Oud 03-10-2003, 15:09
* Marne *
* Marne * is offline
Ik heb nu dus een half jaar een vriend, en eigenlijk gaat tussen ons alles helemaal goed.
Ik heb alleen een probleem. Helaas kan ik mijn hele verhaal niet hier kwijt omdat vrienden van mij hier ook komen en ik liever niet heb dat dit bekend wordt.
Toch zou ik graag willen vertellen wat me dwars zit en daarom schrijf ik het hier toch.

Vanaf het begin dat ik bij m'n vriend thuis kom en ik kom zijn vader tegen, dan is deze beledigende opmerkingen tegenover mij aan het maken.
Hij beledigt me met alles, kraakt me de hele tijd af. Hij stelt idiote vragen aan me, waar ik bijna niet op kan antwoorden.

Van mezelf ben ik eigenlijk een heel verlegen meisje en ik ben eigenlijk heel beleefd tegen hem. Maar hij vind me een vervelende puber en ik krijg het gevoel dat hij me het liefst zo snel mogelijk weer weg wil hebben.

Toch krijg ik van de andere kant ook het gevoel dat hij contact met me zoekt. Hij stuurt me zelfs smsjes om te vragen of ik iets met hem wil gaan doen. En dit zou dan op een dag zijn dat m'n vriend zelf niet mee zou kunnen komen!

Ik durf hierover niet met m'n vriend te praten. Ik zou hier graag vertellen waarom niet, maar dat doe ik liever niet!

Toch hoop ik op wat reacties over hoe ik met reageren tegenover zijn vader!

Dankjewel
Oud 03-10-2003, 15:18
Vuyge Geylaerd
Vuyge Geylaerd is offline
Niet op ingaan lijkt me een goed idee. volgens mij is ie niet helemaal jofel in zn kop
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 15:23
Evolution
Evolution is offline
tjah.. ik weet het zo ook niet, maar volgens mij is die vader van je vriend neit helemaal gezond bezig en dat in twee opzichten...
1. hij beledigd je et vanalles zoals jij zegt, dat is gewoon niet normaal, en dat weet iedereen. als je verlegen bent is dit nog rottiger, maar probeer hem toch eens te vragen waaróm hij dat nou doet, en wat hij ermee bereiken wil, en dat je het helemaal neit leuk vind dat hij zo doet, en dat je liever een wat stillere schoonvader hebt ofzo... je snapt me vast wel he?
2. hij zoekt aan de andere kant ook weer wél contact... erg vreemd, en al helemaal dat je vriend er dan net toevallig neit bij kan zijn... tjah dit kan ik op diverse manieren opvatten natuurlijk, maar -sorry- neit op een goede manier... als je namelijk al wat zou gaan doen met hem, waarom dan je vriend er niet bij, alsof hij een hekel heeft aan zijn eigen zoon/ zo graag met jou alleen wil zijn... geen idee wat hij dan wil doen maar oke.... de geest van die man komt bji mij in ieder geval neit erg gezond over... en dan die sms-jes erbij ook... mjah ik vind het maar vreemd.. en als je er bij hemzelf niet mee terecht kan, zeg het dan gewoon tegen je vriend (jah misschien verkeerd antwoord, omdat je niet wil zeggen waarom je het niet tegen hem wil/kan zeggen... waar ik dan ook wel respect voor heb natuurlijk, maar dan weet ik zo natuurlijk ook niet waarom je het hem zo niet zou kunnen vertellen ....
ach meejb is mijn reply wel lekker nutteloos... i dunnow.. suc6 iig.. en vraag maar gewoon raak als je wat te vragen hebt he
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 15:46
Angeles
Angeles is offline
Volgens mij kun je het dus beter wel met je vriend bespreken. Hij moet daar toch van op de hoogte zijn? Op een gegeven moment hou je het niet meer uit daar thuis en dan zou hij helemaal niet weten waarom (hoewel het wel raar is dat hij helemaal niets door heeft).

Die smsjes kun je beter negeren, denk ik.
Oud 03-10-2003, 15:54
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik zou maar proberen er zo weinig mogelijk op te reageren (op smsjes, op beledigingen) want wat die vader is doet is erg raar.. Sowieso om met de vriendin van je zoon af te willen spreken .. Ik zou als ik jou was toch proberen er het met je vriend over te hebben, want als het zo doorgaat moet het haast wel een keer fout gaan...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 16:01
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik denk dat je er toch met je vriend over moet praten. Het lijkt me erg belangrijk dat hij weet hoe het in elkaar zit. Weet je vriend wel dat zijn vader jou zo beledigd? Wat vindt hij daar dan van? Over zoiets zou ik me dus heel kwaad maken...

Enneh, misschien een beetje raar, maar je wil er niet met je vriend over praten, maar je post het wel op een forum waarom ook vrienden van jou zitten Kun je het toch beter zelf aan hem vertellen lijkt mij!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 16:20
Lilything
Lilything is offline
ieeeh!
gatver

Reageer iig niet op die smsjes!
Probeer het aan je vriend te vertellen, maar zorg dat hij geen verhaal gaat halen bij die vader, want dan escaleert het misschien. Zeg tegen hem dat je gewoon wilt dat hij het weet.

Verder probeer zoveel mogelijk uit de buurt te blijven van die vader en neem maatregelen als je bij je vriend blijft slapen...ja je weet nooit, ik vertrouw die vent iig voor geen flikker. Ik denk dat hij op 1 of andere belachelijk gestoorde manier achter je aanzit en ik zou dus ook absoluut niet zorgen dat hij boos op je wordt! maar vermijd alle contact zou ik zeggen...
Oud 03-10-2003, 16:59
never mind
never mind is offline
vertel gewoon je vriend dat je een smsje van zn vader gekregen hebt en dat je dat vreemd vind omdat je niet het idee hebt dat zn vader je ontsettend graag mag... Laat je vriend de conclusies maar trekken, hij staat tenslotte dichterbij zn pa...
Oud 03-10-2003, 19:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
* Marne * schreef op 03-10-2003 @ 16:09:
Toch krijg ik van de andere kant ook het gevoel dat hij contact met me zoekt. Hij stuurt me zelfs smsjes om te vragen of ik iets met hem wil gaan doen. En dit zou dan op een dag zijn dat m'n vriend zelf niet mee zou kunnen komen!

Ik durf hierover niet met m'n vriend te praten. Ik zou hier graag vertellen waarom niet, maar dat doe ik liever niet!
Het spijt me, maar je zult wel moeten. Eerlijk gezegd ben ik bang dat die vader op je zit te 'geilen'. Je moet dit je vriend vertellen, als je het niet verteld is er een kans dat die vader steeds verder gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:18
Studentje
Studentje is offline
Hij zeikt je constant af om straks geloofwaardiger te maken dat jij de ongewenste intimiteiten verzint.
Oud 03-10-2003, 19:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Studentje schreef op 03-10-2003 @ 20:18:
Hij zeikt je constant af om straks geloofwaardiger te maken dat jij de ongewenste intimiteiten verzint.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:51
Verwijderd
misschien zit zijn vader in een midlife crisis en weet hij niet wat hij met zichzelf aanmoet?

zulk gedrag hoef je niet te pikken en die smsjes zeker niet. wat denkt hij wel niet?!

stap eens een keer uit je verlegenheid en zeg gewoon waar het op staat, dat lijkt me het beste wat je kunt doen...

succes
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:58
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Volgens mij is ie verliefd op je, als ik dat zo lees. En hoe komt die vent aan je mobiele telefoonnummer?
Oud 03-10-2003, 23:15
poesiefox
poesiefox is offline
Klinkt erg fout. Het zou bij mijn schoonvader niet eens in zijn hoofd opkomen!

Bewaar de SMS jes, laat ze aan je vriend lezen. Of laat quasi vrolijk en onschuldig vallen dat zijn vader op die en die dag toen je vriend niet kon gezellig iets met jou wilde ondernemen, en laat het SMS je zien. Je vriend weet namelijk van niks, en hij zal het vast niet op prijs stellen.Het is jij en je vriend tegen de rest van de wereld hoor, en daar hoort zijn vader ook bij. Je vriend is niet meer primair de zoon van, maar sinds jouw komst is hij de vriend van. Van jou. Wat er ook gebeurt, hij staat nu aan jouw kant, en niet aan die van zijn vader.

Ik zou het zeer zeker met je vriend over hebben. Vraag hem eens of zijn vader altijd zo is met vriendjes en vriendinnetjes van zijn kroost? Dat is een mooie opener van het gesprek. Waarschijnlijk stoort het hem ook, maar schaamt hij zich er voor en durft hij het niet ter sprake te brengen.
Oud 04-10-2003, 09:00
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jezus! die vent is niet helemaal lekker! vertel je vriend het verhaal ook al is het zo moeilijk! vraag ook aan z'n vader wanneer ie een beledigende opmerking maakt, waarom ie wel smsjes stuurt! heb je wel lef voor nodig, maar waarschijnlijk staat hij met z'n mond vol tanden, maar bewaar de smsjes dan wel!
Oud 04-10-2003, 09:03
Verwijderd
Misschien bedoelt hij het als grapjes...? Sommige mensen hebben nu eenmaal dat soort 'humor'

Maargoed, als je er mee zit, praat er dan over met je vriend en vraag hem om eventueel met zijn vader te praten...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-10-2003 @ 10:03:
Misschien bedoelt hij het als grapjes...? Sommige mensen hebben nu eenmaal dat soort 'humor'
Dit is geen humor. Hij probeert haar gewoon bang te maken.

Maar waar is zijn moeder in dit hele verhaal? Zijn ze gescheiden of bemoeit ze zich er niet mee?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 11:09
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
die ouwe bok heb zin in een groen blaadje

niks mis mee tog??
Oud 04-10-2003, 11:17
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 04-10-2003 @ 12:09:

niks mis mee tog??

zeg dan gwoon niks....
Oud 04-10-2003, 11:21
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 04-10-2003 @ 12:17:
zeg dan gwoon niks....
dit is FOOIJDONKS mening, en een forum is er om MENINGEN te posten

ik heb tog nie gezegd dat ze die ouwe zijn gang moet laten gaan, dat moet ze lekker zelf weten
Oud 04-10-2003, 11:27
Verwijderd
Lijkt me een behoorlijk zieke kerel...en je weet, je moet oppassen zowel met mensen die zelf niet lekker zijn als met mensen die uit een niet lekker gezin komen. Krijg je altijd gezeik mee.

Gewoon links laten liggen die pa, voor zover mogelijk, en alle bewijsmateriaal bewaren.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 11:50
* Marne *
* Marne * is offline
Citaat:
Jadie schreef op 04-10-2003 @ 12:03:

Maar waar is zijn moeder in dit hele verhaal? Zijn ze gescheiden of bemoeit ze zich er niet mee?
Ze zijn niet gescheiden. Maar ze bemoeit zich er niet mee, durft er misschien niks van te zeggen ofzo. Ligt aan de situatie thuis.

En nare man, om hem links te laten liggen is een beetje moeilijk. Dan zou ik nooit meer bij m'n vriend thuis kunnen komen. Ik kom hem daar gewoon overal tegen.... heel irritant!
Oud 04-10-2003, 12:03
Chimera
Chimera is offline
Begin eerst eens met het aan je vriend te vertellen, dit MOET je gewoon vertellen omdat je, als die vader echt te ver gaat, anders gewoon veel minder geloofwaardig bent.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 04-10-2003 @ 12:21:
dit is FOOIJDONKS mening, en een forum is er om MENINGEN te posten
Dat was geen mening, maar gewoon een kutopmerking. Als je weer gebanned wil worden moet je vooral zo doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 04-10-2003 @ 12:03:

Ongeacht of het humor ís, kan het toch zo bedoeld zijn

Maargoed, het klinkt idd meer als óf een poging om te pesten, óf een poging om te 'versieren'...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 12:31
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Je hebt maar 1 keuze, en dat is erover praten... iets anders werkt niet
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:46
marlies
marlies is offline
Citaat:
Studentje schreef op 03-10-2003 @ 20:18:
ik had het zo nog niet gezien nee, maar dit is wel een verklaring voor allebei zijn gedragingen.

die sms'jes zijn het bewijs dat die pa fout zit.

Vertel dit juist wel aan je vriend en vrienden, jij ben niet degene die fout zit en NEE dit hoort niet.

als die je aardig zou vinden gewoon als schoonpappie dan zou ie met jou en en je vriend samen gaan doen en niet alleen met jou.
Oud 04-10-2003, 12:59
Verwijderd
Ik zie 2 verschillende scenario's

1. Hij denkt dat hij wel even een jong meisje kan intimideren en misbruiken. Dat het de vriendin van zijn zoon is, is bijzaak.
2. Zijn zoon heeft een vriendin. Dat vindt hij helemaal niet leuk dus moet hij zo snel mogelijk van haar afkomen. Hoe doe je dat? Door haar te beledigen waar zijn zoon bij is en haar te bestoken met vieze sms'jes. Dan hoepelt ze vanzelf wel op.

Ik vind scenario 2 het meest waarschijnlijk. Een vriendin van me heeft ook een schoonfamilie die haar constant weg zitten te pesten en dat doen ze alleen maar omdat ze bang zijn om hun macht over zoon/broer te verliezen. M.a.w. Hij ziet jou als een bedreiging.

Ik neem aan dat je vriend een intelligente jongen is. Laat hem enkel die smsjes zien en vertel dat je het beledigd worden zat bent. Hij kan zelf zijn conclusies trekken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:30
* Marne *
* Marne * is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-10-2003 @ 13:03:
Begin eerst eens met het aan je vriend te vertellen, dit MOET je gewoon vertellen omdat je, als die vader echt te ver gaat, anders gewoon veel minder geloofwaardig bent.
Ik zou er echt heel graag met m'n vriend over willen praten. Maar door dingen die er bij hem thuis aan de hand zijn, denk ik dat hij het gevoel krijgt dat ik zijn vader alleen maar zwart wil maken. Omdat ik hem misschien niet aardig zou vinden door dingen die er met zijn vader in het verleden aan de hand zijn geweest.
Oud 04-10-2003, 17:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
* Marne * schreef op 04-10-2003 @ 18:30:
Ik zou er echt heel graag met m'n vriend over willen praten. Maar door dingen die er bij hem thuis aan de hand zijn, denk ik dat hij het gevoel krijgt dat ik zijn vader alleen maar zwart wil maken. Omdat ik hem misschien niet aardig zou vinden door dingen die er met zijn vader in het verleden aan de hand zijn geweest.
Ik snap dat het erg moeilijk is, maar begrijp alsjeblieft dat die vader in het ergste geval van plan is je aan te randen. Als dit gebeurt, en je vriend weet hier niet van, is het daarna erg ongeloofwaardig.

Laat hem anders gewoon die SMSjes zien, die kun je echt niet gefaked hebben. Je moet hem dit echt vertellen, het is dat, of het uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:43
sweet lover
sweet lover is offline
Probeer een ander nummer te nemen en probeer ook zo min mogenlijk bij hem thuis te komen.
En als ik jou was zou ik wel ALLES aan een betrouwbaar persoon vertellen dat als er wel wat gebeurt er tenminste iemand anders ook op de hoogte is van alles.

En sterkte.
Oud 04-10-2003, 17:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sweet lover schreef op 04-10-2003 @ 18:43:
Probeer een ander nummer te nemen en probeer ook zo min mogenlijk bij hem thuis te komen.
Ja dikke pik, no way. Je wil toch niet al dat gezeik omdat hij je lastig zit te vallen? Hoezo jezelf in een slachtofferrol manouvreren.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:01
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 04-10-2003 @ 12:09:

niks mis mee tog??
*kuch*

verzin een excuus om je telefoon bij je vriend te laten als je zelf 'even weg moet' en zeg je vriend maar op te pakken als de telefoon gaat, stuur jezelf vervolgens een kopie van het smsje dat je van zijn vader hebt gekregen (via een computer of iets dergelijks) en je vriend zal er 'per ongeluk' achter komen waar zijn vader mee bezig is... SMART HUH?!
Oud 04-10-2003, 18:12
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-10-2003 @ 18:36:
Ik snap dat het erg moeilijk is, maar begrijp alsjeblieft dat die vader in het ergste geval van plan is je aan te randen. Als dit gebeurt, en je vriend weet hier niet van, is het daarna erg ongeloofwaardig.
Dit is zeker waar.. Ik snap dat je bang bent dat je vriend partij kiest voor zijn vader (dat idee heb ik tenminste) maar als je niet al te beschuldigend doet, bijv. door idd heeel toevallig hem die smsjes laat lezen dan kan er moeilijk onderuit en moet hij wel er iets aan doen (met zijn vader praten bijv.).. Het is iig dat je zo niet door kan gaan omdat je niet weet wat er kan gaan gebeurn, nu zijn het nog smsjes..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 10:55
cin-D
cin-D is offline
Hij is je aan het testen
Oud 05-10-2003, 11:02
* Marne *
* Marne * is offline
Citaat:
cin-D schreef op 05-10-2003 @ 11:55:
Hij is je aan het testen
Als hij me op deze manier aan het testen is, doet hij het behoorlijk fout!
Ik vind het echt verschrikkelijk. Heb geen zin meer om naar het huis van m'n vriend toe te gaan, omdat ik hem dan tegenkom!

Maar ik ga het er denk ik wel met m'n vriend over hebben. Alleen, ik weet niet zo goed hoe ik erover moet beginnen!
Oud 05-10-2003, 11:10
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
* Marne * schreef op 05-10-2003 @ 12:02:
Als hij me op deze manier aan het testen is, doet hij het behoorlijk fout!
Ik vind het echt verschrikkelijk. Heb geen zin meer om naar het huis van m'n vriend toe te gaan, omdat ik hem dan tegenkom!

Maar ik ga het er denk ik wel met m'n vriend over hebben. Alleen, ik weet niet zo goed hoe ik erover moet beginnen!
Ja je moet het er zeker over hebben met hem!
Vraag hem eens hoe zijn vader over jou denkt, misschien geeft dat al wat meer duidelijk heid, en vertel hem gewoon over hoe zijn vader zich tegenover jou gedraagt.
Het zou voor jou iniedergeval al een opluchting zijn als je vriendje er vanaf weet denk ik.
Oud 05-10-2003, 11:18
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 04-10-2003 @ 19:01:
*kuch*

verzin een excuus om je telefoon bij je vriend te laten als je zelf 'even weg moet' en zeg je vriend maar op te pakken als de telefoon gaat, stuur jezelf vervolgens een kopie van het smsje dat je van zijn vader hebt gekregen (via een computer of iets dergelijks) en je vriend zal er 'per ongeluk' achter komen waar zijn vader mee bezig is... SMART HUH?!

ja.. je kan natuurlijk ook gewoon gelijjk je inbox onder zn neus douwen... scheelt een hoop onzinnig gedoe....

@ * marne *: tegen je vriend zeggen, niet op smsjes reageren en die stakker niet te veel aandacht geven (maar ook niet onvriendelijk doen)

hoe je er over begint: nou gewoon, je pakt je telefoon erbij. laat het hem lezen en zegt: 'wat vind jij hier nou van?'

suc6...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 11:56
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
gewoon over praten met je vriend dit is niet normaal dusse....
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 10:16
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-10-2003 @ 13:03:
Dat was geen mening, maar gewoon een kutopmerking. Als je weer gebanned wil worden moet je vooral zo doorgaan.
Je bent geen FB meer Chimera. ( tjee, da's nou jammer..)En die kutopmerking was bijzonder to the point en denk ik een prima eye opener voor een meisje dat over dit soort dingen waarschijnlijk niet eens durft te denken...zooo slecht zou ie toch niet wezen?

Meissie: zo slecht issie dus wel. Niet alle mensen zijn aardig, er loopt veel meer schorriemorrie rond dan jij wilt weten. En 90 % van de aanrandingen/verkrachtingen worden gepleegd door een bekende van het slachtoffer, meestal door iemand in een dominante positie. De leraar, de trainer, een ouder iemand in het algemeen, de vader van een vriendinnetje of in jouw geval: je schoonvader.

Pa spoort niet, dus wees verstandig en dek je in. Niets doen zal dit niet oplossen. Hij zal niet uit zichzelf ophouden, hij zal doorgaan tot hij tegengehouden wordt. En hou jij hem nu tegen? Nee, jij kruipt in je schulp, precies waar hij je hebben wil. Kind, je bent het ideale slachtoffer. Chimera heeft gelijk, een andere telefoon nemen zal niet helpen. Hij zal je geen SMS jes meer kunnen sturen, maar hij kan je nog wel op talloze andere manieren het leven zuur maken. Je haalt zo alleen een symptoom weg, maar niet het probleem.

Dit probleem vergt een structuele aanpak. Je seint eerst je eigen pa in, die ontploft waarschijnlijk, en dat is maar goed ook, en vervolgens je vriend. Je bent niet alleen tegen je schoonvader. Aan je schoonmoeder heb je geen flikker, die is al murwgebeukt door je schoonvader, in ieder geval emotioneel na 25 jaar huwelijk met zo'n exemplaar.

Het is wel bijzonder verstandig om niet alleen met hem te zijn, dus vermijd dat waar je kunt. Niet met smoezen, maar door eerlijk te zeggen dat je daar geen zin in hebt. Heel beleefd. Maar heel duidelijk. Geen excuses maken, geen uitvluchten verzinnen, niet zijn gevoelens sparen. Doet hij dat met jou? Nou dan.

Als jij heel gedecideerd zegt dat je geen behoefte hebt aan een gezellige middag met de vader van je vriend omdat je verkering hebt met de zoon en niet met de vader, en daarmee is de kous af, dan zal hij ook niet eens aandringen. Dan heeft hij door dat je niet meer over je heen laat lopen. Blijf beleefd, je bent netjes opgevoed en beleefdheid damt agressie in, maar wel heel beslist en duidelijk. Nee. Je komt niet zonder je vriend. Je zegt niet eens waarom, je hoeft namelijk geen reden te geven. Hij heeft geen recht op uitleg. je hoeft hem niet te overtuigen, hij hoeft het niet met je eens te zijn. Jij doet hem een mededeling. "Nee meneer jansen, daar heb ik geen behoefte aan, ik heb verkering met de zoon, en niet met de vader. Maar dankuwel voor de uitnodiging. Dag meneer Jansen, een prettige dag verder."

Krijg je dat in een SMSje terug, of zijn dat teveel tekens?
Oud 06-10-2003, 10:52
Verwijderd
Ik begrijp het niet.. die vader doet raar tegen je als je daar in huis loopt. Maar je vriend is daar toch ook, ookal is hij er niet de hele tijd bij, hij merkt toch heus wel dat er iets niet klopt?

En anders: hoe kom het dan dat jij zo vaak alleen bij die vader in de buurt bent? Probeer dat te voorkomen, zorg dat je steeds bij je vriendje in de buurt bent daar in huis.

Ik zou het echt vreemd vinden als je vriendje er nix van zegt als z'n vader zo tegen je doet.

En die smsjes: bewaren en aan je vriend laten zien, dat lijkt me duidelijk. Dat is je bewijs, niemand kan dan zeggen dat je liegt, of wat dan ook.

Nou succes iig
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 11:00
* Marne *
* Marne * is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 06-10-2003 @ 11:16:

Als jij heel gedecideerd zegt dat je geen behoefte hebt aan een gezellige middag met de vader van je vriend omdat je verkering hebt met de zoon en niet met de vader, en daarmee is de kous af, dan zal hij ook niet eens aandringen. Dan heeft hij door dat je niet meer over je heen laat lopen. Blijf beleefd, je bent netjes opgevoed en beleefdheid damt agressie in, maar wel heel beslist en duidelijk. Nee. Je komt niet zonder je vriend. Je zegt niet eens waarom, je hoeft namelijk geen reden te geven. Hij heeft geen recht op uitleg. je hoeft hem niet te overtuigen, hij hoeft het niet met je eens te zijn. Jij doet hem een mededeling. "Nee meneer jansen, daar heb ik geen behoefte aan, ik heb verkering met de zoon, en niet met de vader. Maar dankuwel voor de uitnodiging. Dag meneer Jansen, een prettige dag verder."

Krijg je dat in een SMSje terug, of zijn dat teveel tekens?
Zo'n smsje zou ik hem dus best wel durven sturen. Maar op het moment dat ik dan bij m'n vriend thuis ben, dan begint zijn vader er weer over.
Dat doet hij op twee verschillende manieren:
1) Of hij begint erover als m'n vriend erbij is, en brengt het dan als een grapje. Zodat m'n vriend denkt dat het niet echt waar is. Hij denkt dat alles koek en ei is tussen zijn vader en mij, omdat we de hele tijd grapjes met elkaar maken, maar dat is dus niet zo.
2) Of hij begint erover als m'n vriend even naar het toilet, iets te drinken halen is. En dan krijgt m'n vriend er dus helemaal niks van mee.

En op zo'n moment durf ik dus niks meer te zeggen. En stem ik in met wat hij zegt. Ik weet niet hoe het komt. Maar dan maakt hij wat beledigende opmerkingen en dan kijkt hij me aan en dan druf ik niks mee. En ga ik gewoon mee in wat hij zegt!
Oud 06-10-2003, 12:15
Chimera
Chimera is offline
Jezus, doe niet zo moeilijk en vertel het je vriend gewoon als die vader er niet bij is! Als je vriend je niet geloofd is die relatie ook weinig waard ofniet? Tuurlijk is het eng, maar je MOET het hem vertellen!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 13:22
poesiefox
poesiefox is offline
Niels, niet iedereen is zo bij de bek als jij en ik. Marne is een lief meiske, dat zich snel laat overbluffen, en waar nu flink misbruik van gemaakt wordt.

Marne, als jij al onderuitgaat van een klap met een warm krentenbrood, en je die pa dus duidelijk niet alleen aankunt, en zelfs bang voor hem bent, dan zul je echt hulptroepen moeten inschakelen. Daar zit heus geen schande aan.

Twee potentiele hulptroepen:
Je eigen vader, want die zal het zeker niet op prijs stellen dat een ouwe bok op zijn kleine meid zit te geilen, en jouw pa laat zich echt niet door je schoonvader afbluffen hoor.
Je moeder zal zich waarschijnlijk ook als een ware tijgerin opstellen.
Je vriend. Als je daar al niet eerlijk tegen kunt zijn...tegen wie dan wel. Hou nou eens op de kool en de geit te sparen. Voor de lieve vrede? Wat heb jij aan de lieve vrede als je opeens een hand in je kruis voelt en een vieze stinkende ouwe mannen tong in je mond voelt komen? Dan is er ook geen lieve vrede meer en heb jij er een trauma bij.

Erger nog: jij zult dit moeten stoppen, om verdere escalatie te voorkomen. De lieve vrede rust nu in jouw hand. Als jij hem niet tegenhoudt, gaat hij op een dag te ver.

Het is doodeng, maar je zult pa er op moeten aanspreken. Gewoon, dat je zijn gedrag naar jou toe absoluut niet op prijs stelt, en dat hij dat moet veranderen.

Je zegt niet waarom, je zegt niet hoe, je zegt niet wat je anders zult gaan doen. Nee, dan geef je zo iemand allerlei mogelijkheden om je klem te lullen en je weer de mond te snoeren. Niks ervan, jij deelt hem zakelijk mee dat je dit niet langer wilt hebben. en dan draai je je om en loop je weg. Punt uit.

Niet zo bang zijn moppie! Je bent een grote meid, en hij heeft niets over jou te vertellen.

Waar ben je eigenlijk bang voor? Dat je vriend je niet zal geloven en jouw kant niet kiest? Tja, aan zo'n vriend heb je als puntje bij paaltje komt niet zoveel he?

edit: Marne, ophouden met grapjes maken met die vader. Juist daardoor denkt hij dat hij alles kan maken. Wordt serieus als je daar bent. ga er niet op in, lach er niet om, ook niet meelachen met de rest. Kijk hooguit vuil.

Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 14:47
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Vuyge Geylaerd schreef op 03-10-2003 @ 16:18:
Niet op ingaan lijkt me een goed idee. volgens mij is ie niet helemaal jofel in zn kop
Oud 06-10-2003, 15:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 06-10-2003 @ 14:22:
Niels, niet iedereen is zo bij de bek als jij en ik. Marne is een lief meiske, dat zich snel laat overbluffen, en waar nu flink misbruik van gemaakt wordt.
Tuurlijk, maar sommige mensen laten ook misbruik van zich maken. Komop zeg, je bent 18, hoogste tijd om te leren voor je eigen belangen op te komen. Zoals al meerdere malen gezegd is, is er maar een optie, en dat is dat ze het haar vriend vertelt. Doet ze dit niet, dan heeft ze geen poot om op te staan als die vader te ver gaat.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 19:11
Pletterprater
Pletterprater is offline
Marne, volgende keer als je een topic opent, waarvan je niet wilt, dat mensen die je kent, ze lezen, is het verstandig een schuilnaam aan te maken, voor dit soort problemen. Daardoor kun je je gehele verhaal kwijt, zonder dat anderen denken dat jij het bent. De situatie, zoals je die nu beschrijft, komt veelvuldig voor en ook met de uitbrieding op je verhaal, zal het verhaal wellicht nog veel vuldig voorkomen in Nederland.

Anyway, voor je probleem op dit moment... denk dat het wel het beste is je vriend erop attent te maken, dat je liever niet in de buurt van zijn vader komt. Mocht je niet kunnen zeggen, waarom niet, odmat hij je anders niet geloofd. Zeg dan gewoon dat je toch niet zo goed met hem op kunt schieten en om latere problemen te voorkomen, hem het liefst wilt vermijden. Dit kan lastig zijn voor je vriend, maar als hij daadwerkelijk een goede vriend voor je is, zal hij je moeten accepteren hierin. Op deze manier zal je inderdaad minder bij hem thuis komen, maar dan komt hij maar vaker naar jouw huis, denk ik . Ach, zelf kun je waarschijnlijk de situatie het beste inschatten, dus weet je wat je wel en niet kunt verlangen van je vriend. Je zult er in ieder geval samen met hem uit moeten komen. Hoop dat dit lukt.

Met vriendelijke groet,

Pletterprater
Oud 10-10-2003, 12:04
Zazoo
Zazoo is offline
Marne, hoe is het afgelopen? Je moet er echt wat aan doen, hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 12:09
Chimera
Chimera is offline
Inderdaad, ben ook wel benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:48
* Marne *
* Marne * is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-10-2003 @ 13:09:
Inderdaad, ben ook wel benieuwd.
Ik ga er vanavond met m'n vriend over praten. Ben best wel zenuwachtig... bang voor zijn reactie.
Maar ik ga het er wel over hebben, want zo heb ik ook geen zin meer om naar hem toe te gaan!

@ Chimera: Is het goed als ik je een pm stuur?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten