Oud 24-10-2003, 08:06
Mysticnewbie
Mysticnewbie is offline
Ik heb geprobeerd om oude topics te zoeken, maar kon er eiglik niet echt snel vinden, want ik denk dat dit wel vaker ter sprake is gekomen.

Ik heb vrij veel last van wisselende stemmingen. Met name op het gebied van liefde/eigenwaarde.
Het ene moment ben ik gek op m'n vriendin, het andere moment niet meer en wil ik het uitmaken.
Ook bij school/vrienden heb ik dat, het ene moment wil ik veel doen/actief zijn, samen met m'n vrienden wat doen. Het andere moment wil ik helemaal niks van dat alles, en blijf ik liever thuis tv kijken of wat computeren, iig alleen zijn.
Het lijkt misschien niet zo erg, maar als ik dan bv alleen ben ga ik vaak over alles (te lang en teveel) nadenken, en kom dan vaak tot de conclusie dat ik in niks zin meer heb, ook het leven op zich niet. Tot nu toe is er (bijna) niks ergs gebeurt, maar ik ben bang dat ik in zo'n bui wat stoms ga doen (rot-dingen tegen vrienden zeggen, het uitmaken, mezelf wat aandoen). Vooral 'savonds heb ik daar last van.

Wat kun je hier het beste tegen doen?
Oud 24-10-2003, 08:08
Bird-one
Bird-one is offline
tja.. ik heb er ook wel eens last van. nu gelukkig wat minder, geloof ik..

maar wat je ertegen kan doen? ik heb geen flauw idee. kijk eerst waar het door komt, misschien word je dan al 'n stuk wijzer? of.. ga als je alleen thuis ben gewoon iets doen zodat je zulke dingen niet gaat denken. meer weet ik eigenlijk ook niet..
Oud 24-10-2003, 10:01
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ontspanning opzoeken en gelukkig zijn met de persoon die je bent. Mijn moeder heeft me altijd geleerd eerst gelukkig te zijn met jezelf en degene die JIJ bent en dan pas liefde van een ander zoeken...
Oud 24-10-2003, 11:33
Verwijderd
hormonen?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 13:54
Quiana
Quiana is offline
Heeft idd ook vaak met hormonen ed te maken denk ik,
heel veel kan je daar niet tegen doen...

Als je van jezelf weet dat (te)veel nadenkt, probeer dat
dan niet te vaak te doen, of als je merkt dat je er somber(der)
van wordt, iets anders te gaan doen.

Dingen opschrijven kan helpen tegen warrige gedachten,
je kan het dan wat makkelijker ordenen, en bijv op een rustiger
moment overlezen, als je daar de behoefte aan hebt ed.
Oud 24-10-2003, 14:07
Mysticnewbie
Mysticnewbie is offline
Citaat:
Bird-one schreef op 24-10-2003 @ 09:08:
tja.. ik heb er ook wel eens last van. nu gelukkig wat minder, geloof ik..

maar wat je ertegen kan doen? ik heb geen flauw idee. kijk eerst waar het door komt, misschien word je dan al 'n stuk wijzer? of.. ga als je alleen thuis ben gewoon iets doen zodat je zulke dingen niet gaat denken. meer weet ik eigenlijk ook niet..
Tsja, ik heb mezelf ook al vaak afgevraagd waarom ik me somber voel dan, maar kan niet echt iets aanwijzen eigenlijk heb ik alles wel: vriendin die ik (op die buien na) kei-leuk vind, en vice versa, een hoop vrienden waar ik lol mee kan hebben, en met enkele ook goed kan praten, waaronder m'n ex. Ben nooit gepest, haal(de) goede resultaten op school, bijna cum laude van 't vwo... ik kan niet echt iets aanwijzen waardoor ik somber zou moeten zijn

Citaat:
CoveredEyes schreef op 24-10-2003 @ 11:01:
Ontspanning opzoeken en gelukkig zijn met de persoon die je bent. Mijn moeder heeft me altijd geleerd eerst gelukkig te zijn met jezelf en degene die JIJ bent en dan pas liefde van een ander zoeken...
Tsja, ik heb dan meestal geen zin in ontspanning, ik wil dan gewoon helemaal niks meer, of gewoon slapen, want dan denk je toch niet na
dat laatste is wel mooi gezegd

Citaat:
X Belle X schreef op 24-10-2003 @ 12:33:
hormonen?
hmm, zou eiglik ook wel kunnen ja, niet echt aan gedacht. Maar kunnen die ergens door 'getriggerd' worden dan? Dat je er na een bepaald iets meer last van hebt, of 'savonds?

Citaat:
Quiana schreef op 24-10-2003 @ 14:54:
Heeft idd ook vaak met hormonen ed te maken denk ik,
heel veel kan je daar niet tegen doen...

Als je van jezelf weet dat (te)veel nadenkt, probeer dat
dan niet te vaak te doen, of als je merkt dat je er somber(der)
van wordt, iets anders te gaan doen.

Dingen opschrijven kan helpen tegen warrige gedachten,
je kan het dan wat makkelijker ordenen, en bijv op een rustiger
moment overlezen, als je daar de behoefte aan hebt ed.
tsja, als het door die hormonen zou komen zou 't wel jammer zijn dat je er niks aan kunt doen. En iets anders doen heb ik ook al geprobeerd, maar dat hou ik niet lang vol meestal, ik blijf gewoon dan aan dingen beginnen, maar niks doorzetten.
opschrijven heb ik ook wel 's gedaan, 't helpt een beetje voor op dat moment wel, maar het houdt er niet door op
Oud 24-10-2003, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Mysticnewbie schreef op 24-10-2003 @ 15:07:
hmm, zou eiglik ook wel kunnen ja, niet echt aan gedacht. Maar kunnen die ergens door 'getriggerd' worden dan? Dat je er na een bepaald iets meer last van hebt, of 'savonds?
's avonds ben je vaak moe, als je moe bent ben je sneller geirriteerd e.d, misschien voel jij je dan wat sneller rot.

ik denk toch echt dat het aan de hormonen ligt.

(mag ik vragen hoe oud je bent?)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 16:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat jij hetzelfde hebt waar ik soms ook last van hebt namelijk dat je gaat zitten piekeren als je niets te doen hebt. De oplossing hiervoor is afleiding zoeken. Ga wat doen zodat je met je kop ergens mee bezig bent en dus niet kan gaan zitten piekeren. Ik heb dit altijd heel erg als ik in bed lig en ik niet in slaap kan komen. Ik ga dan vaak een boek lezen ofzo zodat ik met mn hoofd ergens anders aan denk. Misschien dat dit bij jou ook wel werkt, vooral omdat je er voornamelijk last van hebt als je alleen bent of 's avonds.
Oud 24-10-2003, 16:40
Mysticnewbie
Mysticnewbie is offline
Citaat:
X Belle X schreef op 24-10-2003 @ 15:20:
's avonds ben je vaak moe, als je moe bent ben je sneller geirriteerd e.d, misschien voel jij je dan wat sneller rot.

ik denk toch echt dat het aan de hormonen ligt.

(mag ik vragen hoe oud je bent?)
ik ben 18
(let maar niet op de nick )

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-10-2003 @ 17:20:
Ik denk dat jij hetzelfde hebt waar ik soms ook last van hebt namelijk dat je gaat zitten piekeren als je niets te doen hebt. De oplossing hiervoor is afleiding zoeken. Ga wat doen zodat je met je kop ergens mee bezig bent en dus niet kan gaan zitten piekeren. Ik heb dit altijd heel erg als ik in bed lig en ik niet in slaap kan komen. Ik ga dan vaak een boek lezen ofzo zodat ik met mn hoofd ergens anders aan denk. Misschien dat dit bij jou ook wel werkt, vooral omdat je er voornamelijk last van hebt als je alleen bent of 's avonds.
tsja, ik zal 't proberen als ik er weer last van heb
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten