Oud 24-09-2003, 08:27
Just Johan
Just Johan is offline
Ik vraag me af of iemand misschien een programmaatje kent dat een datafile waar je alleen uit leest en niet naar hoeft te schrijven (bijvoorbeeld een gif-file van 25k) in je DOS-executable integreert zodat je complete leken die je je software stuurt niet hoeft te vermoeien met 'ingewikkelde' zipfiles ofzo.

Of een andere leuke oplossing.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2003, 09:55
Verwijderd
Klinkt alsof je iemand een plaatje wilt sturen en als die geopent word dat je dan een trojen oid op je PC krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:08
AM|Fan
AM|Fan is offline
In QBasic kan je een plaatje invoegen via de DATA instructie en uitlezen met READ.

Of je plakt een image direct aan de EXE met COPY IMAGE+EXE (of EXE+IMAGE, idd geval moet de IMAGE achteraan de exe geplakt worden.). Wel de waarde opslaan van de exe zonder plaatje in bijvoorbeeld een constant. En dan tijdens runtime de exe size uitlezen en daarvan de opgelage waarden van de exe zonder images uitlezen en aftrekken. Zodoende heb je de size van je image en die kan je dan weer uitleze.

Of voor een Windows progie: gebruik de resource´s.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:45
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
AM|Fan schreef op 24-09-2003 @ 11:08:
In QBasic kan je een plaatje invoegen via de DATA instructie en uitlezen met READ.

Of je plakt een image direct aan de EXE met COPY IMAGE+EXE (of EXE+IMAGE, idd geval moet de IMAGE achteraan de exe geplakt worden.). Wel de waarde opslaan van de exe zonder plaatje in bijvoorbeeld een constant. En dan tijdens runtime de exe size uitlezen en daarvan de opgelage waarden van de exe zonder images uitlezen en aftrekken. Zodoende heb je de size van je image en die kan je dan weer uitleze.

Of voor een Windows progie: gebruik de resource´s.
Maar als ik DATA-READ gebruik wordt m'n bestand veel te lang voor een giffile van 25 kb om het nog te kunnen compileren volgens mij.

Dat laatste klinkt als een goed idee, ga ik eens proberen vanavond thuis. Denk je wel dat de exe kan runnen als het plaatje erachter geplakt zit?

(Oh wees niet bang voor trojans, het is juist een progje voor een heel charmante computerleek, die stuur ik geen gemene dingen )
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:10
AM|Fan
AM|Fan is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 24-09-2003 @ 11:45:
Dat laatste klinkt als een goed idee, ga ik eens proberen vanavond thuis. Denk je wel dat de exe kan runnen als het plaatje erachter geplakt zit?
99% van de SFX programma´s werken ook zo
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 24-09-2003 @ 11:45:
Ja hoor
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:06
Just Johan
Just Johan is offline
Hmm de executable ding.exe op zich werkt gewoon, maar als ik dan doe:

copy ding.exe + ding.gif ding2.exe

dan zegt ie bij het opstarten van ding2.exe: "Er is een fout in het EXE-bestand."

Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:42
Chimera
Chimera is offline
Probeer eens copy /b ?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 17:26
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-09-2003 @ 23:42:
Probeer eens copy /b ?
Mijn held!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 25-09-2003 @ 18:26:
Mijn held!

Als je binaire files wil concatenaten moet je altijd de /b (binary) optie gebruiken, anders gooit 'ie de filelengtes in de war ofzo, erg wazig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten