan ook weer te maken met het feit dat vrouwen een veel breeder beeld bij seks hebben, en bij veel meer dingen aan seks (en de bijbehorende emotionele aspecten) kunnen denken. Vanuit dat aspect praten vrouwen onderling met elkaar ook over seks.
Oud 08-07-2004, 13:17
blurred
blurred is offline
Mannen zijn visueler ingesteld dan vrouwen. Als er een mooie dame langsloopt in een minirok, kijken mannen daarnaar. Als er een mooie meneer langsloopt in een korte broek (of whatever) dan kijken vrouwen daar ook naar, maar minder opvallend dan mannen.

Als mannen het met zichzelf doen dan komen ze vaak klaar door te kijken naar foto/film. Vrouwen doen het vaker met alleen hun fantasie.

Mannen + seks zijn daarom opvallender met elkaar verbonden dan vrouwen + seks. Mannen kijken, vrouwen denken, over het algemeen.

Maar iedereen is er even vaak mee bezig...
Oud 08-07-2004, 13:24
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
Soullar schreef op 06-07-2004 @ 18:12 :
Een tijd lang is er vrij veel rondgeschreeuwd dat het enige waar mannen aan kunnen denken niks anders dan seks is. Nu ben ik een man, en vraag ik mij af, klopt dit?

Als ik zo rond kijk vind ik de bovengenoemde stelling eigenlijk helemaal niet zo van toepassing op mannen, maar eigenlijk meer op vrouwen.

Ik kom natuurlijk al een paar jaartjes op seksualiteit. En heb net als jullie bijna alles wel gelezen. Waardoor mij eigenlijk opviel dat vrouwen, toch meer degene zijn die doelgerichter met seks bezig zijn.

Nu zal dit natuurlijk ook te maken hebben met het 'niveau' van de gemiddelde forummer die op seksualiteit rondhangt en dit natuurlijk niet het gemiddelde is van 'heel nederland'. (Soms wel jammer. )

Hoe denken jullie over deze stelling? En motiveer eens waarom je het er wél of juist níet mee eens bent!
uit jou post in Bef-les heb ik al begrepen dat je verstand van zaken hebt wat betreft de wensen van de vrouw en je waarschijnlijk ook meer er in hebt verdiept. Zou het misschien zo kunnen zijn dat vrouwens het meer over seks hebben omdat zij als het ware opkomen voor hun rechten en ook fijne seks willen. Bij mannen ligt het veel makkelijker, die hebben gewoon de behoefte van tijd tot tijd klaar te komen ( dat gaat veel makkelijker) en dan zijn ze al tevreden. kort gezegd; je hoort vrouwen er meer over, maar de behoefte zal ongeveer even hoog liggen
Oud 08-07-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 07-07-2004 @ 21:13 :
Die ziet er lekker uit betekend niet meteen dat hij denkt "die wil ik nemen"...

weet ik ook wel
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 13:55
Leiza
Leiza is offline
Citaat:
[B

ontopic: misschien denken mannen wel meer aan seks, maar hebben vrouwen minder moeite die gedachten te verwoorden? [/B]
ja of juist andersom, misschien denken vrouwen wel meer aan seks, maar laten mannen dat meer blijken, dan niet over dit forum gesproken
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 13:55
Unsterblich
Unsterblich is offline
SEX! NEUKÛH!

Oeps.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 15:45
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Unsterblich schreef op 08-07-2004 @ 14:55 :
SEX! NEUKÛH!

Oeps.
29 zei je?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 15:49
lso
lso is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-07-2004 @ 10:53 :

Vind ik wel mooie theorie
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten