Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En 'gewone' scholen dus onder het regulier onderwijs. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Montessori: Help mij het zelf te doen. (Veel zelfstandigheid dus.) De rest zou ik op moeten zoeken. Dalton is dacht ik ook veel zelfstandig doen ed. Vrije school is iig gebaseerd op de antroposofie. |
![]() |
|
Dalton is met een weekplan. Je krijgt een schema met wat af moet die week/dag/maand en verschillend van hoe erg de school Dalton-gericht is, is het zelfstudie. Dus een goede leerweg voor het studiehuis zal ik zeggen!
![]() Ik heb zelf op Dalton gezeten maar toen was het nog niet een echte Dalton-school. Wij hadden toen alleen de vrijdag, dat het de hele dag volledig dalton was, de rest van de week was het ongeveer een lesje per dag gemiddeld. Maar dit kon je natuurlijk ook al op die vrijdag maken, als je daar tijd voor had. Ik heb er trouwens erg mijn twijfels bij want ik weet van mezelf dat ik in groep 7/8 al heel vaak dingen niet maakte omdat de leraar er toch niet achterkwam.. Dus rara waar ik de instelling van vandaag de dag vandaan heb..
|
toevallig vandaag een werkstuk over moeten maken...
www.edith.nl/reform geeft info over de vorm van traditioneel vernieuwingsonderwijs Als je nog meer moet weten hoor ik het wel
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt ook www.montessori.nl www.jenaplan.nl http://www.vrijescholen.nl/ enz. Ik heb twee jaar de Montessori-opleiding gedaan op de pabo...en zelf 8 jaar op een Jenaplanschool gezeten en me verdiept in verschillende soorten onderwijs. |
![]() |
|
![]() |
Dalton -> vrijheid, zelfstandig werken en samenwerken.
T kwam er op neer dat je elke week een weektaak had, en elka dag een andere kleur. Als je je taak afhad (elke dag verdeeld in meerdere taken) moest je dat afkleuren met de kleur van de dag. Btw, in de praktijk kwam het vooral neer op samenwerken, de besten van de klas moesten de slechtsten helepen. ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|