Oud 26-08-2003, 18:58
sublime
sublime is offline
het is weer zo ver... sublime heeft intro problemen

ik heb twee weken terug meegedaan aan de UIT en dat is me heel erg meegevallen. ik kwam over het algemeen niet over als een contact gestoorde gek ofzo. geloof ik. en daardoor had ik dus ook wel moed gekregen voor de intro van mn studie, maar....

ik ben dus zo iemand die zomers korte broeken mijdt, alleen gaat zwemmen om 8uur sochtends als er alleen oude vrouwtjes zijn en totaal in de stress schiet bij alleen al de gedachte met allemaal onbekenden die bekenden moeten gaan worden te gaan zwemmen. en je raad het al, mijn intro commissie is op het geweldige idee gekomen op de pak lijst bij BELANGRIJK zwemkleding te vermelden.

ik weet nu echt niet wat ik moet, want wat ik ook doe (wel mee doen, smoes verzinnen, eerlijk opbiechten) ik voel me er kut bij. gewoon omdat het zo'n achterlijk probleem is en ook omdat uitgerekend ik dit weer moet hebben. zo'n intro is voor mij al een grote stap (ben al zeer trots op mezelf dat ik me aangemeld heb voor het kamp) en nu heb ik dit weer > ik ben het zo zat om steeds weer in dit soort situaties te zitten en om wat voor reden dan ook 'af te wijken' van de rest van de groep.

waarom kan ik niet eens gewoon lekker meedoen zonder gelijk allemaal psychische problemen en zelf haat gedachtes omhoog te halen. waarom gaat het niet gewoon een keer makkelijk?

*help*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 19:25
Verwijderd
Dit is echt precies ook mijn probleem. Uhm, ja veel zinnigs heb ik niet
te zeggen. Weet wel dat ik dus echt niet ga zwemmen daar, ga wel
zeggen dat ik ongesteld ben ofzo. Naja sorry voor de onnuttige reply
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:52
sublime
sublime is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 26-08-2003 @ 20:25:
Dit is echt precies ook mijn probleem. Uhm, ja veel zinnigs heb ik niet
te zeggen. Weet wel dat ik dus echt niet ga zwemmen daar, ga wel
zeggen dat ik ongesteld ben ofzo. Naja sorry voor de onnuttige reply
nou ja iig ben ik niet de enige, das al wat. jammer dat je niet toevallig een toekomstige studiegenooit van me bent

[SIZE=0.5]btw heel erg offtopic, maar kheb 9 jaar in b'wolde gewoond [/SIZE]
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:02
Tio
Tio is offline
Persoonlijk denk ik, dat je het beste gewoon tegen de kampleiding kan zeggen dat zwemmen er voor jou gewoon niet inzit, omdat je je daar mateloos kut bij zou voelen.
Je moet niet, ondanks je gevoel, toch mee gaan zwemmen om te voorkomen dat je niet opvalt, want als je met een kutgevoel gaat zwemmen is dat toch wel aan je af te zien en ga je je daardoor nog vervelender voelen.
Zowiezo moet je eigenlijk geen dingen doen waarvan je van te voren weet dat je je er niet lekker bij zou gaan voelen. Als je het gewoon niet kan, is dat dikke pech voor de kabouter.
Natuurlijk snap ik dat je graag hetzelfde zou willen doen als alle anderen, maar dat kan je misschien langzamer opbouwen, ipv ineens mee te gaan zwemmen.
Zowiezo, iedereen wijkt altijd wel op de één of andere manier af van de groep, dus mag jij best afhaken bij het zwemmen.
Oud 26-08-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
waarom kan ik niet eens gewoon lekker meedoen zonder gelijk allemaal psychische problemen en zelf haat gedachtes omhoog te halen. waarom gaat het niet gewoon een keer makkelijk?
Het probleem komt me bekend voor
Volgens mij is het enige wat echt helpt erheen gaan. Dit is wel het moeilikkste gedeelte, als je er een keer bent valt het wel mee. Alleen de stap nemen om erheen te gaan is het moeilijkst.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 26-08-2003 @ 20:52:
nou ja iig ben ik niet de enige, das al wat. jammer dat je niet toevallig een toekomstige studiegenooit van me bent

[SIZE=0.5]btw heel erg offtopic, maar kheb 9 jaar in b'wolde gewoond [/SIZE]
Ja iid, nou er zijn vast wel meer van ons haha..

beter 9 jaar dan 20 jaar denk ik he...ben iig blij dat ik er weg ben.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:20
WB_Oud
WB_Oud is offline
Gewoon doen, ik had hetzelfde probleem, had...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:36
Sithan
Sithan is offline
Als je t echt niet trekt, zijn er toch altijd nog excuses die vrouwen kunnen gebruiken om niet te hoeven zwemmen
Misschien moet je ns bij de gedachte stilstaan dat je heus niet de enige van die grote groep bent die er zo over denkt, er zullen vast wel personen zijn die zwemmen ook als iets vervelends ervaren...dan lijkt t al gelijk iets minder contactgestoord dan jij doet voorkomen...ga voor het relativeren, dat is bij mij in ieder geval altijd een enorme hulp als ik in een voor mij vervelende situatie verzeild raak...
Oud 26-08-2003, 20:42
Kaiba
Kaiba is offline
De vraag is waarom je niet wilt zwemmen. What's the problem?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:44
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Mijn intro zit er ook binnenkort aan te komen en ik heb er weinig zin in Ik ken niemand en het is een half dagje sport + BBQ. Wanneer je nagaat dat ik niet zo makkelijk spontaan contact leg met 'onbekende mensen' is dit niet bepaald een goeie combinatie (*is niet zo dol op een sport uitoefenen*) en het motiveert me ook niet echt om daar naar toe te gaan. Maar ja...het is verplicht. Als ik het overleef zal ik wel enorm trots op mezelf zijn... denk ik.

Je kunt er eventjes naar toe gaan, kijken hoe het is. Als je je er niet goed bij voelt, ga je gewoon naar huis toe. (als je tenminste niet te ver van die plek woont)

ps. geschiedenis is leuk!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:49
Verwijderd
neuroot, "you worry too much".
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:43
sublime
sublime is offline
Citaat:
Kaiba schreef op 26-08-2003 @ 21:42:
De vraag is waarom je niet wilt zwemmen. What's the problem?
mijn zelfbeeld is niet echt positief. is wel al veel beter dan het was, maar om nu vrolijk in zwempak rond te gaan huppelen bij mensen die ik net leer kennen, daar ben ik echt veel te onzeker voor...

@sithan: heb er ook al aangedacht plotseling ongesteld te worden (of een huidziekte te hebben of mn pols in verband en mitella stoppen > drama ligt me goed ) > maar daar voel ik me toch ook weer niet helemaal lekker bij...
en relativeren probeer ik wel (heb ik ook hard geoefend met mn psych aantal jaren geleden) maar vaak gaat het gevoel niet mee zeg maar, dan weet ik dat het niet zo'n groot probleem is als ik denk, maar het voelt wel alsof het onoverkombaar is zeg maar...

@yeah_right: bij mij is het dus een kamp van 2 dagen, ook met veel sport enzo. en ik heb hetzelfde als jij, en niet goed in contact leggen en niet dol op sport. al is het bij mij vooral het idee dat ik het niet kan en dat iedereen het irritant vind dat ze door mij verliezen enzo
verder is het niet echt ver weg, goeie treinverbinding iig, maar ik wil gewoon heel graag dat het goed gaat. die wegloop acties zijn niet echt bevorderlijk voor het maken van nieuwe vrienden en aangezien ik de UIT overleefd heb, vind ik dat dit ook moet lukken. alleen is er naast het contact maken nu dus een nieuw probleem...

(wat me tijdens de UIt wel opviel, is dat contact maken in zo'n situatie wel makkelijker is dan 'normaal'; tijdens zo'n intro is iedereen nieuw, dus dat komt toch vast wel goed? *hoop ik*)

(en ja geschiedenis is leuk hopelijk is de studie dat ook )

@Havock: waarschijnlijk wel, maar ja dat verander je niet 1, 2, 3...

@Bootsman123: ze begrijpen het misschien ook wel, maar toch voelt het dan stom, een beetje zielig. ik zal ook niet snel iets doen wat ik echt niet wil, maar toch het gevoel dat ik het dan weer ben die niet mee wil doen, dat voelt gewoon kut. heb het idee dat ik dan gelijk 4 jaar lang een stempel opgedrukt heb...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:19
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Hoe moeilijk het misschien ook voor je is(ik begrijp het heel goed en ben pas kort een beetje af van mijn bikini-complex(klinkt stom, maar je weet wel wat ik bedoel)), probeer het toch, er voor weglopen heeft geen zin, je zal het geheid weer eens tegenkomen.(makkelijk gezegd, zeker moeilijk voor je die stap te ondernemen, maar probeer je er toch toe te zetten...

Suc6!

Mariamne
Oud 27-08-2003, 02:58
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Daarom heb ik sowieso al niet mee gedaan aan de UIT. Ik heb volgende week faculteitsintro en daar zie ik al als een berg tegenop. *zucht* Hier help ik je niet echt mee.
Oud 27-08-2003, 06:37
Verwijderd
De UIT viel mee, wie weet valt dit ook wel mee.

Ik zou of eerlijk zijn of het toch gewoon doen. Misschien overwin je wel iets, waardoor je je daarna veel 'vrijer' voelt. Weg blijven lopen heeft ook niet echt veel zin, daardoor maak je het probleem alleen maar groter, denk ik. ('k vind het btw knap dat je naar de intro-dagen bent gegaan/gaat.)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
sublime schreef op 26-08-2003 @ 22:43:
mijn zelfbeeld is niet echt positief. is wel al veel beter dan het was, maar om nu vrolijk in zwempak rond te gaan huppelen bij mensen die ik net leer kennen, daar ben ik echt veel te onzeker voor...
Je zelfbeeld over je lichaam is negatief als ik het zo lees. Heb je ook bepaalde gedachten als je een _niet zo mooie_ 50+er half naakt op het strand ziet?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:21
Twijg
Twijg is offline
Oh, ik herken mezelf zo vreselijk erg in jou bericht!!
Ik heb precies dat probleem, al ga ik dan niet zwemmen, ik kan me wel helemaal vinden in jou probleem. Voor de volle 100% Niet dat jij daar iets aan hebt ofzo...maar ik ben blij dat er iemand is, die ook dit probleem heeft...
Het spijt me, maar ik denk niet dat ik je ermee kan helpen, k weet zelf ook nooit hoe ik met zulke situaties moet omgaan.

Het klinkt misschien heel erg makkelijk, maar ik denk niet dat je er onder uit moet proberen te komen. Je angsten onder ogen zien, maakt je alleen maar sterker heb ik geleerd. Ik doe nu dingen met gemak, die ik vroeger nooit gedufd zou hebben, alleen omdat ik het gedaan heb.

Persoonlijk zou ik het niet durven, wedden, ik ben nog veel onzekerder dan jou! Maar toch denk ik dat je het moet doen! Je kunt het wel ontlopen, maar dan blijf je je hele leven dingen ontlopen, en dan kom je nooit verder! Let niet op die anderen, negeer ze! Wedden, als je thuis komt, en je hebt het gedaan, voel je je zo trots op jezelf! En dat is het echt waard!
Oud 28-08-2003, 23:23
sublime
sublime is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-08-2003 @ 18:17:
Je zelfbeeld over je lichaam is negatief als ik het zo lees. Heb je ook bepaalde gedachten als je een _niet zo mooie_ 50+er half naakt op het strand ziet?
ja

en opzich, ik weet dat er mensen zijn die er veel verschrikkelijker uitzien dan ik, maar het gevoel houd ik... voel me er gewoon ongemakkelijk bij

@Twijg: aan de ene kant heb ik zoiets van ja ik moet het gewoon doen, maar aan de andere kant ben ik echt bang dat ik me er veel te ongemakkelijk bij voel. maar denk dat ik wel zwemkleding meeneem en als ik me er gewoon echt té kut bij voel, word ik wel ongesteld ofzo

ik wilde dat het woensdag avond was *mietje*
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
sublime schreef op 29-08-2003 @ 00:23:
ja

en opzich, ik weet dat er mensen zijn die er veel verschrikkelijker uitzien dan ik, maar het gevoel houd ik... voel me er gewoon ongemakkelijk bij

wat zijn die gedachten? Oordeel je over ze (oh die durven of zijn stom of zoiets) of benader je hen (in je gedachten) meer vragen (woah, hoe komt het dat ze dat durven??) of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 08:24
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Ik vind het heel erg knap van je dat je in iedergeval die UIT dagen hebt gedaan en dat je zelf ook aangeeft dat die wegloop/wegblijf acties ook niet echt een oplossing is.

wat je probleem dan ook precies mag zijn, ik zou in iedergeval gewoon ernaartoe gaan met je zwemkleding in je tas en gewoon proberen mee te gaan zwemmen. Angsten moet je confronteren om ze kwijt te raken; ontlopen lost niets op. Probeer in iedergeval 5 minuutjes in dat zwembad te zijn en relativeer eventuele gevoelens en gedachten die in je opkomen. Lukt het echt niet meer, zeg dan dat je je al niet zo lekker voelde en je nu echt misselijk bent, dus liever uit het bad gaat, of weet ik het wat voor smoes op dat moment het beste uitkomt. Lukt het wel, dan probeer je nog 5 minuutjes langer, enz, enz. Hou in je achterhoofd dat je niets moet en altijd weg kan gaan als het teveel is, maar dat je ook sterk genoeg bent om deze angst te overwinnen als je dit werkelijk wilt.
Veel succes in iedergeval, ik hoop dat je het toch een beetje naar je zin gaat krijgen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 08:41
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
pff dat zwemmen valt nogal mee..
wij moeten "sportieve kleding meenemen voor de dansactiviteit"
welke achterlijke idioot laat een zooi 4vwo-klassen nu dansen als intro
ik denk dat ik me maar s net zo 8erlijk ga uitdossen met zweedbandjes e.d.

kortom: gewoon schijt hebben aan de rest
anders kom je nooit erges en blijf je in een visueuse (of hoe spel je dat ) cirkel zitten. dan kun je je beter een, of een paar keer erges overheen moeten zetten. dan kom je er tenminste vanaf, want anders blijf je met je problemen zitten blijft het pijn doen en blijf je je d'r kut door voelen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:57
IkbenEva
IkbenEva is offline
Ik kom net terug van mijn introductie, en op onze paklijst stond ook badkleding. Ik ben zelf ook niet zo dol op zwemmen of rondhuppelen in bikini/zwempak, dus zag er ook wel tegenop. Gisteren bleek dat het niet nodig was voor zwemmen, maar voor waterspelletjes, waarbij je nogal nat werd. Ik weet niet of dat bij jou het geval is, maar toch...

Ik heb uiteindelijk niet meegedaan, gewoon om de reden dat ik het niet wilde. Heb er zelf niemand over gehoord, en als het een beetje normale mensen zijn in jouw groep, denk ik ook niet dat er ook maar iemand moeilijk gaat doen. Ze kunnen je nooit verplichten iets te doen wat jij niet wil! Als je het echt niet wil doen, gewoon niet doen. Laat ze maar zeiken, maar luister naar je eigen principes. Je hebt er niets aan om mee te doen als je er zelf niet achter staat.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:50
Scatterheart
Scatterheart is offline
Je bent zoals je bent, punt. Ik bedoel, als jij niet graag in bikini rondloopt, is dat zo. Dat kan allerlei redenen hebben die allemaal goed zijn.

Ik had hetzelfde. Ik was van te voren bij mijn intro ook bang dat er allemaal dunnen hippe meisjes zouden zijn die huppelden in hun badpak.

En die waren er ook.

Maar ik dus niet. En ik deed wel mee met waterspelletjes, maar ik hield mijn driekwartbroek mooi aan. En met mij vele anderen.

Laat je niet gekmaken, joh. Grenzen zijn grenzen, waar ze ook liggen. Als je er maar eerlijk over bent.
Oud 30-08-2003, 22:10
sublime
sublime is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-08-2003 @ 00:39:
wat zijn die gedachten? Oordeel je over ze (oh die durven of zijn stom of zoiets) of benader je hen (in je gedachten) meer vragen (woah, hoe komt het dat ze dat durven??) of iets anders?
beetje dubbel, aan de ene kant heb ik wel zoiets van boeien, als zij zich er goed bij voelen.... maar aan de andere kant, soms zie ike cht mensen lopen waar van ik denk heb je geen zelfrespect dat je er zo bij loopt > maar dat zijn wel echt de ergste gevallen, uitgezakte vrouwen van 50 in string enzo.

verder dank iedereen voor de reacties

IkbenEva en Scatterheart; kheb al bijna het gevoel dat ik ook zonder me kut te gaan voelen durf te zeggen dat ik t gewoon níet doe. thanx
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 18:52
sublime
sublime is offline
*help* morgen is het zo ver
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2003, 18:57
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
sublime schreef op 31-08-2003 @ 19:52:
Die van mij ook. Ik heb niet het hele topic doorgelezen, eigenlijk alleen de openingspost. Kan je niet "heel stom!" je bikini/ badpak vergeten?
Oud 31-08-2003, 19:00
sublime
sublime is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 31-08-2003 @ 19:57:
Die van mij ook. Ik heb niet het hele topic doorgelezen, eigenlijk alleen de openingspost. Kan je niet "heel stom!" je bikini/ badpak vergeten?
nou ik neem m toch maar mee (onder in mn tas) en dan zie ik daar wel...

maar vind het nu niet alleen daarom eng; ben zó slecht met dit soort dingen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:05
thunder110
thunder110 is offline
Idem. Morgen word ik om elf uur ergens in een vreemde stad verwacht (nou goed, gelukkig kan mijn vader me brengen) en inmiddels hebben drieenvijftig mensen zich al aangemeld (53!). En dan hebben we op dinsdag ook nog een stom feest en ik hou helemaal niet van muziek en dansen vind ik ook geen harige kut aan en de stomme bos-activiteiten terwijl ik allesbehalve sportief ben.

Maar het zijn drie dagen. Woensdagavond ben ik weer thuis. In welke stad is je kamp trouwens?
Oud 31-08-2003, 19:14
HenkMul
HenkMul is offline
Die dagen zijn erg gezellig. Niks om je druk over te maken.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul (die vorig jaar in hetzelfde schuitje zat.
Oud 31-08-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 31-08-2003 @ 19:52:
Hee succes, het komt vast wel goed joh. Ach en over 3 dagen ben je er weer vanaf en zit je weer lekker thuis, en dan is het vast wel meegevallen.

[oew ik heb woensdag introkamp, eng ]
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 22:24
sublime
sublime is offline
ik wil nu echt niet meer ga zo maar slapen, moet morgen om 6u op.

en het kamp is in zevenaar, de fac. dagen in utrecht.

ik wil écht niet
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 08:02
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
sublime schreef op 31-08-2003 @ 23:24:
ik wil nu echt niet meer ga zo maar slapen, moet morgen om 6u op.

en het kamp is in zevenaar, de fac. dagen in utrecht.

ik wil écht niet
Je zult zien - het valt straks allemaal mee. Ik keek er ook best tegenop, dacht dat er alleen maar classy types zouden komen. Dus niet. Gewoon jezelf zijn, je bent net zoveel als al die anderen.
Oud 02-09-2003, 14:16
Silver rain
Silver rain is offline
anders dan melt je je ziek als je er echt zo tegenop ziet. Ik had op introductie dag dat we een dansje moesten leren en voor zo'n 10 klassen laten zien . Daar was ik dus erg bang voor en vergat dan ook een groot gedeelte. Maar ze waren het na een paar dagen alweer vergeten . Nutteloze reactie maar ik wil gewoon zeggen dat het wel goed afloopt Ik houd er ook niet van om te zwemmen met iedereen erbij. Veel succes
Oud 03-09-2003, 14:39
sublime
sublime is offline
ik heb me dus weer eens druk gemaakt om niets > ben net terug van het kamp gedeelte en het was echt hartstikke leuk. ik heb een hele leuke groep en *hurray* er is niets met zwemmen oid gedaan

*blijig <
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
en

laatste vanwege je eerste woorden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:45
Verwijderd
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 02-09-2003 @ 15:16:
anders dan melt je je ziek als je er echt zo tegenop ziet.
Mjah, dat lost iets op. Das wel de meest eenvoudigste manier, die ook nog eens niks oplost, alleen nog maar meer problemen maakt.

@sublime:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten