Oud 29-09-2003, 17:27
Roos
Roos is offline
Ben jij zuinig op je kleding/schoenen/accesoires enzo, of niet?

Ik probeer het altijd wel, vooral met schoenen. Ik vind het zo lelijk als er een deuk in de punt komt...
Maar na een maand ofzo zijn ze altijd helemaal afgeragd. Schoenen poetsen heb ik een hekel aan, maar dat doet m'n vader wel eens

Ik ben wel zuinig op m'n sieraden, maar ik zag dat er een stukje van een steen uit m'n Otazu-armband is geslagen
En m'n horloge krijgt ook veel krassen.

Ooh wat ik maar wat netter
Oud 29-09-2003, 17:31
Eyv
Eyv is offline
Ik ben aan het begin altijd wel zuinig op mijn schoenen, maar dat geef ik al snel genoeg op .. is geen beginnen aan en vooral niet met punt schoenen (en ook ik heb soms een actieve schoenenpoetspa die zich aan de lelijkheid van mijn doffe laarzen stoort ..)

Qua sieraden ben ik wel zuinig op de duurdere dingen, maar niet overdreven eigenlijk. Ik ga er niet super voorzichtig mee om .. let wel meer op mijn dure ring en armbandje, maar het is niet zo dat ik het alleen met speciale gelegenheden draag (absoluut niet zo zeg maar..)

dus eigenlijk: niet echt!
Oud 29-09-2003, 17:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
Eyv schreef op 29-09-2003 @ 18:31:
(en ook ik heb soms een actieve schoenenpoetspa die zich aan de lelijkheid van mijn doffe laarzen stoort ..)
Oud 29-09-2003, 18:08
Faery
Faery is offline
Uh, nee. Boeiend.
Oud 29-09-2003, 18:17
Vice
Vice is offline
Eigenlijk alleen als het nieuw is.
Oud 29-09-2003, 18:22
o0luna0o
o0luna0o is offline
alleen int begin als het net nieuw is daarna denk ik boeiuh!
Oud 29-09-2003, 18:42
Roxy
Roxy is offline
Nee helaas ben ik niet zo zuinig op dingen...Als ik iets nieuw heb dan draag ik het ook meestal heel veel en dan ziet het er toch al heel snel niet meer zo mooi uit, pluisjes bijvoorbeeld... mijn schoenen hoeven gelukkig niet gepoetst te worden maar vind het wel leuk om te proberen ze schoon te houden maar helaas mijn rode schoentjes zijn alweer bordeaux rood... ik zou wel wat voorzichtiger mogen zijn...
Oud 29-09-2003, 18:46
rodina
rodina is offline
Ja sieraden wel, zeker als ze veel waarde hebben (zowel emotioneel als financieel).

Schoenen is geen beginnen aan; je trekt ze aan wanneer je uit gaan en ze komen dood thuis.

Verder ja ik kijk wel redelijk uit.
Oud 29-09-2003, 18:48
Laïs
Laïs is offline
Alleen als het nieuw is.
Oud 29-09-2003, 18:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik berg mn echte waardevolle sieraden goed op en als mn schoenen kaal zijn poets ik ze. &verder ben ik met dure kledingstukken heel voorzichtig, die zal ik niet zo snel aandoen naar school, dan gaat er zo snel iets aan kapot tijdens het fietsen of als ik ergens achter blijf haken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:53
Fleur
Fleur is offline
Mwoah valt wel mee.
Met mn sieraden ben ik sowieso voorzichtig, dat ik ze niet kwijtraak..stuk gaan ze niet zo snel.

Qua kleding en schoenen ben ik in t begin altijd heel zuinig, maar later verwatert dat voornemen een beetje..
Kan nooit lang voorzichtig zijn, maar is ook niet echt nodig, ik doe er nooit rare dingen mee ofzo.
Oud 29-09-2003, 18:54
Aafster
Aafster is offline
nee eigenlijk niet. Ik probeer t wel altijd.
Oud 29-09-2003, 19:18
Verwijderd
Het zijn gebruiksvoorwerpen .
Maar ik ben op sommige dingen wel heel zuinig .
Zoals mijn horloge . En sieraden .

Voor de rest ben ik nogal snel in spullen stuk maken

Kleren , mjuh , die gaan we lang mee .
Broeken wat minder . Vooral spijkerbroeken
Schoenen , zodra een beetje regen worden ze minder mooi .
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 19:21
Quiana
Quiana is offline
Met nette/nieuwe kleren ben ik wel voorzichtiger,
draag ze niet als ik weet dat ze snel vies kunnen worden
ed, zal ook eerder iets eruit wassen als ik bijv drinken oid
heb gemorst.

Op schoenen kán ik gewoon niet zuinig zijn,
ben te lui om te poetsen, (en heb geen schoenpoetspa ).

Sieraden ben ik over het algemeen wel zuinig op,
iig wel op waardevolle sieraden..
Oud 29-09-2003, 19:27
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
sieraden wel

schoenen alleen als ze nieuw zijn, maar na een paar keer dragen zijn ze vaak al vies enzo.

kleren... het ligt er een beetje aan, sommige 'lievelingskleren' heb ik heel weinig aan, omdat ze zo mooi zijn. dat is ook heel stom, dus meestal draag ik t gewoon. en dan ben ik er niet extra zuinig op..
Oud 29-09-2003, 19:52
Otis
Otis is offline
jaah ..schoenen hou ik 1 week vol..dan zitten er meestal al weer slijtplekken enzo op.
Kleding niet echt.. als het niet meer goed is koop je gewoon nieuwe..
Sieraden ben ik wel zuinig op.Logisch ook.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:14
Susanne
Susanne is offline
Mja, maar ik probeer ook altijd zuinig te zijn op m'n spulletjes maar dat lukt me ook vaak niet. Dan kan ik mezelf 20 keer per dag voornemen gewoon netter te zijn, maar elke dag komt er wel weer een krasje bij. M'n sieraden worden er niet echt mooier op. Oh, en dat met die otazukettig heb ik trouwens ook, kan je die eigenlijk nog laten maken ergens?

Citaat:
Roos schreef op 29-09-2003 @ 18:27:
Ik probeer het altijd wel, vooral met schoenen. Ik vind het zo lelijk als er een deuk in de punt komt...
Watjes in de punt doen, dan blijven ze langer mooi.
Oud 29-09-2003, 20:15
Verwijderd
Mn kleding moet eerst kapot zijn voordat ik er zuinig op ben, hoe kapotter hoe beter
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:24
frozenfountain
frozenfountain is offline
Als ik nieuwe schoenen heb, ben ik er wel zuinig op (in het begin). Op kleding ben ik niet echt zuinig. Maar op sieraden het meest. En ik heb ook al krassen op m'n horloge....
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:29
rodina
rodina is offline
Citaat:
Susanne schreef op 29-09-2003 @ 21:14:
Mja, maar ik probeer ook altijd zuinig te zijn op m'n spulletjes maar dat lukt me ook vaak niet. Dan kan ik mezelf 20 keer per dag voornemen gewoon netter te zijn, maar elke dag komt er wel weer een krasje bij. M'n sieraden worden er niet echt mooier op. Oh, en dat met die otazukettig heb ik trouwens ook, kan je die eigenlijk nog laten maken ergens?
Als er een steentje uit is, kan je bij een fournituren/hobbyzaak steentjes halen om er in te plakken..

Maar die otazukettingen zijn enorm duur.. zit er voor dat geld geen eens garantie bij??
Oud 29-09-2003, 20:35
jasmijn84
jasmijn84 is offline
Citaat:
rodina schreef op 29-09-2003 @ 21:29:
Als er een steentje uit is, kan je bij een fournituren/hobbyzaak steentjes halen om er in te plakken..

Maar die otazukettingen zijn enorm duur.. zit er voor dat geld geen eens garantie bij??
bij mijn otazu sieraden heb ik 6 maanden garantie op de steentjes!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:40
Verwijderd
Ja, ik ben wel zuinig op m'n kleding...ik ga bijvoorbeeld niet aan mijn fiets sleutelen of een andere vieze klus doen met een overhemd aan, dan pak ik wel even een oud T-shirt ofzo.

Mijn kleren worden wel heel vies, ik ga natuurlijk gewoon met dat spul de kroeg in, maar ik ben dan wel zo zorgvuldig om het meteen nadat ik terugkom te wassen (dat wil zeggen, de volgende ochtend, of de ochtend daarna...). Het moet niet een hele week in de hoek liggen rotten.

Verder poets ik m'n schoenen wel regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:41
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ja, niet echt op alles maar wel op veel dingen.

Ik ga eigenlijk nooit naar een gelegenheid waar geen garderobe is.(Hier in Alkmaar in de cafe's kan je ze dus nergens bewaakt ophangen, doe je het onbewaakt dan wordt je jas er gewoon afgegooid en lekker vertrapt).

M'n leren schoenen poets ik best vaak, merk ik als ik hoor van vrienden om me heen.Poetsen schijnt zoiezo niet echt meer normaal te zijn(als ik hierboven lees), vroger haatte ik het als ik m'n schoenen van m'n vader moest poetsen, nu doe ik het omdat ik het er zelf lelijk uit vind zien als je het niet doet.

Op m'n horloge zitten eigenlijk geen krassen.
Verder draag ik eigenlijk geen sieraden.

En verdere accessoires doe ik alleen aan naar feesten enzo.

Owja, ik ben blij dat de gymp bij het uitgaan in hippe tenten geen probleem meer is(zij het natuurlijk wel leuke gympen/sneakers, geen nike air max) want mijn gympen(vroeger all stars, nu o.a. zippers) ga ik mee uit en gooi ik daarna ff in de was en ze zijn weer als nieuw.
Oud 29-09-2003, 21:07
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 29-09-2003 @ 21:41:

vroger haatte ik het als ik m'n schoenen van m'n vader moest poetsen

Ahgossie! Dat klinkt echt zielig
Oud 29-09-2003, 21:19
Verwijderd
Ik poets mn kisten natuurlijk wel regelmatig, maar dat is omdat ik daar 90 harde euros voor heb neergeteld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 21:22
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ja mijn vader poets ook mn schoenen, en controleert om de zoveel tijd of ze nog heel zijn enzo.
en kleding, alleen als het kwetsbaar is.
sieraden draag ik bijna nooit, alleen ringen en die leg ik savonds op mn nachtkastje en doe ik sochtends weer om.
kettinkjes ben ik altijd na een paar maanden kwijt..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 21:28
Taeke
Taeke is offline
Ja ik ben wel zuinig op m'n kleding, alleen mijn broeken kan ik nooit echt heel houden .
Oud 29-09-2003, 21:48
illogical
illogical is offline
als ik zuinig probeer te doen gebeuren er alleen maar meer ongelukjes enzo
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 21:54
Firefly
Firefly is offline
neuh. paar scheuren is juist sexy
Oud 29-09-2003, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Taeke schreef op 29-09-2003 @ 22:28:
Ja ik ben wel zuinig op m'n kleding, alleen mijn broeken kan ik nooit echt heel houden .
Kapot zijn ze toch altijd veel mooier
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 23:03
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Ik maak zegmaar een verdeling van mijn kleren,
wat af en toe inderdaad door elkaar loopt Maar daardoor
hoef je je geen zorgen te maken over schade en ranzige vlekken
bij bijv festivals etc.
Qua schoenen is die verdeling nog sterker aanwezig, heb nu bijv. een paar die ik eigelijk alleen nog onder het uitgaan aandoe.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 00:52
Verwijderd
Ik poets mijn schoenen
Ik was donkere kleding met Robijn Black Magic (gothic huh?!)
Ik was speciaal ondergoed in van die wasnetjes
Ik gooi bijna niets in de droger
Ik doe wel eens zo'n kleurverfje door verwassen kleding als dat nodig is en ik het kledingstuk nog leuk vind

Maar ik ben m'n lievelingsring verloren
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 08:19
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik ben inderdaad zuinig op mijn dingen, omdat ik weet wat het heeft gekost, en hoelang ik daar voor heb moeten werken.
Een paar prijzige schoenen, zeg €150, daar moet je toch minstens 4 of 5 zaterdagen voor werken.
En als je 4 á 5 zaterdagen om half 9 op je werk staat terwijl de rest lekker in zijn bed ligt, dan ben je wel zuinig met je rendement.
Oud 30-09-2003, 08:26
Marshall
Marshall is offline
heel zuinig op kleding etc.. ,maar als er dan iets kapot of vies is heb ik geen tijd/zin om er iets aan te doen

kan wel altijd compleet over de zeik gaan als mn mooie schoentjes vies worden ofsow
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 08:43
Verwijderd
Zuinig, nou ja.. ene beetje
Niet echt
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 10:07
Nuck
Nuck is offline
Mja, enigszins. Ik probeer altijd wel op te passen, maar schoenen mooi houden is echt onbegonnen werk. En ook mijn papa poetst ze wel eens .
Sieraden doe ik wel voorzichtig mee, maar mijn matte zilveren spullen worden op den duur toch glanzend. Ik baal er altijd wel ontzettend van als iets kapot is .
Oud 30-09-2003, 11:54
Verwijderd
Tja ik probeer het wel. Maar als ik zie hoe kort schoenen echt mooi blijven..

Op mijn horloge, manchetknopen ben ik wel zuinig. Gewoon omdat het een emotionele waarde heeft

Ik zal van de week al mijn schoenen eens poetsen... is best een leuk werkje (ik heb er alleen nooit tijd voor)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 12:07
Verwijderd
ik ben best wel zuinig op mijn spullen.. ik probeer niet te knoeien.. en ik gooi spullen niet zo snel in de was omdat ik bang ben dat ze lelijk worden
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 13:48
Qamra
Qamra is offline
Ben altijd zuinig op mijn kleding/sieraden/dingen. Behalve op de onderkant van sommige broeken. Die slijten zo snel, dat is vechten tegen de bierkaai
Oud 30-09-2003, 15:49
Jules
Jules is offline
Ik ben niet echt zuinig op mijn kleding, nee.. wel op bepaalde bandshirts, die gaan niet zo snel in de was, maar laat ik eerst een paar keer 'meestomen' in de badkamer (als er geen vlekken op zitten that is). Dan ruiken ze weer helemaal fris
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:14
Verwijderd
ben wel redelijk zuinig met m'n kleren, schoenen ed. vooral als k ze net nieuw heb. naarmate ze ouder worden gak er ook minder zuinig mee om
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:19
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Nee, ik kwak het overal neer, mn schoenen zijn juist schoenen die horen te slijten en mn 'accesoires' zijn zo goedkoop.. hoef ik niet eens moeite voor te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:33
Cameo
Cameo is offline
ik probeer het wel maar het wil nog niet echt lukken
Oud 30-09-2003, 16:33
d-Angelic
d-Angelic is offline
op sommige kledingstukken ben ik wel zuinig en op 1 paar schoenen, voor de rest valt het nogal tegen..
Oud 30-09-2003, 20:23
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Neuj, niet speciaal....ik ga niet stijf als een plank met mn armen langs mn lichaam rondlopen om maar niks aan te raken want ik zou wel eens kunnen knoeien op mijn nieuwe broek.....ik draag t gewoon.
Ik baal wel vreselijk als ik nieuwe kleren heb gekocht waar ik blij mee ben en dat ze dan krimpen.....vooral als ik vantevoren uitgebreid bij mijn moeder heb geinformeerd of ze denkt dat er een kans op krimpen in zit (en ik het kaartje bestudeerd heb natuurlijk)....zegt ze: 'Nee hoor ik denk het niet.....ach dat maakt niet zoveel uit dat er handwas op staat....geef maar hier ik was m wel op 40 graden...en dan vervolgens een gekrompen kledingstuk terugkrijgen...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 21:05
annetjuh
annetjuh is offline
kben niet echt zuinig op m'n kleding wel op m'n sieraden en daar geef ik ook wel wat voor uit. Ik doe alles af als ik ga slapen, douchen, gymen, trainen (zwemmen). This best veel maar kvind het de moeite waard.
Verder aan kleding boeit het me niet zo.
Oud 30-09-2003, 21:24
spunky
spunky is offline
Ik ben extreem zuinig. Echt ziekelijk bijna.
- als ik nieuwe schoenen heb doe ik bijvoorbeeld de standaard van mijn fiets niet met mijn voet omlaag en omhoog en loop ik graag een heel stuk om als dat betekent dat ik dan niet door de modder hoef
- ik poets regelmatig mijn zilveren sieraden (zijn er gelukkig niet zo veel) en met andere sieraden (ook al zijn het goedkope H&M dingen) ben ik eigenlijk ook best voorzichtig. Als een elastieke kapot knapt raap ik altijd alle kralen weer op en maar ze opnieuw.
- sommige shirtje waar ik dol op ben gaan inderdaad amper in de wasmachine: lang leve de oostenwind en de Robijn Refresh op de korte termijn!
- niets, maar dan ook helemaal niets gaat in de droger en het meeste ondergoed gaat in de handwas, vooral mooie BH's.

And so on...
Oud 30-09-2003, 21:29
Envy
Envy is offline
ja, redelijk, zoals de meeste mensen denk ik
Oud 30-09-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
pinoow schreef op 30-09-2003 @ 22:29:
ja, redelijk, zoals de meeste mensen denk ik
wat heb je een vreselijke forumnaam en een vreselijke avatar... ik denk dat ik jou maar op ignore zet...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 21:34
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
bertbart schreef op 30-09-2003 @ 13:07:
ik ben best wel zuinig op mijn spullen.. ik probeer niet te knoeien.. en ik gooi spullen niet zo snel in de was omdat ik bang ben dat ze lelijk worden
dat heb ik altijd met nieuwe shirtjes .. ben vet bang dat ze krimpen ofzo dus dan stel ik het zo lang mogelijk uit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten