Oud 01-07-2003, 15:25
wp160366
wp160366 is offline
Hallo allemaal,

Ik fiets graag en deed dat tot voor kort altijd met een MTB. Omdat ik nu langere afstanden wil gaan doen en met een iets hogere snelheid ben ik dus opzoek achter een koersfiets.

Het is de bedoeling van elke avond een 30-60 km ongeveer te gaan rijden.

Mijn budget ligt tussen de 500 en 750 euro ongeveer.

De fietsen die ik nu voor ogen had zijn de Decathlon R serie 7.2 en 7.3. Resp een 550 en 699 euro.
Wat denken jullie daarvan?

Indien je andere modellen kent mag je die ook gerust opnoemen zodat ik kan gaan vergelijken

Bedankt,
Oud 01-07-2003, 15:56
marc24
marc24 is offline
Ik denk dat je budget iets te laag is.

Als je goede fiets wilt hebben moet je denk ik toch boven de duizend euro gaan denken. En dan heb je nog geen top fiets.
Je kan wel een goedkopere fiets kopen, maar als je elke dag wilt gaan fietsen zal ik toch een duurdere fiets kopen die waarschijnlijk iets betrouwbaarder is.

Ook moet je er nog aan denken dat je nog fietsschoenen moet kopen als je die nog niet hebt. Dus dan kom je als de 7.3 koopt al te duur uit.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:23
wp160366
wp160366 is offline
Citaat:
marc24 schreef op 01-07-2003 @ 16:56:
Ik denk dat je budget iets te laag is.

Als je goede fiets wilt hebben moet je denk ik toch boven de duizend euro gaan denken. En dan heb je nog geen top fiets.
Je kan wel een goedkopere fiets kopen, maar als je elke dag wilt gaan fietsen zal ik toch een duurdere fiets kopen die waarschijnlijk iets betrouwbaarder is.

Ook moet je er nog aan denken dat je nog fietsschoenen moet kopen als je die nog niet hebt. Dus dan kom je als de 7.3 koopt al te duur uit.
Ok, ik zie een mogelijkheid om he budget op te trekken, dan maar mijn bankrekening aanspreken;-)

Ik zou voor een prijs van +-1000(mag wel een beetje meer) euro een degelijke fiets, schoenen en een kilometerteller moeten hebben. Voor elke dag te gaan fietsen heb ik nu ook geen topfiets nodig.

Wat denk je van die 7.3? of zou die 7.4(999.99 euro) (dan ga ik met schoenen en teller toch tamelijk boven budget geraken) een heel stuk beter zijn dan de 7.3?, anders valt die wel te overwegen.

Zijn er anders nog andere mogelijkheden?
Oud 01-07-2003, 17:27
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Er zijn genoeg mogelijkheden maar meestal zijn dat fietsen van rond de 1200 Euro of meer.

zo heb je pinarello's, ciocc, giant tcr, de rosa, mbk, colnago noem maar op afhankelijk van wat jij er op wil kun je in die prijs klasse wel wat krijgen.
Oud 01-07-2003, 17:29
wp160366
wp160366 is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef op 01-07-2003 @ 18:27:
Er zijn genoeg mogelijkheden maar meestal zijn dat fietsen van rond de 1200 Euro of meer.

zo heb je pinarello's, ciocc, giant tcr, de rosa, mbk, colnago noem maar op afhankelijk van wat jij er op wil kun je in die prijs klasse wel wat krijgen.
1200 voor een fiets vind ik dan wel wat veel daar ik ook schoenen en kilometerteller moet hebben...

Ik bedoelde als er rond de 900-1000 euro nog intressante en goeie fietsen waren die voor mijn doeleinden geschikt zijn.
Oud 01-07-2003, 17:33
marc24
marc24 is offline
Citaat:
wp160366 schreef op 01-07-2003 @ 18:23:
Ok, ik zie een mogelijkheid om he budget op te trekken, dan maar mijn bankrekening aanspreken;-)

Ik zou voor een prijs van +-1000(mag wel een beetje meer) euro een degelijke fiets, schoenen en een kilometerteller moeten hebben. Voor elke dag te gaan fietsen heb ik nu ook geen topfiets nodig.

Wat denk je van die 7.3? of zou die 7.4(999.99 euro) (dan ga ik met schoenen en teller toch tamelijk boven budget geraken) een heel stuk beter zijn dan de 7.3?, anders valt die wel te overwegen.

Zijn er anders nog andere mogelijkheden?
Voor 1000 euro krijf je ook zeker geen topfiets.
Het verschil in prijs tussen 699 en 999,99 Euro zit hem er vooral in met remmen en versnellingen van een iets betere kwaliteit, maar als ik jouw was zou ik gewoon de fietsenhandelaar om een beetje raad vragen.wat voor groep de fiets is afgemonteerd. Dus dan zijn de fietsenhandelaar nog een beetje om raad vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten