Oud 10-07-2003, 13:30
rodina
rodina is offline
Ik heb een stuk stof van 1,5 bij 2 meter gekocht, turquise met witte stippels. Tis een beetje bikinispul.

Goed ik heb er een rokje van gemaakt. Gewoon door de helft gedaan met een tunnelkoord. Omdat ie vrij breed is zitten er nu allemaal plooien in, geen enkel probleem is wel leuk. Maarrrrr;
hij toont nu enorm breed... En aangezien ik een hele smalle taille heb lijkt het nu of ik de kont van een nijlpaard heb en dat is niet echt zo.

dus wat moet ik er aan doen?
Een band op de taille zetten?
Korter maken?
De plooien er uit halen?

Ik heb nog een stukje van die stof, daar wil ik een bikini van maken, hoe kan je dat 't makkelijkste doen? En wat voor stof kan je 't beste voor de voering gebruiken?
Oud 10-07-2003, 13:34
Verwijderd
Als het rokje wijd is, lijkt het minder of je een dikke kont hebt.
Hetzelfde als met vrouwen die ene wijd t-shirt aan hebben (Gewoon jongens XL zeg maar), daar lijkt het ook niet bij of ze een voorgeven hebben (beetje vreemde vergelijking, maar het is wel zo).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 13:36
rodina
rodina is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 14:34:
Als het rokje wijd is, lijkt het minder of je een dikke kont hebt.
Hetzelfde als met vrouwen die ene wijd t-shirt aan hebben (Gewoon jongens XL zeg maar), daar lijkt het ook niet bij of ze een voorgeven hebben (beetje vreemde vergelijking, maar het is wel zo).
Ja 't probleem is, als ik 'm schuin op de naad vast zet die rok als nog naar beneden in plooien valt in plaats van in een A-lijn. De stof is vrij zwaar namelijk.
Oud 10-07-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 10-07-2003 @ 14:36:
Ja 't probleem is, als ik 'm schuin op de naad vast zet die rok als nog naar beneden in plooien valt in plaats van in een A-lijn. De stof is vrij zwaar namelijk.
Je kunt er ook van dat stof eronder doen dat bestaat uit hele kleine gaatjes (soort gaas zeg maar) dat zorgt voor opvulling eronder zodat het wat wijder blijft
Alleen dat kan wel warm worden..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 14:11
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 15:09:
Je kunt er ook van dat stof eronder doen dat bestaat uit hele kleine gaatjes (soort gaas zeg maar) dat zorgt voor opvulling eronder zodat het wat wijder blijft
Tule...
Oud 10-07-2003, 14:15
punkyfun
punkyfun is offline
misshien is het een idee om de volgende x een patroon te gebruiken het is wel een kutwerk maar het werkt wel!
heeft iemand trouwens een patroon van een skatebroek voor mij?
Oud 10-07-2003, 14:19
rodina
rodina is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 15:09:
Alleen dat kan wel warm worden..

Ghehe loopt u even naar de winkel haal tule en houd 't het heel even tegen je huid. Tule is leuk, behalve dat 't klote is om te verwerken, maar 't jeukt als de hel. Echt verschrikkelijk.

Naja, ikheb 'm nu dubbel, dus ik haal de onderste helft er uit, dan wordt ie iets dunner, daarna speld ik er een band op aan de bovenkant. Kijken of het dan wat beter wordt.

Nog iemand voering spul voor een bikini.
Oud 10-07-2003, 14:21
rodina
rodina is offline
Citaat:
punkyfun schreef op 10-07-2003 @ 15:15:
misshien is het een idee om de volgende x een patroon te gebruiken het is wel een kutwerk maar het werkt wel!
heeft iemand trouwens een patroon van een skatebroek voor mij?

Ik haat patronen, voornamelijk omdat je nooit een patroon hebt zoals jij wil dat 't wilt. Bovendien vanaf een patroon werken voor een simpel rokje is een beetje overdreven.

Voor een skatebroek, neem een oude broek als voorbeeld, knip 'm uit elkaar en leg alle losse delen op je stof, ruim uitknippen en aan elkaar zetten. Een ervaren iemand is wel handig
Oud 10-07-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 10-07-2003 @ 15:19:
Nog iemand voering spul voor een bikini.
Sileconen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 14:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rodina schreef op 10-07-2003 @ 15:19:

Ghehe loopt u even naar de winkel haal tule en houd 't het heel even tegen je huid. Tule is leuk, behalve dat 't klote is om te verwerken, maar 't jeukt als de hel. Echt verschrikkelijk.
Koop je ook een heel dun stofje als voering
Oud 10-07-2003, 14:23
rodina
rodina is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 15:21:
Sileconen?

Nee schat er is niets mis met m'n voorgevel dus ik had geen siliconen in gedachten

Bikini's zijn vaak gevoerd zodat ze niet doorschijnen wanneer ze nat worden.
Oud 10-07-2003, 14:24
rodina
rodina is offline
Citaat:
Qamra schreef op 10-07-2003 @ 15:22:
Koop je ook een heel dun stofje als voering

Zoals katoen?

Je ziet vaak dat in bikini's van dat hele dunne witte gaas zit maar ik weet niet hoe 't heet
Oud 10-07-2003, 14:32
Janneke1
Janneke1 is offline
Je kunt ook niet een rokje maken door gewoon een stof dubbel te vouwen, nou ja..niet een rokje dat dan mooi valt.
Jammer dat ik alle benamingen niet weet, maar ik zal proberen uit te leggen;
Je moet aan de zijkanten altijd 2 naden maken, dat is het makkelijkst, dan kun je daar de teveel aan stof aan de bovenkant in kwijt..en hem ook iets strakker maken..Je kunt toch in ieder geval kijken hoe een patroon van een simpel rokje er een beetje uitziet?! Anders wordt het moeilijk als je er niet echt veel verstand van hebt.

je kunt ook de plooien een beetje vastnaaien aan de bovenkant, dan blijft het ook beter zitten..het zijn dan niet echt plooien (meet beetje vouwen), maar ligt eraan wat je mooier vind.

Een bikini maken,wat voor één..driehoekjes, of een gewone bh-model, of een topjes-achtige?
Wil je een beetje vulling, of moet ie slap zijn..
Hoe wil je de randen doen? Gewoon stof omzomen, of iets van biaisband gebruiken..

Rekt de stof trouwens? Is het van die gladde stof wat zo vreselijk naait?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 14:33
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rodina schreef op 10-07-2003 @ 15:24:
Zoals katoen?
Maar dan heel dun.. Anders wordt het meer een winterrok, die je niet in de winter kan dragen omdat je onderbenen eraf vriezen...
Oud 10-07-2003, 15:04
rodina
rodina is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 10-07-2003 @ 15:32:
Je kunt ook niet een rokje maken door gewoon een stof dubbel te vouwen, nou ja..niet een rokje dat dan mooi valt.
Jammer dat ik alle benamingen niet weet, maar ik zal proberen uit te leggen;
Je moet aan de zijkanten altijd 2 naden maken, dat is het makkelijkst, dan kun je daar de teveel aan stof aan de bovenkant in kwijt..en hem ook iets strakker maken..Je kunt toch in ieder geval kijken hoe een patroon van een simpel rokje er een beetje uitziet?! Anders wordt het moeilijk als je er niet echt veel verstand van hebt.

je kunt ook de plooien een beetje vastnaaien aan de bovenkant, dan blijft het ook beter zitten..het zijn dan niet echt plooien (meet beetje vouwen), maar ligt eraan wat je mooier vind.

Een bikini maken,wat voor één..driehoekjes, of een gewone bh-model, of een topjes-achtige?
Wil je een beetje vulling, of moet ie slap zijn..
Hoe wil je de randen doen? Gewoon stof omzomen, of iets van biaisband gebruiken..

Rekt de stof trouwens? Is het van die gladde stof wat zo vreselijk naait?

Tis rekbare stof, heel goed zelfs, en goed naaibaar.

Ik heb nou de binnenste stof er afgehaald en hij valt nou mooier. Ik zet er band op aan de bovenkant zodat de plooitjes niet zo bollen.

Dit is makkelijker dan een rokje met 2 naden, omdat door 't elastiek je qua maten alle kanten opkan
Oud 10-07-2003, 15:04
rodina
rodina is offline
Citaat:
Qamra schreef op 10-07-2003 @ 15:33:
Maar dan heel dun.. Anders wordt het meer een winterrok, die je niet in de winter kan dragen omdat je onderbenen eraf vriezen...
Ah ja oke, kzal eens kijken, ik denk niet dat 't nodig is voor die rok, ik bedoelde meer voor die bikini een voeringstoje
Oud 10-07-2003, 16:33
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
rodina schreef op 10-07-2003 @ 16:04:
Tis rekbare stof, heel goed zelfs, en goed naaibaar.

Ik heb nou de binnenste stof er afgehaald en hij valt nou mooier. Ik zet er band op aan de bovenkant zodat de plooitjes niet zo bollen.

Dit is makkelijker dan een rokje met 2 naden, omdat door 't elastiek je qua maten alle kanten opkan
Dat heeft niet met 2 naden te maken, maar hoe heet dat nou ookalweer, zo een naad
Nou ja goed..
Trouwens iemand zei dat als je een wijd rokje aan heb dat je minder dikke kont lijkt te hebben.
Daar moet je mee oppassen, als het rokje klokt, van onder dus wijder loopt, dan lijk je juist dikker, je benen en je kont.
Bij sommige maakt het niet uit, met maatje 34/36, maar als je al niet zo heel smalletjes bent moet je daar wel op passen.
Het is wel zo dat een rokje niet strak moet zitten, dan lijk je inderdaad wel dikker.
Maar het model is wel belangrijk.
Misschien niet van toepassing voor jou verder, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:40
rodina
rodina is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 10-07-2003 @ 17:33:
Dat heeft niet met 2 naden te maken, maar hoe heet dat nou ookalweer, zo een naad
Nou ja goed..
Trouwens iemand zei dat als je een wijd rokje aan heb dat je minder dikke kont lijkt te hebben.
Daar moet je mee oppassen, als het rokje klokt, van onder dus wijder loopt, dan lijk je juist dikker, je benen en je kont.
Bij sommige maakt het niet uit, met maatje 34/36, maar als je al niet zo heel smalletjes bent moet je daar wel op passen.
Het is wel zo dat een rokje niet strak moet zitten, dan lijk je inderdaad wel dikker.
Maar het model is wel belangrijk.
Misschien niet van toepassing voor jou verder, maar goed.
Schat ik heb een beter figuur dan JLO of weet ik het wie, maar ik wil niet dat door een rokje lijkt of m'n heupen een omvang van 3 meter hebben
Oud 10-07-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 10-07-2003 @ 17:40:
Schat ik heb een beter figuur dan JLO of weet ik het wie
Dat kan ik beamen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:42
rodina
rodina is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2003 @ 17:41:
Dat kan ik beamen

Mag ik hopen ja anders trouw ik niet
Oud 10-07-2003, 16:52
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
rodina schreef op 10-07-2003 @ 17:40:
Schat ik heb een beter figuur dan JLO of weet ik het wie, maar ik wil niet dat door een rokje lijkt of m'n heupen een omvang van 3 meter hebben
Ok ok

Ennem..JLO..das niet zo moeilijk
Maar goed, ik snap wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:29
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 10-07-2003 @ 17:52:
Ok ok

Ennem..JLO..das niet zo moeilijk
Maar goed, ik snap wat je bedoelt.
JLO heeft een bijna perfect figuur
Oud 10-07-2003, 18:13
Brown eye
Brown eye is offline
Als je een bikini wilt maken kun je denk ik wel een patroon halen bij de naaiwinkel....of als je een oude hebt kun je die uit elkaar halen en dan 'overtrekken...of een oude onderbroek ofzo! De driehoekjes...als je dat tenminste wilt.....zijn niet moeilijk je moet wel opletten dat de onderkant rond loopt....anders krijg je geen 'zakjes' (wat een rare woorden gebruik ik toch) effect!!
Oud 10-07-2003, 18:17
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 10-07-2003 @ 18:29:
Mjah, vind ik niet eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:18
Verwijderd
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 10-07-2003 @ 18:29:
Precies, en rodina dus helemaal perfect, dat zei ze ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2003, 19:33
Vee
Vee is offline
JLO is mollig
Oud 10-07-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 10-07-2003 @ 19:17:
Ik vind het maar een lelijk wijf en het figuur vind ik ook niks..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:23
soske
soske is offline
Citaat:
Vee schreef op 10-07-2003 @ 20:33:
JLO is mollig
Als je haar al mollig vindt, moet je heeel veeel mensen dik vinden zeg..zij is mooi slank, vind ik.
Oud 10-07-2003, 21:44
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 21:06:
Ja zo wilde ik het nog net niet zeggen
Maar idd.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 10-07-2003 @ 19:17:
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Als ze naakt voor jou zou staan en zou vragen of je haar zou willen neuken doe jij dat, 100% gegarandeerd, vriendin of niet, lelijk wijf of niet. Bet your ass you do.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 09:10
rodina
rodina is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2003 @ 00:33:
Als ze naakt voor jou zou staan en zou vragen of je haar zou willen neuken doe jij dat, 100% gegarandeerd, vriendin of niet, lelijk wijf of niet. Bet your ass you do.

Nou Woutertje ik hoor het al weer
Oud 11-07-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
uh-huh jlo is echt GRU-WE-LIJK lelijk...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:15
revol llllauqs
revol llllauqs is offline
Citaat:
Noé schreef op 11-07-2003 @ 20:15:
uh-huh jlo is echt GRU-WE-LIJK lelijk...
ze heeft een raar gezicht en een nijlpaardreet
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten