Oud 09-07-2003, 18:47
Hannahhh
Hannahhh is offline
Wat is jullie ervaring met de diane pil tegen puistjes?? Hielp het bij jullie enz.! Ik wil het namelijk misschien proberen!!
Oud 09-07-2003, 19:20
Konijn
Konijn is offline
Ik heb deze gehad toen ik 14 of 15 was geloof ik, en het hielp wel.. In het begin werd t even erger, en daarna minder.
Acne ging niet helemaal weg (maar ik heb ook nog een andere huidziekte, dus dat kan daar ook aan liggen), maar het werd echt een heel stuk minder. Hielp beter dan allerlei andere medicijnen die ik al gehad had! Ik zou het gewoon proberen.. volgens mij kan het een stuk minder kwaad dan andere medicijnen, omdat het ook een 'gewone anti-conceptie pil' is.
Oud 09-07-2003, 19:42
Verwijderd
Ik zou het afraden, maar ja iedereen reageert anders op de pil natuurlijk.
Ik ben er 10 kilo zwaarder van geworden, zomaar.
Ikheb me in die tijd rottig gevoeld, waarschijnlijk ook door die pil.
En verder de acnee werd er rustig door, maar was niet spontaan helemaal verdwenen! Maar ja ik weet natuurlijk niet of je echt acnee of ''gewoon'' puistjes hebt. Je kan het natuurlijk altijd proberen!

hoort dit eigenlijk niet in het grote-pil-topic thuis??
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:45
never mind
never mind is offline
twee vriendinnen hadden eerst best wel heel veel puistjes en nu amper (en ze zijn niet drastisch aangekomen)

Ik gebruik em zelf niet
Oud 09-07-2003, 21:32
Verwijderd
Ik ben er geen gram van aangekomen (je komt ook niet aan van de pil zelf, maar doordat je meer gaat eten) en of je er überhaupt van 'aankomt' is ook per persoon verschillend. Verder voel ik me door die pil juist kiplekker, ook dat is weer persoonafhankelijk. Mijn puistjes zijn ook (veel) minder geworden. 't lijkt me iig het proberen waard, bevalt het niet, dan kun je altijd weer stoppen.

Ik vind het niet in het grote-pil-topic thuishoren, het gaat meer om een medicijne tegen acné dan om de anticonceptiewerking.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-07-2003 @ 22:32:
(je komt ook niet aan van de pil zelf, maar doordat je meer gaat eten)
Ja dat hoor je altijd ja, maar bij mij leek het toch anders te zijn . Het dik worden begon wel doordat ik veel meer ging eten, maar omdat ik zo dik werd ben ik heel erg op gaan passen met wat ik at. En toch kwam ik nog aan terwijl ik toen echt heel erg weinig at. Mijn moeder at hetzelfde als ik toen, en wat zij afviel kwam ik aan Toen ik gestopt was met de pil en nog steeds hetzelfde (dus weinig) at, toen ging het er wel van af. Maar mss omdat je door die pil vocht vast kan houden , verder kan ik ook niks bedenken...

@ topicstarter: ik zou het zeker wel proberen, ik bedoel het gaat bij zat mensen ook wel gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:44
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik was 12/13 geloof ik toen ik er mee begon..
Na 1 jaar was al duidelijk resultaat te zien..en na 1,5/2 jaar had ik een mooiere huid dan wie dan ook

Ben er wel door aangekomen, maar het is alleen door hormonen, iedereen reageert er anders op. Ik ga gewoon eten als ik me druk maak of iets me dwars zit.
Als je dat niet snel doet zal het volgens mij wel meevallen. Je krijgt wel wat meer trek misschien.

Hmm alleen nu ben ik toch al wel zo een 3/4 jaar aan die pil..Volgens mij wordt afgeraden er langer dan 5/6 jaar mee door te gaan.. Moet ik maar even uitzoeken dan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:52
Verwijderd
Ik heb de topictitel even iets duidelijker gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:05
Verwijderd
Ik heb 2,5 jaar Diane-35 geslikt, vanaf 14,5 tot 17 jaar zeg maar.
M'n puistjes zijn er niet spectaculair minder van geworden ofzo.. hooguit een klein beetje, maar ik zou niet weten of dat echt door de Diane pil is gekomen.

Maar ik heb nooit last gehad van bijwerkingen, ik ben er ook niet door aangekomen of wat dan ook.

Maarja, of het helpt of niet verschilt per persoon en of je bijwerkingen krijgt ook.

M'n moeder zei idd altijd dat je er niet te lang mee door moet gaan, omdat dat slecht voor je lever zou zijn ofzo. M'n huisarts zei ook zoiets geloof ik.

MAAR: Vorig jaar zei een huidarts een keer tegen me dat dat achterhaald is en dat je er wel gewoon langer mee door kunt gaan.

Ik heb zelf geen idee wat ik nou moet geloven, maar ik zou het wel graag willen weten, omdat ik bij Diane-35 iig weet dat ik geen enge bijwerkingen krijg enzo. (Ik ben altijd nogal panisch voor trombose & longembolie ).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:17
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 10-07-2003 @ 20:05:

MAAR: Vorig jaar zei een huidarts een keer tegen me dat dat achterhaald is en dat je er wel gewoon langer mee door kunt gaan.

Ik heb zelf geen idee wat ik nou moet geloven, maar ik zou het wel graag willen weten, omdat ik bij Diane-35 iig weet dat ik geen enge bijwerkingen krijg enzo. (Ik ben altijd nogal panisch voor trombose & longembolie ).
Met zulke dingen als trombose enzo..
Diane-35 is wel 1 van de zwaarste pillen, dus daar heb je toch altijd nog meeste kans op zulke ziektes..Lijkt mij tenminste.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:19
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-07-2003 @ 20:42:
Ik zou het afraden, maar ja iedereen reageert anders op de pil natuurlijk.
Ik ben er 10 kilo zwaarder van geworden, zomaar.
Ikheb me in die tijd rottig gevoeld, waarschijnlijk ook door die pil.
En verder de acnee werd er rustig door, maar was niet spontaan helemaal verdwenen! Maar ja ik weet natuurlijk niet of je echt acnee of ''gewoon'' puistjes hebt. Je kan het natuurlijk altijd proberen!

hoort dit eigenlijk niet in het grote-pil-topic thuis??
Ik had juist helemaal geen bijwerkingen bij diane. Had eerst andere pil gehad en werd daar depressief van, toen kreeg ik diane en nergens last van gehad. Ben misschien 1,5 kilo aangekomen. Had geen puistjes, dus weet niet wat het effect daarop bij mij zou zijn geweest, maar bij een vriendin van mij heeft het wel goed geholpen tegen puistjes.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 10-07-2003 @ 20:17:
Diane-35 is wel 1 van de zwaarste pillen, dus daar heb je toch altijd nog meeste kans op zulke ziektes..Lijkt mij tenminste.
mja, maar ik heb gewoon zoiets van "dan had ik het in die 2,5 jaar wel gekregen". En dat gebeurde niet, dus lijkt het me sterk dat ik het daarna dan ineens wel van die pil zal krijgen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:12
freakje
freakje is offline
Een vriendin van mij heeft deze pil ook en ze is sinds hierdoor verlost van haar acne die toch wel behoorlijk zwaar was hiervoor.
Oud 10-07-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 10-07-2003 @ 20:19:
Ik had juist helemaal geen bijwerkingen bij diane. Had eerst andere pil gehad en werd daar depressief van, toen kreeg ik diane en nergens last van gehad. Ben misschien 1,5 kilo aangekomen. Had geen puistjes, dus weet niet wat het effect daarop bij mij zou zijn geweest, maar bij een vriendin van mij heeft het wel goed geholpen tegen puistjes.
Nee precies iedereen reageert anders op de pil. Ik slik nu de microgynon 30, en daar ben ik niet van aangekomen, ik ben nu zelfs gewoon weer op mijn gewicht wat ik voor het gebruik van de diane pil was nou ja eigenlijk ben ik nog iets lichter nu. En verder helemaal nergens last van, word er ook helemaal depressief van! ik heb nu alleen (bijna) maandelijk migraine, dat had ik ook toen ik de dianepil slikte... komt waarschijnlijk wel van de pil, maar ik heb daar volgens mij ook gewoon aanleg voor want mijn moeder heeft dat namelijk ook altijd maandelijks gehad

Maar ja ik ken dan weer iemand die heel erg ziek wordt van de microgynon 30. Tsjaa ieder lichaam is natuurlijk anders!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 10-07-2003 @ 20:17:
Volgens mij is de kans op die ziektes toch redelijk klein hoor! De kans dat je een verkeersongeluk krijgt is nog altijd groter.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 10-07-2003 @ 21:19:
Maar ja ik ken dan weer iemand die heel erg ziek wordt van de microgynon 30.
Ik ook, ik zelf.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 21:31
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 10-07-2003 @ 21:19:
Nee precies iedereen reageert anders op de pil. Ik slik nu de microgynon 30, en daar ben ik niet van aangekomen, ik ben nu zelfs gewoon weer op mijn gewicht wat ik voor het gebruik van de diane pil was nou ja eigenlijk ben ik nog iets lichter nu. En verder helemaal nergens last van, word er ook helemaal depressief van! ik heb nu alleen (bijna) maandelijk migraine, dat had ik ook toen ik de dianepil slikte... komt waarschijnlijk wel van de pil, maar ik heb daar volgens mij ook gewoon aanleg voor want mijn moeder heeft dat namelijk ook altijd maandelijks gehad

Maar ja ik ken dan weer iemand die heel erg ziek wordt van de microgynon 30. Tsjaa ieder lichaam is natuurlijk anders!
IK had dat dus ook bij microgynon 30. En bij 50 ook. Slik nu marvelon, gaat verder goed
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 21:58
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 10-07-2003 @ 21:30:
Volgens mij is de kans op die ziektes toch redelijk klein hoor! De kans dat je een verkeersongeluk krijgt is nog altijd groter.
Ja is het ook, maar volgens mij is de kans op ziektes bij een lichtere pil nóg kleiner..
Alleen dit weet ik niet hoor, lijkt mij logisch
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 07:05
Verwijderd
Ik slik nu ongeveer 2 maanden de Diane35, en het werkt bij mij al wel hoor..Ik denk wel dat het een combinatie van het mooie weer en de pil slikken is, want mijn huid is er wel beter op geworden. Bijwerkingen heb ik niet echt, alleen een gespannen gevoel in mijn borsten
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 11-07-2003 @ 08:05:
Bijwerkingen heb ik niet echt, alleen een gespannen gevoel in mijn borsten
Ja dat had ik ook van de diane pil. En mijn borsten zijn toen ook flink wat gegroeid (van b naar d ), en dat is bij het stoppen van die pil slikken niet verdwenen , dus mss was dat anders ook wel gebeurd
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-07-2003 @ 16:57:
Ja dat had ik ook van de diane pil. En mijn borsten zijn toen ook flink wat gegroeid (van b naar d ), en dat is bij het stoppen van die pil slikken niet verdwenen , dus mss was dat anders ook wel gebeurd
ja, dat ze groeien merk ik idd ook wel, mja, had nog niet echt veel...Maar dat vond ik niet erg..Zelfs mn vriend zei t laatst...
Mja, of het met de pil te maken heeft...zal de leeftijd wel zijn denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:48
Catootjuh
Catootjuh is offline
Ik kan alleen maar zeggen dat het perfect werkte bij mij!
Ik heb 3 jaar de diana pil geslikt en na een maand had ik weer een egaal gezicht. En ik had echt vreselijk last van acné.

Een aantal maanden geleden gestopt met de pil, omdat mijn bloeddruk te hoog was , maar na een maand kreeg ik dus weer hele erge acné (rug, schouders en nu ook weer in mijn gezicht )Maar ja, nu weet ik ook dat het met behulp van de pil zo over is.

Dus, voor mij was het echt een supermiddel!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 14:17
Hannahhh
Hannahhh is offline
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ik ga volgende week even langs de huisarts en die zal me het een en ander nog uitleggen en me advies geven!! Maar onwijs bedankt!!
Oud 15-07-2003, 08:37
Missy_X
Missy_X is offline
Ik heb de diane ook 8 jaar geslikt. Mijn acne ging na een paar maanden wel weg maar ook ik kwam er 10 kilo van aan. Van 59 naar 69
En die kilo's heb ik erna toch weer eraf gelijnd ..tot de 64 kilo.

Nu slik ik sinds 3 maanden de Lovette pil en ik weeg nu ineens 62 kilo weer en ik merk dat ik gewoon veel minder honger heb dan eerst.
Van de diane kreeg ik echt vreetbuien.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten