Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwerkingsproces. Hmm.
Heb er wel mee te maken gehad (nog steeds), maar zou het geen ervaring willen noemen, heb er namelijk nog steeds vrij veel moeite mee. Denk idd dat je er iig met iemand over 'moet' praten, en er misschien over nadenken om prof. hulp te zoeken? Schrijven kan ook een goede manier zijn, vaak kan het wel helpen bij het verwerken denk ik.. Sterkte, en succes. ![]()
|
Ik denk dat je die twee dingen moet scheiden. Het doden van dieren door jouw vader en de mishandelingen die hij jou (blijkbaar) heeft aangedaan.
Ik ben zeker tegen het doden van dieren maar ik weet dat ieder levend wezen een moordenaar is. Misschien dat je het niet ziet maar als je iets eet dan worden er miljoenen kleine beestjes door jouw zeer bruut vermoord in je maag, darmen enz. Ook als je loopt, ademt, beweegt, kortom leeft doodt je. Leven vreet van leven. Je zal ergens een grens moeten trekken tussen toelaatbaar doden en het ontoelaatbare toebrengen van leed. Het verwerken begint bij het accepteren van het feit dat jij een slachtoffer bent. De volgende fase is dat je de feiten een plaats moet gaan geven in jouw systeem en dat je daarna moet stoppen met slachtoffer zijn. Het loslaten van je slachtofferrol kan een proces zijn van enkele minuten tot vele jaren. Het zal afhangen van je persoonlijke kracht en je wil tot verandering. Ik heb er zelf nogal veel ervaring mee bij mijzelf en ook bij de mensen met wie ik spreek in het dagelijkse leven.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Allereerst: Ik snap heel goed hoe jij je voelt als die mieren worden gedood, omdat ik namelijk zelf daar ook over in tweestrijd sta. We hebben hier in huis last van ovenvisjes, van die irritant kruipende beestjes die echt OVERAL (zelfs in je bed
![]() ![]() Ten tweede: Vergeven, al klinkt dat misschien stom. Ik denk dat je moet proberen om je ouders ook te laten zijn zoals ze zijn. Het botst misschien met hoe jij bent en met hoe jij wil zijn, maar zij zijn op hun manier bezig met leven. Ze zijn zo en je kan een mens niet veranderen als die dat zelf niet wil. Je kan alleen een voorbeeld zijn. Ik probeer het ook bij mijn vader. (Leg ik je via mail wel een keer uit) Maar het is wel moeilijk... Je moet eerst je verleden verwerken ja, voor je verder kunt gaan. Rakel het weer op, zie het goed onder ogen en sluit het dan af. Dat heb ik ook gedaan ---> Afsluiting was het wegdoen van mijn dagboeken, hopelijk ![]() Je komt er wel, dat weet ik zeker ![]() Ik probeer je vanmiddag, of anders ZEKER morgen te mailen |
![]() |
|
hmm het gaat serieus over het verwerkingsproces van het doden van mieren?
ok: je trapt in je hele leven ook honderden beesten dood. Als jemet de fiets rijdt, zul je ook wel mieren doodrijden. Opzettelijk of niet (waarschijnlijk niet) je doodt ze wel. ohja en mieren zijn idd onderschikt aan mij of enig ander mens. Hun bewustzijnsniveau is een stuk lager dan dat van een mens. (daar geloof ik in ![]() maargoed ik zou maar eerst de eerste alinea na "ok: " gaan verwerken |
![]() |
||
Citaat:
(of hij ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Geef niet op Columbia | 3 | 06-10-2008 14:55 | |
Psychologie |
verwerken verlies anterx | 10 | 14-02-2006 22:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Vervlogen dromen. Ieke | 0 | 08-04-2004 20:05 | |
Psychologie |
Na ruim 5 jaar nog niet over een verkrachting heen zijn? Verwijderd | 71 | 03-02-2003 13:28 | |
Flora & Fauna |
Hoe gaan dieren om met overlijden? Ervaringen? murwari | 6 | 24-10-2002 22:25 |