Oud 30-06-2003, 20:00
Pholon
Pholon is offline
Ik ben van mening dat we het schandblok weer moeten instellen, we hebben immers een cellen tekort en op deze manier kan je kleine vergrijpen makkelijk oplossen. Het kost weinig geld en schrikt meer af dan de cel.
Over privacy valt niet te klagen, dit is niets vergeleken bij Big Brother enzo.

Wat vinden we hiervan?
Oud 30-06-2003, 20:02
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Pholon schreef op 30-06-2003 @ 21:00:

Over privacy valt niet te klagen, dit is niets vergeleken bij Big Brother enzo.
Dus zolang je privacy in vergelijking met, uitgerekend Big Brother, weinig wordt geschaad is er niets aan de hand?
Oud 30-06-2003, 20:15
Pholon
Pholon is offline
Neuh, ik vindt dat criminelen uberhaupt geen privacy verdienen, maar dat is wel vaak een "argument"
Oud 30-06-2003, 20:16
Verwijderd
Ik vind dit een slecht idee waarvan de effectiviteit waarschijnlijk erg laag is en wat alleen maar leidt tot een publieke afkeer van politie en justitie.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:19
Pholon
Pholon is offline
Goeie argumenten hoor
Oud 30-06-2003, 20:20
McCaine
McCaine is offline
Ik vind dit een plan dat beter bij de Talibaan past dan bij Nederland. Wat is het toch met sommige mensen dat ze dit land zo snel mogelijk willen verneuken?
Oud 30-06-2003, 20:23
Verwijderd
Ik geef toe dat in sommige gevallen hogere of andersoortige straffen misschien uitkomst zouden bieden voor een bepaalde categorie hardnekkige recidivisten, maar vernedering is iets wat nooit een plaats heeft in het strafrecht. Hate breeds hate.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:24
Pholon
Pholon is offline
Verneuken? Helemaal niet, het leek me gewoon praktisch. En ja het is misschien uitgevonden in de Middeleeuwen en daarom zal het wel als "ongeciviliseerd" bestempeld worden, maar kijk nou eens naar de effectiviteit
Oud 30-06-2003, 20:27
Verwijderd
Dan zal naar de effectiviteit eerst studie moeten worden gedaan, maar ik kan je verzekeren dat er niemand is die serieus onderzoek gaat doen naar de effectiviteit van een openbare schandpaal. Je hoeft geen penitentiair recht gestudeerd te hebben om te snappen dat een dergelijk idee alleen maar woede en frustratie opwekt en in ieder geval niet bijdraagt aan een betere handhavig van wetten.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:33
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pholon schreef op 30-06-2003 @ 21:24:
Verneuken? Helemaal niet, het leek me gewoon praktisch. En ja het is misschien uitgevonden in de Middeleeuwen en daarom zal het wel als "ongeciviliseerd" bestempeld worden, maar kijk nou eens naar de effectiviteit
Weet jij eigenlijk ook maar iets van strafrecht af? Ik kan je garanderen, dit is allesbehalve effectief. Iedere studie wijst altijd uit dat pakkans véél belangrijker is dan de straf.

Overigens zijn Middeleeuwse straffen inderdaad ongeciviliseerd. Vind je dat gek ofzo?
Oud 30-06-2003, 20:55
Joostje
Joostje is offline
tis een nieuwe sport om zo wreed mogelijke openbare straffen te bedenken.
Oud 01-07-2003, 09:45
geen punt.
geen punt. is offline
Als ze het op tv laten zien zou het nog wel effectief kunnen zijn. Het hele klootjesvolk ziet je en je kunt je nergens meer op straat vertonen
Oud 01-07-2003, 10:02
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Hou op, we leven niet in de middeleeuwen...
Oud 01-07-2003, 10:06
Martian
Martian is offline
Citaat:
meelman schreef op 01-07-2003 @ 10:45:
Als ze het op tv laten zien zou het nog wel effectief kunnen zijn. Het hele klootjesvolk ziet je en je kunt je nergens meer op straat vertonen
da's nu toch ook al zo met Volkert?

We zijn eruit: het 8-uur journaal, de nieuwe schandpaal!
Oud 01-07-2003, 10:32
Jozzy
Jozzy is offline
In een aantal staten van de VS (ja, de VS ) is een experiment bezig, dat bijvoorbeeld verkrachters met een bord door de stad moeten lopen: "I raped someone" ofzo. Het schijnt nog te werken ook..... In principe is dat iets vergelijkbaars natuurlijk.

Echter, bijzonder humaan vind ik het niet... In Nederland kijken ze weliswaar meer naar de privacy-bescherming van de dader dan die van het slachtoffer (wat ik fout vind), maar je kunt ook te ver gaan eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:00
Verwijderd
Citaat:
ModuM schreef op 01-07-2003 @ 11:32:
In een aantal staten van de VS (ja, de VS ) is een experiment bezig, dat bijvoorbeeld verkrachters met een bord door de stad moeten lopen: "I raped someone" ofzo. Het schijnt nog te werken ook..... In principe is dat iets vergelijkbaars natuurlijk.
Het schijnt te werken? Ik wil je er graag even op wijzen dat vrijwel iedereen die een zedendelict pleegt, in meer of mindere mate een geestelijke stoornis heeft en dwangmatig handelt. Het door de stad laten lopen van die mensen helpt misschien tijdelijk als ze een lucidum intervallum hebben, maar wanneer ze weer onder invloed van hun stoornis komen te staan heeft het natuurlijk totaal geen nut meer.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:30
BARON
BARON is offline
Wat grappig dat iedereen deze middeleeuwse straf als achterlijk, wreed en inhumaan bestempeld, terwijl er in het grootste deel van de wereld veel ergere straffen zijn, en je daar niemand over hoort. En dan doel ik niet op landen waar men na een lange eerlijke rechtsgang iemand veroordeelt tot b.v de doodstraf.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:31
Martian
Martian is offline
Citaat:
BARON schreef op 01-07-2003 @ 16:30:
Wat grappig dat iedereen deze middeleeuwse straf als achterlijk, wreed en inhumaan bestempeld, terwijl er in het grootste deel van de wereld veel ergere straffen zijn, en je daar niemand over hoort. En dan doel ik niet op landen waar men na een lange eerlijke rechtsgang iemand veroordeelt tot b.v de doodstraf.
Dat wil niet zeggen dat wij tot datzelfde niveau af moeten dalen
Oud 01-07-2003, 15:32
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Martian schreef op 01-07-2003 @ 16:31:
Dat wil niet zeggen dat wij tot datzelfde niveau op moeten stijgen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:36
BARON
BARON is offline
Citaat:
Martian schreef op 01-07-2003 @ 16:31:
Dat wil niet zeggen dat wij tot datzelfde niveau af moeten dalen
Waar blijft nou je linkse gewoonte tot relatievisme? Kom op zeg, zo erg zal zo'n schandpaaltje toch niet zijn?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:52
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 01-07-2003 @ 16:36:
Waar blijft nou je linkse gewoonte tot relatievisme? Kom op zeg, zo erg zal zo'n schandpaaltje toch niet zijn?
Zegt mr. de-islam-is-een-achterlijke-cultuur Mensenrechtenschendingen, waar ook ter wereld, zijn m.i. verwerpelijk, of het nu in Iran gebeurt of in China.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:53
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-07-2003 @ 16:52:
Zegt mr. de-islam-is-een-achterlijke-cultuur Mensenrechtenschendingen, waar ook ter wereld, zijn m.i. verwerpelijk, of het nu in Iran gebeurt of in China.
Behalve in Irak waar mag iedereen gemarteld en vermoord worden.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:53
Martian
Martian is offline
Och assasintje toch, je past je Christendom zeer selectief toe moet ik zeggen.
Oud 01-07-2003, 15:54
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Martian schreef op 01-07-2003 @ 16:53:
Och assasintje toch, je past je Christendom zeer selectief toe moet ik zeggen.
Why
Met citaat reageren
Martian
Martian is offline
Citaat:
Assasin schreef op 01-07-2003 @ 16:53:
je hebt geen zak begrepen van het anti-oorlogsfront
Martian
Martian is offline
Citaat:
Assasin schreef op 01-07-2003 @ 16:54:
Why
Opstijgen tot lijfstraffen, en dan vraag je je nog af 'why'?
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Martian schreef op 01-07-2003 @ 16:54:
je hebt geen zak begrepen van het anti-oorlogsfront
Nee, jullie hebben gen zak begrepen van de realiteit
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Assasin schreef op 01-07-2003 @ 16:54:
Nee, jullie hebben gen zak begrepen van de realiteit
[argumenten]

(sowieso, de hele discussie)
Oud 01-07-2003, 16:02
BARON
BARON is offline
Citaat:
dat is ook zo "leuk" aan de linkse kerk; altijd de "weg met ons" gedachte. Wij zijn altijd de schuldigen en moeten boete doen, daarentegen zijn moslims altijd zielige slachtoffertjes. Ook als er een Saddam aan de macht is die honderdduizend mensen vermoord en er Amerikanen komen om in te grijpen. Gelijk staat dan de linkse kerk met het belerende zeurende vingertje klaar om niet Saddan, maar de Amerikanen toe te spreken. Die zijn natuurlijk fout, want Christenen (wij dus) zijn natuurlijk per definitie fout.
Linkse kerk mensen leven met een soort ziekelijk schuldgevoel en zijn eigenlijk heel zielig. Rechtse mensen zouden eigenlijk een studie psychologie moeten doen om dat schuldgevoel te begrijpen, maar aangezien alle linkse kerk patienten al dit soort studies doen, wordt er dan helemaal niet meer gewerkt in de wereld.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
O ja, da's waar ook! Als je tegen de Irak-oorlog was, was je pro-Saddam! Domme ik, dat ik dat kon vergeten!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:04
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-07-2003 @ 17:03:
O ja, da's waar ook! Als je tegen de Irak-oorlog was, was je pro-Saddam! Domme ik, dat ik dat kon vergeten!
Behoorlijk dom en wereldvreemd ja voorlal voor iemand die zegt dat hij universiteit doet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:06
Verwijderd
[QUOTE]BARON schreef op 01-07-2003 @ 17:02:

dat is ook zo "leuk" aan de linkse kerk; altijd de "weg met ons" gedachte. Wij zijn altijd de schuldigen en moeten boete doen, daarentegen zijn moslims altijd zielige slachtoffertjes. Ook als er een Saddam aan de macht is die honderdduizend mensen vermoord en er Amerikanen komen om in te grijpen. Gelijk staat dan de linkse kerk met het belerende zeurende vingertje klaar om niet Saddan, maar de Amerikanen toe te spreken. Die zijn natuurlijk fout, want Christenen (wij dus) zijn natuurlijk per definitie fout.

Zo zwart-wit ligt het niet, een eigenschap die je wel vaker bij rechtse mensen tegenkomt: het eeuwige zwart-wit kijken, hokjes denken, geen enkel gevoel voor nuance.

Linkse kerk mensen leven met een soort ziekelijk schuldgevoel en zijn eigenlijk heel zielig. Rechtse mensen zouden eigenlijk een studie psychologie moeten doen om dat schuldgevoel te begrijpen, maar aangezien alle linkse kerk patienten al dit soort studies doen, wordt er dan helemaal niet meer gewerkt in de wereld.

Blij dat je me complex begrijpt, mag ik bij jou uithuilen en eigenlijk toegeven dat ik een schurfthekel heb aan allochtonen, de VS een geweldige regering vind hebben die altijd en overal de democratie en vrijheid verdedigt en mensen met een uitkering luie donders vind?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 01-07-2003 @ 17:04:
Behoorlijk dom en wereldvreemd ja voorlal voor iemand die zegt dat hij universiteit doet.
Eigenlijk doe ik de derde groep van de LOM-school voor de vijfde keer over.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef op 01-07-2003 @ 17:02:
haha
jij = komisch.
Oud 01-07-2003, 16:09
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-07-2003 @ 17:06:
Zo zwart-wit ligt het niet, een eigenschap die je wel vaker bij rechtse mensen tegenkomt: het eeuwige zwart-wit kijken, hokjes denken, geen enkel gevoel voor nuance.

Dat doet 'links' net zo goed. Als Amerika iets doet is het altijd fout en slecht.

Blij dat je me complex begrijpt, mag ik bij jou uithuilen en eigenlijk toegeven dat ik een schurfthekel heb aan allochtonen, de VS een geweldige regering vind hebben die altijd en overal de democratie en vrijheid verdedigt en mensen met een uitkering luie donders vind?
Laat je gaan, alleen zijn lang niet alle uitkeringsgerechtigenluie donders, masar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:09
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-07-2003 @ 17:07:
Eigenlijk doe ik de derde groep van de LOM-school voor de vijfde keer over.
Dan doe je je slimmer voor dan je bent.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:10
geen punt.
geen punt. is offline
vrij zinloze topic dit, niet?
Oud 01-07-2003, 16:10
Verwijderd
[QUOTE]Assasin schreef op 01-07-2003 @ 17:09:

Dat doet 'links' net zo goed. Als Amerika iets doet is het altijd fout en slecht.

Je bevestigt precies hetgeen ik beweerde.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:11
Machiavelli
Machiavelli is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 01-07-2003 @ 17:10:
Citaat:
Je bevestigt precies hetgeen ik beweerde.
Ik probeer je zelfbeeld wat op te krikken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
meelman schreef op 01-07-2003 @ 17:10:
vrij zinloze topic dit, niet?
wel
Oud 01-07-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 01-07-2003 @ 17:11:
Ik probeer je zelfbeeld wat op te krikken.
Aardig van je, maar uit deze reactie maak ik op dat je me gelijk geeft.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-07-2003 @ 17:13:
Aardig van je, maar uit deze reactie maak ik op dat je me gelijk geeft.
Ik was inderdaad ongenuanceerd ja, maar die indruk krijg ik af en toe.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 01-07-2003 @ 17:15:
Ik was inderdaad ongenuanceerd ja, maar die indruk krijg ik af en toe.
Tja, soms zou je het kunnen denken. Niet alles wat de VS doen is fout, maar wel veel Ik ben iig blij dat de VS nu een wat prominentere rol in het MO spelen d.m.v de Road-map.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:24
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-07-2003 @ 17:22:
Tja, soms zou je het kunnen denken. Niet alles wat de VS doen is fout, maar wel veel Ik ben iig blij dat de VS nu een wat prominentere rol in het MO spelen d.m.v de Road-map.
Er is dus nog hoop voor je.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 01-07-2003 @ 17:24:
Er is dus nog hoop voor je.
Of het zijn de eerste tekenen van geestelijke aftakeling
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:26
Martian
Martian is offline
En met een meewarige glimlach op mijn lippen, verklaar ik dit topic nu tot zinloos :]
Oud 01-07-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 01-07-2003 @ 17:02:
Ok, nu weet ik het zeker: jij bent stiekem ook een nick van Evito
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 01-07-2003 @ 17:26:
En met een meewarige glimlach op mijn lippen, verklaar ik dit topic nu tot zinloos :]
Het is mijn schuld geloof ik. Mmm ik was vanmiddag licht geïrriteerd, moe en duf.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:24
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2003 @ 17:38:
Ok, nu weet ik het zeker: jij bent stiekem ook een nick van Evito
Nee, dat is niet waar . BARON bestaat echt. (6)
Oud 02-07-2003, 15:12
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik dacht dat dit over het wel of niet invoeren van het schandblok ging om het cellentekort op te lossen ging. En dus niet over de VS, linkse kerk, rechts, saddam, irak-kwestie etc. Of zie ik het nu fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten