Oud 20-04-2003, 18:09
Hardcore
Hardcore is offline
Ik zit op een school met veel turken en marokanen. Nou heb ik ze ooit horen praten dat als een turk een nederlands meisje wil pakken, dat dat helemala niet kan. Wat is dit voor een flauwekul? Wij hebben echt geen ziektes hoor. Waarom word die turkse vriend van mij geslagen als ie maar ook met een Nederlands meisje zoent?
Oud 20-04-2003, 18:16
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
mensen zijn bang voor hetgeen wat anders is dan zijzelf, angst overmant die persoon, dus gaat ie verschil maken, en dan krijg je discriminatie, en zo worden er ook leugens verspreid en al die bull, mensen begrijpen niet dat iedereen op zijn eigen manier gelijk is.

die vriend van jou word geslagen omdat de mensen hem het zo duidelijk willen maken dat hij haar niet moet kussen of iets dergelijks...niet iedereen maakt iets duidelijk door geweld, andere kunnen gewoon niet anders...
niet dat ik het zo goed vind....maarja wat wil je er tegen beginnen? helemaal niets, discriminatie blijft altijd bestaan
Oud 20-04-2003, 18:27
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 20-04-2003 @ 19:16:
*verhaaltje*
De ouders van deze jongens (en de rest van de familie natuurlijk) zijn over het algemeen vaak blijven steken in de tijd dat zij van turkije, marokko of whatever hiernaartoe zijn gekomen...
is op zich begrijpelijk, maar het zou fijn zijn als ze konden begrijpen dat hun kinderen hier opgroeien en verliefd (kunnen) worden op nederlandse meisjes, maar dit word nog steeds niet geaccepteerd, mede doordat het in hun cultuur erg belangrijk schijnt te zijn dat 'hun familie er een bijdrage aan levert hun ras voort te zetten' oftewel, de kinderen moeten marokaans, turks of wat dan ook zijn...
( neem me niet kwalijk als ik het bij het verkeerde eind heb dit is wat ik van turkse en marokkaanse vrienden begrijp)

en ondertussen hebben ze niet in de gaten dat dit in hun land van herkomst vaak al lang niet meer het geval is, dat deze belachelijke gewoonten net als hier al jaaaaren niet belangrijk meer zijn...
Oud 20-04-2003, 18:43
Gatara
Gatara is offline
(erm... je "pakt" geen meisje)
Oud 20-04-2003, 18:45
Isa
Isa is offline
logisch, onze normen en waarden zijn incompatibel.
Oud 20-04-2003, 18:48
Gatara
Gatara is offline
Ach, vroeger werd een katholiek in elkaar gemept als deze verkering kreeg met een protestant (en andersom).

Andere normen en waarden (die in mijn ogen behoorlijk bekrompen zijn, want het gaat toch ten eerste om elkaar lief te hebben en dat kun je dan toch niet met geweld verbreken??).
Oud 21-04-2003, 08:17
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-04-2003 @ 19:48:
Ach, vroeger werd een katholiek in elkaar gemept als deze verkering kreeg met een protestant (en andersom).

Andere normen en waarden (die in mijn ogen behoorlijk bekrompen zijn, want het gaat toch ten eerste om elkaar lief te hebben en dat kun je dan toch niet met geweld verbreken??).
Ja maar dat is verschil tussen geloof. Dit is racisme.
Oud 21-04-2003, 10:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hardcore schreef op 21-04-2003 @ 09:17:
Zijn turken van een ander ras dan?
Oud 21-04-2003, 15:14
Nona
Nona is offline
Misschien... Beetje donkerder vaak... Andere taal, andere cultuur; das een groter verschil, maar dat zien sommige mensen vaak niet in... (ja, ik weet dat turken in Nederland ook nederlands spreken en soms nederlands zijn...)
Oud 21-04-2003, 15:39
Quiana
Quiana is offline
Turken zijn (vaak) moslim, nederlandse meisjes (vaak) niet.
Zomaar een (nederlands) meisje zoenen
is dus helemaal , mag volgens mij ook niet van hun geloof..
(weet het niet zeker, pin me er dus niet op vast)
Bovendien willen veel ouders dat hun zoon (of dochter)
met een Turk(se) trouwen voor de (familie)traditie..
Maar zoenen is nog wel èrg ver weg van trouwen..
Oud 21-04-2003, 18:21
Gatara
Gatara is offline
Voornamelijk dus vanwege een verschil in geloof en traditie.

Klinkt mij erg bekend in de oren wat betreft het bekrompen gedoe in Nederland tussen katholieken en protestanten (vroeger en nu soms nog!).
Oud 22-04-2003, 06:56
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Hardcore schreef op 21-04-2003 @ 09:17:
Nee, het is Xenofobie.
Oud 22-04-2003, 12:09
leonkorn
leonkorn is offline
[edit] (te off-topic, PM is gestuurd)

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 09:12.
Oud 24-04-2003, 00:41
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 22-04-2003 @ 13:09:
HEEE HARDCORE LOOSER VERANDER DIE ONDERTITEL EENS VAN JE..
Offtopic: hehe, je kan die signature op 2 (mwah 3.) manieren lezen, geeft al meteen weer aan waar jij meteen aan denkt

ontopic:
ik dacht juist dat turkse en marokkaanse jongens wel met nederlandse meisjes mochten, zolang ze maar uiteindelijk met 'n turkse/marokkaanse thuiskomen?

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 00:44.
Oud 24-04-2003, 10:01
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
bonefish schreef op 22-04-2003 @ 07:56:
Nee, het is Xenofobie.
Dit lijkt mij ook gewoon een klassiek voorbeeld van xenofobie.
Oud 24-04-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 24-04-2003 @ 01:41:
Ik dacht juist dat turkse en marokkaanse jongens wel met nederlandse meisjes mochten, zolang ze maar uiteindelijk met 'n turkse/marokkaanse thuiskomen?
Ik las op yasmina.marokko.nl dat je met een nederlands meisje thuis mag komen als ze moslim is en je met haar wilt trouwen.
Dan heb je nog de marokkanen die gewoon hun eigen ras in stand willen houden en eisen dat hun zoon met een marokkaans meisje trouwt.

Citaat:
Maar zoenen is nog wel èrg ver weg van trouwen..
juh, maar zoenen met iemand met iemand waarmee je niet getrouwd bent, is zina (ned: onrein) het mag niet van hun geloof.
Oud 22-08-2003, 20:13
Debbyyy
Debbyyy is offline
Zina betekent Schoonheid
Oud 22-08-2003, 20:29
Verwijderd
Mensen zijn bang voor alles wat anders is. Daardoor krijgen ze vooroordelen en soms ontwikkelt dat zich tot haatgevoelens.

Dit geldt voor het merendeel, niet voor iedereen.
Oud 22-08-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Debbyyy schreef op 22-08-2003 @ 21:13:
Zina betekent Schoonheid
Dat is heel fijn. Had je dat niet kunnen pm-en ofzo?
Ik heb mijn conclusies getrokken over wat het betekende door het context waarin het woord gebruikt werd.
Oud 22-08-2003, 22:17
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-04-2003 @ 19:43:
(erm... je "pakt" geen meisje)
Goed zo!

Hamer&Sikkel is feminist
Oud 22-08-2003, 22:27
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 22-08-2003 @ 23:17:
Goed zo!

Hamer&Sikkel is feminist
Feminisme is passé, José!
Oud 22-08-2003, 22:30
Verwijderd
Ik vind het altijd jammer dat dit soort initiatieven geblokkeerd wordt. Als het toegestaan zou worden door ouders van Marokkaanse of Turkse jongens en meisjes om thuis te komen met een Nederlandse jongen of meisje, dan zou er veel meer begrip komen tussen ethnische groeperingen onderling.

Op het moment dat allochtone jongeren gewoon een 'bruid' kiezen uit Nederland, en niet meer zo'n achterlijke troela uit het Rifgebergte hierheen halen, dan is de integratie op de goede weg.
Oud 22-08-2003, 22:42
Kazanka
Kazanka is offline
In sommige culturen staat de tijd stil
Oud 22-08-2003, 22:54
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 22-08-2003 @ 23:42:
In sommige culturen staat de tijd stil
Jawel! Een mistroostig gegeven.
Oud 23-08-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-08-2003 @ 23:30:
Ik vind het altijd jammer dat dit soort initiatieven geblokkeerd wordt. Als het toegestaan zou worden door ouders van Marokkaanse of Turkse jongens en meisjes om thuis te komen met een Nederlandse jongen of meisje, dan zou er veel meer begrip komen tussen ethnische groeperingen onderling.

Op het moment dat allochtone jongeren gewoon een 'bruid' kiezen uit Nederland, en niet meer zo'n achterlijke troela uit het Rifgebergte hierheen halen, dan is de integratie op de goede weg.
Andersom is het ook zo hoor, veel Nederlanders zien hun dochter en in mindere mate zoon niet graag met een buitenlander thuiskomen. Verder heb je wel gelijk.
Advertentie
Oud 23-08-2003, 16:47
DopeBean
DopeBean is offline
misschien vertrouwe ze hem niet zou ik ook doen als ik hun was zekerz zijn ze nietr allemaal hetzelfde maar ik zou hem zeker niet vertrouwe en hem ook duidelijk make da hij ma iemand van zijn eigen soort ''pakt''

discriminatie???? uhm eerder de waarheid
Oud 23-08-2003, 17:23
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
DopeBean schreef op 23-08-2003 @ 17:47:
misschien vertrouwe ze hem niet zou ik ook doen als ik hun was zekerz zijn ze nietr allemaal hetzelfde maar ik zou hem zeker niet vertrouwe en hem ook duidelijk make da hij ma iemand van zijn eigen soort ''pakt''

discriminatie???? uhm eerder de waarheid
begrijp wel dat je natuurlijk niet echt slim overkomt met zo'n post
Oud 23-08-2003, 17:50
DopeBean
DopeBean is offline
Citaat:
birthmark schreef op 23-08-2003 @ 18:23:
begrijp wel dat je natuurlijk niet echt slim overkomt met zo'n post
misschien niet ma tis wel mijn mening
Oud 23-08-2003, 17:56
Prea|K
Prea|K is offline
Je ziet vaak van die blonde sletjes met zo'n Marokkaanse loverboy rondlopen, evenlater zie je dat zijn vrienden ook ff op haar gaan geilen. Bah dat is nog een graadje erger..

Domme wijven.. :/
Oud 25-08-2003, 00:05
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-08-2003 @ 23:27:
Feminisme is passé, José!
Nou, dat is dan niet zo mooi.
Oud 25-08-2003, 09:19
Gatara
Gatara is offline
aj, beetje te laat gezien, maar t uppen van een onderwerp is niet toegestaan (22 augustus is deze topic uit april geupped)

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten