Oud 11-09-2003, 07:29
mvos100
mvos100 is offline
Hey,

Ik wil misschien binnenkort een digitale camera gaan kopen, maar ik weet niet precies welke ik moet nemen.
Zat te twijfelen tussen:

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&sectionID=121

en deze

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&sectionID=121

Ze zijn hetzelfde alleen de ene is 3,2 megapixel en de andere 5 megapixel. Ik weet niet of die 1,8 megapixel verschil veel uitmaakt en of ik daar wat aan heb.

Als er nog andere adviezen zijn hoor ik die ook graag

Thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2003, 08:47
Koen
Koen is offline
Dé site voor Digitale Camera reviews is Dpreview.com. Helaas hebben ze deze 2 camera's nog niet gereviewd, maar de user comments zijn vrij positief.

Ik heb zelf onlangs ook een digicam gekocht en ben voor de Canon Powershot A70 gegaan. 3 Megapixel is in de meeste gevallen IMHO genoeg, en er gaan ontzettend veel positieve verhalen rond over de A60/A70.

Waar wil je 'm voor gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 09:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik zou wegblijven van Sony, die heeft een eigen MemoryStick, en je kunt veel beter eentje met CompactFlash nemen, aangezien die veel goedkoper is, ook om later eens uit te breiden. Canon maakt zeer goede cams, kijk daar eens naar.

Wat een consument met meer dan 3 MegaPixel moet, is mij overigens een raadsel. Ik kan me geen toepassing bedenken waarvoor je dat nodig hebt, anders dan professionele bewerking (en daarmee bedoel ik geen PSP) en om een poster af te drukken in de drukkerij ofzo.

Kwaliteit van de CCD en een goede lens is véle malen belangrijker, evenals de instelmogelijkheden en de hoeveelheid buffer zodat je snel door kunt klikken. Misschien heeft het ermee te maken dat deze kwalitatieve eigenschappen zich niet in een cijfertje laten uiten, dat dit nauwelijks aan bod komt bij de keus van een camera. Mensen willen en kunnen alleen maar naar het aantal MegaPixel kijken, aan de hand daarvan wordt beoordeeld of de camera goed is.

Dus beoordeel een cam niet alleen op cijfertjes, maar zoek reviews en vergelijk de kwaliteit van de gemaakte foto's. DPreview is hier een uitstekende site voor.

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 09:14.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 09:20
Koen
Koen is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-09-2003 @ 10:09:

Wat een consument met meer dan 3 MegaPixel moet, is mij overigens een raadsel.
Mij ook. M'n pa heeft een Sony V1 voor z'n werk, een 5 mpix camera. Kun je hele mooie macro foto's mee maken op gigantische resoluties, maar dat kan met een 3 mpix camera op een lagere resolutie ook wel.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 09:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja, maar het is gewoon een hype. Consumenten vinden het leuk om cijfertjes te vergelijken, en een 5MP is per definitie beter dan een 3MP.

Hetzelfde zie je bij de videokaarten, waar niemand een bal van begrijpt. Alleen het aantal MB op de videokaart kijken ze naar. 32MB is kut, 64MB is matig, 128MB is goed en 256MB is de beste.

Wat je dus krijgt zijn Radeon 9200's met 256MB erop. *sigh*
Oud 11-09-2003, 12:41
mvos100
mvos100 is offline
Ok thnx...ik begrijp dus dat ik als jochie niet veel heb aan die 5 MP en dat 3.2 meer dan genoeg is voor gewoon wat fotows maken.

Ik ga wel ff naar die canons kijken die Koen aangaf.
Als meer mensen nog positieve ervaringen hebben met camera post die dan maar ff
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 15:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
3MP is zat ja, 2MP kan ook voldoende zijn, mits je het digitaal houdt. Maar het gaat om de kwaliteit van de foto's, of die goed zit. Dat soort zaken lees je op DPreview.

Canon's zijn idd erg goed ja, de A serie is value/mainstream en de S serie is mid-end.
Oud 11-09-2003, 19:53
mvos100
mvos100 is offline
uhmz en wat houd dat value/midstream en mid-end precies in?

me = n00b
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Lowend is de lagere kant van de markt, dus goedkoop (ook wel value)
Midend is de middenkant van de markt, dus normaal (ook wel mainstream)
Highend is de bovenkant van de markt, dus duur
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten