Citaat:
xMelissax schreef op 08-08-2003 @ 19:32:
hoi,
sinds een jaar ben ik gaan nadenken over het leven...en over doodgaan en daar zit ik nu mee..ik ben heel erg bang voor de dood niet zozeer hoe ik dood ga maar wat er daarna gaat gebeuren..ik weet dat mensen geloven in de hemel en hel...ik ben zelf een islamiet en ik geloof in allah maar ik ben opeens super bang geworden voor de dood wat er daarna komt en ben me steeds meer gaan verdiepen in mijn geloof maar die angst blijft...
|
Het geloof in hemel en hel komt juist voort uit angst voor de dood. Ik ben zelf weliswaar Rooms-Katholiek opgevoed, maar heb zelf geen binding meer met het geloof. Ik ga er van uit dat de dood het absolute eindpunt is van het leven, en dat er daarna dus niets meer komt. Ik weet niet hoe de Koran het leven na de dood schetst, maar ik heb het idee dat je geloof je niet kan helpen om van je angst voor de dood af te komen. Wat dat betreft heb je 2 opties: afstand nemen van dat geloof of toch proberen om uit je geloof de nodige hoop te putten om de dood onbevreesd tegemoet te zien.
@Kruimel: Een islamitische priester wordt een imam genoemd.