Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zeker waar, maar volgens mij zegt dat meer over de kwaliteit van de verpleeghuizen dan over het idee. Het is ipc idoot dat mensen in verpleeghuizen minder privacy zouden hebben dan criminelen. Als criminelen zelf aanvragen om te multicelllen heb ik daar natuurlijk niets tegen hoor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Leuk toch, er komen meer cellen vrij en ze kunnen mekaar dan lekker in elkaars kont neuken.
EDIT: En hun luxe gaat inderdaad achteruit, wat die lui daar nou voor luizenleven hebben in vergelijking met de meeste overige landen.... ![]()
Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 17:54. |
![]() |
||
Citaat:
Van mij mogen ze er wel 4 bij elkaar in een cel stoppen. Je zit daar niet voor je plezier en het hoeft geen hotel te zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Voor de lichtere vergrijpen vind ik het een zeer prima idee.
Mensen die een zwaarder delict hebben begaan, zou ik niet zomaar met iemand anders in één cel zetten. Isolatie is ook een straf. Overigens vind ik de hele privacy-discussie onzin: in een gevangenis heb je sowieso weinig privacy. Iedereen kan zo je cel inkijken en zien wat je aan het doen bent.
||
Citaat:
Bij nader inzien vind ik het toch niet zo'm probleem zolang je de combi's maar een beetje goed kiest. (misschien kunnen bejaarden dan een eigen kamer in de gevangenis opeisen als er veel leeg komt te staan ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar ik denk dat t hierbij gaat je bent geisoleerd van de buitenwereld,e n wat dat betreft geef ik jou gelijk |
![]() |
||
Citaat:
|
misschien werkt dit wel preventief, en begaan mensen minder snel een misdaad, met het verschrikkelijke vooruitzicht in hun achterhoofd dat ze voor een bepaalde tijd in een klein kamertje met iemand anders kunnen worden geplaatst.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vraag me af wat eigenlijk erger is als je een lange gevangenisstraf uitzit: de ellenlange dagen waarin je helemaal alleen zit, of de incidentele ruzie met je celgenoot.
Wat mij tot nu toe opvalt is dat er eigenlijk alleen aandacht wordt besteed aan de mening van justitie, gevangenisbewaarders e.d. en dat niemand onderzoek doet naar de mening van gevangenen zelf. Op hun rechten wordt inbreuk gemaakt, dan zou je ook verwachten dat zij in ieder geval geraadpleegd worden en dat hun stem zwaar weegt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Moet je maar zorgen dat je niet in de cel komt... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind het van de zotte dat een gevange(en dan heb ik t over wat zwaardere criminele) tv's op hun kamer hebben,geld krijgen, en allerlei luxe, dat vind ik zwaar overdreven, ik bedoel wat voor functie heeft de gevangenis dan behalve mensen een kleinere tijd van de maatschappij halen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind dat als je een criminele actie verricht dat je inbreuk maakt op de privacy van andere, dus dat je dan niet hoeft te zeuren van, ja maar ik wil dit, en ik wil dat, en ik wil zus... dat vind ik dan niet terecht. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En nou ja,zwart wit gezien komt het daar wel op neer ja. 2. klopt, je kunt niet t zelfde doen(alhoewel dat wel makkelijk zou zijn), maar vind dat er zwaarder gestraft moet worden dan wat nu is, ik denk dat als je iemand vermoord, je dan niet eens zoveel recht hebt op die luxe in de gevangenis, moet er eigelijk bij komen, ik vermoord iemand, ik kom, laten we over nederlandse periode van straf hebben, 6 jaar in de gevangenis, met tv en allerlei luxe dan zou ik denken, ik heb t niet eens zo slecht .... en ik denk niet dat iemand die helemaal niks heeft, geen opleiding, geen luxe niks, er nog anders over gaat denken,want die heeft dat dan wel binnen handbereik.. Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 22:09. |
![]() |
|
Ik weet niet wat eigenlijk erger is, alleen je zitten te vervelen, of de hele dag tegen iemand aankijken.
Veel mensen denken overgens nog steeds dat het een hotel is de gevangenis, geloof mij maar dat het erg is als je vrijheid je wordt ontnomen of je dan wel of geen tv hebt maakt je dan ook niks meer uit (waar ze overgens altijd voor moeten werken zomaar krijg je dat niet).
||
Citaat:
en aangezien de meeste gevangenen sociaal toch al zo handig zijn, zal het vast helpen mbt de sfeer in een gevangenis.... om nog maar niet te spreken of het extra (gevaarlijk) werk van bewaarders....
|
kzag pas op tv een of ander programma met een cel die is klaargemaakt voor 2 personen. Er staan 2 tv's in, er staat en computer, een aparte wc en allebei een aparte wasbak, privacy genoeg dunkt me.... Verder nog hebben die mensen helemaal geen worst in te brengen, je zorgt er inderdaad zelf voor dat je in de cel beland en dan heb je niet te zeuren over een celgenoot die je toevallig ziet schijten, je hebt er maar mee te leven dunkt me...
|
![]() |
Ja, moet kunnen. Het zal me ook trouwens niets verbazen als 9 v/d 10 gevangenen het in de cel beter heeft als 'thuis' en dat moet natuurlijk niet. Het is geen vakantieoord. Ze moeten vooral geen gevoel krijgen dat ze beloond worden oid. En Gauloises wat jij zegt snap ik helemaal niet. Alsof Nederland in een zodanig economisch klimaat verkeerd dat er gevangenissen bijgebouwd kunnen worden. Met dezelfde luxe, gevangenenbewaarders etcetera.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |