Oud 05-12-2003, 07:24
Verwijderd
legaal kraken kan niet nee, maar hoe kan je kraken zonder dat je wordt opgepakt voor inbraak

kortom : hoe kraak je een pand ?

onder welke artikelen van de wet kan je dat doen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2003, 08:48
ekki
ekki is offline
Je zou 'ns naar het JIP moeten gaan (www.jip.org): http://www.jip.org/lan/docs/wonen_al...ef.html#kraken

Link die op JIP stond: Kraakhandleiding.

Succes!

Ps ooit verhuurde het JIP ook spullen om te kraken, maar ik zie dat nu niet meer staan.
Oud 05-12-2003, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Nordland schreef op 05-12-2003 @ 08:24:
onder welke artikelen van de wet kan je dat doen ?
Die gasten op squat.net weten het vast beter dan ik vanwege hun praktijkervaring maar ik zou zeggen dat kraken altijd een inbreuk oplevert op iemands eigendomsrecht zodat de eigenaar in principe altijd via de rechter ontruiming kan afdwingen. De strafbaarheid vervalt echter wel als het gaat om een pand dat langer dan twaalf maanden niet gebruikt is.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 13:15
Verwijderd
Squat heeft goede info
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 00:35
Tiño
Tiño is offline
t moet 1 jaar leeg staan, je moet t slot forceren zonder braaksporen achter te laten, een nieuw slot, een bed en kast erin en binnen 24uur melden bij de lokale politie met de mededeling dat je t gekraakt hebt, zoiets geloof ik...
Oud 07-12-2003, 02:20
Verwijderd
Citaat:
tinjooo schreef op 07-12-2003 @ 01:35:
t moet 1 jaar leeg staan, je moet t slot forceren zonder braaksporen achter te laten, een nieuw slot, een bed en kast erin en binnen 24uur melden bij de lokale politie met de mededeling dat je t gekraakt hebt, zoiets geloof ik...
Allereerst moet je weten of het pand al 12 maanden leegstaat, dan de door jou geschetste handeling, dan zet je er 3 basis meubelstukken in, en dan weer de door jou getekende acties
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 11:14
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb geen ervaring, maar ik moedig je wel aan. Moeten ze maar eens voor betalbare woningen zorgen!
Oud 07-12-2003, 11:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik ga onze buren hun woning kraken denk ik
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 15:57
Verwijderd
antikraken kan ook. Dat is op andermans woning passen zodat ie niet gekraakt wordt.

zoek maar ff op google ofzo, zijn zat sites over.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 19:56
extinction
extinction is offline
ja maar anti-kraak is dan weer mooi kut. Totaal geen rechten, en je zit vaak in een enorm pand waar nog makkelijk 18 anderen bij hadden gekund.

Alles is zo ongeveer al gezegd, ik zou als ik jou was naar een kraakspreekuur gaan.
Eerst goed uitzoeken of een pand überhaupt in aanmerking komt om te kraken, staat het een jaar leeg, wordt er niet heel binnenkort iets mee gedaan, is het niet onbewoonbaar verklaard etc. Uitzoeken wie de eigenaar is.
Als je gekraakt heb meteen een (ander) slot erop, tafeltje, stoeltje, bed erin, pliesie opbellen en leegstand laten constateren. Daarna (héél belangrijk) briefjes in de buurt rondstrooien waarin je iedereen op de thee vraagt en uitlegt dat je het pand gekraakt hebt. Creëer je een vriendelijke sfeer mee en medestanders voor het geval dat meneer de eigenaar z'n knokploeg op je afstuurt.
Oud 07-12-2003, 20:59
Verwijderd
Waarom zou iemand van 16 jaar een pand kraken, die wonen toch gewoon bij pappie en mammie
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-12-2003 @ 21:59:
Waarom zou iemand van 16 jaar een pand kraken, die wonen toch gewoon bij pappie en mammie
Een blik op zijn website is genoeg.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 19:07
funkypunk
funkypunk is offline
kijk op internet, zijn genoeg sites en je kan die kerel met die verrotte siley die altijd op DA rondhangt ook vragen (kan niet op zn naam komen, maar bedoel het nog wel vriendelijk) verder was er laatst ook een topic in nieuws en act. daar stond ook wel info in
ook is er in enkele steden een krakersspreekuur
ik ken nog wel wat mensen die eventueel willen komen helpen (pm dan maar)
en natuurlijk antwoord op al je vragen; www.kraakforum.tk
Oud 08-12-2003, 20:28
Verwijderd
Offtopic: met een sleutel
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 23:41
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 08-12-2003 @ 14:05:
Een blik op zijn website is genoeg.
Als je daarvoor kraakt ben je in mijn ogen puur tuig
Met citaat reageren