Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ja, daarom wil aruba onafhankelijk worden onze enige verantwoordelijheid is defensie, de rest regelen ze zelf en dat kunnen ze zelf ook, want we hebben wel 1 BRIGADE mariniers daar en 2 vliegtuigen.... daar verdedig je 6 eilanden mee ja, die enorm ver van elkaar liggen....
|
Geef het weg aan Frankrijk, Venezuela en Trinidad & Tobago respectievelijk, om geografische redenen. We kunnen er toch niets mee zolang we geen power projection plannen hebben zoals de VS.
|
Laat maar even afwachten. Als de nieuwe premier niks blijkt te zijn of als ze te veel beinvloed wordt door haar broer (en daarom waarschijnlijk niks zal zijn (omdat haar broer nu eenmaal van t 1 en ander beschuldigd wordt)), dan spreekt t Antilliaanse volk zelf wel. En willen ze misschien wel een provincie van Nederland worden (ik heb er zelf niets op tegen.... een lekkere warme provincie erbij
![]() Maar misschien is deze nieuwe premier juist heel goed en zitten we nu voor niets te kankeren.
||
![]() |
Citaat:
|
Goed om de Antillen minder autonomie en dus meer geld te geven? Want daar komt het op neer. De Antillen zullen zo afhankelijk worden van de steun van Nederland en bovendien kost zo'n staatshervorming ook weer klauwen met geld. Denk aan de gevolgen mbt Europa, de Euro, de regelgeving... Volgens mij gaat het allemaal niet zo gemakkelijk, een provincie van de Antillen maken.
Naar mijn mening kunnen we beter de banden met een dergelijk ondemocratisch land verbreken dan versterken. Bovendien wil de regering daar helemaal niets aannemen van NL...
|
Verwijderd
|
We moeten echter niet alleen kijken naar wat het meest in het belang is van Nederland. Wat is nu het meest in het belang van de Antillen? Ik vind persoonlijk minder autonomie, meer Nederlandse bemoeienis om de Antillen te (her)structureren de beste oplossing. Hoe politiek gevoelig dat misschien ook kan liggen, de Antilliaanse bevolking heeft ook recht op een goede gezondheidszorg en onderwijs bijv.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Zie niet in wat Frankrijk met de Antillen zou moeten - twee voorgenoemde gebieden liggen ongeveer net zo ver uit elkaar als Nederland en de Antillen.
||
Citaat:
en die speciale band zegt me niet zoveel, ik heb anders geen band met de antillen, hooguit met de antillen bij mij in huis maar als ze zelf over ons lopen te zeuren zie ik niet in wat we daar nog te doen hebben
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als de Antilliaanse regering niet zelf haar problemen op kan lossen, moet Nederland maar helpen. Bijv. door goed onderwijs te garanderen, daar los je al heel wat mee op. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik vind t wel een beetje naief hoor, iemand die niet geholpen wil worden kan je niet helpen en je kan de wereld niet verbeteren
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat is trouwens het nut van een beetje geld daarheen sturen, als je die landen onwijs uitzuigt?? das hetzelfde als dat ik jou 10 euro geef nadat ik net je kamer heb leeggehaald
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Louisa-Godett heeft haar MAVO-diploma gehaald en is daarna nog een LOI-achtige cursus boekhouden gaan doen. It strikes me as kind of odd dat een vrouw die nauwelijks eloquenter is dan mijn neefje van vier jaar oud -"Ik wil nu..."- naar voren is geschoven door haar broer, die vreemd genoeg zelf geen premier kan worden omdat hij gefraudeert heeft. Anthony Godett heeft zelf nog letterlijk gezegd dat hij naast zijn zus gaat wonen, zodat hij "haar advies kan geven, waar dat eventueel nodig zou zijn." Toch is de paniek rond de aanstelling van Godett overtrokken. Het erge is dat achter deze ridicule façade een nog grotere beerput schuilt. Niet de parvenu maar het "oud geld" zorgt voor de grote onrust. Met name de Joods-Antilliaanse gemeenschap verrijkt zich ten koste van anderen en juist zij zijn het die de macht hebben over de desbetreffende eilanden. Nu is aan Nederland de keuze: "afstoten of aanhouden en opruimen"? Hoe dan ook, de gulden middenweg zal niet eenvoudig te vinden zijn. De jaarlijkse bijdrage verdwijnt immers toch altijd in de verkeerde zakken, maar het onafhankelijk verklaren van de Antillen zal weer -Suriname '75- een enorm trek naar Nederland teweeg brengen. |
![]() |
||
Citaat:
ja sorry hoor, maar economische vluchtelingen moeten we echt niet hebben...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De kans is inderdaad zeker niet denkbeeldig dat wanneer de Antillen onafhankelijk worden, er een enorme stroom Antillianen op gang komt die allemaal naar Nederland willen om daar hun geluk te beproeven, een veelvoud aan wat er nu al aan Antillianen Nederland binnenkomt zelfs. Dat kunnen we er nu gewoon niet bijhebben.
Het klinkt dus wel hard, maar ik zie er wel enigszins heil in om Antillianen inderdaad gewoon te behandelen als elke andere vluchteling, althans wanneer er geen overgangsregeling is wanneer de Antillen eventueel onafhankelijk zouden worden. In ieder geval weet je gewoon dat wanneer ze onafhankelijk worden, dat land in totale chaos stort. Suriname is een duidelijke precedent wat dat betreft. Proberen het percentage geldelijke steun wat aan de Antilliaanse strijkstok blijft hangen ter verminderen verdient is m.i. onbegonnen werk. Het afbreken en opbouwen van de door en door verrotte structuur van openbare financiën en bestuur daar is misschien nog wel meer werk dan de wederopbouw van Irak. |
![]() |
|
Verwijderd
|
In de huidige situatie niet, omdat een Antilliaan gewoon een Nederlander is. Zolang de Antillen een overzees gebiedsdeel zijn van het Koninkrijk der Nederlanden, heeft men daar de Nederlandse nationaliteit en kan onder de huidige wetgeving de toegang tot Nederland niet ontzegd worden. Daarom kan men Antillianen ook niet uitzetten, ze hebben gewoon de Nederlanndse nationaliteit.
Natuurlijk zou de wet prima aangepast kunnen worden zodat er onderscheid komt te bestaan tussen Nederlandse Nederlanders en Antilliaanse Nederlanders, maar het is maar de vraag of dat wenselijk is. Ik denk dat dat op heel veel tegenstand zou stuiten en ik vind het zelf ook nogal kwalijk. Dan zou het beter zijn om een stap in die richting te combineren met of op te nemen in het proces van onafhankelijkheid van de Antillen, want ik denk toch wel dat het wenselijk is als we die kant opgaan. Maar het enkele tot vreemdeling verklaren van Antillianen terwijl ze nog de Nederlandse nationaliteit bezitten vind ik te ver gaan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
.... Maar tis wel Nederland, kans dat dit gebeurt schat ik op 0,0%, zo ongeveer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ja ik ook, maar volges mij gaat t in n discussie niet alleen erom wat haalbaar is, maar ook hoe het zou moeten
||
Citaat:
we hebben de antillen lang genoeg gesponserd, zeker met zo'n joker als president en een onwelwillende bevolking moet dat maar ns afgelopen zijn
||
Verwijderd
|
Citaat:
*was al zwetend, van zoveel inspanning op een warme dag als deze, weer gaan zitten* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien zijn we maar aan het brainstormen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik, als Antilliaan, ben blij dat hier nog zoveel aandacht voor is. Dus als je je aangevalen voelt dan heb ik het zo zeer zeker niet bedoeld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is misschien nog een beetje pril om de Antillen nu ineens onafhankelijk te verklaren. Aruba heeft eerst een status aparte gekregen. Ik denk wel dat het verstandig is om de mogelijkheden te onderzoeken ze op middellange of korte termijn onafhankelijk te verklaren, omdat de Antillen en haar inwoners eigenlijk dezelfde positie innemen als andere niet-EU landen ten opzichte van ons: het ontvangen van geldelijke steun en het hier zijn heil zoeken van haar inwoners. Verder willen ze zelf graag onafhankelijk zijn. Dat gezeik met het benoemen van allerlei dubieuze figuren is eigenlijk een klap in het gezicht van Den Haag, vooral het benoemen van de zus van Anthony Godett vind ik nogal schofferend. Dan maar niet! Zoals ik eerder al zei, het hele idee van overzeese gebiedsdelen is achterhaald. De koloniale tijden zijn nu echt wel voorbij, ze moeten maar eens op eigen benen staan. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Chávez maakt aanspraak op Nederlandse Antillen en Aruba Gatara | 500 | 13-12-2007 19:58 | |
Onafhankelijkheid Nederlandse Antillen kimberly-18 | 16 | 14-01-2006 13:03 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Nederlandse Antillen phink | 3 | 01-11-2005 10:27 | |
Antillen verbieden gangsterrap Madfet | 55 | 03-02-2005 13:59 | |
[Prinsjesdag] De Troonrede Anne | 51 | 18-09-2003 12:56 | |
Actuele zaken die tijdens de verkiezingen ter sprake komen DruidessI | 0 | 21-02-2002 15:07 |