Oud 19-07-2003, 21:19
Verwijderd
Heej allemaal..

Het klinkt echt super stom en kinderachtig enzo
En ik schaam me er ook dood voor

Maar ik ben super bang altijd als ik alleen thuis ben
vooral 'savonds
ik weet niet precies waarvoor
'dat er iemand komt'
'die mij vermoord of weet ik veel wat'

Ik ben nu alleen thuis
heb werkelijk alle lichten aan die ik kon vinden
en de televisie enzo
muziek aan
zit te computeren

maar ga dadelijk slapen..
en ben bang voor de geluiden
en dat ik weer niet kan slapen tot mn ouders terug zijn omdat ik de hele tijd alert moet blijven van mezelf..

nu ook al.. de hele tijd buiten kijken enzo
ik word er zooo moe van..

wie heeft er tips? of wie kan ff goede moed inpraten? weet ik veel..
iets dat me nu helpt ofzo
en voor de rest van mn leven want ik wil dit echt niet zo houden

dit klinkt echt stom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2003, 21:23
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
het klinkt niet stom hoor..

k herken het zelfs wel een beetje... k had het vroeger ook af en toe, gelukkig nu niet meer. k weet eigenlijk niet hoe het veranderd is. wat k altijd deed is 1000 keer het slot controleren...
k heb het ook weleens als k de trap afloop in het donker, dan denk k dat dr iemand achter me loopt ofzo... jah, heel vaag...
k vertel dit om ff te zeggen dat je niet de enigste bent...

miss kan je een vriendin/vriend bellen.. of vraag of iemand blijft
logeren... ben je iig niet alleen..

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 21:24
Verwijderd
jah maar ik ben dan altijd bang da ze het raam in slaan ofzo..
schraal he?
echt stom
ik verzin er echt van alles bij
terwijl ik gewoon in een kutdorpje woon wa bijna niemand kent

kword hier zo zo zo moe van
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 21:42
sublime
sublime is offline
heb er ook lang last van gehad, nu wat minder gelukkig.

ik zorg altijd dat ik een telefoon in de buurt heb, en verder luister ik muziek voor ik ga slapen, waar ik meestal wel op inslaap. dan hoor je al die opeens vreemd klinkende geluiden niet zo goed.

en vraag anders >kan vanavond niet maar volgende keer< een vriend(in) te logeren of ga bij iemand logeren..

voor nu, de kans dat er echt iets gebeurd is zó klein, het probleem is alleen dat je jezelf op gaat fokken. je moet dus proberen rustig te blijven, ga iets rustigs doen.

en zeg tegen jezelf dat het wel goed komt, probeer je gedachten om te zetten...

succes!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 22:06
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
woon jij ook in zo'n huis waar alles kraakt en piept?

had ik vroeger ook (nu is dat al iets geminderd maar nu heb ik ook een hond dus ). Telefoon bij de hand, tv en/of muziek aan, proberen te relaxen(denk aan de leuke dingen die je morgen doet ofzo), zorg dat alles dus gesloten is en hou je dan gewoon bezig tot je in slaap valt( als je alles hebt gesloten ben je er van verzekerd dat je toch wel veilig bent)
Oud 19-07-2003, 22:07
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
nu ik er aan denk: neem iets (geen super groot mes, want als je ouders dat gaan zien zullen ze ook wel raar opkijken) bij de hand dat je veiliger doet voelen, iets waarvan jij denkt dat je je ermee zou kunnen verdedigen
Oud 19-07-2003, 23:52
squat
squat is offline
Het is waarschijnlijk omdat je niet vaak alleen ('s avonds) thuis bent. Je went er na een tijdje wel aan.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 08:51
Verwijderd
Nou het is ontstaan omdat ik een keer, toen ik 13 was, (alleen dus) boven lag te slapen en er op dat moment beneden gewoon een aantal lui het huis zowat aan het leeghalen waren.. Zo merkte ik de volgende morgen.. Daar had ik dus helemaal niets van gemerkt en dat gevoel vind ik zo eng. Dat er ieder moment iemand in de buurt kan zijn..

Maar gisterenavond ging het opzich wel wat beter
Heb alle lichten aangedaan..En ben op mn kamer de radio best hard gezet en aan leuke dingen gedacht ;-)

Verder maakte ik mezelf wijs dat ik zo sterk was dat ik hem gewoon in z'n zak zou schoppen

NEway,

Thanks voor tips
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 11:44
Greenfly
Greenfly is offline
Had ik vroeger ook, het onveilige idee. Ook als ouders er wel zijn, want die zitten gewoon in de kamer, en zijn niet bij de enge trap en bovenverdieping.
Het is imho niet slim om met een mes of stok naar boven te gaan iedere keer. Dan ben je al snel afhankelijk van dat mes en heb je iedere keer dat mes nodig wil je naar boven durven. Je kan betere zorgen dat je zeker bent van jezelf.
Dat kan door bijvoorbeeld, als je ouders weg zijn, alles op slot en dicht te doen. Natuurlijk is het met dit weer niet te doen als alles dicht zit, dus je kan best een deur openzetten, als je die maar goed kan zien. Dan loop je, terwijl het dus nog licht is, heel het huis door. Het klinkt dom, maar is misschien wel slim, je weet maar nooit. Even heel het huis doorlopen en in alle kamers kijken. Ook de kamers waar je normaal niet in zou moeten als je naar boven/bed gaat. Dan ‘s avonds, als je echt naar bed moet loop je gewoon weer even heel het huis door met de gedachte dat er eerder die avond ook niemand was en het dus compleet veilig zou moeten zijn. In het begin is dit eng. Misschien kan je er dan een afleiding bij nemen, bijvoorbeeld een discman ofzo.
Ook helpen de ongeïnteresserde gedachten wel. Zoals “waarom zouden ze nou precies ons huis uitkiezen” of iets dergelijks..

(btw, ik ben géén 10 )
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 13:37
Verwijderd
Dankje wel

Goede tips
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 18:26
Koning
Koning is offline
ik was dat ook, maar dat gaat wel over, ik durf ook niet als ik alleen ben naar de zolder ofzo, en onze zolder is van hout *kraaak* *wiebel*

iig, leg gewoon de telefoon binnen berijk en hou je deuren op slot, dan kan er sowieso niks gebeuren
Oud 20-07-2003, 18:47
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Ik heb eigenlijk geen licht nodig op de trap ik was vroeger echt bang zelfs op mn 14e. Alsik ergens liep inhuis dan rende ik altijd heel snel de trap af enzow. toen ik 12 was deed ik altijd mn handen om mn nek zodat ik niet door vampiers gebeten kon worden . Wel grappig achteraf

Nu heb ik zowiets van, laat ze maar komen lijkt me wel tof

K moest ook vroeger altijd het licht op de overloop aanhebben enzow ook als ik ging slapen. Want ik was bang dat er dan enge freaks enzow me gingen "meenemen". Klinkt allemaal erg dom maar het was gewoon zo.
Nu heb ik daar geen last van ook als ik alleen thuis ben.
Als ik snacht's ff moet pissen op de camping op vakantie dan hebk altijd een zaklamp bij me om enge creeps mee te slaan.

Nu heb ik een mentaliteit van. Dude je bent 13 / 14 / 15 /16 en je bent nog bang voor monsters en seriemoordenaars. en dan loop ik relaxed (jaja wat een held ) ff naar het pleegebouw.

Luister eens het liedje "Fear Of The Dark" van iron maiden. Mooi liedje.

Btw als je alleen thuis bent en je durft echt niet te gaan slapen zoals ik vroeger laat dan het licht op de overloop branden en doe je kamerdeur halfdicht ofzow. Verzekerjezelf er van dat je de deur goed dicht hebt en ook je raam. Ga dan gerust slapen en denk komop je bent 17.... Waar ben je dan nog bang voor?

Niks voelt beter dan een angst overwinnen

Op vakantie toen ik in mn tentje sliep hoorde ik ook allemaal geluiden. Zet je discman aan en je valt er lekker mee in slaap...

Koop anders een kruis ofzow een ketting en dat zal je dan beschermen. Denk dat het geluk brengt en bescherming geeft. Mooiste daarvan is een pentagram. (punt naar boven he )

Of is een zinnetje niet iets? een zinnetje in je hoofd voor je gaat slapen

Now I lay me down to sleep
And pray the lord my soul to keep
And may I die before I wake
Pray the lord my soul to take

o.i.d. (gejat van Enter Sandman jah )

Laatmaar die laatste is wel heel onzinnig misschien...

Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 19:00.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 19:46
Greenfly
Greenfly is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 20-07-2003 @ 19:47:
verhaal
Ja, idd, had ik precies hetzelfde, met die deur en het licht enzo. En dat rennen.

Citaat:
Nu heb ik zowiets van, laat ze maar komen lijkt me wel tof
Dat heb ik nu ook, zeer zeker.

Vroeger vond ik echt alles eng, ik liep ook welles achteruitschoppend de trap op, dat soort dingen.
Achteraf is het indd wel erg grappig, maar op dat moment zat ik echt te trillen.

Dat verhaal van jou, kon ik me helemaal in terugvinden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 19:58
Anteverta
Anteverta is offline
Ik herken het wel. Ik heb dat zelf ook heel erg gehad. Als ik alleen thuis was wilde ik ook altijd alle lichten aan, deuren op slot en als ik dan ergens iets hoorde kraken durfde ik niet te kijken wat het was.
En nu kan ik me ook nog heel ongemakkelijk voelen als ik alleen thuis ben. Overdag geen problemen mee, maar s'avonds wel. En als ik dan net een enge film heb gekeken dan heb ik het echt niet meer.
Mijn ouders gaan binnenkort 4 dagen weg... en ik ben helemaal alleen thuis. hoop dat dat gaat lukken..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 22:17
Girl87
Girl87 is offline
Dat verhaal had ik zelf geschreven kunnen hebben Ik heb nooit iets van een inbraak ofzo meegemaakt..dus waar die angst vandaan komt??

In ieder geval laat ik de lichten aan..(logisch) En ga lekker vroeg in bed liggen met chips en de tv aan. Vraag aan je ouders of ze je even willen bellen ofzo als ze eraan komen (anders schrik je je wezenloos)

En niet te hard rennen op de trap...ben er een keer van af geflikkerd
Oud 20-07-2003, 22:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
als er iemand langskomt en je daadwerkelijk vermoord (kans van 0.000001% ofzo) dan ben je dood? so fucking wat? zo gaat het leven nou eenmaal. Leer maar te accepteren dat je dood gaat, dat is namelijk het enige dat vast staat in het leven.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 22:29
lifeafterdeath
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-07-2003 @ 23:24:
als er iemand langskomt en je daadwerkelijk vermoord (kans van 0.000001% ofzo) dan ben je dood? so fucking wat? zo gaat het leven nou eenmaal. Leer maar te accepteren dat je dood gaat, dat is namelijk het enige dat vast staat in het leven.

Mij pakken ze zowieso niet meer zijn ze veels te bang voor mij geworden
Oud 20-07-2003, 22:30
lifeafterdeath
Citaat:
greenfly schreef op 20-07-2003 @ 20:46:
Ja, idd, had ik precies hetzelfde, met die deur en het licht enzo. En dat rennen.

Dat heb ik nu ook, zeer zeker.

Vroeger vond ik echt alles eng, ik liep ook welles achteruitschoppend de trap op, dat soort dingen.
Achteraf is het indd wel erg grappig, maar op dat moment zat ik echt te trillen.

Dat verhaal van jou, kon ik me helemaal in terugvinden.
Ben ik blijkbaar niet de enige
Thanks ik d8 dat ik paranoide was
hehe
Oud 20-07-2003, 23:00
Greenfly
Greenfly is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 20-07-2003 @ 23:30:
Ben ik blijkbaar niet de enige
Thanks ik d8 dat ik paranoide was
hehe
Als jij paranoide bent doordat je dat had, ben ik het al helemaal.
Maar ik weet zelf ook wel dat dat niet zo is, en dat dit redelijk normaal is.

@ LoveGirl: Je moet gewoon even vertrouwen in jezelf dat je iets of wat dan ook zo het raam uit kan smijten als ie je aanvalt. Als loop je in karatehouding met een band rond je kop door je huis, als je maar vertrouwen in jezelf hebt, moet het best lukken. Na een paar keer heb je vanzelf geen zin meer om zo voor schut door het huis te lopen en wandel je rustig naar je bedje toe..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 11:40
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik trek altijd gewoon de dekens over mijn kop heen... Dit zal wel helemaal belachelijk klinken denk ik.
Oud 21-07-2003, 14:41
Toet0r
Toet0r is offline
Mja ik heb dat nu ook wel een beetje...als ik alleen ('s avonds) alleen thuis ben doe ik eerst overal de deuren op slot en de gordijnen dicht. Ook doe ik boven alle deuren van de kamers dicht en lichten aan. Ook een telefoon bij de hand voor als dr wat is. Als ik dan vergeten ben boven de lichten aan te doen en ik wil naar mn kamer (op zolder) ga ik altijd heel hard naar boven rennen, op zoek naar het licht.
In het gangetje voor mijn zolder kamer zit een licht die je alleen van beneden aan kan zetten en dan doe ik dus altijd die lamp aan, dan dan lamp in mn kamer en dan moet ik weer naar beneden om die lamp in de gang daar en boven uit te doen, wat betekend dat ik ook weer in het donker naar boven moet..een heel gedoe dus...
Maar ondanks dit vind ik het wel leuk als mn ouders eens een avond weggaan...maar als ze dan weer thuis zijn ben k toch wel weer blij enzo
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:38
Verwijderd
Wow

Ik ben dus lang niet de enige merk ik..
Thanks voor tips

Again..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 16:40
lifeafterdeath
ik heb ook van die BBguns van die metalen replicas toen een x van een vriend gekocht.

Als ze bij mij inbreken krijgen ze een fikse lading plastic naar hun kop
Oud 21-07-2003, 17:24
the_conquer
the_conquer is offline
Waardoor komt het dat je zoiets hebt?
Oud 21-07-2003, 17:30
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 21-07-2003 @ 18:24:
Waardoor komt het dat je zoiets hebt?
Citaat:
LoveGirl schreef:
Nou het is ontstaan omdat ik een keer, toen ik 13 was, (alleen dus) boven lag te slapen en er op dat moment beneden gewoon een aantal lui het huis zowat aan het leeghalen waren.. Zo merkte ik de volgende morgen.. Daar had ik dus helemaal niets van gemerkt en dat gevoel vind ik zo eng. Dat er ieder moment iemand in de buurt kan zijn..
Beter lezen!
Oud 21-07-2003, 17:30
Verwijderd

-->

Hierdoor denk ik dus..
Maargoed, dat is ook echt 1 op de weet ik veel hoe veel keer dat dat gebeurd en het was toeval dat het net bij mijn huis was..

Maar toch..
Ik kan mezelf niet zo goed overtuigen
Alleen door heel agressief rond te gaan lopen "Iemand die me met 1 poot aanraakt.." En echt gewoon mn handen in vuisten zodat er lekker veel agressie opborrelt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten