Oud 02-12-2003, 18:17
antoinette1987
antoinette1987 is offline
Haaii..
Ik heb morgen m'n spreekbeurt.. Ik ben op tijd begonnen om hem te maken.. Maar ik ben heel erg zenuwachtig.. Wat moet ik juist wel doen en wat juist niet? Is dus m'n vraag.. Ik wil namelijk wel een goed cijfer..
XxX Antoinette
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 18:27
Verwijderd
Goed oefenen. Niet "oplezen". De klas aan blijven kijken. Is moeilijk, maar werkt wel, tenminste bij mij.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je mensen niet aan durft te kijken, kijk dan over de hoofden heen naar een vast punt op de muur ofzo. dat is altijd nog beter dan dat je opgaat lezen van papier.

Succes iig!
Oud 02-12-2003, 19:32
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Zorgt dat er iets voor je staat dat je kunt vastpakken, een tafel of een "kateter" ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:38
fractuur
fractuur is offline
Gewoon voor de klas gaan staan alsof je een goede vriendin wat aan het uitleggen bent. Verder kan je het best met een paar vrienden afspreken (niet met degene waar je ontzettend om moet lachen) om ze af en toe aan te kijken. Dan kom jij trés sociaal over en je hoeft niet in het gezicht van mensen te kijken die jij helemaal niet wil zien. Enneh.. je kan beter gewoon een paar steekwoorden op je papiertje zetten dan je hele verhaal, dan kan je dat iig niet aflezen.

!!Praat voor je gevoel 'te langzaam'!!!
Oud 03-12-2003, 15:08
antoinette1987
antoinette1987 is offline
Sow.. ik heb hem gehad.. Ze zei dat ut een goede voldoende was dus dat is wel beter.. Ik heb gewoon naar een punt op de muur gestaard.. En ik had een paar steekwoorden..
Thanks Mensen!
XxX
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 02-12-2003 @ 20:32:
Zorgt dat er iets voor je staat dat je kunt vastpakken, een tafel of een "kateter" ofzo.
Dat is inderdaad heel handig; je hebt zo letterlijk en figuurlijk houvast. Zonder zoiets sta ik vaak met m'n rechterarm te slingeren of met m'n blaadje te kloten .
Verder raad ik je aan niet naar 1 punt op de muur te staren. Zorg dat je contact maakt met het publiek, kijk zoveel mogelijk in verschillende richtingen naar het publiek; wissel veel af. Kies indien nodig zo nu en dan een fixatiepunt (bij voorkeur iemand uit het publiek). In mijn ogen moet je er minstens 2 hebben (afhankelijk van het publiek; als je vlak voor een wijd verspreide menigte staat, heb je er waarschijnlijk meer nodig).

Oplezen is natuurlijk heel fout. Opdreunen ook. Ik vind het zelf altijd leuk als iemand het niet oplees en ook niet opdreunt en daarbij een beetje casual overkomt. Je mag soms best een paar seconden stil zijn om na te denken of iets zeggen in de trant van:"Even denken, waar was ik..." Zolang je het maar niet te vaak doet. Wat ik zelf altijd doe is ervoor zorgen dat ik de inhoud weet te vertellen, maar niet precies weet wat er staat, door het vooral niet te vaak door te lezen. Vaak probeer ik éérst de inhoud uit mijn hoofd te leren en met die informatie een presentatie te schrijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten