Oud 19-09-2003, 18:30
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik zit toch al een tijdje met een probleem wat er even uit moet.
Ik heb de laatste tijd (na drie jaar vrijgezel) weer erg veel behoefte aan een vriendinnetje. Het probleem is niet dat ik niet sociaal ben, of dat ik lelijk ben, of niets te melden heb. Uit verschillende betrouwbare bronnen ben ik ervan overtuigd dat ik op dat punt helemaal niets tekort schiet. Het gebeurd regelmatig dat ik met uitgaan (of in andere situaties) in contact kom met een leuk meisje waar ik de hele avond heel gezellig mee aan het praten ben. Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik duidelijk moet maken dat ik haar echt leuk vind en dat ik misschien wel voor langere tijd in haar geinteresseerd ben. Meisjes zien mij te vaak als een leuke gesprekspartner of als een goede vriend. Ook al 'weet' ik dat een meisje mij leuk vind, dan nog durf/kan ik niet aan haar duidelijk maken wat ik voor haar voel en neem ik weer mn toevlucht in het maken van een 'gezellig praatje'. Als mijn vrienden er vervolgens bij komen zitten of komen vragen of ik mee ga naar de bar ofzo durf ik ze dat niet goed te weigeren. Ik kan mijn aandacht gewoon niet voor de volle 100% op een meisje richten uit angst dat het mis gaat, en ik als een zielige, eenzame versierder achterblijf. Als het, zoals elke keer, weer misloopt en het meisje uiteindelijk met iemand anders staat te zoenen die er wel 100% voor durft te gaan hou ik tegen mezelf de schijn op dat ik alleen maar een praatje wilde maken, en absoluut niets verder van plan was. Hierin vind ik dan mijn troost.
Elke keer neem ik me weer voor om het deze keer anders te gaan doen, en er wel helemaal voor te gaan...
Maar het lukt gewoon eenvoudig weg niet.
Misschien dat er iemand aanbevelingen heeft, tips of ervaringen. En zo niet, dan ben ik iig blij dat ik nou eindelijk eens voor mezelf heb opgeschreven hoe het probleem in elkaar zit.

Dit naar aanleiding van een voorval gisteravond, en ik begin er zo langzamerhand een beetje gek van te worden...
Oud 19-09-2003, 18:44
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
als je een meisje beter wil leren kennen
moet je zelf de moed hebben er op af te stappen, als dat niet is kan het een teken zijn dat je er nog niet aan toe bent, of vrijer wil blijven dan dat je een vriendin hebt.. *rare zin*

maar om het ff kort te zeggen..
probeer aan je moed te komen er op af te stappen
of desnoods een vriend een keer een gekke opmerking maken
van hee is dit geen leuke jongen voor je?

en als ze dan goed reageert weet jij het wel.. zo niet jammer..
maar heb het lef en doe het zelf..
en desnoods leer een meidje beter kennen
en vraag dr mee naar de bios

maar voor dat alles is moed en lef nodig..

suc6
Oud 19-09-2003, 21:23
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
ik ben er absoluut aan toe, geloof me

en het probleem is ook niet het contact maken. Maar ik weet de stap tussen gezellig praten en het 'versieren' niet te zetten.
Oud 19-09-2003, 22:25
Luna
Luna is offline
Volgens mij is die stap zo klein. Ik weet niet hoe het komt en ik kan je er niet echt tips voor geven(sorry), maar als er een soort van spanning tussen een jongen en meisje hangt dan gaat een gezellig gesprek vanzelf over in een soort flirterig gesprek...
Is dat bij jou niet zo? Hou je het expres een beetje op een afstand? Bij mij ging dit altijd vanzelf, als ik met een leuke jongen aan het praten was (heb nu een vriend vandaar dat ik dat nu niet meer doe, maar met hem is het ook zo gegaan).
Oud 20-09-2003, 00:34
In_stilte
In_stilte is offline
Jah beetje simpel misschien maar als je een gezellig praatje maakt als je uitgaat en je denkt van; dit meisje lijkt me wel wat dan zou je kunnen proberen gewoon kleine dingen door te schijnen.

Zoieso zijn af en toe kleine hints een mogelijkheid.
Wat je ook kan doen is gewoon dichtbij gaan staan lichamelijk contact maken (niet iemand tegen je aandrukken ofzo maar heel subtiel)
Vaak merk je wel of dat aanslaat. Vaak kun je genoeg in de ogen aflezen. Ze zal niet kwaad kijken als ze het nix vindl.

Het werkt misschien niet altijd, maar zelf weet ik ook niet echt een duidelijkere betere manier.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 01:23
GRRR
GRRR is offline
Het zijn inderdaad de kleine dingen waar je op moet letten. Flirten gaat vaak onbewust en hoe vaker je het doet hoe meer je het merkt. Je zegt zelf dat je al leuk contact kunt maken met meisjes, dat is juist al de grootste stap. Wat houdt je tegen haar nummer een keer te vragen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten