Oud 09-11-2003, 16:56
nietzoslim
nietzoslim is offline
ik moet voor nederlands een nieuwsbericht schrijven maar ik zouw nie weten hoe dat moet zou iemand mij kunnen helpen??

alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2003, 17:01
The Ox
The Ox is offline
Waarover?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:10
The Ox
The Ox is offline
korte versie

File in Epen door beschermde slak

EPEN - In het Zuid-Limburgse Epen heeft een beschermde slak een file van 2 kilometer veroorzaakt. De slak, een afstammeling van de welbekende wijngaardslak, kroop tergend langzaam over de Julianastraat. Automobilisten die het diertje zagen, stapten prompt op de rem, hetgeen voor gevaarlijke situaties zorgde. De Dierenbescherming heeft het diertje na anderhalf uur van de straat verwijderd.

lange versie

File in Epen door beschermde slak

EPEN - In het Zuid-Limburgse Epen heeft een beschermde slak een file van 2 kilometer veroorzaakt. De slak, een afstammeling van de welbekende wijngaardslak, kroop tergend langzaam over de Julianastraat.

Willemien Hermans, die aan de straat woont, ontdekte het diertje. "Zoiets maak je nu nooit mee in Epen. Ik kwam thuis van het boodschappen doen en zag de slak op straat. Ik riep meteen mijn man". Haar man beaamt dit. Buurtbewoners probeerden langsrijdende automobilisten te waarschuwen. "Ik kan me voorstellen dat mensen dachten dat er brand uitgebroken was in het dorp". Sommige bestuurders konden de actie echter niet zo waarderen. "Ik moest enkele malen opzij springen".

Aan het einde van de middag arriveerde de Dierenbescherming in het pittoreske Limburgse dorpje. Matthieu Thewissen van de Dierenbescherming meldde: "Dit is echt een uniek exemplaar dat niet vaak in deze omgeving voorkomt. Een voorvader van de wijngaardslak, die normaal gesproken leeft in de Ardennen en zich voedt met kleine wormpjes. Nog een geluk dat deze slak niet doodgereden is".

Zoiets?

Bejaardenhuis zeer tevreden over soepapparaat

HAASDRECHT - Het bejaardenhuis "Rust Zacht" in Haasdrecht is zeer te spreken over het nieuwe soep-apparaat dat onlangs in de eetzaal is geïnstalleerd. Het apparaat kon worden aangeschaft met opbrengsten van de jaarlijkse bingo-avond.

De bewoners zijn zeer tevreden. Guiseppe Verdi (89) vindt het een enorme vooruitgang dat hij soep kan eten wanneer hij wil. "Vier uur is voor mij een soep-moment. Ik wil niet wachten tot de avondmaaltijd om zes uur". Gertruda Mozart (80) vindt de soep zelfs lekkerder dan de zelfgemaakte soep van het bejaardenhuis. "Die soep is veel te dik gebonden en er zitten stukjes in. Dat kan ik nooit van ze leven bijten". Haar gehavende mond laat nog 2 tanden zien.

Het personeel organiseert momenteel een heuse feestmiddag rond de opening van het nieuwe soep-apparaat. De opening zal waarschijnlijk rond 16 uur plaatsvinden.

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 17:16.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nietzoslim schreef op 09-11-2003 @ 17:56:
ik moet voor nederlands een nieuwsbericht schrijven maar ik zouw nie weten hoe dat moet zou iemand mij kunnen helpen??

alvast bedankt.
Het belangrijkste van een nieuwsbericht is dat je je beperkt tot feiten. Geef verder een korte samenvatting van het gebeurde.
Oud 09-11-2003, 17:38
nietzoslim
nietzoslim is offline
bedankt allemaal

maar het moest gaan over een auto ongeluk en ik heb het zo gemakt ik weet alleen niet of het goed is

Twee doden bij auto ongeluk Albergen

Zaterdag 8 november Deurne,
Bij een verkeersongeluk op de Ootmarsumseweg zijn zaterdagochtend rond 6.00 uur de 19-jarige Mohamet Alie en de 17-jarige Marco Polo, beiden uit Hengelo, beiden om het leven gekomen.

De 19-jarige automobilist reed over de Ootmarsumseweg richting Fleringen. Door nog onbekende oorzaak is de automobilist in de buurt van de rotonde bij de Hamerslagstraat tegen de reflectoren langs de weg gereden en heeft de controle over het stuur verloren. Hierdoor botste de auto eerst tegen een boom en vervolgens tegen een lantaarnpaal. De lantaarnpaal is door de klap helemaal uit de grond getrokken. De auto sloeg over de kop, kwam bovenop de lantaarnpaal terecht en schoof nog tientallen meters door, stilstaand tegen de rotonde.

De 19-jarige bestuurder en zijn 17-jarige passagier die voorin zat overleden ter plaatse. Twee mannen uit Hengelo (21 jaar en van de ander is de leeftijd nog onbekend, men schat hem 15 jaar) die achterin zaten raakten gewond. Zij zijn overgebracht naar het dichts bijzijnde ziekenhuis.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 20:18
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
nietzoslim schreef op 09-11-2003 @ 18:38:
Twee doden bij auto ongeluk Albergen

Zaterdag 8 november

DEURNE - Bij een verkeersongeluk op de Ootmarsumseweg zijn zaterdagochtend rond 6 uur de 19-jarige Mohammed Ali en de 17-jarige Marco Polo, beiden afkomstig uit Hengelo, om het leven gekomen.

De 19-jarige automobilist reed over de Ootmarsumseweg richting Fleringen. Door nog onbekende oorzaak heeft de automobilist in de buurt van de rotonde bij de Hamerslagstraat de macht over het stuur verloren. Hierdoor botste de auto eerst tegen een boom en vervolgens tegen een lantaarnpaal. De lantaarnpaal is door de klap helemaal uit de grond getrokken. De auto sloeg over de kop, schoof nog tientallen meters door, en kwam bij de rotonde tot stilstand.

Zowel de 19-jarige bestuurder als zijn 17-jarige passagier overleden ter plaatse. Twee mannen uit Hengelo (21 jaar en naar schatting 15 jaar) die achterin zaten raakten gewond. Zij zijn overgebracht naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Hier en daar wat veranderd. Zo kan-ie volgens mij wel.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 21:33
nietzoslim
nietzoslim is offline
owkey thx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten