![]() |
|
![]() |
ik heb een router gekocht voor mijn eigen pc
zodat we nu 2 pc hebben met een inetaansluiting ik heb alles aangesloten en ook goed ,want de comp meld het als ik de kabel eruit haal en als ik em er weer indoe krijg ik zon berichtje dat ik verbinding heb het is nu zo aangesloten: kabelmodem - router - utpkabel - via netwerkkaart in mijn pc - utpkabel - usbadapter - andere pc die andere pc doet het nog gewoon goed de mijne alleen niet ik heb geen verbinding met inet ik kon eerst nog wel op windowsmessenger maar geen pagina openen, hij kon dan de zoekpagina niet vinden. en nu doet windowsmessenger het ook al niet meer ik heb nu trwns ip 192.168.1.1 volgens mij is dat zon algemeen ip nummer dat nog anders moet ik had ook al de pagina http://192.168.1.1 proberen te openen, maar dat deed ie ook niet weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?
|
![]() |
|
Open een command prompt (Run -> command in win9x, Run -> cmd in 2000/XP) en type in:
Code:
ping <je host> Als hij replies/antwoorden geeft met een tijd erachter, dan kun je hem dus bereiken. Zo niet, dan is er een probleem: of met de site of de route naar de site, of aan je netwerkinstellingen.
||
Citaat:
Zo ja, dan is er geen probleem met je internetverbinding zelf. Dan denk ik eerder aan een DNS probleem oid.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|