Oud 26-09-2003, 20:56
Dopelord
Dopelord is offline
Ik heb een CD-speler die redelijk vaag is
In windows 95, 98 of Me doet ie het half, als ik er soms een CD in deed, deed:
1. Niks
2. 56x speed rond tollen en niet open gaan

In Windows Xp doet ie het helemaal al niet; hij geeft hem niet eens aan in de Bios

Ik zou graag hulp willen hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2003, 23:58
Verwijderd
Zeker weten dat-ie goed gejumpered staat?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 09:08
Dopelord
Dopelord is offline
er zitten wel allemaal metaaltjes waar jumpertjes in kunnen, maar ik weet niet waar er een jumpertje on moet.
Er zat ook geen handleiding voor die jumpertjes bij
??
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 09:38
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
misschien helpt dit iets: http://club.aopen.com.tw/FAQ/FAQ_Top...nguage=English
Oud 27-09-2003, 09:46
Dopelord
Dopelord is offline
Ik denk dat XP hem niet ondersteunt
dus
ik koop maar een nieuwe
ze zijn toch niet zo duur meer

En trouwens hij is al 2,5 jaar oud
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 09:54
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Als't gewoon een ide ding is, dan zou het toch vreemd zijn al zou-ie'm niet ondersteunen?

Maar goed, een cd-rom drive kost nu nog zo'n 20 euro, en dan kan je tenminste een NEC nemen..
Oud 27-09-2003, 09:56
Dopelord
Dopelord is offline
Een NEC ?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 09:58
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja, da's tenminste nog iets fatsoenlijks vergeleken met een aopen..
Oud 27-09-2003, 10:03
Dopelord
Dopelord is offline
aaah
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 10:56
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 27-09-2003 @ 10:54:
Als't gewoon een ide ding is, dan zou het toch vreemd zijn al zou-ie'm niet ondersteunen?

Maar goed, een cd-rom drive kost nu nog zo'n 20 euro, en dan kan je tenminste een NEC nemen..
Nou, NEC staat mij niet goed bekend. De èchte toppers zijn Afreey (maar die zul je zeer moeilijk kunnen vinden), Asus en Mitsumi.

Maar wat jij zei klopt wel; het is gewoon een ATAPI-device, en is dus gewoon compatible met Windows XP of welk ander OS dan ook. Met andere woorden; het lijkt me vrij nutteloos om een nieuwe speler aan te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:58
Verwijderd
Alle versies van Windows boven 3.11 herkennen elke CD-ROM drive dus daar ligt het niet aan. Zelfs een oude double-speed werkt nog onder 2K of XP. Het ligt 'm gewoon aan de drive zelf, maar niet aan het feit dat het een 56-speed is of het feit dat hij al tweeënhalf jaar oud is.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 19:52
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Niet èlke CD-ROM drive wordt goed herkend.. Windows95 herkende m'n 4cd wisselaar niet.. (ook een ide geval)

En dat ding was een NEC, en hij doet het nog steeds even goed. En die zullen wel iets meer ervaring hebben dan een of ander hassiebassiemerk die niet echt een naam hebben..
Oud 27-09-2003, 20:02
Verwijderd
Maar met wisselaars is het ook een verhaal apart, omdat die vaak een truc gebruiken om de drives als vier aparte letters te rapporteren, en soms is er juist een firmware die Windows wijsmaakt dat het maar één drive is, maar dan wel met ook 'iets bijzonders' eraan.

Iig, van wisselaars is het niet zo gek dat je er soms problemen mee krijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 20:45
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Voor windows95 had ik een aparte driver nodig, voor 98 en later niet meer.. 't is een 4 speed wisselaar, best een leuk ding.. Handig voor in een server..
Oud 27-09-2003, 21:10
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dopelord schreef op 27-09-2003 @ 10:46:
Ik denk dat XP hem niet ondersteunt
dus
ik koop maar een nieuwe
ze zijn toch niet zo duur meer

En trouwens hij is al 2,5 jaar oud
Maakt niet uit, iedere fatsoenlijke goedwerkende cd-romspeler moet herkend worden onder XP. Zelfs die 4x uit 1994 doet ut gewoon onder XP, hij zou het trouwens onder elk OS moeten doen dus dat maakt niet uit.

Kijk of ie het goed doet in een andere pc, anders gewoon een nieuwe. Aopen is klote wat cd-spelers betreft, ik heb een 12x brander gehad en die is er ook gewoon mee opgehouden, dat soort problemen, plots las hij geen cd'tjes meer en werd als *)&@$ herkend in de bios
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 21:21
Dopelord
Dopelord is offline
Orion16 zei:

Maakt niet uit, iedere fatsoenlijke goedwerkende cd-romspeler moet herkend worden onder XP. Zelfs die 4x uit 1994 doet ut gewoon onder XP, hij zou het trouwens onder elk OS moeten doen dus dat maakt niet uit.

Kijk of ie het goed doet in een andere pc, anders gewoon een nieuwe. Aopen is klote wat cd-spelers betreft, ik heb een 12x brander gehad en die is er ook gewoon mee opgehouden, dat soort problemen, plots las hij geen cd'tjes meer en werd als *)&@$ herkend in de bios

Hij leest inderdaad geen cd's meer

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 08:42.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 21:23
Orion16
Orion16 is offline
Ik neem aan dat je lens niet vuil is --> weggooien dus het heeft weinig zin om dr nog naar te kijken je kunt er niks aan doen. Heb je dr geen garantie meer op? is zeker maar een jaar of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten