Advertentie | |
|
![]() |
|
misschien helpt dit iets: http://club.aopen.com.tw/FAQ/FAQ_Top...nguage=English
|
Verwijderd
|
Alle versies van Windows boven 3.11 herkennen elke CD-ROM drive dus daar ligt het niet aan. Zelfs een oude double-speed werkt nog onder 2K of XP. Het ligt 'm gewoon aan de drive zelf, maar niet aan het feit dat het een 56-speed is of het feit dat hij al tweeënhalf jaar oud is.
|
![]() |
|
Niet èlke CD-ROM drive wordt goed herkend.. Windows95 herkende m'n 4cd wisselaar niet.. (ook een ide geval)
En dat ding was een NEC, en hij doet het nog steeds even goed. En die zullen wel iets meer ervaring hebben dan een of ander hassiebassiemerk die niet echt een naam hebben..
|
Verwijderd
|
Maar met wisselaars is het ook een verhaal apart, omdat die vaak een truc gebruiken om de drives als vier aparte letters te rapporteren, en soms is er juist een firmware die Windows wijsmaakt dat het maar één drive is, maar dan wel met ook 'iets bijzonders' eraan.
Iig, van wisselaars is het niet zo gek dat je er soms problemen mee krijgt. |
![]() |
||
Citaat:
Kijk of ie het goed doet in een andere pc, anders gewoon een nieuwe. Aopen is klote wat cd-spelers betreft, ik heb een 12x brander gehad en die is er ook gewoon mee opgehouden, dat soort problemen, plots las hij geen cd'tjes meer en werd als *)&@$ herkend in de bios ![]() |
![]() |
|
Orion16 zei:
Maakt niet uit, iedere fatsoenlijke goedwerkende cd-romspeler moet herkend worden onder XP. Zelfs die 4x uit 1994 doet ut gewoon onder XP, hij zou het trouwens onder elk OS moeten doen dus dat maakt niet uit. Kijk of ie het goed doet in een andere pc, anders gewoon een nieuwe. Aopen is klote wat cd-spelers betreft, ik heb een 12x brander gehad en die is er ook gewoon mee opgehouden, dat soort problemen, plots las hij geen cd'tjes meer en werd als *)&@$ herkend in de bios Hij leest inderdaad geen cd's meer Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 08:42. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|