Oud 07-09-2003, 14:56
Musk
Musk is offline
Sorry voor dit rare verhaal maar ik moet mijn gevoel kwijt
Ik ben bang. doodsbang. Ik droom bijna elke nacht dat iedereen waarvan ik houd, doodgaat, en dat ik dan alleen achterblijf. Ik droom dat ik als enig mens op de wereld rondloop. Ik ben bang dat mijn zus zelfmoord pleegt. Ik ben bang dat mijn vader van een flatgebouw afspringt. Ik ben zo bang als mijn moeder huilt. Ik ben zo bang dat mijn vriendje me niet meer wil. Ik ben bang dat ik weer ga snijden. Ik ben zo bang. Waarom in vredesnaam..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2003, 15:02
Fantôme
Fantôme is offline
hmm, jouw ava lijkt nogal op die van king112....
maargoed...

vraagje.
die angsten, hebben die redenen.
ik bedoel, heeft je zus wel eens een poging ondernomen.
zo nee, waarom denk je dan dat dat zo maar ineens zou gebeuren.
zo ja, praat er met haar over. vraag hoe ze zich voelt, en vertel evt. eerlijk dat je eronder lijd.

hetzelfde geld voor met je vader.

Met die nachtmerries kan het zo niet doorgaan.
behalve dat ze heel angstaanjagend zijn, is het ook niet goed van je rust, waardoor het vaak alleen maar erger word.

praat er dus evt met je zus en/of vader over, zeker als er al een zoiets is geweest dat een van hen een poging heeft gedaan.

anders is praten ook geen gek idee... maar dan is een maatschappelijk werker oid misschien een beter idee?!!

liefs, wendy
Oud 07-09-2003, 16:26
Musk
Musk is offline
mijn zus en vader zijn allebei depressief. Mijn zus heeft een keer een zelfmoordpoging gedaan. Ik heb geen goed contact met mijn vader, maar maak me zorgen. Kan me hierover niet uitspreken tegen mijn moeder, omdat mijn ouders kort geleden zijn gescheiden.
ik weet hoe mijn zus zich voelt. We praten er vaak over. Ze loopt bij een pscyhiater maar ik maak me toch zorgen. Maatschappelijk werk durf ik niet. Ik kan mijn gevoelens niet uiten met praten. Ik maak mijn moeder alleen maar verdrietiger als ze erachter komt dat het niet zo geweldig met me gaat. Ikzitvast.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 16:59
Verwijderd
Als je vast zit en er zelf dus niet meer uit komt, dan zou ik er toch iig met iemand over praten. Kan ook een vriend(in), oom, tante, neef, nicht, docent zijn of weet ik het wie. Ik denk dat je moeder btw verdrietiger zal zijn als je niks zegt en je verrot voelt of niet? Het is niet gek dat je je zorgen maakt over je zus, dat lijkt me heel gezond, ik zou het iig ook doen.

Er zijn ook andere manieren om je gevoelens te uiten dan praten. En praten valt soms best te leren. Misschien kun je een keer met je huisarts overleggen?

Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 17:05
Musk
Musk is offline
Ik ben vorige maand naar de huisarts geweest. Ik kreeg een telefoonnummer van een maatschappelijk werker. Ik durf niet te bellen.
Ik had er gewoon al spijt van dat ik alleen al naar de huisarts was gegaan.
Ik weet dat ik me er over heen moet zetten.
Misschien lukt het me over een paar dagen, misschien weken.
Ik hoop het.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 17:12
Verwijderd
Ik hoop ook dat het je lukt. Zet voor jezelf anders een keer de voors en tegens op papier. Soms helpt dat. En/of misschien kun je iemand anders vragen voor je te bellen?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 17:49
elledc
elledc is offline
Nachtmerries zijn samen te koppelen aan de angsten die je bewust hebt overdag.
Angst is iets wat vanbinnen zit en is een gevoel dat je kan proberen onderdrukken (volledig onderdrukken is moeilijk maar toch gedeeltelijk).
Probeer te relativeren, zeg tegen jezelf dat het tot nu toe goed gaat dus dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Ik weet hoe het is om angstgevoelens en nachtmerries te hebben, die heb ik vaak maar door mezelf te bedaren, geraak ik er vanaf.
Door wat je meemaakt in je familie, word je nog meer gevoelig voor alles om je heen. Maar het belangrijkste is dat je kwijt kan wat je wil. Schrijf het op, teken je gevoelens neer, zeg alles wat je denkt tegen je vriend.
Het is al een goeie stap dat je hier zegt wat je voelt, dat anderen je kunnen begrijpen.
Veel sterkte, je geraakt er wel door!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 18:46
Verwijderd
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je er met iemand over praat. Dat helpt meestal heel erg. Als je angsten ook overdag krijgt dan moet je het op dát moment tegen iemand zeggen zodat diegene je kan helpen o.i.d. Ook is het misschien verstandig dingen uit je dromen op papier te zetten zodat als je met iemand uit de prof. hulp gaat praten je het niet helemaal hoeft te vertellen..

sorry, ik weet het verder ook niet ik heb ook last van angst dus kan je niet echt top helpen ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten