Oud 15-11-2003, 23:07
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Beste mensen,
K heb TDK cd's, plextor brander en brand met 4x, ik rip met EAC, maar nóg kraken de sopranen bij de hoge/harde tonen..
Misschien moet ik iets wijzigen in de in/output van het rippen....in - zodat de opname zachter is en eerder uit de band springt? ( Ik weet het niet, dit lijkt me logisch..)
B.v.d,
Oud 15-11-2003, 23:22
Verwijderd
Rip je wel netjes in de secure mode van EAC? Heb je je drive naar behoren geconfigureerd in EAC?

Het moet ergens daar in zitten, want ik heb nimmer non-equivalente resultaten in mijn buis van Eustachius mogen ontvangen.

Overigens kun je rustig tot 24x branden hoor. Pas na die snelheden schieten de brandfouten de lucht in als een raket -- die overigens nog niet tot hoorbare problemen hoeven te lijden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 23:33
Laudate Dominum
Secure mode? Configureren...Help !?
Oud 16-11-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
laudate dominum schreef op 16-11-2003 @ 00:33:
Secure mode? Configureren...Help !?
http://www.ping.be/satcp/eac03.htm#-

Geen nood!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 14:41
Verwijderd
Sopranen die kraken? We hebben het wel over digitale muziek, hoor. Die brander en jouw software weten echt niet wat voor stem of instrument uit die bitjes totstand komt. Of rip je soms analoog via je geluidskaart?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 15:57
Laudate Dominum
Er is een gedachte, die moet door de zender gedefinieerd worden d.m.v. een medium om de ontvanger met zo weinig mogelijk ruis te bereiken....snap je?
(kortom; ik zou niet weten hoe ik het anders uit zou moeten leggen..)
Oud 17-11-2003, 15:58
Laudate Dominum
Oow!!! Ik heb cd-copy in nero gedaan.. De meest praktische oplossingen zijn soms zó effectief..
Hij kraakt niet meer!!
Oud 17-11-2003, 23:42
Verwijderd
Citaat:
laudate dominum schreef op 17-11-2003 @ 16:58:
Oow!!! Ik heb cd-copy in nero gedaan.. De meest praktische oplossingen zijn soms zó effectief..
Hij kraakt niet meer!!
Toch is het wachten op de volgende problemen. Neem nou even de moeite om EAC goed in te stellen; dat is een duurzame oplossing. Dat wat je nu gedaan hebt is louter een manier die werkt voor alleen de CD in kwestie.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:39
Laudate Dominum
Waarschijnlijk heb je wel gelijk. Stel dat ik nu een cd met beveiliging krijg, dan moet ik tóch rippen (of kopieert Nero een beveiliging mee? Dit was wel het geval met Clone cd geloof ik..)
Ik heb mijn drives geconfigureerd, maar zou nu niet weten welke instelling ik nu werkelijk aan moet passen voor de toonhoogtes etc.
B.v.d,
Oud 20-11-2003, 01:40
Verwijderd
Citaat:
laudate dominum schreef op 18-11-2003 @ 17:39:
Waarschijnlijk heb je wel gelijk. Stel dat ik nu een cd met beveiliging krijg, dan moet ik tóch rippen (of kopieert Nero een beveiliging mee? Dit was wel het geval met Clone cd geloof ik..)
Ik heb mijn drives geconfigureerd, maar zou nu niet weten welke instelling ik nu werkelijk aan moet passen voor de toonhoogtes etc.
B.v.d,
Beveiligingen van audio-CD's stellen niets voor in de praktijk; praktisch iedere ripper zal er dwars doorheen gaan. Tenminste, ik ben nog niet èèn beveiliging tegengekomen die ik niet kon rippen met Exact Audio Copy. Ook nog eens met verschillende drives.

Wanneer je je drives 100% juist ingesteld hebt, zul je naar alle waarschijnlijkheid niet èèn CD tegenkomen die je niet kunt rippen. Bovendien biedt het gebruiken van een kopie versus een originele met beveiliging nog meer voordelen; sommige beveiligingen maken het voor discmans en/of auto-CDspelers bijzonder lastig. Met een kopie heb je die potentieële problemen dus niet meer.

Het instellen van toonhoogtes e.d. is, met een goed geconfigureerde Exact Audio Copy, uit den boze. Als EAC goed staat, is je resultaat 100%. Onomstotelijk. Als je dan tóch geen zuiver geluid hebt ligt het hoogstwaarschijnlijk puur aan je media (CD-R's) of aan lasnaden door buffer-underruns. Wellicht heb je ook een matige CD-speler die een ongelukkige manier van foutcorrectie toepast?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten