Oud 12-11-2003, 14:01
zlatani9
zlatani9 is offline
Heb zaterdag date met een meidje die tijdje terug pfeifer heeft gehad.. Kan misschien wel wat worden maar nou is de vraag.. Hoelang blijft die pfeifer zeg maar nog besmettelijk? Want anders word het neit zoene zaterdag..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:09
Verwijderd
In theorie is het voor altijd besmettelijk... maar in de praktijk is de kans op besmetting al heel klein, verwaarloosbaar, vanaf ongeveer drie tot zes maanden nadat ze merkte dat ze besmet was (dus niet vanaf nadat ze genezen was)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:24
bassgirl
bassgirl is offline
mn vriend heeft ook pfeiffer > en we mochten alleen niet zoenen tijdens zn keelontsteking, zodra die over is is de besmettingsfase voorbij en kijk ik heb na aldie maanden ook nog geen pfeiffer, dus 't is bewezen haha

maar een tijdje terug heeft gehad = niet meer besmettelijk!
Oud 12-11-2003, 16:35
Verwijderd
Zorg er gewoon altijd voor dat je weerstand goed is, dan kan je ook geen pfeiffer krijgen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 22:24
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-11-2003 @ 17:35:
Zorg er gewoon altijd voor dat je weerstand goed is, dan kan je ook geen pfeiffer krijgen.
Kanjediebeetjeteste dan?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 22:35
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 14-11-2003 @ 23:24:
Kanjediebeetjeteste dan?
goeie weerstand krijg je in principe door gezond te eten ( denk aan vitamientjes etc. ), normale conditie te behouden, rustig aan met alcohol/sigaretten etc en genoeg slaap krijgen.. Gewoon beetje gezond leven... En natuurlijk kan je dan altijd nog een keertje momenten hebben van lage weerstand.. Is nooit helemaal tegen te gaan natuurlijk
Oud 14-11-2003, 22:55
Roos
Roos is offline
Ik zou niet vertrouwen op je 'goede weerstand'

Het ligt eraan welke vorm van Pfeiffer ze heeft. De zogenaamde keel-versie of de lever-versie. De keel-versie is heftig, maar snel weer over. De lever-versie houdt veel langer aan.
Maar ik weet niet zeker of de duur van de Pfeiffer zelf, ook de besmettingsperiode verlengt.

Ze kan natuurlijk een bloedtest doen om te kijken of het virus nog aanwezig is, maar ik weet niet of de huisarts voor is... en als jij haar een beetje nonchalant wilt versieren, kan dat ook niet

Maar na een paar maanden is de kans sowieso miniem om besmet te raken.
Oud 14-11-2003, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 14-11-2003 @ 23:55:
Ik zou niet vertrouwen op je 'goede weerstand'
'k Ben anders al bijna 6 jaar lang niet meer ziek geweest, op een paar verkoudheidjes na.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 12:21
Divina Flor
Divina Flor is offline
Niet iedereen die zoent met iemand die pfeiffer heeft krijgt ook pfeiffer (de ex-vriendin van een vriend van me had ook pfeiffer, hij heeft het nooit gekregen(en ze hebben dus wel gewoon gezoend etc.)). Maar ik zou er niet op vertrouwen..
Ik dacht dat je een half jaar moest wachten voordat het niet meer besmettelijk was. Overigens werken die testjes niet altijd even goed, als ze niet aantonen dat je pfeiffer hebt hoeft het niet zo te zijn dat je het ook werkelijk niet hebt (andersom is het natuurlijk wel zo).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
perseus schreef op 15-11-2003 @ 00:30:
'k Ben anders al bijna 6 jaar lang niet meer ziek geweest, op een paar verkoudheidjes na.
maar dat betekent niet dat als jij nu gaat zoenen met iemand die net pfeiffer heeft gehad, je dat niet ook krijgt.
Oud 16-11-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 14-11-2003 @ 23:55:
Maar na een paar maanden is de kans sowieso miniem om besmet te raken.
Wat is een paar maanden? Drie, vier, zes?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 20:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-11-2003 @ 15:02:
Wat is een paar maanden? Drie, vier, zes?
Hoeveel schoenen krijg je als je een paar schoenen koopt?

Drie, vier, zes?

Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 21:25
LiedekeR
LiedekeR is offline
feitje: 80% van de mensheid is drager van het virus dat pfeifer veroorzaakt: "Epstein barr virus"
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 21:44
Verwijderd
Citaat:
LiedekeR schreef op 16-11-2003 @ 22:25:
feitje: 80% van de mensheid is drager van het virus dat pfeifer veroorzaakt: "Epstein barr virus"
Nouja, 'drager' is wat cru gezegd, in feite is het wel zo, maar zijn de virusjes al wel inactief gemaakt; je hebt het dan dus ooit gehad. De meeste mensen met pfeiffer merken gewoon niet dat ze het hebben, je merkt het eigenlijk alleen in je puberteit en als adolescent (op andere leeftijden ook wel eens, maar zelden), het is nog niet bekend hoe dat komt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 15:04
aapje
aapje is offline
ik heb zelf pheiffer en tegen mij werd gezegt dat het alleen de 1e 6 weken besmettelijk is
Oud 17-11-2003, 15:13
Konijn
Konijn is offline
Tegen mij zeiden ze dat ze dat nooit konden zeggen.
Eventueel alleen door weer een bloedtest te doen.
(Ik had dan wel een ernstige, aparte vorm, sowieso de lever-versie).
[nieuwsgierig] Wiens advies heb je naar geluisterd? Wel gezoend of niet? [/nieuwsgierig]
Oud 17-11-2003, 16:01
Verwijderd
Ik zou aan de veilige kant gaan zitten iig. Nog nooit gehad, maar ik vermijd het liever. Dan zoen ik wel even niet, of ik doe andere dingen.

Hee, als je nou een blowjob krijgt van iemand met pfeiffer, kan het dan ook op die manier worden overgedragen? En don't get any ideas, ik vraag het me gewoon af.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 16:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2003 @ 17:01:
Ik zou aan de veilige kant gaan zitten iig. Nog nooit gehad, maar ik vermijd het liever. Dan zoen ik wel even niet, of ik doe andere dingen.

Hee, als je nou een blowjob krijgt van iemand met pfeiffer, kan het dan ook op die manier worden overgedragen? En don't get any ideas, ik vraag het me gewoon af.
Ik dacht het wel.. even zoeken.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:04
Qimm
Qimm is offline
Ach, bijna iedereen heeft wel es pfeiffer gehad, maar je merkt er geen kloot van. OP die paar mensjes na die er echt lang ziek van zijn.
Meestal heb je de 'griep' maar dan was dat eigenlijk pfeiffer. Meesten weten niet of ze het gehad hebben.
Oud 17-11-2003, 17:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Qimm schreef op 17-11-2003 @ 18:04:
Ach, bijna iedereen heeft wel es pfeiffer gehad, maar je merkt er geen kloot van. OP die paar mensjes na die er echt lang ziek van zijn.
Meestal heb je de 'griep' maar dan was dat eigenlijk pfeiffer. Meesten weten niet of ze het gehad hebben.
Ja, 90% van de mensen onder de 30 en daarvan de helft onder de 6 of zo. (ken de cijfers niet precies uit m'n hoofd, maar het is wel zoiets)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:24
G.D.Z
G.D.Z is offline
ik was een jaar lang ziek ervan... ik ging wel zoenen.. maar me vriend is niet besmet geraakt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:35
Konijn
Konijn is offline
Het gaat er ook niet om hoe lang je ziek bent, dat heeft niks te maken met hoe lang je besmettelijk bent.
Oud 17-11-2003, 20:33
ekki
ekki is offline
Hoe lang blijft een Pfeiffer-patiënt besmettelijk?
Vanaf een week na de besmetting kun je het virus hele lange tijd bij je dragen. Je kunt zelfs één of een paar jaar later anderen nog besmetten.

Bron: http://www.ggdgezondheidsinfo.nl/ond...6&Onderwerp=70

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten