Oud 17-10-2003, 08:43
Verwijderd
(Naar aanleiding van het iTunes topic en een ander soortgelijk onderwerp)

Wat vinden we van muziekkope via internet?

De prijzen zijn uiteindelijk per CD vaak even hoog als een cd met hoesje uit de winkel, en betere kwaliteit.
je hebt niks tastbaars, en op zich niks meerwaarde dan dat je het gratis (/illegaal) download.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2003, 08:51
Manuzhai
Manuzhai is offline
Maar je geeft tenminste iets terug aan de muzikant, en dat is vaak nog meer dan ie normaal zou ontvangen ook.
Oud 17-10-2003, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 17-10-2003 @ 09:51:
Maar je geeft tenminste iets terug aan de muzikant, en dat is vaak nog meer dan ie normaal zou ontvangen ook.
Ja, maar koop je het dan liever via internet,
of gewoon een echte cd?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:15
Martin
Martin is offline
Ik ben vóórstander van het kopen van muziek via internet, hoewel ik nog geen goede Nederlandse dienst heb gevonden.

Mijn argumenten voor:
  • Geen gezeur met P2P-software -> crappy nummers
  • Is legaal
  • Het gemak van niet naar de winkel moeten
  • Weinig / geen prijsverschil
  • Kan bepaalde nummers van een CD downloaden, nummers die je niets vind hoef je niet te downloaden en dus niet te betalen.
  • Ik gebruik zelf geen CD`s, alle CD`s die ik binnenkrijg worden direct geript naar MP3
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:27
Thomas
Thomas is offline
Ik prefereer de tastbaarheid van een CD.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 10:01
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Martin schreef op 17-10-2003 @ 10:15:
Ik ben vóórstander van het kopen van muziek via internet, hoewel ik nog geen goede Nederlandse dienst heb gevonden.

Mijn argumenten voor:
  • Is legaal
  • Kan bepaalde nummers van een CD downloaden, nummers die je niets vind hoef je niet te downloaden en dus niet te betalen.
  • Ik gebruik zelf geen CD`s, alle CD`s die ik binnenkrijg worden direct geript naar MP3

ben het met je eens (behalve het eerst item, er bestaat beter P2P software dan Kutzaa)
ik rip mijn CD's ook direct, luister alleen op de PC, dus dat is al makkelijker
Oud 17-10-2003, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 17-10-2003 @ 10:15:

Mijn argumenten voor:
  • Is legaal
kopen? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Sorry maar dat is echt weg gegooid geld, geef het dan maar aan mij
En al die grote bedrijven moeten niet zo zielig doen. En alsof dit werkt, als je het nog gewoon gratis kan downloaden. Napster is ook weer begonnen las ik, daarvoor moet je ook betalen. Maar zolang het nog makkelijk en gratis te downloaden is slaat dit niet aan.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 12:12
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Syphon schreef op 17-10-2003 @ 11:54:
En al die grote bedrijven moeten niet zo zielig doen. En alsof dit werkt, als je het nog gewoon gratis kan downloaden. Napster is ook weer begonnen las ik, daarvoor moet je ook betalen. Maar zolang het nog makkelijk en gratis te downloaden is slaat dit niet aan.
Je snapt er geloof ik niet echt veel van.

De grote bedrijven moeten niet zielig doen, daar kan ik inkomen, maar de artiesten zelf zouden best wat meer geld mogen terugzien voor het werk wat zij verrichten. Via de platenmaatschappij krijgen ze maar een klein beetje terug, en als al hun muziek dan zonder compensatie gedownload wordt hebben ze weken in de studio gezeten zonder daar iets voor terug te krijgen.

Bovendien blijkt iets als iTunes wel degelijk aan te slaan. Je krijgt de muziek legaal, alleen de nummers die je wilt hebben, de artiest krijgt compensatie voor het feit dat jij naar zijn/haar muziek luistert, en jij kunt ongelimiteerd en in hoge kwaliteit naar die muziek luisteren.
Oud 17-10-2003, 14:25
Gus
Gus is offline
Het is een leuk initiatief. 't Is ook nog wel onhandig: je mist hoesjes, CDRW'tjes zijn toch minder leuk dan professionele... Ook is het hele "album" idee een beetje weg, vaak is een album meer een ondeelbaar geheel (het ligt een beetje aan de artiest). Als iedereen het gaat doen zal ik ook wel overstag gaan denk ik, als ik mijn favoriete muziek maar kan luisteren. Op CD, vinyl of floppy, dat maakt niet uit.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten