Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien is het handig als je erbij zet wat je wilt gaan studeren? Het is natuurlijk niet overal precies hetzelfde...
Ik zou kiezen voor de stad waar je je meteen op je gemak voelde toen je bij de opleiding ging kijken of voor de stad waar de opleiding het best bekend staat.
|
Rotterdam trekt me persoonlijk niet zo, maar ik ken het ook niet echt dus misschien is het een te vroeg oordeel.
Amsterdam is erg druk (wel leuke stad), dat moet je niet erg vinden. En Utrecht is geloof ik ook wel leuk, maar ik ken de stad niet zo goed, ben er maar een paar keer geweest. Ga gewoon een keertje in de steden kijken, kijken wat je het meest aanspreekt. |
![]() |
|
Utrecht schijnt volgens mij juist lastiger te zijn om een kamer te krijgen... Maar misschien is dat al weer veranderd. Ik woon zelf in Amsterdam, en ik krijg eigenlijk altijd als ik door de stad fiets of loop een blij gevoel dat ik hier mag wonen enzo.
![]() Ik zeg dus Amsterdam. Als ik iets minder subjectief ben zou ik wel eerder voor Utrecht kiezen dan voor Rotterdam, Utrecht is toch wat meer een studentenstad.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 't is denk ik maar net wat je zelf het fijnst vindt, druk, rustiger, veel winkels, veel uitgaansgelegenheid, enz. Ik zou idd gewoon een keer in alle drie de steden en op de desbetreffende hogescholen gaan kijken. |
![]() |
|
![]() |
Ik woon al 16 jaar in Utrecht, vlakbij de Uithof, en ik kan je vertelle dat Utrecht een echte studentenstad is. (veel café's ed voor studenten) Ik weet niet van welke plaats je af komt, maar Utrecht is idd wat kleinschaliger dan Adam (al lijkt het me daar ook erg gezellig) en Rotterdam ken ik eigenlijk niet. Ik ken wel iemand die er studeert, en die vindt het op zich wel een leuke stad. Maar hij had de stad voornamelijk gekozen omdat Bedrijfskunde er het best is *schijnt*.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In Amsterdam is de verhouding tussen studenten en burgers veel schever. In Utrecht zijn er veel meer studenten vergeleken met het aantal burgers. In Amsterdam is sowieso een bloeiende markt voor huisjesmelkers die zich niet alleen op studenten richt, maar ook op illegalen, mensen die een minimumloon verdienen, etcetera. Het is daar op de huizenmarkt echt een jungle, vele malen erger dan in Utrecht. In Utrecht geeft bemiddeling via de SSHU nog wel enige kans op het redelijk snel vinden van een kamer, in Amsterdam kun je dat echt wel vergeten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik studeer zelf in Utrecht, en ik vind het echt een onwijs leuke en gezellige studentenstad! Het nadeel is dat je heel moeilijk aan een kamer komt, dus het zou handig zijn als je niet al te lang moet reizen. Ikzelf reis elke dag een half uurtje met de trein en dan nog ongeveer 15 minuten met de bus. En dat is zeker goed te doen!
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
In welke stad ga jij het liefst stappen ? RikNEC | 13 | 19-11-2014 08:40 | |
De Kantine |
Uyt den Ouden Doosch: Raad de Stad Martiño | 367 | 06-10-2012 13:14 | |
Algemene schoolzaken |
Opleiding en stad. Ef | 28 | 04-01-2005 23:34 | |
Algemene schoolzaken |
Rechten: welke stad raden jullie mij aan? *Novah* | 124 | 06-06-2004 11:39 | |
Algemene schoolzaken |
SPH: in welke stad zit jij en wat zijn de kenmerken? alanis | 24 | 23-11-2003 20:30 | |
Drugs & Alcohol |
welke stad beste in blowen very drunk driver | 23 | 02-04-2003 17:17 |