Oud 02-11-2003, 14:55
Atje85
Atje85 is offline
Wat is het nut van een video-in (vivo) aansluiting op je videokaart???
ik las net ergens dat je dan TV op je PC kunt kijken, dus t heeft dezelfde functie als een TV-kaart voor je PC ofzo? (gewoon dat witte coax kabel erop aansluiten en dan kan je TV kijken en wel dat je andere kanalen kan kijken, dus niet dat je op de TV'én op de PC dezelfde zender ziet?)
En wat kan je er nog meer mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2003, 15:08
Martin
Martin is offline
Beelden van je videocamera in je PC stoppen om zo de beelden te kunnen bewerken?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 15:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een Video In is geen TV Tuner. Je kunt je videorecorder aansluiten op je Video In, dan zou je TV kunnen kijken, maar als je naar een ander kanaal wilt moet je dat dus op de videorecorder doen.

Als je TV Tuner wilt heb je een TV kaart nodig. Let erop dat er enorm veel rotzooi op de markt is, dat niet goed werkt of andere problemen geeft.
Oud 02-11-2003, 16:07
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-11-2003 @ 16:48:
Een Video In is geen TV Tuner. Je kunt je videorecorder aansluiten op je Video In, dan zou je TV kunnen kijken, maar als je naar een ander kanaal wilt moet je dat dus op de videorecorder doen.

Als je TV Tuner wilt heb je een TV kaart nodig. Let erop dat er enorm veel rotzooi op de markt is, dat niet goed werkt of andere problemen geeft.
Hier wil ik nog even aan toevoegen dat een TV-kaart alleen fatsoenlijk wil werken met een goed sterk signaal.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 16:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja, maar 't signaal moet ook weer niet tè sterk zijn.

Hier hangt aan het begin van het huis een versterker die niet alleen tv frequenties doet, maar ook de radio.. 2 uitgangen met elk 16 dB versterking. De einddozen zijn van een goede kwaliteit, met slechts 1 dB afsluitdemping.

En eh ja, toen heb ik dus op een gegeven moment een verzwakker van 9 dB er tussen moeten zetten, want't was toch al iets teveel van het goede. (een paar kanalen kregen wat storing erbij)
Oud 02-11-2003, 16:41
Martin
Martin is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 02-11-2003 @ 17:14:
Ja, maar 't signaal moet ook weer niet tè sterk zijn.

Hier hangt aan het begin van het huis een versterker die niet alleen tv frequenties doet, maar ook de radio.. 2 uitgangen met elk 16 dB versterking. De einddozen zijn van een goede kwaliteit, met slechts 1 dB afsluitdemping.

En eh ja, toen heb ik dus op een gegeven moment een verzwakker van 9 dB er tussen moeten zetten, want't was toch al iets teveel van het goede. (een paar kanalen kregen wat storing erbij)
Klopt , daarom heb ik ook zo`n regelbare versterker ertussen gestopt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 17:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Analoog sucks, gelukkig hebben wij digitaal signaal.

Altijd mooi helder beeld, geen storing/ruis/whatever.
Oud 02-11-2003, 18:02
Yohst
Yohst is offline
Ik kijk tv op mn computer omdat ik geen ruimte heb voor een tv. Verder edit ik op de computer al mn films
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 18:37
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-11-2003 @ 18:01:
Analoog sucks, gelukkig hebben wij digitaal signaal.

Altijd mooi helder beeld, geen storing/ruis/whatever.
Valt enorm mee hoor, als je goeie stekkers en goeie kabels gebruikt. Fatsoenlijke rg-59 helpt enorm veel. 't is HF he, dus afscherming is nodig..

En digitaal, ja ach.. Volgens mij zit je dan al vrij snel aan die eikels van de UPC, als je via de kabel gaat. Satelliet is natuurlijk wel ideaal..

Maargoed, hier in ZN hebben we de ONS, alleen voor deze gemeente, en ik lach me rot.. We hebben hier zenders waar ze in veel andere plaatsen voor moeten bijbetalen.. TCM, Muzzik, Performance Channel.. (eigenlijk kijk ik alleen die laatste twee, tenminste twee fatsoenlijke muziek kanalen)..

Ja, dat was ff offtopic he.
Nouja, het is zondag.
Het is nog vroeg.
En ik heb zoooo'n hoofd.
Oud 02-11-2003, 20:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martin schreef op 02-11-2003 @ 16:08:
Beelden van je videocamera in je PC stoppen om zo de beelden te kunnen bewerken?

Doet doe je toch met Firewire(-kaart)?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 20:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-11-2003 @ 16:48:

Ik heb ook een TV-kaart (pinnacle)

Maar voor mijn dig. videocamera gebruik ik de firewire-kaart als aansluiting, maar t kan ook met de video-in? dat zijn toch verschillende soorten poorten
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 20:58
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-11-2003 @ 21:17:
Doet doe je toch met Firewire(-kaart)?
diarree aan de firewire kaart!

Vaak wordt er nog gebruik gemaakt van een hi8 of beta camera, omdat die grote dingen nog steeds erg goed zijn. En die dingen hebben dus alleen een analoge uitgang.
Oud 02-11-2003, 23:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Composiet (Video-in) is analoog, FireWire/USB2 is digitaal. Meeste digi videocams hebben ook een firewire uitgang. Daarmee kun je dus digitaal videocapturen (eigenlijk: kopiëren). Dat gaat dus gepaard zonder kwaliteitsverlies, itt video-in.
Oud 03-11-2003, 09:05
Atje85
Atje85 is offline
video-in is dus voor analoge(oude) vvideocams en Firewire/USB2 voor digitale videocams?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 13:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Yep.
Oud 03-11-2003, 19:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-11-2003 @ 14:23:
Yep.
nutteloze poort best wel dan

en kan je via video-in bijvoorbeeld ook je videorecorder erop aansluiten en zo dingen van videoband naar je PC kopieren???

Citaat:
SisterOfMercy schreef op 02-11-2003 @ 21:58:
diarree aan de firewire kaart!
Niet als je dig. videocam met firewire aansluiting hebt
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 20:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-11-2003 @ 20:55:
en kan je via video-in bijvoorbeeld ook je videorecorder erop aansluiten en zo dingen van videoband naar je PC kopieren???
Yep, dat kan.
Oud 03-11-2003, 21:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-11-2003 @ 21:12:
Yep, dat kan.
Top en dan op DVD branden
Maar dan krijg je wel VHS kwaliteit op DVD
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 23:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Yep

Dus gewoon XviD'en en op CD branden.
Oud 04-11-2003, 00:10
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-11-2003 @ 20:55:
Niet als je dig. videocam met firewire aansluiting hebt
Heb jij zoveel geld dan?
Ik heb nog geen digitale camera gezien die het zou kunnen winnen van de hi8 met ccd en de buizencamera-zonder-loopwerk van de bovenbuurman. Die eerste is de echte werkcamera, en dat grapje kostte tweedehands wat een digitaal klein gevalletje nieuw kost.
Ik weet wel waarvoor ik zou gaan.

Maar goed, je zal wel een redelijke nieuwe camera hebben, die zullen wel flink verbeterd zijn. M'n ma heeft een miniDV cammetje uit't begin tijdperk.. Wat een KUTding, slecht beeld, geen handgreep, accu's snel leeg, bandjes klein en slijten als de ziekte, kleurenzoeker (erg traag)..

Bleh, wat een troep.
Nouja.
Oud 04-11-2003, 02:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mja tuurlijk heb je kutcams.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van weet. Wel dat de kwaliteit door de CCD wordt bepaald en het aantal verticale lijnen wat je overhoudt. Maar ik ben niet gecharmeerd van bewegende onderdelen. Ik zie dan ook graag dat zodra flashmodules groter worden de digicams daarmee uitgerust kunnen worden, net als digicams (fotocamera's) een CompactFlash slot. Waar dus 20GB modules inkunnen, waarop gecomprimeerde (MPEG4) video opgeslagen kan worden. Zoiets zie ik wel zitten.

Maar voor die Flash modules betaalbaar worden... :/
Oud 04-11-2003, 09:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-11-2003 @ 00:26:
Yep

Dus gewoon XviD'en en op CD branden.
Ik heb een DVDbrander, maar ik vroeg me dus af of je dan wel DVDkwaliteit krijgt of dat je gewoon VHSkwaliteit op DVD krijgt als je t overzet??
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 09:33
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-11-2003 @ 03:09:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van weet. Wel dat de kwaliteit door de CCD wordt bepaald en het aantal verticale lijnen wat je overhoudt. Maar ik ben niet gecharmeerd van bewegende onderdelen. Ik zie dan ook graag dat zodra flashmodules groter worden de digicams daarmee uitgerust kunnen worden, net als digicams (fotocamera's) een CompactFlash slot. Waar dus 20GB modules inkunnen, waarop gecomprimeerde (MPEG4) video opgeslagen kan worden. Zoiets zie ik wel zitten.
Niet alleen de CCD, maar ook de lens, en nog meer factoren. Als je de witbalans in kan stellen krijg je tenminste mooie kleuren. De software van die digitale camera die ik had die had zo'n anti-schok effect, dat stond standaard aan. Dat was heel erg kut. Beweeg je langzaam de camera, dan duurt het even voordat het beeld wat je opneemt ook meegaat, en verspringt dan ineens een heel eind.

Maar flash lijkt me een beetje onhandig eigenlijk, het lijkt me logischer dat er voor harddisk recording gegaan wordt, zeker in de wat meer professionele series. Dan heb je dus geen loopwerk aan boord, wat de kosten aanzienlijk kan drukken. Het bewegende onderdeel zit in je harddisk, en dat is heel eenvoudig te vervangen, nouja je hele harddisk dan.

Diegene die ik ken heeft ook zo'n buizencamera dus, zo'n hele grote, schouder model. Het is de grootte van een professionele camera, maar dan zonder loopwerk. En als hij het kon betalen dan had hij een harddisk recorder eraan gehangen, voor het leuke contrast..

@ Atje85

Als je begint met een VHS band waarop korrels zitten ter grootte van je duim kan je daar natuurlijk nooit dvd kwaliteit uit krijgen. Ja goed, op de dvd staan die korrels dan heel scherp.
Oud 04-11-2003, 10:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 04-11-2003 @ 10:33:
Niet alleen de CCD, maar ook de lens, en nog meer factoren. Als je de witbalans in kan stellen krijg je tenminste mooie kleuren. De software van die digitale camera die ik had die had zo'n anti-schok effect, dat stond standaard aan. Dat was heel erg kut. Beweeg je langzaam de camera, dan duurt het even voordat het beeld wat je opneemt ook meegaat, en verspringt dan ineens een heel eind.
@ Atje85

Als je begint met een VHS band waarop korrels zitten ter grootte van je duim kan je daar natuurlijk nooit dvd kwaliteit uit krijgen. Ja goed, op de dvd staan die korrels dan heel scherp.
Dat heet bij mij NightScope wat je nu vertelt

Ennem, nee ze zijn nog in goede staat hoor, maar ik vroeg me dus of of je dan je VHSkwaliteit kan converteren naar DVD kwaliteit of dat t kwa beeldkwalieit gewoon t zelfde blijft, behalve dat t op een ander medium is opgeslagen(dat 2e lijkt me t logische, voor dat eerst moet je zeker weer met progs aan de slag? of bestaan er alleen progs die goede kwalieit slechter kunnnen maken?)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 10:19
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 04-11-2003 @ 11:10:
Dat heet bij mij NightScope wat je nu vertelt
Ennem, nee ze zijn nog in goede staat hoor, maar ik vroeg me dus of of je dan je VHSkwaliteit kan converteren naar DVD kwaliteit of dat t kwa beeldkwalieit gewoon t zelfde blijft, behalve dat t op een ander medium is opgeslagen(dat 2e lijkt me t logische, voor dat eerst moet je zeker weer met progs aan de slag? of bestaan er alleen progs die goede kwalieit slechter kunnnen maken?)
ja, hehe, .... alles wat je op een videoband zet heef toch ook VHS kwaliteit? Zelfs je afgetrokken rukrealplayerfilmpjes hebben DVD-kwaliteit als je ze op zo'n schijfje zet. Of het dan nog ergens op lijkt is een tweede natuurlijk

phx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2003, 10:21
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-11-2003 @ 03:09:
Mja tuurlijk heb je kutcams.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van weet. Wel dat de kwaliteit door de CCD wordt bepaald en het aantal verticale lijnen wat je overhoudt.
sja, en de grootte van je CCD (=lichtopbrengst), en het aantal CCD's... minstens zo belangrijk he. Bovendien is horizontaal ook wel interessant om veel pixeltjes te hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten