Oud 01-09-2003, 19:35
Bird-one
Bird-one is offline
ik zit net in een nieuwe klas, nieuw schooljaar enzo. maar er was niemand waarmee ik wat kon praten. niemand waar ik op af wilde stappen en niemand die dat bij mij deed. misschien ligt het gewoon aan mij, dat ik gewoon op iemand af moet stappen. moet durven. maar het was niet alleen niet durven, maar ook niet willen. ze interesseren me niet en ik interesseer hen waarschijnlijk niet. al heb ik geen zin om 'n heel schooljaar zwijgend dagenlang in een klaslokaal te zitten met 30 andere mensen om me heen die praten tegen elkaar, maar zwijgen tegen mij. ik vraag me af of jij dan gewoon op iemand af zou stappen die je nog het aardigst lijkt of dat je gewoon je "ding" doet op school en buiten school gewoon lekker je eigen vrienden hebt (wat bij mij ook eigenlijk het geval is).
Oud 01-09-2003, 19:39
Verwijderd
was ongeveer hetzelfde als bij mij dus....

maar dat gaat altijd over, geloof me. Als jij je gewoon opstelt, bijv: 'ik zit bij jullie in de klas en daarmee zullen jullie het mee moeten doen' is beter dan... 'jullie zeggen toch niks tegen me en jullie moeten me niet...'

alles komt met zijn tijd, en trouwens, die anderen hebben misschien hetzelfde gevoel als jij hebt...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 19:41
wissie
wissie is offline
Ik zit dit schooljaar in een compleet nieuwe klas. Ik verwachtte er niet veel van en dat was achteraf gezien terecht. Ik weet zeker dat ik hier geen vrienden op ga doen, maar ik probeer me wel zo sociaal wenselijk mogelijk te gedragen. Als je dat niet doet wordt het een heel lang jaar denk ik. Ik stap niet op mensen af voor contact, dat gebeurd vanzelf wel. Ga gewoon naast iemand zitten en maak een praatje, en ga bij elke vaak naast een ander zitten. Dan merk je snel genoeg wie je mag en wie niet. Als je je vriendelijk opgesteld zul je niet snel negegeerd worden. Ik zit nu anderhalve week in mijn nieuwe klas, en ik ben al aardig opgenomen in de groep. Ook al interesseren ze je niet echt, je zit er toch een jaar lang mee opgescheept dus maak er het beste van
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 19:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kris schreef op 01-09-2003 @ 20:39:
was ongeveer hetzelfde als bij mij dus....

maar dat gaat altijd over, geloof me. Als jij je gewoon opstelt, bijv: 'ik zit bij jullie in de klas en daarmee zullen jullie het mee moeten doen' is beter dan... 'jullie zeggen toch niks tegen me en jullie moeten me niet...'
dat lijkt me een bijzonder negatieve instelling.
ik heb ook wel eens zittenblijvers erbij gekregen in de klas en dan is het alleen maar logisch dat je de eerste dag met je vrienden optrekt. Je hebt en zo'n 9 weken niet gezien, kent ze al jaren en dan zou je opeens naar een wildvreemde moeten gaan? Lijkt mij niet erg raar dat je dat niet direct doet. Maar om nou te zeggen dat het dan echt een kwestie is van 'wij moeten je niet'...
Pas wanneer iedereen weer een beetje aan 't ritme gewend is moet je je d'r in gaan mengen. Je komt sowieso met samenwerken wel in contact met anderen, maar daarnaast kan je ook wel eens vragen waar ze het over hebben als ze aan het praten zijn. Of als er een discussie is je er in mengen en ook je mening geven. (al kan je dat bij een extreme mening beter laten in het begin )

Maar met een houding van 'ik moet jullie niet en jullie mij niet, maar jullie zullen het er mee moeten doen' bereik je volgens mij helemaal niks. Als d'r zo'n persoon bij mij in de klas kwam dacht ik 'wat een arrogante jongen' en moest ik idd niks van hem!
Oud 01-09-2003, 20:16
snoops
snoops is offline
Ik heb hier ook last van. Bedenk je een ding goed: jij bent niets minder dan die anderen. De anderen interesseren mij ook nie echt maar ik ga toch af en toe een praatje met ze maken of bij ze zitten in de pauze. Als je dit niet doet voelt het gewoon niet goed. heb ik dan. En als je je meteen al afsluit is het ook voor anderen moeilijker om je te bereiken. en het wordt steeds moeilijker om naar de anderen toe te stappen. want geloof me alleen zijn is niet leuk!
succes!
Liefs me,
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 10:38
Mindfields
Mindfields is offline
Ik ben dus blijven zitten in de 3e. Ik ken de hele 4e, mijn hele ouwe jaar, in dit jaar ook iedereen, maar ik kan het niet echt met ze vinden..
Ze zijn allemaal 1, 2 of 3 jaar jonger, en errug hyperig :/
Oud 02-09-2003, 13:22
Dory
Dory is offline
Nouja, ik heb ook niet echt vrienden in mijn klas hoor.

Maar ik vind het wel leuk om een beetje sociaal contact te hebben in mijn klas. Dus ik ga gewoon naast iedereen zitten, praat een beetje met ze, enzovoort.

Werkt erg goed , ik ben reuze populair
Oud 02-09-2003, 13:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit gewoon in dezelfde klas als vorig jaar maar bij ons is het zo dat onze klas heel sterk verdeeld is in groepjes. Twee jaar geleden was dat niet zo maar sinds er iemand is verhuisd is heel onze klas uit elkaar gevallen en dat vind ik best wel jammer. Ik heb niet echt een klas-gevoel. Ik heb eigenlijk ook alleen maar contact met mensen uit 'mijn' groepje.
Oud 02-09-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 01-09-2003 @ 20:51:
Maar met een houding van 'ik moet jullie niet en jullie mij niet, maar jullie zullen het er mee moeten doen' bereik je volgens mij helemaal niks. Als d'r zo'n persoon bij mij in de klas kwam dacht ik 'wat een arrogante jongen' en moest ik idd niks van hem!
Maar dat bedoelde ik juist niet!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 17:43
Debbyyy
Debbyyy is offline
Ik herken dit wel in mezelf.
Oud 03-09-2003, 17:51
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
eris schreef op 02-09-2003 @ 14:22:
Nouja, ik heb ook niet echt vrienden in mijn klas hoor.

Maar ik vind het wel leuk om een beetje sociaal contact te hebben in mijn klas. Dus ik ga gewoon naast iedereen zitten, praat een beetje met ze, enzovoort.

Werkt erg goed , ik ben reuze populair
Nouja, vet gezellig met Laurens toch! Dat tussenuurtje met hem was iig echt heel leuk gehad over wedstrijdzeilen
En jij zit tenminste bij je eigen leeftijdsgroep.
Oud 03-09-2003, 18:49
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Ik denk dat ik hetzelfde probleem ga krijgen,
Ik start vanaf maandag op een nieuwe school, maar omdat ik Havo heb gedaan en ik een Mbo opleiding ga doen mag ik
in het 2e jaar beginnen,....'n bestaande klas dus,
en ik zie er best tegenop want ik ben nou eenmaal geen held
in contacten leggen ,...dus ik ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 18:53
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Wees jezelf. Er is vast wel iemand waar jij het in potentie mee zou kunnen vinden. Als je gewoon doet zoals jij bent komt er dan vanzelf contact.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 21:29
Girl87
Girl87 is offline
Ik heb 2 nieuwe meisjes in de klas en dat is eigenlijk best goed gegaan. Een is blijven zitten, die kende al een paar meisjes dus dat is heel goed gegaan. De ander is helemaal nieuw. De eerste dagen zei ze niet zoveel (wij ook niet trouwens) maar daarna begon ze wat dingen te vragen zoals: hoe is die leraar, mogen jullie weg in de pauzes, wat voor profiel heb je enz. Dan moet ik er wel bij zeggen dat wij haar ook benaderden. Gewoon praten dus!
Oud 06-09-2003, 22:15
Verwijderd
Ik heb nu een volledig nieuwe klas..
Ach ik doe niet echt moeite ervoor, maar ik ga het ook zeker niet uit de weg.. Ik ga wel gewoon naast een ander zitten als er verder geen plek is, en hou wel een praatje enzo.> En ja, het lukt aardig, ookal ben ik dr bijna nooit, heb wel al iemand in de klas gevonden met wie ik het goed kan vinden.. Verder doe ik tegen iedereen gewoon aardig en dan kan er vrij weinig mis gaan lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:20
Verwijderd
Ik zit in een compleet nieuwe klas; heb nog maar 2 leerlingen ontmoet; Kees en Paul Erg aardig, serieus met school en rustig.. als de rest van de klas zo is, zit ik in een hele leuk klas Maandag zie ik de rest
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:54
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Denk niet dat je in twee weken iemand leert kennen of vrienden maakt, al denken sommige van wel. Let maar goed op. Je zult de eerste paar weken met groep A omgaan, maar een paar maanden later zal je misschien tot de ontdekking komen dat je meer met groep B wil optrekken.

Ik zit ook in een nieuwe klas. Is leuk, maar eigelijk boeit het mij niet zo. Ik kom op school voor prestaties en niet voor koffieleuten.

edit: overigens vind ik het wel belangrijk om een goede verstandghouding met klasgenoten te hebben!

Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:07
alpha
alpha is offline
Met ingang van dit schooljaar en een nieuwe klas, ben ik heel spontaan gaan doen, en ben ik gewoon op mensen afgestapt, ookal kende ik ze niet echt of interesseerden ze me. Ik weet dat het moeilijk is, maar het is wel de manier om contact te maken. Gewoon domweg doen. In deze klas zitten wel meer mensen die me interesseren, ookal weet ik dat het moeilijk zoeken is. Maar op dit moment neem ik maar genoeg met dit.
Oud 07-09-2003, 12:40
Verwijderd
ik ben de eerste dag eerst gewoon een beetje gaan kijken wat voor mensen het waren enzo... en de tweede dag ging ik gewoon tegen een paar aan staan praten. Maar er zaten ook al 2 mensen bij me in de klas die ik al kende, en die 2 kenden al veeeeel meer mensen bij me uit de klas Dus dat heeft ook wel geholpen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 18:59
L1
L1 is offline
het is me nooit overkomen dat ik in een klas kwam waar ik niemand kende, maar ik ging in de 3e wel naar een nieuwe school en dan sta je de eerste dag wel ff te kijken . Er zaten gelukkig een paar bekenden bij me in de klas. Ik ben gewoon mezelf gebleven en je maakt vanzelf contact. je hoeft niet gelijk hun beste vriend te zijn, maar gewoon wat aanspraak is wel leuk
Oud 11-09-2003, 14:36
nandatje
nandatje is offline
Hmm lastige kwestie... Maar er zat toch altijd wel iemand in je klas zitten die je wel mag En je hoeft dan natuurlijk nog niej meer op te trekken met hem/haar na schooltijd ofzo, maar dat je iig in de klas iemand hebt, want.... alleen is ook maar zo alleen... Nahja 't is wel zo... Dus gewoon met iedereen een praatje maken en zo kom je er wel achter wie je wel en wie je juist niej mag En als je het echt niej meer weet kun je natuurlijk altijd nog overplaatsing naar een andere klas aanvragen Weet alleen niej of dat zin heeft i.v.m. clusters enzow.. Dat moet je dus even bekijken..
Koez Koez...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten