Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, maar 't signaal moet ook weer niet tè sterk zijn.
Hier hangt aan het begin van het huis een versterker die niet alleen tv frequenties doet, maar ook de radio.. 2 uitgangen met elk 16 dB versterking. De einddozen zijn van een goede kwaliteit, met slechts 1 dB afsluitdemping. En eh ja, toen heb ik dus op een gegeven moment een verzwakker van 9 dB er tussen moeten zetten, want't was toch al iets teveel van het goede. (een paar kanalen kregen wat storing erbij)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En digitaal, ja ach.. Volgens mij zit je dan al vrij snel aan die eikels van de UPC, als je via de kabel gaat. Satelliet is natuurlijk wel ideaal.. Maargoed, hier in ZN hebben we de ONS, alleen voor deze gemeente, en ik lach me rot.. We hebben hier zenders waar ze in veel andere plaatsen voor moeten bijbetalen.. TCM, Muzzik, Performance Channel.. ![]() Ja, dat was ff offtopic he. Nouja, het is zondag. Het is nog vroeg. En ik heb zoooo'n hoofd.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar voor mijn dig. videocamera gebruik ik de firewire-kaart als aansluiting, maar t kan ook met de video-in? dat zijn toch verschillende soorten poorten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vaak wordt er nog gebruik gemaakt van een hi8 of beta camera, omdat die grote dingen nog steeds erg goed zijn. En die dingen hebben dus alleen een analoge uitgang.
|
Composiet (Video-in) is analoog, FireWire/USB2 is digitaal. Meeste digi videocams hebben ook een firewire uitgang. Daarmee kun je dus digitaal videocapturen (eigenlijk: kopiëren). Dat gaat dus gepaard zonder kwaliteitsverlies, itt video-in.
|||
![]() |
Citaat:
![]() en kan je via video-in bijvoorbeeld ook je videorecorder erop aansluiten en zo dingen van videoband naar je PC kopieren??? Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb nog geen digitale camera gezien die het zou kunnen winnen van de hi8 met ccd en de buizencamera-zonder-loopwerk van de bovenbuurman. Die eerste is de echte werkcamera, en dat grapje kostte tweedehands wat een digitaal klein gevalletje nieuw kost. Ik weet wel waarvoor ik zou gaan. Maar goed, je zal wel een redelijke nieuwe camera hebben, die zullen wel flink verbeterd zijn. M'n ma heeft een miniDV cammetje uit't begin tijdperk.. Wat een KUTding, slecht beeld, geen handgreep, accu's snel leeg, bandjes klein en slijten als de ziekte, kleurenzoeker (erg traag).. Bleh, wat een troep. Nouja.
|
Mja tuurlijk heb je kutcams.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van weet. Wel dat de kwaliteit door de CCD wordt bepaald en het aantal verticale lijnen wat je overhoudt. Maar ik ben niet gecharmeerd van bewegende onderdelen. Ik zie dan ook graag dat zodra flashmodules groter worden de digicams daarmee uitgerust kunnen worden, net als digicams (fotocamera's) een CompactFlash slot. Waar dus 20GB modules inkunnen, waarop gecomprimeerde (MPEG4) video opgeslagen kan worden. Zoiets zie ik wel zitten. ![]() Maar voor die Flash modules betaalbaar worden... :/
||
Citaat:
Maar flash lijkt me een beetje onhandig eigenlijk, het lijkt me logischer dat er voor harddisk recording gegaan wordt, zeker in de wat meer professionele series. Dan heb je dus geen loopwerk aan boord, wat de kosten aanzienlijk kan drukken. Het bewegende onderdeel zit in je harddisk, en dat is heel eenvoudig te vervangen, nouja je hele harddisk dan. Diegene die ik ken heeft ook zo'n buizencamera dus, zo'n hele grote, schouder model. Het is de grootte van een professionele camera, maar dan zonder loopwerk. En als hij het kon betalen dan had hij een harddisk recorder eraan gehangen, voor het leuke contrast.. @ Atje85 Als je begint met een VHS band waarop korrels zitten ter grootte van je duim kan je daar natuurlijk nooit dvd kwaliteit uit krijgen. Ja goed, op de dvd staan die korrels dan heel scherp.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ennem, nee ze zijn nog in goede staat hoor, maar ik vroeg me dus of of je dan je VHSkwaliteit kan converteren naar DVD kwaliteit of dat t kwa beeldkwalieit gewoon t zelfde blijft, behalve dat t op een ander medium is opgeslagen(dat 2e lijkt me t logische, voor dat eerst moet je zeker weer met progs aan de slag? of bestaan er alleen progs die goede kwalieit slechter kunnnen maken?) |
![]() |
||
Citaat:
![]() phx |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Videokaarten (update: 17-1-2011) M@rco | 103 | 20-05-2012 00:49 | |
Software & Hardware |
Nieuw systeem voor video-editing/gaming Idiotique | 25 | 09-08-2008 22:30 | |
Software & Hardware |
[RAM] van 2x256 naar 2x512 de moeite waard? TopDrop | 44 | 11-06-2005 10:38 | |
Software & Hardware |
[Videokaart] X800 xt - Hoeveel watt voeding nodig? Purgatori | 65 | 19-01-2005 00:07 | |
Software & Hardware |
amd of intel? BlackMystery | 30 | 27-08-2003 11:23 |