Oud 10-10-2003, 14:20
AnneCath
AnneCath is offline
Heb een keuze gemaakt wa ik wil gaan studeren.

Alleen nu de vraag waar. Het kan op veel plaatsten maar blijf eigenlijk bij 3 hangen...

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht

Tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
AnneCath schreef op 10-10-2003 @ 15:20:

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
Ik woon m'n hele leven al in Rotterdam...ik zou zelf dus voor Rotterdam kiezen...maar veel mensen vinden Utrecht en Amsterdam leuker... 't ligt ook aan de studie lijkt me, qua kwaliteit, afstudeerrichtingen, enz. En of je thuis wilt blijven wonen of op kamers wilt, enz.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:22
Veenbes
Veenbes is offline
Misschien is het handig als je erbij zet wat je wilt gaan studeren? Het is natuurlijk niet overal precies hetzelfde...
Ik zou kiezen voor de stad waar je je meteen op je gemak voelde toen je bij de opleiding ging kijken of voor de stad waar de opleiding het best bekend staat.
Oud 10-10-2003, 14:25
AnneCath
AnneCath is offline
Het gaat om de opleiding Bouwkunde.

En bij alle drie de opties kan ik thuis blijven wonen of op kamers... Dat maakt niet zo veel uit.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:36
Divina Flor
Divina Flor is offline
Rotterdam trekt me persoonlijk niet zo, maar ik ken het ook niet echt dus misschien is het een te vroeg oordeel.

Amsterdam is erg druk (wel leuke stad), dat moet je niet erg vinden.
En Utrecht is geloof ik ook wel leuk, maar ik ken de stad niet zo goed, ben er maar een paar keer geweest.

Ga gewoon een keertje in de steden kijken, kijken wat je het meest aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:43
the tourist
the tourist is offline
Het is dan waarschijnlijk hbo of mbo?
Want zover ik weet kan je geen bouwkunde op universitair niveau in Utrecht en Amsterdam doen..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:56
Nyawa
Utrecht lijkt me persoonlijk gezelliger...
Niet zo heel erg massaal als Amsterdam, maar wel leuke binnenstad en leuke cafés.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:05
Verwijderd
Rotterdam valt af, dat zuigt keihard als studentenstad. Amsterdam is gezelliger maar Utrecht is kleinschaliger, bovendien is het (iets) makkelijker daar een kamer te krijgen dan in Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:14
Manuzhai
Manuzhai is offline
Utrecht schijnt volgens mij juist lastiger te zijn om een kamer te krijgen... Maar misschien is dat al weer veranderd. Ik woon zelf in Amsterdam, en ik krijg eigenlijk altijd als ik door de stad fiets of loop een blij gevoel dat ik hier mag wonen enzo.

Ik zeg dus Amsterdam. Als ik iets minder subjectief ben zou ik wel eerder voor Utrecht kiezen dan voor Rotterdam, Utrecht is toch wat meer een studentenstad.
Oud 10-10-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2003 @ 17:05:
Amsterdam is gezelliger maar Utrecht is kleinschaliger, bovendien is het (iets) makkelijker daar een kamer te krijgen dan in Amsterdam.
Volgens mij vriend is het in Utrecht en Amsterdam even lastig om een kamer te krijgen (hij heeft zijn afstudeerscriptie er over gedaan ).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 10-10-2003 @ 17:14:
Ik woon zelf in Amsterdam, en ik krijg eigenlijk altijd als ik door de stad fiets of loop een blij gevoel dat ik hier mag wonen enzo.
Laat ik dat nou bij Rotterdam hebben.

't is denk ik maar net wat je zelf het fijnst vindt, druk, rustiger, veel winkels, veel uitgaansgelegenheid, enz. Ik zou idd gewoon een keer in alle drie de steden en op de desbetreffende hogescholen gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:49
Verwijderd
ik zou zelf voor utrecht kiezen, omdat ik rotterdam niet veel aanvind, en amsterdam vind ik een lelijke stad
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:56
fractuur
fractuur is offline
Ik woon al 16 jaar in Utrecht, vlakbij de Uithof, en ik kan je vertelle dat Utrecht een echte studentenstad is. (veel café's ed voor studenten) Ik weet niet van welke plaats je af komt, maar Utrecht is idd wat kleinschaliger dan Adam (al lijkt het me daar ook erg gezellig) en Rotterdam ken ik eigenlijk niet. Ik ken wel iemand die er studeert, en die vindt het op zich wel een leuke stad. Maar hij had de stad voornamelijk gekozen omdat Bedrijfskunde er het best is *schijnt*.
Oud 10-10-2003, 16:56
Thomas
Thomas is offline
Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-10-2003 @ 17:16:
Volgens mij vriend is het in Utrecht en Amsterdam even lastig om een kamer te krijgen (hij heeft zijn afstudeerscriptie er over gedaan ).
Daar geloof ik, jouw vriend niet te na gesproken, eigenlijk weinig van.

In Amsterdam is de verhouding tussen studenten en burgers veel schever. In Utrecht zijn er veel meer studenten vergeleken met het aantal burgers. In Amsterdam is sowieso een bloeiende markt voor huisjesmelkers die zich niet alleen op studenten richt, maar ook op illegalen, mensen die een minimumloon verdienen, etcetera. Het is daar op de huizenmarkt echt een jungle, vele malen erger dan in Utrecht. In Utrecht geeft bemiddeling via de SSHU nog wel enige kans op het redelijk snel vinden van een kamer, in Amsterdam kun je dat echt wel vergeten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 19:25
Verwijderd
ik zou voor Utrecht gaan, waarom weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2003 @ 18:13:
Daar geloof ik, jouw vriend niet te na gesproken, eigenlijk weinig van.
't schijnen de feiten te zijn...ik ken de feiten niet, hij heeft er onderzoek naar gedaan. De gemiddelde wachttijd voor een beetje een normale kamer schijnt in Utrecht en in Amsterdam ong. 2 jaar te zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 16:54
blacky
blacky is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-10-2003 @ 20:31:
't schijnen de feiten te zijn...ik ken de feiten niet, hij heeft er onderzoek naar gedaan. De gemiddelde wachttijd voor een beetje een normale kamer schijnt in Utrecht en in Amsterdam ong. 2 jaar te zijn.
Ik weet in elk geval dat het in Utrecht lang duurt voordat je een kamer hebt, maar het is wel een gezellige studentenstad. Amsterdam en Rotterdam weet ik niet zoveel van, maar ik zou zeggen ga eens kijken.
Oud 13-10-2003, 22:14
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Maak een poll

En Utrecht rules
Oud 14-10-2003, 11:33
Foosh
Foosh is offline
Ik studeer zelf in Utrecht, en ik vind het echt een onwijs leuke en gezellige studentenstad! Het nadeel is dat je heel moeilijk aan een kamer komt, dus het zou handig zijn als je niet al te lang moet reizen. Ikzelf reis elke dag een half uurtje met de trein en dan nog ongeveer 15 minuten met de bus. En dat is zeker goed te doen!
Oud 14-10-2003, 11:39
Poesket
Poesket is offline
Ik presoonlijk zou denk ik kiezen vor utrecht.

Rotterdam en amsterdam zijn denk ik te massaal.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 14-10-2003 @ 12:39:
Ik presoonlijk zou denk ik kiezen vor utrecht.

Rotterdam en amsterdam zijn denk ik te massaal.
Dat zou ik ook zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:09
Verwijderd
Ik vind Utrecht echt geweldig (ik woon er al mijn hele leven praktisch naast), Amsterdam is natuurlijk ook leuk, maar goed Utrecht heeft idd wat minder massaal karakter. Rotterdam zou ik helemaal niet doen (naar mijn mening) is dat echt geen leuke stad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten