Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk er ook te veel aan, ook te negatief misschien. Schooljaar 02/03 was voor mij een heel slecht jaar en puur naar mijn cijfers kijkend had ik niet over gekund, maar omdat ik dit jaar al voor de tweede keer deed, hebben de docenten besloten dat ik een kans maak in de volgende klas en mocht ik dus alsnog over. Vandaar dat ik nu verschrikkelijk bang ben dat het alsnog mis gaat. Bovendien zijn mijn boeken al bezorgd
![]() ![]() Wat je er aan kunt doen? tja.....zoals Leonoor al zei kan het misschien inderdaad helpen wat meer afleiding te zoeken. Tja.....en verder... Ik heb ook vaak van dat soort 'doem-dromen' en probeer ze maar zo veel mogelijk te zien als een weerspiegeling van mijn gevoel en niet als een boodschap opzich, maar vervelend blijft het...... Soms helpt het mij om voor dat ik ga slapen alles er een keer uit te schrijven/praten. Meer tips heb ik eigenlijk niet, ik zit er zelf ook wel mee, maar een echte oplossing heb ik er nog niet voor gevonden. |
![]() |
|
Volgend jaar zal super anders zijn dan dit jaar. Dus daarom probeer ik er niet teveel aan te denken. Want het kan heel verschillend uitpakken. En eigenlijk houdt het me ook totaal niet bezig (school dan). Wel of ik wil werken volgend jaar en hoe het verder zal gaan met de paarden, maar school heb ik ff uit m'n leven verbannen (alhoewel ik vandaag een ex-lerares tegen kwam en schriften en kaftpapier heb gekocht
![]() Het feit dat je erover droomt betekend dus dat het je bezighoudt, dat is op zich geen slecht teken, maar wel vervelend als het heel lang zo blijft. Hoe je het kan voorkomen dat je er niet meer zo vaak over droomt, zou ik niet weten. Weet iemand anders het?
|
Dreen, Leonoor en Fantodo bedankt in ieder geval voor jullie tips. Jullie hebben allemaal helemaal gelijk wel, het beste is misschien ook wel praten, nou ja, het komt denk ik wel goed. Ik ga nu gewoon eerst proberen vakantie te vieren of zo, mijn gedachten te verplaatsen naar andere dingen.
||
Citaat:
![]() Ik zie dus ook op tegen volgend schooljaar, de eerste 4 jaartjes VWO zijn er echt doorheen gevlogen. Maar de vijfde schijnt echt superzwaar te zijn, en naast 'de quote' en het vorige, is ook de 'standaard-motivatie' weg. ![]() ach, ik zie t wel..... |
![]() |
|
![]() |
Ik denk er ook vrij veel over na, hoewel het me vaak lukt de gedachte weg te stoppen, ergens achter in m'n hoofd. Heeft natuurlijk weinig zin, moet er allemaal eens uitkomen en dat gaat dan ook gebeuren, de dag voor school begint. Yay.
Ik begin ook aan de 5e, en weet nog niet eens zeker welk profiel ik ga doen. ![]() ![]() Als ik jou was, zou ik proberen het van me af te schrijven. Dat probeer ik namelijk meestal als ik steeds over iets moet nadenken en er zo'n vervelend gevoel op na hou. Als je het allemaal op papier zet, álles waar je over droomt en nadenkt, kan je voor jezelf zien wat nou eigenlijk het probleem is. Vaak snap je dan zelf niet waar je je nou helemaal druk om maakt. Bovendien is het er dan 'uit'. Praten werkt natuurlijk op dezelfde manier, maar ik kan me ook wel voorstellen dat dat een stukje moeilijker is. Succes. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ga naar 5havo, dus mn examenjaar, en ik hoop ontzettend dat ik er klaar voor ben. dit jaar ben ik met hakken over de sloot overgegaan *4 5en* dus ik hoop dat ik het haal. wat ik eigenlijk wel verschrikkelijk vind, is dat het mn laatste jaar is *als het goed is* op mn vertrouwde school. dat vind ik een beanstigende gedachte. al mn vrienden doen vwo of zijn blijven zitten, dus die zitten zowieso een jaar langer op school. vind ik ontzettend jammer. maar ik ga hard werken, en ga hopen dat het me lukt.
![]() |
![]() |
|
hey
k denk ook weleens aan volgend schooljaar, ben erg benieuwd naar me klas enz.. ik ga nu naar HAVO-5 das dus mijn examenjaar en k vind het best spannend, maar ook ben k best bang dat k het niet ga halen, aan het einde vand e 4e klas lukte mij gewoon niks meer, ik zag het echt niet meer zitten(niet alleen op school) ik kwam ook bijna niet meer, spijbelde als een idioot maar gelukkig wisten leraren en de coordinator van de situatie af. ik ben gewoon best bang dat k dat in de 5e ook weer krijg en dan miss niet aan het einde maar al eerder, omdat het nu, in de vakantie ook niet beter gaat, k heb daar soms weleens over gedroomd,dat ik totaal instorte ofzo, al in het begin van het jaar, en dat k het examenjaar nog een keer zou moeten doen.. dit schooljaar was al geen pretje, maar k hoop dat k het ga halen, ben dr niet echt zeker van ![]() maar k ga iig mijn best doen!!! verder vind k de vakantie wel best, mag nog wel ff duren(en dat duurt ie gelukkig ook nog ![]() kuzzies mir |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ik denk er vaak aan.
Volgend jaar is dan eindelijk mijn laatste jaar op de middelbare school (na een jaar blijven zitten) en ik MOET gewoon slagen van mezelf en het liefst zonder onvoldoende. Ik heb nu al de zenuwen voor alles wat je in moet leveren enzo. En ik heb mezelf gezegd dat ik hard moet gaan werken, maar ik hoop echt dat ik dat vol kan houden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
het is anders verlopen dan ik eigelijk gedacht had, ik had namelijk in gedachte 2 opleidingen te gaan doen, maar t ging niet door omdat ze niet aansloten qua tijden, die dat verschuift 1 jaar.
Maar ik ga volgend jaar een nieuwe opleiding beginnen, en heb er niet over nagedacht, ik zie wel hoe alles loopt, ik ga t leuk vinden of anders maar niet, boeid me op t moment nog niet zoveel. |
![]() |
|
hmmm universiteit...
scenario 1] Feest feest feest scenario 2] isoleren scenario 3] einde bestaan Denk vaak aan alledrie de scenario's, maar hoop toch dat het de eerste gaat worden, maar zal wel de tweede worden
||
Citaat:
![]() ben zelf als de dood voor volgend jaar, begin dan met studeren en alles gaat dus massaal veranderen in mn leven en dat is eng. Maar ik heb er tegelijkertijd ook heel erg zin in en ik hoop dat het allemaal goed komt (al ben ik ook wel een beetje bang dat mijn sociale onvaardigheden me teveel in de weg zullen zitten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zie aan de ene kant heel erg op tegen volgend jaar. Meer uit angst dat het nóg erger zal worden dan de afgelopen jaren.
Maar aan de andere kant.. ik voel me toch iets sterker in mn schoenen staan dan vorige jaren. Dus ik heb wel een beetje hoop. En dat ik geen natuur en scheikunde meer ga hebben scheelt ook een hoop. ![]() |
![]() |
|
Qua school ed maak ik me best zorgen, wat als
ik het niet red, het te zwaar is, of de mensen me niet liggen? Nu zit ik niet lekker in m'n vel, verwacht ook niet dat alles dan goed is, maar dat maakt alles wel zoveel moeilijker. Thuis, tja, ik hoop dat het goed gaat. Kijken hoe het gaat, proberen mee te werken aan de sfeer ed. Rekening houden met elkaar. En hopen dat de rest dat ook een beetje doet. Met m'n vriend zit het wel goed, hoop dat ik nog een tijdje met hem kan doorbrengen voordat ik naar school moet. Hij gaat een jaartje werken ed, (twijfelt welke studie hij wil doen), hoop dat het goed gaat. 1 Van de weinige dingen waar bij ik echt de toekomst durf en wil zien. ![]() Voor de rest, met mij, ik hoop echt dat ik de dingen die ik geleerd heb dan ook eindelijk durf toe te passen. Kan afrekenen met het verleden, nieuwe dingen durf te ondernemen, en in het nu kan leven. Afrekenen met gevoelens, vicieuze cirkels, zorgen dat ik emotioneel gezien wat stabieler wordt. Stiekem, heel stiekem hoop ik dat ik volgend jaar zonder al teveel hulp ed kan. Maar misschien is dat wat te optimistisch. Nouja. Ik wil eigenlijk gewoon een rustig jaar, zonder allerlei heftige dingen, en vooral warmte.. Niet het ijzige van vorig jaar (en de jaren ervoor), dat trek ik niet meer. @Niemande: heb geen tips oid voor je, ben geen held in het omgaan met dat soort dingen.. Hoop dat je nog wel van je vakantie ed kan genieten, dat verdien je..! ![]()
Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 21:05. |
![]() |
|
Ik dacht dat ik de enigste was!!!! Ik zie ontzettend tegen het nieuwe schooljaar op, zeker omdat ik dit jaar een nieuwe opleiding ga beginnen. Ik ken niemand, en alles is vreemd voor me.
![]() En aan de ene kant, heb ik er wel zin in, omdat ik het op mijn vorige school niet naar m'n zin had, en ik nu opnieuw kan beginnen, nieuwe vrienden maken. En hoewel het nog vier weken duurt, verpest ik heel mijn vakantie er mee. Ik ga volgende week drie weken weg, en ik wil die niet laten verpesten door mijn negatieve gedachten. Maar ik zal niet gaan zwelgen in zelfmedelijden. Wat bij mij heel erg helpt, is zoiezo met iemand praten. Voor mij is dat mijn moeder. Ik voel me dan opgelucht, en veel positiever. Zoek in ieder geval iemand om mee te praten, die kan je steun geven, en moed inspreken. Je kunt idd ook gaan schrijven. Ik doe het zelf ook, en geloof me, het werk enorm goed! ik voel me dan meteen een stuk opgeluchter, en ik kan dingen dan ook positiever zien. Wat die dromen betreft, ben je in het echt ook bang voor die dingen die in je dromen gebeuren? Je kunt niet met je probleem rond blijven lopen, want je kunt er niet van slapen, je kunt er beter aan werken. Praat me iemand over je problemen, of schrijf het van je af. Als dat niet werkt, kun je bij jezelf nagaan waarom je daar eigenlijk zo bang voor bent, en het probleem aanpakken. Je moet positief denken! Al doe ik het zelf ook niet, het zou wel beter zijn! Ze zeggen dat als je iets vaak genoegd herhaalt, je het vanzelf gaat geloven. Dus als jij in jezelf vaak genoeg herhaalt dat het wel goed komt, zal je dat wel gaan geloven. En als het niet langer een probleem voor je is, zal je misschien wel beter kunne slapen. en idd, leuke dingen doen, afleiding zoeken! Oh, beetje heel erg lang geschreven ![]() Komt omdat ik depri ben, dan ga ik ratelen weet je, is een tik van me. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit zoals gewoonlijk weer eens met een enorm dilemma. Ik weet niet of ik moet kiezen voor de gewone afstudeerrichting Ondernemingsrecht, voor de gewone afstudeerrichting Burgerlijk recht, of voor de speciale afstudeerrichtig Nijmegen Law School, met bijbehorende superperspectieven op een goede baan en een buitenlandstage in Singapore, New York of London, waar een zeer strenge selectieprocedure voor is maar waar ik op grond van mijn cijfers nu al voor uitgekozen ben.
Het leven is hard ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn grootste bezwaar ertegen is niet de zware werkdruk later, maar het feit dat het zo gericht is op de praktijk...intensief contact met werkgevers e.d. Ik wil toch de wetenschap in. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
De overlap tussen civiel en bedrjfs is zo groot, dat het naast elkaar te doen moet zijn. De NLS is een eer, maar je levert jezelf met huid en haar aan de markt uit. Met jouw cijfers heb je de werkkring van je keuze toch wel voor het oprapen. Werkgevers hebben graag een parttime docent, het is statusverhogend voor een kantoor. De beste docenten hebben zeer veel praktijkervaring, en zijn zowel praktijkjurist als docent.
|
Verwijderd
|
Mijn doel is sowieso hoogleraar te worden en niet zozeer een vet salaris te trekken in het bedrijfsleven. Ik had zelf het plan opgevat om na mijn afstuderen me aan te melden voor een contract bij de universiteit als junior-onderzoeker, dat hebben veel van mijn docenten ook gedaan. Je hebt drie dagen om vrij te besteden, dat is in de praktijk advocaat-stagiair zijn bij een kantoor, en twee dagen waarop je op de uni werkt. Eén dag geef je les in werkgroepen en één dag assisteer je een hoogleraar. Dat lijkt mij echt het gaafste
![]() Ik ben sowieso een leraar. Ik vind het ontzettend leuk om mensen dingen uit te leggen. |
![]() |
|
![]() |
ik doe verder in woordkunst-drama (heb al 2 jaren achter de rug)maar toch gaat et anders zijn dan de vorige jaren,de meerderheid van de klas is gebuisd en zoals het er nu voorstaat zitten we dan maar met 5 in klas...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb heel veel gedroomd in de vakantie, nouja OP vakantie over het vorig schooljaar en komend schooljaar.
Vervelende dromen, proefwerken cijfers. En dan heel veel en vaak. Heb vorig jaar bijna niks gedaan en wil dit jaar perse goede cijfers halen maar dan Echt goed. Ik ben een beetje bang dat ik mijzelf deze vakantie te veel heb uitgeput met die gedachten dat ik als school begint niet veel energie meer over heb. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het best wel spannend wat mij het komende schooljaar staat te wachten. Teneerste zie ik de persoon op wie ik ben na 5 maanden weer. De kans is dat we bij elkaar in de klas komen, omdat er volgend schooljaar maar twee klassen zijn. Het liefst wil ik er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren volgend schooljaar, maar toch dnek ik er af en toe weleens aan. Maar ja.. hoe hard ik ook na zal denken over het heden, het zal toch anders zijn dan ik denk en ik moet het gewoon over me heen laten komen.
Ook ben ik wel bang voor het komende schooljaar. Weer de teleurstelling die ik moet meemaken, omdat de liefde niet wederzijds is. Maar buiten de liefde ben ik ook wel bang wat mij te wachten staat. Vorig schooljaar ben ik al best wel veel met mezelf geconfronteerd en af en toe had ik het heel erg moeilijk. Dus ik hoop dat het volgend schooljaar wat beter gaat als ik weer met mijn gedrag wordt geconfronteerd. Voor de rest ga ik denk ik weer nieuwe mensen leren kennen en hoop ik het dat een leuke tijd wordt. Vorig schooljaar was het ook wel leuk schooljaar, maar het kan altijd beter ![]()
|
ik ben er eigenlijk heel erg bang voor. ik ben dit jaar blijven zitten (eerste jaar geologie) en het tweede jaar schijnt veeeeeeeeeeeel moeilijker te zijn dan het eerste
![]() en dat heb ik ook wel gemerkt bij de mensen de vorig jaar wel over mochten: - moeilijkere cursussen - veel meer les (32 u van 60 min per week!!! ![]() - veel meer taken en verslagen en werkstukken - meer vakken - eerste semester: 6 excursie dagen, tweede semester: elke week 1 dag (excursies = om 8u smorgens vertrekken en pas tegen 8 uur savonds weer trug: helemaal moe van achter assistent aan te lopen, of verklreumd van de kou, ... kruip die avond dan nog maar es achter de boeken: doe je dus niet ![]() - ... en dan ook nog meer werk in de studentenkring, wat natuurlijk geheel vrijwillig is, maar wat ik wel graag mee wil doen. aan de andere kant kijk ik er geweldig naar uit, het belooft heel intressant te worden. ik heb ook een nieuwe kamer en ik bn echt wel benieuwd naar mn kotgenoten. niet teveel aan denken, eerst nog 2 maanden vakantie ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal: droom of werkelijkheid? alu_aapi | 0 | 20-11-2003 21:23 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |