Oud 04-10-2003, 12:58
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Ik heb een tijdje geleden een tweedehands pentium 3 gekocht. Nu heb ik daar een Geforce 2 ingezet die ik nog had, en de SIS 6328 8mb kaart eruit gehaald. Die SIS heb ik weer in een Pentium 2 (met ASUS moederbord) geduwd, en nu draait ie voor geen meter in 3d. XP installeerde uit zichzelf SIS drivers, alleen die werken dus niet goed. Toen heb ik van driverguide (de SIS download page is onbereikbaar) een driver gehaald die ik niet geïnstalleerd krijg. Nou is mn vraag: heeft iemand misschien stabiele drivers voor deze kaart? Of weet iemand nog goede diversites?
Oud 04-10-2003, 16:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat stel je je precies voor.. 3D en zo'n antieke 8MB videokaart?
Oud 04-10-2003, 16:32
Verwijderd
Hehe Dat ding ondersteunt DX6 geloof ik en daar is het dan wel mee gezegd. Ik heb zelf ook zo'n 8-mb Diamond Speedstar A50 gehad met ook zo'n SiS 6328 erop (als hoofdkaart voor een Voodoo-2). Dat ding startte wel op met D3D spellen maar normaal draaien...ho maar.

Als hij in Windows correct is geïnstalleerd (dat kun je controleren door naar Apparaatbeheer/Device Manager te gaan en te kijken of hij de naam van de kaart enz. goed vermeldt) dan is er verder niets aan te doen. Die kaart is gewoon niet echt bruikbaar voor 3D.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 10:46
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-10-2003 @ 17:28:
Wat stel je je precies voor.. 3D en zo'n antieke 8MB videokaart?
Nou ik had eerst een ASUS v3000 8mb met een TNT(?) gpu en die kon nog redelijk monster truck madness en dat soort antieke 3d draaien. Maar met dit ding lukt zelfs dat niet! Terwijl er toch 4mbmeer geheugen opzit. Waarschijnlijk is de Gpu niet ontworpen voor 3d
Oud 05-10-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
pimomes1987 schreef op 05-10-2003 @ 11:46:
Nou ik had eerst een ASUS v3000 8mb met een TNT(?) gpu en die kon nog redelijk monster truck madness en dat soort antieke 3d draaien. Maar met dit ding lukt zelfs dat niet! Terwijl er toch 4mbmeer geheugen opzit. Waarschijnlijk is de Gpu niet ontworpen voor 3d
Helemaal correct. De chips van NVidia zijn ontworpen voor hoge prestaties in spellen. De SiS-chips zijn bedoeld voor OEM-systemen waar het veeleer gaat om een lage prijs en eenvoudige installatie, niet om hoge 3D-prestaties. Daar zijn die kaarten niet voor bedoeld, ook al zit er meer geheugen op.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 17:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Geheugen op kaart zegt niets over de performance, dat is voor het grootste deel marketing.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten