Oud 29-04-2011, 23:38
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik ben een jongen van 15 jaar en dit is mijn verhaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Een aantal jaren terug kreeg mijn moeder te horen dat ze kanker had. Op dat moment stort je wereld al in. Iedereen verdrietig en alles, maar daar bleef het niet bij. Na 3 jaar behandeling was nog steeds niet duidelijk hoe het nou ging aflopen. Ze werd behandeld maar werd niet beter, maar de ziekte verslechterde ook niet. Op school ging het goed met mij, ik haalde goede cijfers, was vrolijk en zegmaar een van de 'smaakmakers' in de klas, want je wend er toch aan, aan de hele situatie. Hoe raar dat ook klinkt.
Nu laatst kreeg mijn moeder te horen dat ze geopereerd kon worden. Goed nieuws dus, zou je denken. Het zou een hele zware operatie worden, maar daar zouden we met z'n allen wel doorheen komen. Naarmate de operatie dichterbij kwam liepen de spanningen thuis ook op. Er was vaker ruzie en het was en is niet fijn meer om thuis te zijn. De ruzie's werden erger en erger. Nu, na een huwelijk van 15 jaar gaan mijn ouders scheiden terwijl de operatie eraan zit te komen. Lekker moment om dat te doen, vooral van mijn vaders kant want van hem komt het eigenlijk, dat ze gaan scheiden. Hoe kun je dat nou doen, gaan scheiden van je vrouw met een operatie in aantocht waarbij je vrouw alle steun nodig heeft? Mijn moeder is er kapot van, zit bij een psychiater netals mijn zus. Ik moet voor m'n broertje zorgen en mijn vader is er met z'n hoofd al helemaal niet meer bij. Ik ben in de loop der jaren stiller geworden, laat mezelf niet meer zo zien op school en in de klas en ben doodongelukkig. Concentreren op mijn schoolwerk lukt ook niet meer, en naar voetbal gaan, wat ik al heel mijn leven doen, doe ik ook niet meer met plezier. Laatst stond mijn vader langs de zijlijn met een meisje, collega zegt 'ie, van 19 (!) jaar. Hoe haal je het in je hoofd? Ik was er kapot van.
Ik zie het nu echt even niet meer zitten. Iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt ofzo? Iemand die kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2011, 07:58
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ten eerste, voel jezelf vooral nergens schuldig over, wat ik hieruit opmaak ben jij een beetje die door iedereen links gelaten wordt(corrigeer me maar als ik t verkeerd begrijp) en denken je familieleden vooral aan zichzelf
Dat jij voor je broertje zorgt is opzich niks mis mee, maar jij moet er zelf niet de dupe van worden doordat je geen plezier meer kunt maken.
Juist in tijden met dit soort problemen om je heen is het belangrijk dat jij nog iets hebt wat wekelijks ofzo terugkeert waar je naar kunt uitkijken. Zoals je zelf al aangaf is voetbal niet meer iets waar je met plezier naartoe gaat, is er niet een andere sport of hobby ofzo waar je jezelf in kunt terugtrekken?
Ik weet verder niet hoe oud je broertje is, en hoe goed hij dingen zelf op kan lossen, maar zijn er dan geen andere familieleden, (opa's,oma's ooms tantes etc) die ook af en toe wat met je broertje kunnen gaan doen of desnoods wat leuks met jou en je broertje kunnen gaan doen, zodat je ff weg bent van alles?
En wat ik ook zeker zou doen, is dit alles bij je mentor of een andere leraar die je vertrouwt neerleggen, zij kunnen je misschien helpen om te zorgen dat het je wat gemakkelijker afgaat op school, en zeker als je moeder binnenkort die operatie ondergaat en je misschien net rond die tijd proefwerken hebt zullen ze dan minder moeilijk doen over herkansingen etc.etc.etc. ze zullen het dan ook wat beter begrijpen als je af en toe wat stiller bent ofzo.
En durf je dat niet tegen je mentor te zeggen? Who cares? Ik heb ook vaak genoeg iets tegen een andere leraar gezegd die ik het wel toevertrouwde en aan die leraar gevraagd of zij t in de vergadering wilde mededelen, zo weten alle leraren er in 1 klap vanaf en hoef jij niet 100x je verhaal te doen als je er geen zin in hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 08:12
winnie the pooh
Laf, een topic openen en vervolgens je account verwijderen.......
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 11:43
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Citaat:
Laf, een topic openen en vervolgens je account verwijderen.......
Erg hard gezegd dit! Dit zeg je toch niet...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 13:07
Verwijderd
waarom niet? Er zijn mensen die (uit ervaring) goeie tips kunnen geven. Maar de man laat op deze manier geen enkele vorm van verdere interesse blijken. Dus geef je goeie tips voor jan lul.

Ik wilde ook bijna mijn ervaringen neerzetten, want die heb ik helaas zelf ook, maar als waffie niet haar laatste reply gegeven had, was ik ook voor niks gaan typen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 18:31
winnie the pooh
@Laura, ik wil verder niet teveel offtopic gaan of ruzie zoeken of wat dan ook, maar de TS vraagt hier om hulp en nog geen dag later verwijderd hij een account zonder ook maar iets te laten weten, grote kans dat hij dit nu wel allemaal leest maar dan gewoon zonder enige reactie of wat dan ook.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten