Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb dat met heel veel plaatsen. En met dingen. Toen ik vijftien was had ik een vriendje die het moeilijk vond mij trouw te blijven. Geregeld ging hij uit met andere meisjes. Zo ook die dag, overdag was ik in Rotterdam. Toen ik 's avonds thuiskwam had hij gemaild, dat hij heel erg in de war was omdat hij met een ander meisje op stap was geweest en ze was zo leuk en blabla. Mijn ouders waren chinees halen.
Ik heb jarenlang geen chinees eten door mijn keel gekregen. Ik heb dat ook met geuren. Toen die Impulse-deo pas uit was was ik een jaar of dertien. Zodra ik die geur weer ruik weet ik precies hoe ik mij toen voelde.
|
De patatkraam Robbie's patat bij metrohalte Dijkzigt. Paar maanden geleden ging ik er ongeveer 3 keer per dag langs met een psychiatrische vriend...zal ik nooit vergeten
![]() En nog velen anderen herinneringen aan die plek en omgeving..
|
papa roach - broken home
![]() Broken Home All alone I can't seem to fight these feelings I'm caught in the middle of this And my wounds are not healing I'm stuck in between my parents I wish I had someone to talk to Someone I could confide in I just want to know the truth I just want to know the truth Want to know the truth Broken home All alone I know my mother loves me but does my father even care If I'm sad or angry you were never ever there when I needed you I hope you regret what you did I think I know the truth Your father did the same to you I'm crying day and night now whats wrong with me I cannot fight now I feel like a weak link Push it back inside It feels bad to be alone Crying by yourself living in a broken home How couldI tell it So all y'all could feel it Depression strikes hard like my old earth Would tell it To her son she told me I'm the one Pain bottled up about to blow like a gun Stories that I tell are nonfiction And you can take it back Cause it's already done |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zon doucheschuimpje, die doet mij denken aan kerst. In de winter ruik ik regelmatig aan zonnebrandcreme, dan ben ik weer eventjes terug in het zonnetje, onder een palmboompje... Nu klink ik weer als een idioot, maar tis wel zo... ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb verschillende plekken met leuke en minder leuke herinneringen.
Niet leuke herinnering; een tijd terug is er een meisje wat ik kende overleden. De dienst van de begrafenis werd in een kerk nogal dicht bij mij in de buurt gehouden. Elke keer wanneer ik langs die kerk fiets *bijna elke keer wanneer ik naar de stad ga* moet ik daar weer aan denken. Ben ik niet zo heel erg blij mee, maar het is niet anders. Leuke; het bos ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ook heb ik t dat meerdere plekken mij aan mijn vader doet denken en zijn ziekte... Maar ook heb ik fijne herinneringen... De ontmoetingsplek van mijn vriend enzo... Nog een vraagje erbij; Is het zo dat je alleen deze herinneringen hebt als je langs die ene plek loopt?Of kunnen ze ook zomaar ineens in je op komen, als je bv in bed ligt? Ik heb t meestal namelijk alleen als ik langs die plek fiets of loop...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je mag ook meer reacties geven (zoals die van de schoen ![]() (Aantal keer het woord alleen getypt; 5) ![]()
||
Citaat:
hmm juist jah..ik maakte een kleine misopvatting, maar de vraag of voorwerpen je aan situaties doen herinneren zou ook nog wel gesteld worden in de topic, dus heb ik deze alvast beantwoord ![]()
||
Citaat:
![]() Alles mag dus, niet alleen een plek maar ook voorwerpen, geuren enz. maar dan verwacht ik wel een beetje zo uitgebreid mogelijk ![]()
|
Verwijderd
|
Poeh, ik heb heel wat plekken. En er kwamen door mijn vriendin nog veel meer bij
![]() Het probleem is dat ik herinneringen altijd als beelden zie. Elke keer als ik ergens (langs)kom waar iets gebeurd was in het verleden, zie ik dus meerdere opvallende gebeurtenissen uit het verleden weer voorbij komen in mijn hoofd. Zo heeft elke plek zijn eigen reeks herinneringen. Ik hoef maar van mijn huis naar de videotheek te lopen en er gaan allerlei dingen van gisteren tot 10 jaar geleden door mijn hoofd. Hetzelfde met muziek. Ik verbind het allemaal met elkaar, kan ook wel eens verwarrend zijn :/ |
![]() |
|
mjuh zoveel....
vooral geuren doen me aan zoveel dingen denken..... n bepaalde dag van lang geleden, een foto.... maar ook als ik ergens loop denk ik aan momenten wanneer ik daar s avonds liep en met wie ik daar liep. En ook een bepaalde plek op de plaats waar ik werk heeft n speciale waarde.....omdat ik daar iemand weerzag ooit....
||
Citaat:
||
Citaat:
|
zin in mijn waslijst?! (vast niet)
- het hele vu ziekenhuis (amsterdam) in zn algemeen omdat daar mn opa aan kanker was overleden evenals mn oom... enne. naja, mn opa eigenlijk aan tbc was overleden en zij dat niet wilden toegeven en het dus eigenlijk de bedoeling was dat wij het niet wisten (en als we het niet wisten was er een grote kans dat mijn moeder en ik nu niet meer leefden) - Ziekenhuis, Den Helder, longafdeling... als gevolg van het eerste. ik krijg altijd rillingen als ik er langs loop, heel vaag.... - de plaats waar ik ooit verkr**** ben. geen uitleg nodig denk. - als ik bepaalde mensen tegen kom die mij vroeger best erg gepest hebben (schelden... en ik elkaar meppen enzo) - dat ene strandje hiero aan de waddenzee waar mijn oma zelfmoord heeft gepleegd en meer schrijf ik niet want dan word het te veel gezeik ![]()
|
Verwijderd
|
Er zijn zoveel plaatsen waar ik een bepaalde herinnering(en) aan heb...het Museumpark in Rotterdam, alle scholen waar ik op heb gezeten, zwembaden waar ik heb gezwommen, muziekscholen, wijkgebouwen en kerken waar ik heb gespeeld, bepaalde ziekenhuizen, bepaalde huizen en andere gebouwen, enz. enz. enz. En dan nog alle muziek/geluiden, geuren en andere dingen er bij die herinneringen opwekken...veel dus.
![]() |
![]() |
|
* op de plek waar ik en men ex wat kregen. Krijg ik nog een fijn gevoel.....
*op de plek van me eerste zoen.... *in V&D bij de lingerie afdeling (klinkt mischien heel raar.... is ut ook wel) daar hebben ze van die satijne pjama's en die doen me aan me oma denken.... altijd als ik daar loop moet ik er ff aanzitten... dan krijg ik of een fijn gevoel of een klote gevoel omdat me oma is overleden. *op de plek waar men auwe scoutingclubhuis gestaan heeft en nu gewoon een grasveld is... daarzo heb ik vet veel goede herinderingen. *als ik langs de sportschool fiets van me pa.... dan word ik altijd boos vooral als ik zen auto zie staan want dan weet ik dat die met zen pisvlek (vriendin) aan ut sporte is..... |
![]() |
|
Verwijderd
|
het zijn er zoveel, maar een paar opvallende hier dan maar:
verdrietig: het spoor naast mijn oude school, waar een vriend van me overleed, ik kan daar niet langsfietsen zonder me naar te voelen ook verdrietig, maar anders: als ik mijn oude school zie. Daar heb ik mn lerares leren kennen en veel met haar gepraat, en nu wil ze geen contact meer Opluchting: het steegje naast school, hier had ik de comingout voor mn vriendinnen. Deze plek is verder niet zo ok want ik blowde er vaak enzo ook opluchting: roltrap bij H&M (whehe dat klinkt raar). Hier besefte mn beste vriendin namelijk dat ik verliefd was op een lerares (jaja waar je zoal over kunt praten tijdens het shoppen ![]() liefde: parkeerplaats voor mijn huis, hier zoende ik voor het eerst ![]() |
![]() |
|
![]() |
De weg naar m'n werk (vroeger ook school), daarop bevindt zich een bruggetje, waar ik in de brugklas met een aantal afsprak, maar waarvan 1 iemand 2 jaar later zelfmoord heeft gepleegd. En op diezelfde weg ben ik een poosje geleden aangerand.
Een specifieke plek met goeie herinneringen heb ik niet geloof ik... |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Paul WolterB | 6 | 06-06-2004 15:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Onderweg Caatje | 8 | 17-03-2002 22:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
ARTistiek |
Harry Potter verhaaltje door juliette! juliettebinoche | 10 | 23-10-2001 17:38 | |
ARTistiek |
Achter de werkelijkheid Inemine | 7 | 11-10-2001 20:36 |