Oud 03-10-2003, 15:19
antigone
antigone is offline
wie heeft er wel eens bij de wibra gewerkt ?

ik begin morgen en ben benieuwd naar de ervaringen van anderen en of iemand nog tips voor me heeft oid.
Oud 03-10-2003, 16:11
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
datlijkt me nou echt typisch zon winkel waar je psies het min.jeugdloon krijgt zou ik zelf dus nooit solliciteren...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 16:48
never mind
never mind is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 03-10-2003 @ 17:11:
datlijkt me nou echt typisch zon winkel waar je psies het min.jeugdloon krijgt zou ik zelf dus nooit solliciteren...
daar lijkt mij niks mis mij, met dat loon...
maar de werksfeer (dankzij veel bijstandsmoeders + vervelende kinderen dat dus koopjespubliek is) lijkt me niet zo leuk
Oud 03-10-2003, 17:03
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah voor mij telt dat wel degelijk mee hoor min loon of niet...
en sfeer en collegas ook maar daar kom je vaak pas tijdens het werk achter...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 17:38
Balance
Balance is offline
het lijkt mij juist niet dat je daar het minimumloon krijgt...
het is er meestal erg druk, veel lastige klanten enz (althans, dat is de indruk die ik heb van de wibra hier in de buurt. het kan in andere plaatsen anders zijn natuurlijk).
dan lijkt me dat ze toch best wat moeten bieden wil je daar gaan werken.
Oud 03-10-2003, 17:45
antigone
antigone is offline
tja, ik heb nog niet naar mn loon gevraagd. vind ik een beetje asociaal om dat gelijk te vragen. maar ik hoop eigenlijk ook dat het wel iets hoger is dan het minimumloon.

niemand die er al eens gewerkt heeft die daar iets over kan zeggen ?
Oud 03-10-2003, 18:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
loempia addict schreef op 03-10-2003 @ 18:45:
tja, ik heb nog niet naar mn loon gevraagd. vind ik een beetje asociaal om dat gelijk te vragen. maar ik hoop eigenlijk ook dat het wel iets hoger is dan het minimumloon.

vragen naar je loon is juist absoluut niet asociaal. het voelt mss een beetje raar, maar het is de vraag die bijna iedereen stelt bij een gesprek. gewoon alsnog doen dus!
en durf je het echt niet aan je baas te vragen, vraag het dan aan iemand van je eigen leeftijd die er ook werkt (als die er dus is).
Oud 03-10-2003, 19:29
Dirrtygirl1982
Dirrtygirl1982 is offline
Ik heb zelf bij Hans Textiel gewerkt. Zelf kreeg ik daar wel meer dan het minimumloon maar het scheelde nou niet echt veel Wel moet ik zeggen dat ik het daar heeeel erg naar mn zin had. Ontzettend toffe collega's, gezellige sfeer en daarom heb ik daar zowat 2 jaar gewerkt. Ik vond dat zelf toch iets belangrijker dan mn loon...je weet nooit of je het ergens anders ook zo naar je zin zult hebben toch? Kan natuurlijk niet garanderen dat het bij jou ook zo leuk is maar ik hoop t wel voor je!!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 21:18
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Heb zelf toen k 15 was, bij de wibra gewerkt.
heb half jar gedaan; was het echt zat (en zij mij ook )
Minimumloon; de rotste klusjes mocht je doen.

Daarna in horeca; verdiende echt 2x zoveel (meer dan dat zelfs).
Had daar ook veel beter naar me zin.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 18:35
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

ik heb er ff gewerkt.
ik kreeg het minimum jeugdloon.
Oud 05-10-2003, 18:50
antigone
antigone is offline
eerste werkdag gehad, en ik moet zeggen. het viel écht heel erg mee. ik heb aardige collega's en ondanks de zaterdags drukte was het echt niet vervelend om er te werken. mijn loon weet ik alleen nog steeds niet, omdat mijn baas zaterdag niet aanwezig was.
Oud 08-10-2003, 17:43
Verwijderd
Ik heb er een half jaar gewerkt. Mijn ervaring was best positief. Ik ben eigenlijk heel alternatief wat kleding betreft, maar toch was het wel leuk. Ik stond vooral achter de kassa. En daar heb je al een nadeel: ik moest alles staand doen. Kassa, vullen, opvouwen...

Ik hoop voor je dat je vooral kassa mag doen. Onderbroeken vouwen word je snel zat namelijk, en dat kleding ophangen is

Mijn collega's waren best ok. Wel een beetje van die tutjes, hoe zeg je dat, die alles leuk vinden wat daar verkocht wordt enzo. Maar wel ok.

Loon: ik kreeg 4 cent ofzo boven het minimumloon, namelijk 2 euro 96 toen ik 17 was. Niet zo veel...

verder is het in de zomer een rustige winkel en moet je dan dagenlang schoonmaken, dat is niet zo leuk.

De klanten zijn idd veel koopjesjagers, en buitenlandse vrouwen met kinderen enzo. Maar ik vond het best leuk om ze te helpen.

Dus best wel veel positieve ervaring, behalve het loon. En het eind. Ik werd namelijk een week voor het einde van mijn contract opeens ontslagen, en dat was me niet verteld, niet zo personeelsvriendelijk. Je hebt waarschijnlijk ook een halfjaarcontract: goed informeren dus tegen de tijd dat hij verloopt!!

Wat kan ik verder zeggen. Ik werk nu achter de kassa bij de supermakrt. Verdient veel beter, en je kunt zitten. Wel iets minder afwisselend. maar ik vind het beter. Dus als je kassa echt het leukste vindt bij Wibra is het misschien verstandig om iets anders te overwegen.

Als laatste: trek je vooral niets aan van mensen die zogenaamd op je neerkijken omdat je bij Wibra werkt (zo van: Wibra ). Je moet namelijk best veel zelf regelen als je daar werkt en het is best zwaar.

Als je nog iets wilt weten, PM maar, keb ervaring zat daar
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 21:20
Thomas
Thomas is offline
Ik zou er niet willen werken, omdat het imago van die winkel totaal niet strookt met wat een plek waar ik met plezier zou willen werken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:20
Verwijderd
Citaat:

Zoiets vraag je toch al gelijk lijkt mij? Je mag alles vragen mits op een goeie manier. Maar voor het miniumloon ga je toch niet werken, dat is echt om te huilen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:13
antigone
antigone is offline
helaas mag ik nog niet achter de kassa zitten, omdat ik pas 15 ben. in april word ik 16.

ik vind het trouwens inderdaad ook écht leuk om klanten te helpen, dat is het afwisselende van het werk. verder moet ik eigenlijk een beetje de rotklusjes doen, maarja. ik werk er ook pas net.

trouwens, mijn vrienden zijn juist trots op me dat ik bij de wibra werk. ik moest voor iedereen keycords regelen.
Oud 09-10-2003, 21:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
loempia addict schreef op 09-10-2003 @ 22:13:
trouwens, mijn vrienden zijn juist trots op me dat ik bij de wibra werk. ik moest voor iedereen keycords regelen.
Alto's?
Oud 10-10-2003, 06:38
antigone
antigone is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 09-10-2003 @ 22:21:
Alto's?
jup.
Oud 12-10-2003, 18:52
antigone
antigone is offline
hm, okay.

ik ga dus het minumloon verdienen. ik geloof dat dat 2,30 was.

maarja, het boeit me niet echt heel erg dat het niet meer is. het is leuk werk.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten