![]() |
|
ik heb er soms ook wel last van maar dan ga ik iets grappigs verzinnen ofzo...ik doe eigenlijk niets om in slaap te vallen...ik ben nou zó gewent aan de vakantie-tijden (pas om half 1 'snachts gaan slapen) dat ik om half 10 niet meer in slaap kan vallen en dus urenlang wakker ligt...ik ag al die middeltjes maar eens proberen!
|
![]() |
|
als ik ergens aan denk dan kan ik niet slapen, bijvoorbeeld aan iets wat de volgende dag gaat gebeuren ofzo. Of als er iets leuks/spanneds gaat gebeuren of als we b.v een kamer aan het verbouwen zijn ga ik allemaal plannen maken daarvoor ofzo of fantaseren
![]() ![]() vroeger kon ik al helemaal niet slapen de dag voor sinterklaas of me verjaardag ![]()
|
Gebruik je medicijnen? ik heb ritaline, en die heeft de vervelende bijwerking dat je slecht slaapt. Ik krijg er melatonine voor (dit was vroeger ook zonder recept verkrijgbaar, maar nu niet meer)
|
![]() |
Iets wat vreemd is maar wel werkt (bij mij dan):
voer in je hoofd een soort toneelstuk op, alsof je droomt terwijl je wakker bent. Dus je bent iemand anders, reageerd anders dan je gewoonlijk zou reageren, zit in een situatie waarin je gewoonlijk nooit zou bevinden (lees je woont in een 3de weredland en ben straatarm oid.) enz. Probeer je helemaal overtegeven aan je 'droom'. Je kunt van tevoren ademhalings oeffeningen gaan doen. Wat bij mij ook goed werkt is het volgende: plat op je rug gaan liggen met je armen langs je zij ogen dicht (tenzij jij met je ogen open slaapt). Dan al je spieren aanspannen en stuk voor stuk weer ontspannen, beginnen met je voeten en eindigen bij je gezicht. Als je dat hebt gedaan zijn al je spieren helemaal ontspannen. Hou je ogen dicht en probeer een tv voor je te zien. Heel scherp, heel duidelijk. Pas als het beeld superscherp is mag je naar de volgdende stap. Zet de tv aan. Kijk welk beeld zich vormt. Porbeer nu datzelfde beeld om je heen te projecteren. Kijk rond, ruik en voel. In dat beeld blijf je rondlopen en rondlopen. Laat gebeuren wat er gebeurd. (bij mij werkte dit dus ook, en ik balen want het is de 1ste stap uit mijn boek voor gedachtenlezen (nee ik ben geen bijgelovige muts)) Zet zachte klasieke muziek op, liefst iets wat word aangeduid met de term romantisch, werkt ook prima. Anders weet ik het ook niet meer....
|
Ik heb ook last van slapeloosheid. Wat bij mij wel werkt is:
lekker gaan liggen en dan diep adem halen. Bij elke keer dat je uitademt ontspan je iets bv. je voet en dan denk je 'ik ontpan mijn voet en laat de spanning wegdrijven' dat doe je bij al je ledematen zeg maar. Het klinkt heel zweverig, maar het werkt heel ontspannend. Wat ook wel werk (of juist helemaal niet, want het kan zijn dat je er extra wakker van wordt) is lezen of tv kijken vlak voor je gaat slapen, of als je niet kan slapen. Ik wordt daar moe van (als het al na 'bedtijd' is) en val dan eerder in slaap. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
The summer is saai #1636 Spoiler-Dude | 500 | 25-03-2012 21:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Elk eind is een begin flyaway | 0 | 13-11-2008 11:03 | |
De Kantine |