Oud 28-10-2003, 15:25
Marinka
Marinka is offline
mag je als je contract 2 keer is verlengd nog een derde keer verlengd worden of moet er meteen een vast contract worden gegeven, ik werk in de detailhandel....
groetjes,
marinka
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2003, 15:41
Studentje
Studentje is offline
Ik geloof dat het inderdaad na de derde keer automatisch een contract voor onbepaalde tijd wordt. Zitten echter wel voorwaarden aan.

Ik heb een heel stuk over de flexwet in één van mijn studieboeken staan, kan er alleen nu niet bij. Als het nog nodig blijkt te zijn, zoek ik het wel ff voor je op.
Oud 28-10-2003, 16:58
Marinka
Marinka is offline
maar het mag nu dus nog een keer verlengd worden en dan moet er een vast contract worden gegeven?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:06
Verwijderd
Ik kan je niet uit mijn hoofd zeggen of een werkgever jou na twee arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd verplicht is jou daarna voor onbepaalde tijd in dienst te nemen. Dat lijkt me eigenlijk vrij sterk - het zou nogal een grove inbreuk zijn op het beginsel van contractsvrijheid. Het kan wel zo zijn dat er een aanbiedingsplicht voor de werkgever bestaat, maar een 'overeenkomstplicht' lijkt me stekr.

Wel is het zo dat voor onder andere aanspraak op loondoorbetaling tijdens ziekte en ontslagbescherming, die overeenkomsten voor bepaalde tijd als één lange worden gezien. Maar verder kan ik het je niet nu vertellen, ik wil het best even opzoeken though.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:16
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Marinka schreef op 28-10-2003 @ 17:58:
maar het mag nu dus nog een keer verlengd worden en dan moet er een vast contract worden gegeven?
Een contract is altijd vast. Het gaat erom of het een contract voor bepaalde tijd (dus voor een half jaar) of voor onbepaalde tijd is. Ik denk dat jij met vast contract een contract voor onbepaalde tijd bedoelt, toch?
Oud 28-10-2003, 17:20
Liss
Liss is offline
Volgens mij mag je contract 3 keer verlengd worden en de 4e keer moet je een contract voor onbepaalde tijd krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Burgelijkwetboek zegt het volgende
Boek 7 artikel 668

1. Vanaf de dag tussen dezelfde partijen:
a. gaat over 36 maanden of meer in dienst zijn ik denk niet dat dit op jou van toepassing is ben je al meer dan 3 jaar in dienst zeg het dan even
b. meer dan voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van niet meer dan 3 maanden, geldt de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.

Volgens lid 5 Kan er wel in de CAO worden afgeweken ten nadelen van de werknemer dus dat zou je even moeten nagaan.
Staat er niks in de CAO dan geld hetgeen hierboven.

zoals jij het zegt is dus boek 7 artikel 668 lid 1b van toepassing

grtz
ivo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:48
jeroen2
jeroen2 is offline
7:668a............
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 12:05
Go
Go is offline
Misschien is dit interessant: http://www.adecco.nl/flexwet.asp
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 13:09
Marinka
Marinka is offline
oke, ik weet genoeg dank julie wel allemaal
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:09
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Ik heb ook 3 keer een los contract gehad en ik krijg nu geen ander contract meer...........
Oud 30-10-2003, 15:36
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
volgens mij is het idd zo dat je een contract 2 of 3 x mag verlenge met min hetzelfde aantal maanden als je eerste contract en dan na 2 of 3 (dat weet ik dus ff niet meer zeker)moeten ze je een contract voor onbepaalde tijd geven OF je kunt ophoepelen

ik weet dit omdat ik een keer in zon soort situatie zat en tis me toen haarfijn uitgelegd met andere woorden ik vind de flexwet maar kut in deze economie want ze willen tegenwoordig niet zo snel meer contracten voor obepaalde tijd geven dus met andere woorden bedankt voor je diensten en nu opgeflikkerd (dat is waar het nu vaka op neerkomt ook bij defensie trouwens waar ik nu werk)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten