Oud 20-09-2003, 11:13
je zuster
je zuster is offline
hee,

ik ben al 2 weken heel vervelend verkouden, ik kan niet snuiten, het zit vast in mn hoofd zegmaar. ook moet ik echt ontzettend hoesten, ik word er gewoon moe van.. nu heb ik sinds 3 dagen dat mijn rechter oor dicht zit, ik hoor echt niks meer. het is savonds opeens op komen zetten met ontzettende oorpijn. met een pijnstiller ben ik toen in slaap gevallen. de volgende dag had ik geen pijn meer maar ik hoor dus helemaal niets met dat oor. ik ben nu begonnen aan een peniciline kuur (daar ben ik nu 3 dagen mee bezig) maar meestal voel ik me na 1 dag al een stuk beter maar nu lijkt het niet te helpen. ik ga er nog wel gewoon mee door maar het is ontzettend vervelend..
nu wil ik graag weten of mijn dove oor komt door mijn vastzittende verkoudheid, is hier iemand die dit ook heeft gehad en na hoelang kon je dan weer normaal horen??
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 11:33
Ieke
Ieke is offline
Gebeurt vaak met verkoudheid. Gaat samen met je verkoudheid weer over. Het komt doordat alles daar met elkaar in verbinding staat, dus dat slijm komt overal en daardoor kan je wat doof worden.
Als het lang aanhoud kan je naar de dokter gaan.
Oud 20-09-2003, 12:15
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ieke heeft gelijk.

Ik zou trouwens heel snel iets doen aan het vastzittende slijm in je hoofd, want voor je het weet zit je met een voorhoofdsholte-ontsteking... en dat doet PIJN. Geloof mij maar.
Oud 20-09-2003, 12:19
Verwijderd
Ik ben nu ook snipverkouden en mijn oor heeft ook dichtgezeten, ik weet hoe irritant t is. t Komt idd door de verkoudheid en t zal waarschijnlijk ook overzijn als de verkoudheid ophoudt, maar ik heb er wat anders tegen gedaan wat ook helpt.
Ik heb 's avonds voor dat ik ging slapen een heel klein beetje (paar druppeltjes) olijfolie in mijn oor gedaan en dan een watje er op en de volgende morgen was het bij mij over. Dit is al heel oud en de olijfolie maakt het oorsmeer soepel. Nu weet ik dat het niet aan 'de buitenkant', maar aan de 'binnenkant' (om het zomaar even te noemen, khoop dat je snapt wat k ermee bedoel) van het oor zit en ik geloof dat die olijfolie vooral helpt als het aan de buitenkant verstopt zit. Maar bij mij heeft het toch geholpen. Verder nog wel iets wat helpt omdat het aan de binnenkant dichtzit: Waarschijnlijk snuit je nu vrij vaak je neus. Daardat jij je neus snuit, zet jij druk op de buis van Eustachius (ik meen dat je dat zo schrijft; dat is de verbinding tussen oor en keel-/neusholte) Daardoor wordt je oor zo verstopt. Dus moet je nou niet meer je neus snuiten maar juist ophalen. Dat is een best goor idee vind ikzelf, maar zo is het nou eenmaal. Verder voor de verkoudheid kun je een zoutoplossing snuiven, dat maakt t slijm los.... Ik hoop dat je er weer snel vanaf bent
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 15:16
je zuster
je zuster is offline
mja, ik kan dus niet snuiten, daar kan de doofheid niet van komen.. ik moet het maar afwachten denk ik

maar bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:26
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 20-09-2003 @ 16:16:
mja, ik kan dus niet snuiten, daar kan de doofheid niet van komen.. ik moet het maar afwachten denk ik

maar bedankt iig
Alles staat met elkaar in verbinding. Als je snuit komt er slijm uit je neus en geef je een andere druk in je hoofd. Soms kan het dan zijn dat je iets minder doof wordt.
Je kan zo hard snuiten dat je je oren als het ware 'opblaast'. Daar kan je ook wat doof van worden, maar zodra de druk weer normaal wordt gaat die doofheid ook weer over.
Het komt gewoon doordat alles in de holtes vast zit. Als dat minder wordt ga je vanzelf weer beter horen. Wat evt ook goed kan werken is neusspray. Wel een goede, miss even langs de dokter voor een recept. (niet langer dan een week gebruiken, anders berijk je het tegenovergestelde)
Oud 20-09-2003, 19:31
Quiana
Quiana is offline
Als je niet kan snuiten, helpt stomen heel goed.
Bak heet water nemen, lepel Vicks of stoomballetjes
van Dampo erin, theedoek over je hoofd, en stomen.
Grote zakdoek ernaast, en voorzichtig snuiten.

Ik ben/was ook snipverkouden, kon niet snuiten, en had
ook erg veel last van m'n hoofd en oren.
Stomen helpt bij mij wel goed.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten