Oud 02-07-2003, 10:17
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ten eerste:
Ja! Ik heb al gezocht hier, en ik heb ook al op de FAQ e.d. van GoT gekeken, en nee, ik ben er niet veel mee opgeschoten.

Ten tweede:
Ons probleem.
Wij hebben hier een lan van drie computers, 1 XP (de master of wat dan ook, degene met de modem en de enige die kan inbellen), en 2 Win98. Die XP is van m'n vader, en die wil geen spelletjes e.d. er op, want dat zou allemaal rotzooi zijn en je computer slopen. Afijn, dat boeit niet zoveel, wij hebben onze eigen computers. Maar, vanaf onze eigen komen we internet niet op met MSN en alle games. We kunnen wel gewoon internetten, maar voor de rest niet.

Ten derde:
De specificaties:
Proxy+ 3.00 gebruiken we als proxyserver voor om de internetverbinding te delen oid. Maar daarmee lukt het mij niet om in te stellen om programma's te routen van de andere computers.
Norton Internet Security 6.0.2.25 en Norton AntiVirus 9.05.15 gebruiken we als firewall, resp. virusscanner.

Dus, zou iemand of meerdere iemanden ons misschien kunnen en willen helpen? Bijvoorbaat dank.
Oud 02-07-2003, 10:20
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 02-07-2003 @ 11:17:
Ons probleem.
Wij hebben hier een lan van drie computers, 1 XP (de master of wat dan ook, degene met de modem en de enige die kan inbellen), en 2 Win98. Die XP is van m'n vader, en die wil geen spelletjes e.d. er op, want dat zou allemaal rotzooi zijn en je computer slopen. Afijn, dat boeit niet zoveel, wij hebben onze eigen computers. Maar, vanaf onze eigen komen we internet niet op met MSN en alle games. We kunnen wel gewoon internetten, maar voor de rest niet.
dit omdat internet poort 80 gebruikt, en Messenger 1863 en games weer andere poorten. Waarschijnlijk is alleen poort 80 (en 25 voor mail) open. Je moet dus de andere poorten openzetten, hoe dit moet weet ik zelf helaas niet, maar ik hoop dat je er wel ietsiepietsie mee bent opgeschoten
Oud 02-07-2003, 10:25
Verwijderd
Pleur heel die proxy rommel eraf, en gebruik gewoon de internet sharing gedoe van XP
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:33
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
McLaren schreef op 02-07-2003 @ 11:25:
Pleur heel die proxy rommel eraf, en gebruik gewoon de internet sharing gedoe van XP
En hoe doe je dat dan precies?

edit: niet die proxy dr af gooien maar het internetsharing gedoe
Oud 02-07-2003, 11:09
Verwijderd
google:
zoeken op:
howto windows xp "internet connection sharing"
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 11:19
dafelix
dafelix is offline
Network connections -> rechtermuis op de internetverbinding -> Propeties -> Advanced -> Allow users to connect trough this computer connection
Oud 02-07-2003, 16:03
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
dafelix schreef op 02-07-2003 @ 12:19:
Network connections -> rechtermuis op de internetverbinding -> Propeties -> Advanced -> Allow users to connect trough this computer connection
Dat heb ik gedaan, en de ip-adressen overal aangepast omdat hij 'em automatisch omzette in 192.168.0.1 . Maar nu zien alleen de twee clients (met Win98) elkaar, en kan ik met deze XP niet in onze werkgroep komen. Dan geeft-ie nl. deze foutmelding:

Citaat:
GREDLAND is niet beschikbaar. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.
Dus: help!

(Alvast) bedankt.
Oud 02-07-2003, 16:14
Verwijderd
Ja, Windows NT en daarop gebaseerd werkt niet goed samen met win9x en ME
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 16:41
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
McLaren schreef op 02-07-2003 @ 17:14:
Ja, Windows NT en daarop gebaseerd werkt niet goed samen met win9x en ME
Uhm? Ik snap niet echt wat je wilt zeggen. Wij hebben enkel XP en Win98 (of is dat 9x oid?). En tis ook erg leuk dat je het zegt, maar ik heb er eerlijk gezegd verder niet zoveel aan.
Oud 02-07-2003, 16:48
Verwijderd
Citaat:
GeritoDM schreef op 02-07-2003 @ 17:41:
Uhm? Ik snap niet echt wat je wilt zeggen. Wij hebben enkel XP en Win98 (of is dat 9x oid?). En tis ook erg leuk dat je het zegt, maar ik heb er eerlijk gezegd verder niet zoveel aan.
win9x wil zeggen w98/95 (en ook me eigenlijk).

EN wat je eraan hebt, simpelweg door op alle systemen winXP of win2k te draaien
Dat lost bijna zeker het grooste netwerk probleem op..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:26
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
McLaren schreef op 02-07-2003 @ 17:48:
win9x wil zeggen w98/95 (en ook me eigenlijk).

EN wat je eraan hebt, simpelweg door op alle systemen winXP of win2k te draaien
Dat lost bijna zeker het grooste netwerk probleem op..
Grapjas. Er moet toch ook een wat minder rigoreuze oplossing zijn? Ik moet volgens mij alleen weten hoe ik weer in onze werkgroep kom. En dat lukt momenteel dus niet.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten